|
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ja, en dat maak jij jezelf wijs. Maar be my guest. Ik ga je niet tegenhouden of zo... (By the way, gelovigen zeggen trouwens *precies* hetzelfde. Toeval of toch niet?) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Ik kan wel 1000 keer uitleggen wat ik precies bedoel. Maar als je er niet voor open staat heeft het ook geen zin Deze discussies heb ik echt te vaak gevoerd... |
|
Ik meende dat boedhisme er alleen om draait dat je als je dood gaat alles achterlaat hiero en dat je je dus maar beter niet kan hechten aan dingen omdat het allemaal vrij zinloos is en verspilde energie... Maar ik kan ernaast zitten natuurlijk. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Ah, dus allemaal met naamstickertjes naar de keet van Lielo!! |
|
quote: Dit zegt elke willekeurige gelovige ook als ze de discussie niet kunnen winnen. Nee, je hebt me niet echt duidelijk kunnen maken wat er nu zo verschillend aan is. ZWAK UITGEDRUKT... (Het is by the way niet waar dat ik er niet voor open sta. Een ex-collega van me bij het bedrijf waar ik stage gelopen heb, was ook heel geïnteresseerd in het boeddhisme en vertelde daar zo nu en dan ook over. Alleen had hij niet de onhebbelijke eigenschap om te doen alsof boeddhisme de enige waarheid is en zo ontzettend veel afwijkt van elk willekeurig geloof. Sterker nog, hij durfde gewoon toe te geven dat het eigenlijk helemaal niet zo van elkaar afweek. Hij had alleen toevalligerwijs zijn heil gevonden in het boeddhisme...) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Nee ok. Ik snap het. Maar ik wil ook niet overkomen alsof ik geloof dat het Boedhisme de enige waarheid is. Ik vind het alleen zo stom dat mensen denken dat het Boedhisme een geloof is, terwijl het een levenswijze is. Sommige mensen vinden dat hetzelfde als een geloof. Nou fine De reden waarom ik zo geintereseerd ben in het Boedhisme is omdat ze daar niet geloven in een bepaalde god of goden. Wat bij de meeste geloven wel zo is. En het hele idee over reincarnatie enzo. Ik weet niet, er zitten gewoon heel veel dingen in die ik heel interressant vind. Bij het Boedhisme is het niet zo van 'Je moet zo en zo leven', maar kan je het zelf invullen. En dat vind ik er zo mooi aan. Er zullen vast wel dingen zijn die in andere geloven ook voorkomen. [Dit bericht is gewijzigd door Lielo op 31-03-2005 21:27] |
|
aaahh ik heb 11 /15 de hele week filosofie, elke dag....zucht it ain't so bad to be a psychopath |
|
quote: Zo klinkt het al een stuk beter. Zie je wel, je kan het wel... Wat ik persoonlijk altijd een beetje jammer vind, is dat - ondanks dat je het zelf in kan vullen - je altijd toch wel in een bepaalde richting geduwd wordt en toch al uit gaat van bepaalde stelregels en bepaalde voorschriften en die vrij klakkeloos voor waar aanneemt. En toch minder kritisch daar tegenover bent. En ik hou er niet van om in een bepaalde richting geduwd te worden. Boeddhisme valt wat dat betreft in ieder geval nog relatief mee, dat ben ik met je eens, want de meeste gelovigen hebben het echt helemaal verleerd om zelf hun hersens te gebruiken... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Hahaha :D Ja bij mij kost het altijd wat tijd om het goed uit te leggen Maar ik snap wat je bedoeld. En dat ben ik met je eens. Ik hou er ook niet van om te leven volgens bepaalde regels die 'iets' of 'iemand' heeft vastgesteld. Maar aangezien ik wel heel erg geinteresseerd ben in reincarnatie, en dat een onderdeel is wat bij het Boedhisme ook heel erg naar voren komt, ben ik me er ook meer in gaan verdiepen. En mijn moeder is er ook heel er in geintereseerd, dus van haar krijg ik ook heel veel dingen mee. En bij het Boedhisme kan je grotendeels zelf invullen wat je wel en wat je niet wil doen, dus vandaar dat dat me wel aantrekt. Maar ik denk dat ik nooit helemaal volgens een bepaald geloof of levenwijze zal willen leven. Omdat er altijd wel dingen zijn waar ik het niet helemaal mee eens ben. Ik vul mijn 'geloof' gewoon zelf in. |
|
Ik ben atheist, maar ik doe er niets mee verder. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Dus je eet vlees, maar iedereen is gelijk? Je eet je gelijke op, of zijn bepaalde levensvormen toch hoger dan anderen? En als levensvormen niet gelijk zijn, waarom kan er dan toch niets 'hogers' dan de mens bestaan? Voor de andere n00b's: Boeddhisme hoeft niet per se een geloof te zijn, het kan ook een levenswijze zijn, cruciaal verschil. Compris? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Cliché No 666 in dit topic ... (Lielo spant de kroon) |
|
quote: Dankje, Sherlock. Lielo is gay. *sproing* Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Het is vrouw hoor ... (which explains a lot in this case) |
|
quote:Kan ze nog wel gay zijn... Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Dat bedoel ik! Vrouwen zijn nl. ook gay. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Zekers .. Ze kan ook gewoon mongoloïde zijn .. |
|
quote:Weet je niet meer hoe jij was, toen je jong was, a long time ago? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Zekers .. |
|
Exactement. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Jij dan? |
|
Ik ben nog steeds zo jong. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Moet je niet zo hard roepen onder christenen .... hoe Christelijker, hoe koorknaapliefhebbender. |
|
Ik lust ze rauw. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |