IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-08-2005 20:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2005 20:35 schreef Oud Vuil het volgende:
En omdat hij op water kon lopen. Probeer jezelf dan maar eens te verdrinken.



een fles spa op zijn mond en zijn neus dichtknijpen!!!!


signature


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 15-08-2005 13:15 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2005 20:21 schreef Hypnos het volgende:
Waren heeft met Jezus niet verdronken?

anders zouden de nonnen een aquarium rond hun nek hebben hangen...

Die is wel heel erg oud.


mvg wk10


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 19-08-2005 11:18 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Leuk gedichtje:

Want Ik, die I k ben, haat u om uw slechtheid,
Maar houd u dierbaar om mijn eigen pracht:
Gij zijt de toets-steen van mijn eigene echtheid,
De steen waarop ik trap, om mijne kracht

Te laten zien aan 't volk, èn mijn oprechtheid,
Waarmede ik alles, wat ik voelde en dacht,
Verloochende om de Waarheid en Gerechtheid,
Die niet gedoogt, dat één mensch de' and'ren slacht.

Gij deert mij niet, want wat gij deedt is zonde,
Gij weet mij niet, want hooger is mijn Ziel ...

Gij zijt het Beest dier oude, schrikb're Oorkonde
Uit Gods Boek-zelf, dat van den Hemel viel ...

En alle Goeden hebben eene wonde,
Nu dat Mijn Licht op úw gestalte viel.

Willem Kloos


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 11:27 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Mag de titel aangepast worden in:

Domme/onzinnige/brute post over het christendom en de islam?

Of mag er een eigen topic aan gewijd worden:
Domme/onzinnige/brute post over de islam.

Dit trekt de hele zaak een beetje scheef vindt ik.

Dus mijn mening is dat de islam een achtelijke, zieke en levensgevaarlijke religie is! Iedereen heeft een grote bek over het Christendom terwijl dit een religie is die vrij onschadelijk is in tegenstelling tot de Islam.

Al die black-metallers durven allemaal met hun anti-christelijke shirtjes te lopen, maar het nieuwe shirt van Taake durft niemand aan te trekken. Stel dat je klappen krijgt.

Kerken in de brand steken, in de teksten de hele christelijke religie de stront in trappen, grim en evil zijn etc. Maar over de islam durven ze niks te zeggen in teksten etc, want dat is een religie die terugvecht.


[edit] foutjes




[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 09-08-2006 11:28]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


R.
Usericon van R.
Posted 09-08-2006 11:30 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Lees "het bedrog dat christendom heet" van Arnold van der Merwe en je bent meteen geavanceerd op dit gebied.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 11:32 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 11:30 schreef R. het volgende:
Lees "het bedrog dat christendom heet" van Arnold van der Merwe en je bent meteen geavanceerd op dit gebied.


Wanneer komt het boek "het bedrog dat de islam heet" dan uit?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


R.
Usericon van R.
Posted 09-08-2006 11:36 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Aangezien de Islam en het Christendom best wel op elkaar lijken zou je bepaalde argumenten eventueel kunnen inspelen op het neo-joodse geloof wat je wenst =D.

Maar je hebt inderdaad gelijk, er zijn té weinig boeken die zichzelf afkeren -en dit laten merken- tegen het geloof van Mohammed.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-08-2006 11:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wanneer komt het bedrog dat metal heet uit?


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 11:38 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 11:36 schreef R. het volgende:
Aangezien de Islam en het Christendom best wel op elkaar lijken zou je bepaalde argumenten eventueel kunnen inspelen op het neo-joodse geloof wat je wenst =D.

Maar je hebt inderdaad gelijk, er zijn té weinig boeken die zichzelf afkeren -en dit laten merken- tegen het geloof van Mohammed.


Ik heb het meer over het feit dat iedereen een grote waffel heeft als het het christendom aangaat, maar over de islam zeggen we maar niets... want die zijn gevaarlijk.

Ik maak me absoluut 0,0% zorgen over het christendom, de islam daarentegen is een serieuze bedreiging.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 11:38 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 11:38 schreef Jenje het volgende:
Wanneer komt het bedrog dat metal heet uit?



Ik ben met de laatse hoofdstukken bezig..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 09-08-2006 11:42 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 9 augustus 2006 11:38 schreef Staalman het volgende:
Ik heb het meer over het feit dat iedereen een grote waffel heeft als het het christendom aangaat, maar over de islam zeggen we maar niets... want die zijn gevaarlijk.

Ik maak me absoluut 0,0% zorgen over het christendom, de islam daarentegen is een serieuze bedreiging.


Wat bedoel je met 'de islam'? De islam als godsdienst an sich, alle aanhangers van de islam of enkel de fundamentalisten...Zeker in dit soort gevallen is nuanceren vrij belangrijk (tenzij je natuurlijk wenst iedereen over één kam te scheren).


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-08-2006 11:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 11:38 schreef Staalman het volgende:
Ik ben met de laatse hoofdstukken bezig..
Geil


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 11:44 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 11:42 schreef Jebes het volgende:
Wat bedoel je met 'de islam'? De islam als godsdienst an sich, alle aanhangers van de islam of enkel de fundamentalisten...Zeker in dit soort gevallen is nuanceren vrij belangrijk (tenzij je natuurlijk wenst iedereen over één kam te scheren).


Ik moet eerlijk zeggen dat ik het steeds moeilijker vind om niet alles over één kam te scheren. Je hoort nml. bijna geen reactie vanuit de islamitische wereld dat ze het uiterst geweldadige gedrag van fundamentalisten afkeuren.. Durven ze dat niet, zijn ze het er toch mee eens.. Moelijk moeilijk..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-08-2006 11:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Klopt, in het christendom zie ik een veel grotere onderlinge diversiteit. In de Islam zie ik juist een veel grotere samenhang, en een subtop die ik uitermate gevaarlijk vind.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 09-08-2006 11:49 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 11:27 schreef Staalman het volgende:

Al die black-metallers durven allemaal met hun anti-christelijke shirtjes te lopen, maar het nieuwe shirt van Taake durft niemand aan te trekken. Stel dat je klappen krijgt.

Kerken in de brand steken, in de teksten de hele christelijke religie de stront in trappen, grim en evil zijn etc. Maar over de islam durven ze niks te zeggen in teksten etc, want dat is een religie die terugvecht.





Dit vraag ik mij al een tijdje af: Er zijn aardig wat bands, vooral death en black, die het christendom op de korrel nemen. Ik ken er wat minder die dat met het Jodendom doen, maar zijn er ook bands die dit met de Islam doen? Ik vraag dit uit interesse, niet omdat ik perse naar zo een band zou willen luisteren.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 11:50 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 11:46 schreef Jenje het volgende:
Klopt, in het christendom zie ik een veel grotere onderlinge diversiteit. In de Islam zie ik juist een veel grotere samenhang, en een subtop die ik uitermate gevaarlijk vind.


Daar ben ik het volledig mee eens!
De islamitische wereld neemt een (voor mij) veels te onduidelijk standpunt in aangaande radicalisering onder hun geloofsgenoten. Nog maar te zwijgen over het geweldagige karakter wat hiermee samen gaat. Zowel in Nederland als in de rest van de wereld.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 09-08-2006 11:51]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 11:52 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 11:49 schreef Nimbus het volgende:
Dit vraag ik mij al een tijdje af: Er zijn aardig wat bands, vooral death en black, die het christendom op de korrel nemen. Ik ken er wat minder die dat met het Jodendom doen, maar zijn er ook bands die dit met de Islam doen? Ik vraag dit uit interesse, niet omdat ik perse naar zo een band zou willen luisteren.


Volgens mij gebeurt dit inderdaad amper, en dat heeft er volgens mij mee te maken dat de Islam een religie is die terugvecht als ze beledigd worden.. Een christen keert zijn andere wang toe, een fundamentalist blaast je tourbus op.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-08-2006 11:57 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 11:46 schreef Jenje het volgende:
Klopt, in het christendom zie ik een veel grotere onderlinge diversiteit. In de Islam zie ik juist een veel grotere samenhang, en een subtop die ik uitermate gevaarlijk vind.

Valt tegen, deze visie komt vooral door gebrekkige kennis van onze kant. Binnen islam zijn eveneens zeer uiteenlopende stromingen. Kijk naar Irak waar de diverse stromingen zelf elkaar de hersens inslaan (of opblazen natuurlijk).


Dear dirty delightful old drunken old days


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-08-2006 11:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 11:49 schreef Nimbus het volgende:
Dit vraag ik mij al een tijdje af: Er zijn aardig wat bands, vooral death en black, die het christendom op de korrel nemen. Ik ken er wat minder die dat met het Jodendom doen, maar zijn er ook bands die dit met de Islam doen? Ik vraag dit uit interesse, niet omdat ik perse naar zo een band zou willen luisteren.


Natuurlijk niet. Het zijn metalbands en die kaarten dus per definitie alleen gepasseerde stations en gestreden gevechten aan. Metal is nooit de voorhoede van rebellie geweest. Het zijn altijd de gasten geweest die uit de tweede rij tijdens een schoolgevecht riepen: 'Sla dan! Sla dan!' en pas nadat de slachtoffer uitgeteld op de grond lag gaven ze nog een schop na.

Hun anti-christelijkheid is daar een goed voorbeeld van. Ze begonnen daartegen te rebelleren decennia nadat het al lang en breed uitgeteld was en de ontkerkelijking ingezet. Met de joden en de IsLam is het nog lang niet zo en daarom zul je nog wat geduld moeten hebben voordat metal zich daar serieus mee gaat bemoeien (uitzonderingen daargelaten).



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 09-08-2006 11:58 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 9 augustus 2006 11:44 schreef Staalman het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het steeds moeilijker vind om niet alles over één kam te scheren. Je hoort nml. bijna geen reactie vanuit de islamitische wereld dat ze het uiterst geweldadige gedrag van fundamentalisten afkeuren.. Durven ze dat niet, zijn ze het er toch mee eens.. Moelijk moeilijk..


Hoor je het niet of wil je het niet horen? Er zijn zat voorbeelden van critici binnen de Islamitische wereld (die helaas maar al te vaak de mond gesnoerd worden door fundamentalisten). Lees bijvoorbeeld eens wat boeken van Ziauddin Sardar, om maar eens een voorbeeld te noemen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-08-2006 12:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 11:57 schreef Schaffelaer het volgende:
Valt tegen, deze visie komt vooral door gebrekkige kennis van onze kant. Binnen islam zijn eveneens zeer uiteenlopende stromingen. Kijk naar Irak waar de diverse stromingen zelf elkaar de hersens inslaan (of opblazen natuurlijk).



Maar dat is dus het punt. De Christenen zijn divers maar de protestanten blazen de katholieken niet op. Dat deden ze een paar eeuwen geleden wel maar nu niet meer. N-Ierland is daar een uitzondering op maar het conflict aldaar is niet fundamenteel religieus van aard.

De moslims mogen dan intern allemaal zeer divers zijn maar ze passen naar buiten toe tactieken die men buiten de Arabische wereld niet meer gewend is. Bovendien zijn ze structureel in staat om een gezamenlijk front tegen ongelovigen te vormen ondanks hun interne verschillen en Sh'ia-Sunna conflictjes.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 12:03 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik krijg steeds meer het gevoel dat als het "puntje bij het paaltje" komt ze zich allemaal onder dezelfde vlag scheren vanwegen een gezamelijk ideaal. En dat is dat de wereld alleen nog maar uit moslims bestaat.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-08-2006 12:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 12:03 schreef Staalman het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat als het "puntje bij het paaltje" komt ze zich allemaal onder dezelfde vlag scheren vanwegen een gezamelijk ideaal. En dat is dat de wereld alleen nog maar uit moslims bestaat.
quote:
Op 9 augustus 2006 12:00 schreef Chelman het volgende:
Bovendien zijn ze structureel in staat om een gezamenlijk front tegen ongelovigen te vormen ondanks hun interne verschillen en Sh'ia-Sunna conflictjes.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-08-2006 12:05 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 12:03 schreef Chelman het volgende:



Idd, we zijn het eens


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


R.
Usericon van R.
Posted 09-08-2006 12:07 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2006 11:38 schreef Jenje het volgende:
Wanneer komt het bedrog dat metal heet uit?



Op je 18e verjaardag =P


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen