IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 13-08-2002 20:59 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

'je moet' bedoelde ik ook in het algemeen, niet specifiek over jou.


~ By the fallen one I shall arise ~


Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 13-08-2002 21:00 by Koffies Kip Wijzig reactieProfiel van Koffies KipQuote dit bericht

Hey Kramy, als ik jou was zou ik een paar van die favoriete bands van jou maar even mailen over dat het echt niet kan waar hun het over hebben!!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 13-08-2002 21:00 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

sterker nog, ik had het eigenlijk over mezelf.


~ By the fallen one I shall arise ~


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 13-08-2002 21:04 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:44 schreef Dargull het volgende:
Moet wel ff in alle eerlijkheid zeggen trouwens dat ik me wel voor kan stellen dat mensen met 'n christelijke achtergrond zich soms aardig gekwetst kunnen voelen door sommige opmerkingen.


Dat lijkt me ook logisch dat ze gekwetst worden soms, maar daar tegenover staat ook weer dat christenen in deze tijd toch ook moeten snappen dat er mensen zijn die zich niet hechten aan hun geloof


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-08-2002 21:07 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:43 schreef FireFox het volgende:
ik kan mij de noormannen herinneren (althans over gelezen) en dat waren toch ook niet zulke lieverdjes, dus laten we t dan meer op religie in t algemeen afschuiven...
hey, nu bevind je je op een verkeerd terrein. Maar ik wil niet van topic afdwalen.

Mijn moeder is een christen. Ze gelooft in god en hierna maals. Maar ze gelooft niet in de kerk, paus ectera.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-08-2002 21:12 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 20:59 schreef Ishtar het volgende:
'je moet' bedoelde ik ook in het algemeen, niet specifiek over jou.

ok


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 13-08-2002 22:10 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 13 augustus 2002 21:07 schreef wladimir het volgende:
hey, nu bevind je je op een verkeerd terrein. Maar ik wil niet van topic afdwalen.

Mijn moeder is een christen. Ze gelooft in god en hierna maals. Maar ze gelooft niet in de kerk, paus ectera.


Juist, dat heb ik dus ook! En ik vind het best dat jullie met zen alle het christendom niet moeten, en ik word ook echt niet boos als jullie een opmerking als christenen --> ovens ofzo maken, maar opmerkingen als alle christenen denken hetzelfde en ze leven allemaal nog in de romeinse tijd zijn echt onzin, en als ik zoiets lees dan wil ik diegene daar wel ff op wijzen ja...

En over dat ik mijn favoriete bands mailtjes moest sturen of ze aub geen dingen over christenen willen zingen...
Wat boeit mij het dat hen daar over zingen? als ze dat willen...mij best...je kan het ten eerste toch meestal niet verstaan, dus ik hoor het toch niet...ten tweede, ik geef er vrij weinig om dat zij dat vinden, het is nou eenmaal normaal dat metal daarover gaat eigenlijk, en ik vind het soms ook gewoon mooi hoe die mensen hun haat over iets kunnen uiten. Maar er zijn ook genoeg bands die daar expres niet over zingen omdat ze het helemaal niet nodig vinden...ik noem een aeternus...



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-08-2002 22:20 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 21:07 schreef wladimir het volgende:
hey, nu bevind je je op een verkeerd terrein. Maar ik wil niet van topic afdwalen.

Mijn moeder is een christen. Ze gelooft in god en hierna maals. Maar ze gelooft niet in de kerk, paus ectera.

zou ik mij op verkeerd terein bevinden of nu juist iets zeggen wat jou tegen de borst stuit..., hadden de vikingen niet ook een geloof ?


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-08-2002 22:22 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 22:20 schreef FireFox het volgende:
zou ik mij op verkeerd terein bevinden of nu juist iets zeggen wat jou tegen de borst stuit..., hadden de vikingen niet ook een geloof ?
Omdat het niet helemaal klopt wat je zegt daarom.
je had verschillende vikingen


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-08-2002 22:25 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

. laat ook maar

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 13-08-2002 22:25]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 14-08-2002 1:24 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 22:22 schreef wladimir het volgende:
Omdat het niet helemaal klopt wat je zegt daarom.
je had verschillende vikingen


En Wikkie.
Mag het trouwens ook een onzinnig topic zijn?


Bazzio Attacks!!!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 14-08-2002 2:09 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 21:04 schreef LordJohn_2 het volgende:
Dat lijkt me ook logisch dat ze gekwetst worden soms, maar daar tegenover staat ook weer dat christenen in deze tijd toch ook moeten snappen dat er mensen zijn die zich niet hechten aan hun geloof


absoluut daar sloeg, mijn eerdere post ook op terug, christenen zullen moeten accepteren dat niet iedereen het met hun "waarheid" eens is en daar door zullen niet christenen een zeker, terecht of onterecht weerwoord gaan geven, en mijn probleem is nu juist dat Kramy's oorspronkelijke post een soort non-begrip voor de situatie uitsprak.

Terwijl juist DAT non-begrip vaak is wat niet christenen tegen christen in het harnas jaagt.


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 14-08-2002 2:45 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

(dit is Styhn onder Infaustus z'n naam)

Ik wil hierbij even een hele grote, symbolische middelvinger naar Kramy opsteken.

Al dat geouwehoer dat het aandachttrekkerij is als je kritiek levert op christenen/christendom... Dit riekt anders ook wel naar aandachttrekkerij!!



No meat is sweater


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 14-08-2002 2:47 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2002 21:04 schreef LordJohn_2 het volgende:
Dat lijkt me ook logisch dat ze gekwetst worden soms


(styhn weer)

ja, maar wat doe je dan ook op een metalforum

net zoiets als "white-metal"...


No meat is sweater


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 14-08-2002 2:58 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

...

Dat is wat ik er over te zeggen heb, als iedereen zich met z'n eigen zaken bemoeit hoor je mij niet zeiken. Als ik er last van heb, dan wordt het anders.



Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 14-08-2002 3:07 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

Wat je trouwens natuurlijk wel vaak hoort is dat ze een andere schade berokkenen of oorlogen starten. Tja dan moet je religie niet met MACHT combineren, maar ik denk niet dat het de religie alleen is.
Ik denk dat een christen een gedachten voor zichzelf moet hebben en geen massa moet aanhangen, zo kan iemand z'n eigen weg vinden in die religie.
En tja de bijbel, interessant boek, ook al zijn verhalen niet gebeurt, het blijft een belerend boek. Heeeeel veel magie tegenwoordig is nog allemaal op de bijbel gebaseert...(hier zal ik wel een discusie over krijgen )



General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 14-08-2002 3:47 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Geen idee waar het over gaat maar het gristendom is kut.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-08-2002 3:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hey Kramy, wat wil je nou eigenlijk?

Vooralsnog heb ik van jou geen enkel argument vòòr het christendom gehoord, en aangezien omgekeerde bewijslast een onmogelijkheid is, ligt de verantwoordelijkheid bij JOU om argumenten VOOR het christendom te leveren.

In ieder geval zul je met het karakteriseren van anti-christelijke posts als 'dom' niet ver komen, want je levert nl. geen enkel argument. Dus, sorry dude, je bent behoorlijk dom bezig. Typisch een defensief-christelijke tactiek, maar goed, je bent er vast trots op. Ga zo door!

Overigens zijn (ik spreek nu alleen voor mezelf) al mijn denigrerende opmerkingen naar het christendom toe bedoeld om zoveel mogelijk te kwetsen. Mensen die geloven dat er een Grote Aap in de lucht over ze heen kijkt en dat ze later bij die Grote Aap zullen komen bij een soort eindoordeel zijn m.i. nl. blijven steken in de kleutertijd en dit soort lui zouden eigenlijk prioriteit no. 1 moeten zijn in de psychiatrie. Ook het feit dat je gelooft dat de doden nog bestaan oid of dat je ze later gaat ontmoeten is wat mij betreft een levensgrote aanwijzing dat je eerst en vooral wat mensen in het gesticht moet gaan ontmoeten.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe belachelijker het wordt. Ik heb er dan ook geen goed woord voor over. Het christendom is belachelijk, en christenen die zich op deze manier proberen te verdedigen zijn helemaal belachelijk. Veel plezier verder!

*edit* ik vind dat domme, onzinnige dan wel brute posts over het christendom prima op hun plek zijn op een metal forum en ik hoop dan ook dat deze traditie tot in lengte van dagen voortgezet wordt. Christendom --> OVENS!

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 14-08-2002 4:05]


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 14-08-2002 7:28 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 13 augustus 2002 22:10 schreef Kramy het volgende:
Wat boeit mij het dat hen daar over zingen?

Wat boeit het jou dan als mensen het daar over hebben?



winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 14-08-2002 7:41 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

de bijbel is s'werelds oudste fantasy verhaal...


My madness, my sadness


Count
arch enemyyy!
Usericon van Count
Posted 14-08-2002 8:22 by Count Wijzig reactieProfiel van CountQuote dit berichthttp://komt eraan...

....weer die bullshit....




fear me! why?..just do it!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 14-08-2002 8:36 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ok, we hebben allemaal bewezen dat we geen christen zijn, ( wat ook op gaat voor mij ) . Maar van de andere kant vraag ik me af of er hier werkelijk zoveel nihilisten ronddwalen? Geloven in niks, zelfs niet veronderstellend dat er iets kan zijn...kortom totaal gebrek aan spiritualiteit op n hoger niveau

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 14-08-2002 8:36]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 14-08-2002 8:39 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2002 8:36 schreef Gunman het volgende:
Ok, we hebben allemaal bewezen dat we geen christen zijn, ( wat ook op gaat voor mij ) . Maar van de andere kant vraag ik me af of er hier werkelijk zoveel nihilisten ronddwalen? Geloven in niks, zelfs niet veronderstellend dat er iets kan zijn...kortom totaal gebrek aan spiritualiteit op n hoger niveau

ik geloof in niks eigenlijk, qua zweverigheid... op wetenschappelijk gebied zijn er dingen die ik niet uitsluit...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 14-08-2002 9:26 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

hmm ik ben totaal niet godsdienstig opgevoedt... dat heeft denk ik ook wel enige invloed op et feit dat ik alle godsdiensten onzin vindt


My madness, my sadness


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 14-08-2002 9:57 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Nou en of ik christelijk ben opgevoed! Elke dag hersenspoeling met een bijbellezing van een drie kwartier en wekelijks psalmen en gezangen uit je hoofd leren. Vreemd genoeg -hoe goed ik me het ook probeer te herinneren- kan ik mij geen enkel moment voor de geest halen, dat ik daadwerkelijk geloofde. Hier bedoel ik met geloof: met je volle verstand er bij zijn en gewoon dingen aannemen waar geen enkele aanwijzing voor is, dat ze bestaan.

Het was dan ook een bevrijding, toen ik er pas later achterkwam (probeer er maar eens achter te komen in mijn toenmalig milieu!) dat er ook zoiets bestaat als atheisme en er dus vele mensen zijn die elke vorm van geloof in het bovennatuurlijke verwerpen.

Qua ethiek heeft het christendom zeker zijn goede kanten (denk aan de "wereldse" tien geboden 5 t/m 10, 1 t/m 4 zijn de "goddelijke" geboden). Alleen heb ik voor die goede kanten van het christendom geen geloof in god nodig.

Lange tijd heb ik nog steeds respect gehad voor andere religies, voor het feit dat mensen graag zo hun angsten afschermen, maar ik heb er steeds meer moeite mee en stel mij nu assertiever op tegenover geloof en het christendom: "Sorry jongens, Hij bestaat niet!"

Waar ik trouwens een nog grotere hekel aan heb, zijn de mensen die NERGENS over hebben nagedacht en zeggen: "Ik ben geen christen ofzo, en geloof niet in een god ofzo, maar ik geloofd wel dat er IETS is." RAAAHHH, dat woordje IETS! Ik wind me nu al gewoon weer op!


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen