IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 02-04-2005 13:17 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2005 22:14 schreef Jenje het volgende:
Dus omdat jou moeder dat leest zijn wij kortzichtig? Beetje .. kortzichtig of nie?

Ik word zo moe van mensen die ineens allerlei aziatische meuk interessant gaan vinden, stelletje meelopers.


Nee, jullie zijn kortzichtig omdat er meteen een religie afgezeken word, terwijl de meesten geeneens weten waar het over gaat, en bovendien niet open staan voor dingen.

(en hiermee bedoel ik niet direct jou, want jij lijkt wel te weten waarover je het hebt.)


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 02-04-2005 13:18 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2005 12:04 schreef Misanthrope het volgende:
Een echte boeddhist zou zoiets niet zeggen, die zou over zich heen laten lopen.


Analfabeet, zeg ik ergens dat ik boedhistisch ben?


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 02-04-2005 13:19 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Religie is ervoor om af te zeiken. Had het maar geen religie moeten worden.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 02-04-2005 13:25 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Kijk nou eens naar de titel van dit topic. Dat nodigt niet echt uit, om een serieuze discussie over "een geloof" te gaan houden.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-04-2005 13:31 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2005 13:18 schreef Morgil het volgende:
Analfabeet, zeg ik ergens dat ik boedhistisch ben?
Zeg ik dat wel dan? Nou?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 02-04-2005 18:15 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 1 april 2005 21:29 schreef Morgil het volgende:
Stelletje kortzichtige klootzakken.

Mijn moeder verdiept zich de laatste tijd steeds meer in het Boedhisme. Ik lees af en toe wat mee uit haar boeken en ik moet zeggen dat de meeste dingen voor mij best logisch over komen. Het geheel straalt een soort "rust" uit, wat me wel aantrekt.


Naah rust is niks voor mij , dat doe ik wel als ik in m'n graf lig ....
Heb nog veeeelste veel toffe dingen te doen, en stil staan in de zon voor een uurtje zonder om te vallen, kan ik ook nog proberen als ik 80 ben, is dan ook vast een grotere uitdaging


Mazzels


Another Day, Another Way ....


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 02-04-2005 18:20 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Christendom verkies ik ten alle tijden boven die tyfus-islam!!!!!

Daar moeten domme/onzinnige/brute post over komen.

Die teringlijers zijn niet alleen een gevaar voor westelijke religies, maar een gevaar voor de hele westerse wereld in het algemeen.

Van mij mogen ze allemaal terug naar die kattenbak van ze!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 02-04-2005 18:39 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 2 april 2005 18:20 schreef Staalman het volgende:
Christendom verkies ik ten alle tijden boven die tyfus-islam!!!!!

Daar moeten domme/onzinnige/brute post over komen.

Die teringlijers zijn niet alleen een gevaar voor westelijke religies, maar een gevaar voor de hele westerse wereld in het algemeen.

Van mij mogen ze allemaal terug naar die kattenbak van ze!

Neen, man de is-lam is cool!!! Die lui hebben ten minste door dat Amerika de wereld naait!!!

Mazzels


Another Day, Another Way ....


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 02-04-2005 18:41 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Ga je overal "Mazzels" onder posten?


Bruce Banner


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 02-04-2005 18:45 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2005 18:39 schreef PHeMoX het volgende:
Neen, man de is-lam is cool!!! Die lui hebben ten minste door dat Amerika de wereld naait!!!

Mazzels


Ben je een mongool?
Heb je last van verminderde hersencapaciteit?
Heb je de afgelopen jaren onder een steen geleefd?



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-04-2005 18:51 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2005 18:41 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
Ga je overal "Mazzels" onder posten?


Hehehe... Doet me ergens aan denken...

Dat we met zijn allen een tijdje elke post eindigden met "kusjes". Dat was nog eens een tijd...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-04-2005 18:54 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2005 18:39 schreef PHeMoX het volgende:
Neen, man de is-lam is cool!!! Die lui hebben ten minste door dat Amerika de wereld naait!!!

Mazzels
Wil je ook nog even uitleggen hoe Amerika de wereld naait, of praat je de mening van de linkse kerk na?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


psychopath
welke klootzak heeft de pitbull wet bedacht?!!
Usericon van psychopath
Posted 02-04-2005 18:56 by psychopath Wijzig reactieProfiel van psychopathQuote dit bericht

ben ook benieuwd naar de uitleg jah. bijhoorlijk stomzinnig


it ain't so bad to be a psychopath


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-04-2005 18:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2005 18:54 schreef Misanthrope het volgende:
Wil je ook nog even uitleggen hoe Amerika de wereld naait, of praat je de mening van de linkse kerk na?


Alsof wij Europeanen de wereld niet naaien zeg...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 02-04-2005 19:00 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

En uiteindelijk worden we allemaal genaaid door de islam!!!



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


psychopath
welke klootzak heeft de pitbull wet bedacht?!!
Usericon van psychopath
Posted 02-04-2005 19:00 by psychopath Wijzig reactieProfiel van psychopathQuote dit bericht

idd en niet zo'n klein beetje


it ain't so bad to be a psychopath


psychopath
welke klootzak heeft de pitbull wet bedacht?!!
Usericon van psychopath
Posted 02-04-2005 19:01 by psychopath Wijzig reactieProfiel van psychopathQuote dit bericht

mijn vorige reactie was op altx trouwens


it ain't so bad to be a psychopath


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-04-2005 19:32 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2005 19:01 schreef psychopath het volgende:
mijn vorige reactie was op altx trouwens



Tussen twee haakjes: Je kan ook je bericht editten en er ff "@altx" bij zetten of iets dergelijks. Dan is het ook gelijk duidelijk als je van boven naar beneden leest, hetgeen de meeste mensen toch wel prefereren...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 04-04-2005 17:14 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

1) Ik ben absoluut niet links, maar rechts..
2) Mijn laatste ex was een islamitisch meisje én ze was super, maar haar familie werd een beetje problematisch moet ik toegeven, en je weet hoe ze zijn met eerwraak-achtige zaken....
3) Amerika is gewoon evil, en dit is gewoon m'n eigen mening..

Oww en alsof psychopath nu net niet misanthrope napraat dan? Precies, het is soms gewoon een kwestie van een mening 'delen' met een ander, niks napraten dus...

quote:
Op 2 april 2005 18:41 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
Ga je overal "Mazzels" onder posten?


Ga je me slaan als ik dat doe dan?

Mazzels!

[Dit bericht is gewijzigd door PHeMoX op 04-04-2005 17:22]


Another Day, Another Way ....


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 08-04-2005 22:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

http://royhalliday.home.mindspring.com/MYBOOK.HTM..BOOK

Roy Halliday over oa. Christenen en hun gebrek aan moraliteit.
wat stukjes:

"Why should we be just?

If you have moral intuitions, the question "Why should we be just?" contains its own answer. The meaning of justice (the enforcement of the rules that should be enforced) includes the concept should, where should means "it is morally right." So this question is equivalent to asking, "Why is it morally right to do what is morally right?" Logically, it has to be right to do what is right, otherwise we have the contradiction that it is morally wrong to do what is morally right.
Let's try to rephrase the question so it isn't circular. Let's try: "What reason do we have for acting in a just way?"

This question doesn't work either. Acting in a just way means acting in accordance with your enforceable moral rights and duties. So this question is similar to the question: "What reason do we have for doing what we should do?" If you have moral intuitions, you would know that this is a silly question, because if A is a thing that we should do, that means it is morally right to do A, which is reason enough to do it.

For the moral intuitionist, these kinds of questions can almost always be interpreted in a circular way. On the other hand, those who lack moral intuitions cannot see the circularity in these kinds of questions. It makes sense to them to ask for justifying reasons for morality. Egoists, conformists, Christians, and legalists can give non-moral (and therefore non-circular) reasons for following their particular codes of conduct. An egoist, for example, could say that he should do the right thing because doing so is in his long-term interest. A conformist could say we should do the right thing so that others will approve of us. A Christian could say we should do the right thing so we can get into Heaven and avoid Hell. A legalist could say we should do the right thing so that we don't end up in jail.

In each of these answers, the meaning of the word should isn't "it is morally right." Instead, it means something like "it is the appropriate means to our objectives." The objectives are non-moral things such as gaining rewards or avoiding pain and punishment. Consequently, when the question is interpreted by someone who lacks moral intuitions, it is no longer a moral question."

"The Christian who obeys God's commandments out of fear and hope rather than belief in the righteousness of the commandments themselves, either has no internal moral compass or lets it be overruled by authority. The same goes for the legalist, who obeys the law because he doesn't want to go to jail.

None of these people need consciences."

"A man who lacks moral character because he has a weak conscience has trouble understanding why he should act morally when it is not in his self-interest. His moral emotions and intuitions are too weak for him to appreciate morality for its own sake. It is for people like him that Heaven, Hell, prisons, and other penalties and rewards are necessary. "


Inferno
HEUUUJ
Usericon van Inferno
Posted 08-04-2005 23:03 by Inferno Wijzig reactieProfiel van InfernoQuote dit bericht

Laatst op nederland 3 of 2 was er zon programma op dat een zwaar Christelijke mevrouw er bij zat dat iemand haar hand liet lezen. Maar ze werd er naar van want ze on het niet geloven dat een 'andere kracht' aan het werk was.

Toen zei ze: "Je geloof toch niet in de onzin"

Maar dan snap ik toch even niet waarom deze desbetreffende mevrouw wel blind in het Christendom gelooft. Zal wel weer aan mij liggen dan.


Het zal je moeder maar wezen...


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-04-2005 23:05 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

christenen hebben meestal geen begrip voor de belevingswereld van andere religie's en overtuigingen. Dat is taboe...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-04-2005 23:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat is meestal met mensen die overtuigd zijn met hun gelijk, dat heeft niets met christendom te maken ... kijk maar hier op het forum rond.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-04-2005 23:12 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

ik zou heel bijdehant "nietus!!!"kunnen posten...



Inferno
HEUUUJ
Usericon van Inferno
Posted 08-04-2005 23:37 by Inferno Wijzig reactieProfiel van InfernoQuote dit bericht

Maar gelukkig doe je dat niet


Het zal je moeder maar wezen...


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen