IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2005 17:58 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

kun je me leren vliegen? met meditatie enzo

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 31-03-2005 17:58]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 31-03-2005 17:59 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 31 maart 2005 17:58 schreef ElitE het volgende:
kun je me leren vliegen? met meditatie enzo

flatgebouw en een walkman met een gesproken cursus ontspannen.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2005 18:00 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah je hebt ook ervaring, waar kan ik die bestellen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 31-03-2005 18:03 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 31 maart 2005 18:00 schreef ElitE het volgende:
ah je hebt ook ervaring, waar kan ik die bestellen

er kleeft nog wel wat aan de stoep voor wat flatgebouwen.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-03-2005 18:07 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 17:55 schreef Lielo het volgende:
Nee, ik leef ook weer niet helemaal naar het Boedhisme. Maar ik probeer verder zo veel mogelijk naar het Boedhisme te leven

Interessantdoenerij dus....


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-03-2005 19:06 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 17:55 schreef Lielo het volgende:
Nee, ik leef ook weer niet helemaal naar het Boedhisme. Maar ik probeer verder zo veel mogelijk naar het Boedhisme te leven
Ik had het meer over het 'iedereen is gelijk en er is niets hogers'-principe van je.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Lielo
Usericon van Lielo
Posted 31-03-2005 20:16 by Lielo Wijzig reactieProfiel van LieloQuote dit bericht

Jezus he, wat loopt iedereen hier ook te zeiken. Jah ik eet vlees en ik rook, maar verder probeer ik zoveel mogelijk volgens het Boedhisme te leven. Ik vind het Boedhisme gewoon heel erg interessant, maar dat hoeft nog niet direct te betekenen dat ik alles helemaal volgens het Boedhisme hoef te doen.

Ik vind het gewoon een naar idee dat er 'iets' of 'iemand' is die hoger of machtiger is. Ik vind dat iedereen gelijk is. Dus waarom moet iedereen naar 1 'iets' of 'iemand' leven?

[Dit bericht is gewijzigd door Lielo op 31-03-2005 20:16]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-03-2005 20:19 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:16 schreef Lielo het volgende:
(...) Dus waarom moet iedereen naar 1 'iets' of 'iemand' leven?


Dus probeer jij naar 1 iets te leven, namelijk het boeddhisme.

Uhuh... that makes sense...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-03-2005 20:20 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:16 schreef Lielo het volgende:
Jezus he, wat loopt iedereen hier ook te zeiken. Jah ik eet vlees en ik rook, maar verder probeer ik zoveel mogelijk volgens het Boedhisme te leven. Ik vind het Boedhisme gewoon heel erg interessant, maar dat hoeft nog niet direct te betekenen dat ik alles helemaal volgens het Boedhisme hoef te doen.

Ik vind het gewoon een naar idee dat er 'iets' of 'iemand' is die hoger of machtiger is. Ik vind dat iedereen gelijk is. Dus waarom moet iedereen naar 1 'iets' of 'iemand' leven?


Waarom moeten mensen een 'geloof/overtuiging' nu toch steeds maar weer een naam geven

Net zoiets als 'een beetje vegetarier' maar ik eet wel vlees..


Lielo
Usericon van Lielo
Posted 31-03-2005 20:21 by Lielo Wijzig reactieProfiel van LieloQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:19 schreef altx het volgende:
Dus probeer jij naar 1 iets te leven, namelijk het boeddhisme.

Uhuh... that makes sense...


Het scheelt dat het Boedhisme geen geloof is maar een levenswijze. En bij het Boedhisme geloven ze niet in een god.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 20:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:16 schreef Lielo het volgende:
Jezus he, wat loopt iedereen hier ook te zeiken. Jah ik eet vlees en ik rook, maar verder probeer ik zoveel mogelijk volgens het Boedhisme te leven. Ik vind het Boedhisme gewoon heel erg interessant, maar dat hoeft nog niet direct te betekenen dat ik alles helemaal volgens het Boedhisme hoef te doen.

Ik vind het gewoon een naar idee dat er 'iets' of 'iemand' is die hoger of machtiger is. Ik vind dat iedereen gelijk is. Dus waarom moet iedereen naar 1 'iets' of 'iemand' leven?

Ja ik leef naar 1 iemand ... mezelf ... makkelijke levensfilosofie hoor ... je mag zelf de wetten bepalen, je hebt geen meelopers, je hebt geen regelopleggers ... EN je kunt mensen met een domme keuze ook nog eens fiks uitlachen.


HAHAHAHAHAHAHAHA


Lielo
Usericon van Lielo
Posted 31-03-2005 20:24 by Lielo Wijzig reactieProfiel van LieloQuote dit bericht

Ha-ha.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 20:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:24 schreef Lielo het volgende:
Ha-ha.

wat is daar zo humoristisch aan? Ik blijf het vreemd vinden dat mensen zich laten lijden door iets of iemand die zij niet kennen en vice versa ... typisch geval van verantwoordelijkheid.


Lielo
Usericon van Lielo
Posted 31-03-2005 20:27 by Lielo Wijzig reactieProfiel van LieloQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:25 schreef Jenje het volgende:
wat is daar zo humoristisch aan? Ik blijf het vreemd vinden dat mensen zich laten lijden door iets of iemand die zij niet kennen en vice versa ... typisch geval van verantwoordelijkheid.


Dat is precies wat ik al die tijd al zeg
Alleen iedereen vat het verkeerd op


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 20:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:27 schreef Lielo het volgende:
Dat is precies wat ik al die tijd al zeg
Alleen iedereen vat het verkeerd op
Maar jij loopt half achter Boedhha aan omdat jij dat "interessant" vind ...


Lielo
Usericon van Lielo
Posted 31-03-2005 20:31 by Lielo Wijzig reactieProfiel van LieloQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:28 schreef Jenje het volgende:
Maar jij loopt half achter Boedhha aan omdat jij dat "interessant" vind ...


Ik vraag me af of mensen hier eigenlijk wel weten wat het Boedhisme is? Boedha is géén god. Mensen die leven volgens het Boedhisme geloven niet in een god. Het is géén geloof, maar een levenswijze.

*zucht*


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 20:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:31 schreef Lielo het volgende:
Ik vraag me af of mensen hier eigenlijk wel weten wat het Boedhisme is? Boedha is géén god. Mensen die leven volgens het Boedhisme geloven niet in een god. Het is géén geloof, maar een levenswijze.

*zucht*
Zeg ik ergens dat ik het puur over geloven heb? Jij leest alleen wat je wilt lezen ...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-03-2005 20:33 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:31 schreef Lielo het volgende:
Ik vraag me af of mensen hier eigenlijk wel weten wat het Boedhisme is? Boedha is géén god. Mensen die leven volgens het Boedhisme geloven niet in een god. Het is géén geloof, maar een levenswijze.

*zucht*


Je volgt de levenswijze niet geheel, waarom het dan wel als zodanig benoemen? Waarom niet gewoon de 'elementen' opnoemen, zonder het een of andere beladen naam te geven?


Lielo
Usericon van Lielo
Posted 31-03-2005 20:39 by Lielo Wijzig reactieProfiel van LieloQuote dit bericht

@ Jenje: Ik had het niet alleen tegen jou.

@ MindlessMayo: Ok, ik snap wat je bedoeld. Maar het is gewoon makkelijker om het Boedhisme te noemen, omdat iedereen dan wel ongeveer weet wat het inhoud. Ik kan wel een aantal dingen opnoemen die ik doe in m'n leven, die ook in het Boedhisme voorkomen. Maar dan snappen mensen het meestal niet. Ik ben het eens met heel veel dingen uit het Boedhisme, en ik probeer er zo veel mogelijk naar te leven. Aangezien dit topic over geloven gaat, noem ik het Boedhisme.

Maar ik snap wat je bedoelt. Ik weet ook niet of ik mezelf een volledig Boedhist mag noemen, omdat ik niet compleet volgens het Boedhisme leef.



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-03-2005 20:40 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:21 schreef Lielo het volgende:
Het scheelt dat het Boedhisme geen geloof is maar een levenswijze. En bij het Boedhisme geloven ze niet in een god.


Ja en? Dus? Ten eerste: Wanneer heb je mij horen zeggen dat het een geloof is? En ten tweede: Wat is het verschil?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-03-2005 20:42 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:39 schreef Lielo het volgende:
@ Jenje: Ik had het niet alleen tegen jou.

@ MindlessMayo: Ok, ik snap wat je bedoeld. Maar het is gewoon makkelijker om het Boedhisme te noemen, omdat iedereen dan wel ongeveer weet wat het inhoud. Ik kan wel een aantal dingen opnoemen die ik doe in m'n leven, die ook in het Boedhisme voorkomen. Maar dan snappen mensen het meestal niet. Ik ben het eens met heel veel dingen uit het Boedhisme, en ik probeer er zo veel mogelijk naar te leven. Aangezien dit topic over geloven gaat, noem ik het Boedhisme.

Maar ik snap wat je bedoelt. Ik weet ook niet of ik mezelf een volledig Boedhist mag noemen, omdat ik niet compleet volgens het Boedhisme leef.




Jij haalt jouw eigen tien geboden niet uit de bijbel. Ah nu snap ik wat het verschil is...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lielo
Usericon van Lielo
Posted 31-03-2005 20:42 by Lielo Wijzig reactieProfiel van LieloQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:40 schreef altx het volgende:
Ja en? Dus? Ten eerste: Wanneer heb je mij horen zeggen dat het een geloof is? En ten tweede: Wat is het verschil?


Het verschil is dat bij een geloof mensen in 1 of meerdere goden geloven. En bij een levenswijze meestal niet.


Lielo
Usericon van Lielo
Posted 31-03-2005 20:42 by Lielo Wijzig reactieProfiel van LieloQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:42 schreef altx het volgende:
Jij haalt jouw eigen tien geboden niet uit de bijbel. Ah nu snap ik wat het verschil is...


Psies


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-03-2005 20:47 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:42 schreef Lielo het volgende:
Het verschil is dat bij een geloof mensen in 1 of meerdere goden geloven. En bij een levenswijze meestal niet.


Ja, dat snap ik... D'oh!

Mensen die een bepaald geloof aanhangen, hebben in principe een bepaalde levenswijze om die betreffende god of goden te plezieren. En jij leeft op zo'n manier om Boeddha te plezieren (bij wijze van spreken). Ik zie daar geen essentieel verschil tussen of zo...

Maar then again, ik heb persoonlijk (nog) niet het licht gezien...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-03-2005 20:48 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 20:39 schreef Lielo het volgende:
@ MindlessMayo: Ok, ik snap wat je bedoeld. Maar het is gewoon makkelijker om het Boedhisme te noemen, omdat iedereen dan wel ongeveer weet wat het inhoud. Ik kan wel een aantal dingen opnoemen die ik doe in m'n leven, die ook in het Boedhisme voorkomen. Maar dan snappen mensen het meestal niet. Ik ben het eens met heel veel dingen uit het Boedhisme, en ik probeer er zo veel mogelijk naar te leven. Aangezien dit topic over geloven gaat, noem ik het Boedhisme.



Ik snap dat het gemakkelijker is om het maar een 'naam' te geven, toch vind ik dat zelf vaak misleidend.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen