IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 23:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:28 schreef Dwaallicht het volgende:
Zet de eerste Sarcofago op: Fuck you, fuck you, fuck you jesus christ!


Oh, ik haat het, ik haat het.


jesus christ?

maar voor de discussie. Ik begrijp de haat tegen de persoon jesus christus niet. Volgens mij was hij niks meer dan een armzalig filosoofje op de verkeerde plek op de verkeerde tijd. Niks meer.
Maar de "arme man" wordt natuurlijk geassocieerd met die hele berg ellende van een georganiseerd geloof.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-07-2003 23:35 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:33 schreef Heerschende Basch het volgende:
Ja en zo kan de kerk het op diverse manieren intpreteren, zodat ze je altijd hun wil op kunnen leggen.
Nope, alleen voor hen die zich de wil van een "kerkleider" op kunnen laten/ willen leggen ---> zwakheid. Denk voor jezelf, trek je eigen conclusies. Als die zijn dat die bejaarde soepjurk gelijk heeft met zijn ideetjes over abortus, dat je van de domi niet mag zwemmen op zondag en meer van dat soort shit, rot voor je dan. Maar denk voor jezelf voor je andermans regels overneemt.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2003 23:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:33 schreef attila_de_hun het volgende:


jesus christ?

maar voor de discussie. Ik begrijp de haat tegen de persoon jesus christus niet. Volgens mij was hij niks meer dan een armzalig filosoofje op de verkeerde plek op de verkeerde tijd. Niks meer.
Maar de "arme man" wordt natuurlijk geassocieerd met die hele berg ellende van een georganiseerd geloof.

Het icoon vervult mij met haat -- externe projectie van het 'hiernamaals' vervult mij met haat -- verlies van soevereiniteit, waarden als zwakte, onderdanigheid en nederigheid vervullen mij met haat.





Maar verder ben ik bijzonder vrolijk, want zonder monotheïsme in je leven ziet de wereld er een stuk beter uit. Zeg Nee tegen jezus!


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 23:36 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:33 schreef attila_de_hun het volgende:


jesus christ?

maar voor de discussie. Ik begrijp de haat tegen de persoon jesus christus niet. Volgens mij was hij niks meer dan een armzalig filosoofje op de verkeerde plek op de verkeerde tijd. Niks meer.
Maar de "arme man" wordt natuurlijk geassocieerd met die hele berg ellende van een georganiseerd geloof.
Jezus was ook wel een coole gast. Maar voor jezus waren er ook al kerken. Het geloof stamt van ver voor jezus.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 17-07-2003 23:41 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 17 juli 2003 23:36 schreef Heerschende Basch het volgende:
Jezus was ook wel een coole gast.


Ja, ik heb gisteren nog een pint gepakt met em


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 23:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:36 schreef Heerschende Basch het volgende:
Jezus was ook wel een coole gast. Maar voor jezus waren er ook al kerken. Het geloof stamt van ver voor jezus.


Ja de menselijk soort heeft blijkbaar een behoeft aan een "geloof". Ik vraag me af of de voorouders van de mens dat ook al hadden. Is er ook bekend of neanderthalers religie hadden(weliswaar geen directe voorouder).

en dwaallicht, ik weet niet of ik je reactie helemaal snap maar in theorie zou een "hiernamaals" toch niet betekenen dat je souvereiniteit weggaat? het zou niks meer dan een volgende fase kunnen zijn(net zoals van de kleuterschool naar de basischool ofzoiets, niks speciaals dus).

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-07-2003 23:42]


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 23:41 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

Den Heerschenden gaat ter bedde. Gaat u alleen heen wanneer het uw tijd is en laat u leiden door de gedachten die u goed dunken.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-07-2003 23:42 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:36 schreef Heerschende Basch het volgende:
Jezus was ook wel een coole gast. Maar voor jezus waren er ook al kerken. Het geloof stamt van ver voor jezus.
Zeker!
*gaat Pimmetje F. vergelijken met Jezus*

Ze hadden beide ideetjes waar niet iedereen het mee eens was, maar na Zijn dood had je van die morons die gingen leuren met hun "Maar Jezus had het zo gewild" en toen ging het mis. Had Jezus écht de inquisitie gewild? De Kruistochten...? Moeilijk te zeggen natuurlijk, maar persoonlijk had Jezus niets met doodmaken en martelen en meer van dat soort zieke shit. (volgens mij dan.)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2003 23:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:41 schreef attila_de_hun het volgende:
en dwaallicht, ik weet niet of ik je reactie helemaal snap maar in theorie zou een "hiernamaals" toch niet betekenen dat je identiteit weggaat? het zou niks meer dan een volgende fase kunnen zijn(net zoals van de kluetrchsool naar de basischool ofzoiets).

Hm, ik leef nu en over een volgende fase weet ik niets --> zinloos dus om er over na te denken. Elke conclusie zorgt voor projecties, luchtkastelen (en als je dom bent zorgt het voor dogma, moraal en zelfs schuldgevoel).


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 23:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:42 schreef Greycloak het volgende:
Zeker!
*gaat Pimmetje F. vergelijken met Jezus*




Ik vind de vergelijking zo gek nog niet. Onderbepaalde omstandigheden kan zo een persoon idd uitgroeien tot iets wat hij/zij nooit had bereikt als de persoon in leven was gebleven.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 23:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Hm, ik leef nu en over een volgende fase weet ik niets --> zinloos dus om er over na te denken. Elke conclusie zorgt voor projecties, luchtkastelen (en als je dom bent zorgt het voor dogma, moraal en zelfs schuldgevoel).


ja, dat is idd zo. maar zo nu en dan is zinloos bezig zijn leuk.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2003 23:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 23:45 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, dat is idd zo. maar zo nu en dan is zinloos bezig zijn leuk.

Oh, nou ja, laat ik het zo zeggen: sommige zinloze zaken zijn erg aangenaam, maar deze niet .


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 18-07-2003 0:12 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 17 juli 2003 23:36 schreef Heerschende Basch het volgende:
Jezus was ook wel een coole gast. Maar voor jezus waren er ook al kerken. Het geloof stamt van ver voor jezus.


Ja Jezus was best wel cool. Ik denk zelfs even cool als Fred Durst.

Die wordt immers ook aanbeden door simpele zielen over ter wereld.

All hail to Fred


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 18-07-2003 0:27 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2003 0:12 schreef Marco_Filth het volgende:
Ja Jezus was best wel cool. Ik denk zelfs even cool als Fred Durst.

Die wordt immers ook aanbeden door simpele zielen over ter wereld.

All hail to Fred


in dat geval!! *ruilt M_F in voor Fred!*


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 18-07-2003 0:36 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 18 juli 2003 0:27 schreef Vampie het volgende:
in dat geval!! *ruilt M_F in voor Fred!*




And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 18-07-2003 0:38 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2003 0:36 schreef Marco_Filth het volgende:



hell no


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 18-07-2003 0:46 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 13 augustus 2002 20:25 schreef Jenje het volgende:
"Ja, ik ben chhristen




And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2003 0:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2003 0:46 schreef Marco_Filth het volgende:



grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 18-07-2003 8:08 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Opzich over het begin van de georganiseerde religie kan men niet omheen dat de hoofdpersonen wel eerst dood moeten.
Verder dat ze niet aan sex en mastrubatie deden.
Hadden wel een of ander mens wat zich liet betuttelen en vernederen te gelijk.
Moet je na gaan dat in de 15 eeuw dat de monikken alles deden waar God zelfs voor schaamde. Maar dat zal je nergens horen of zien van de kerk.
Het is dat de kerk op een gegeven moment heeft gezegt: Jongens, we maken van Jesus een maagd die nooit zou neuken anders gaan we zelf eraan.


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-07-2003 8:20 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Het Christendom is een ant-levens filosofie samengeplakt op een halfgare woestijn mythology. Het hoort hier dus cultureel gezien niet thuis, en objectief gezien is het gewoon
En elke Europese juin die zichzelf beschouwt als Kristen mogen ze voor mij part aan Odin offeren.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 18-07-2003 8:28 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

De bijbel is evenwijdig aan een musical.


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-07-2003 8:29 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2003 8:28 schreef grindcore het volgende:
De bijbel is evenwijdig aan een musical.


Nee hoor, een musical is over nagedacht.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 18-07-2003 8:41 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2003 8:29 schreef campske666 het volgende:
Nee hoor, een musical is over nagedacht.

Ja das ook wel weer zo


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 19-07-2003 18:00 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Geen problemen met jesus als persoon, ik denk dat ik hem wel 'n aardige en verlichte man had gevonden, daarintegen had ik de meeste van zijn discipelen waarschijnlijk kruiperige kwallen gevonden.

En dat er een gruwelijk bloederige religie is ontstaan uit zijn woorden die eigenlijk alleen voor liefde en tegen geweld spraken is niet zijn schuld, dat hebben de christenhonden uit zijn tijd het er van gemaakt, en door de eeuwen heen verfijnd tot een zeer effectief systeem van onderdrukking en afpersing dat eindelijk langzamerhand begint af te nemen, helaas krijgen we nu dus de opkomst van de islam...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 20-07-2003 21:18 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

Christenen --> ovens

En lekker warm stoken graag
Wat een ongelooflijk onzin topic is dit toch


---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen