|
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Nope, alleen voor hen die zich de wil van een "kerkleider" op kunnen laten/ willen leggen ---> zwakheid. Denk voor jezelf, trek je eigen conclusies. Als die zijn dat die bejaarde soepjurk gelijk heeft met zijn ideetjes over abortus, dat je van de domi niet mag zwemmen op zondag en meer van dat soort shit, rot voor je dan. Maar denk voor jezelf voor je andermans regels overneemt. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Het icoon vervult mij met haat -- externe projectie van het 'hiernamaals' vervult mij met haat -- verlies van soevereiniteit, waarden als zwakte, onderdanigheid en nederigheid vervullen mij met haat. Maar verder ben ik bijzonder vrolijk, want zonder monotheïsme in je leven ziet de wereld er een stuk beter uit. Zeg Nee tegen jezus! |
|
quote:Jezus was ook wel een coole gast. Maar voor jezus waren er ook al kerken. Het geloof stamt van ver voor jezus. |
|
quote: Ja, ik heb gisteren nog een pint gepakt met em Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
quote: Ja de menselijk soort heeft blijkbaar een behoeft aan een "geloof". Ik vraag me af of de voorouders van de mens dat ook al hadden. Is er ook bekend of neanderthalers religie hadden(weliswaar geen directe voorouder). en dwaallicht, ik weet niet of ik je reactie helemaal snap maar in theorie zou een "hiernamaals" toch niet betekenen dat je souvereiniteit weggaat? het zou niks meer dan een volgende fase kunnen zijn(net zoals van de kleuterschool naar de basischool ofzoiets, niks speciaals dus). [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-07-2003 23:42] |
|
Den Heerschenden gaat ter bedde. Gaat u alleen heen wanneer het uw tijd is en laat u leiden door de gedachten die u goed dunken. |
|
quote:Zeker! *gaat Pimmetje F. vergelijken met Jezus* Ze hadden beide ideetjes waar niet iedereen het mee eens was, maar na Zijn dood had je van die morons die gingen leuren met hun "Maar Jezus had het zo gewild" en toen ging het mis. Had Jezus écht de inquisitie gewild? De Kruistochten...? Moeilijk te zeggen natuurlijk, maar persoonlijk had Jezus niets met doodmaken en martelen en meer van dat soort zieke shit. (volgens mij dan.) What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Hm, ik leef nu en over een volgende fase weet ik niets --> zinloos dus om er over na te denken. Elke conclusie zorgt voor projecties, luchtkastelen (en als je dom bent zorgt het voor dogma, moraal en zelfs schuldgevoel). |
|
quote: Ik vind de vergelijking zo gek nog niet. Onderbepaalde omstandigheden kan zo een persoon idd uitgroeien tot iets wat hij/zij nooit had bereikt als de persoon in leven was gebleven. |
|
quote: ja, dat is idd zo. maar zo nu en dan is zinloos bezig zijn leuk. |
|
quote: Oh, nou ja, laat ik het zo zeggen: sommige zinloze zaken zijn erg aangenaam, maar deze niet . |
|
quote: Ja Jezus was best wel cool. Ik denk zelfs even cool als Fred Durst. Die wordt immers ook aanbeden door simpele zielen over ter wereld. All hail to Fred And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep |
|
quote: in dat geval!! *ruilt M_F in voor Fred!* Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote: And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep |
|
quote: hell no Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote: And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep |
|
quote: |
|
Opzich over het begin van de georganiseerde religie kan men niet omheen dat de hoofdpersonen wel eerst dood moeten. Verder dat ze niet aan sex en mastrubatie deden. Hadden wel een of ander mens wat zich liet betuttelen en vernederen te gelijk. Moet je na gaan dat in de 15 eeuw dat de monikken alles deden waar God zelfs voor schaamde. Maar dat zal je nergens horen of zien van de kerk. Het is dat de kerk op een gegeven moment heeft gezegt: Jongens, we maken van Jesus een maagd die nooit zou neuken anders gaan we zelf eraan. |
|
Het Christendom is een ant-levens filosofie samengeplakt op een halfgare woestijn mythology. Het hoort hier dus cultureel gezien niet thuis, en objectief gezien is het gewoon En elke Europese juin die zichzelf beschouwt als Kristen mogen ze voor mij part aan Odin offeren. |
|
De bijbel is evenwijdig aan een musical. |
|
quote: Nee hoor, een musical is over nagedacht. |
|
quote: Ja das ook wel weer zo |
|
Geen problemen met jesus als persoon, ik denk dat ik hem wel 'n aardige en verlichte man had gevonden, daarintegen had ik de meeste van zijn discipelen waarschijnlijk kruiperige kwallen gevonden. En dat er een gruwelijk bloederige religie is ontstaan uit zijn woorden die eigenlijk alleen voor liefde en tegen geweld spraken is niet zijn schuld, dat hebben de christenhonden uit zijn tijd het er van gemaakt, en door de eeuwen heen verfijnd tot een zeer effectief systeem van onderdrukking en afpersing dat eindelijk langzamerhand begint af te nemen, helaas krijgen we nu dus de opkomst van de islam... "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Christenen --> ovens En lekker warm stoken graag Wat een ongelooflijk onzin topic is dit toch ---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero--- |
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |