|
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:dat noem ik meer actueel. Maar heeft het in deze tijd nou nut om in die o zo zalige god te geloven die er op toe ziet hoe iedereen elkaar de hersens in slaat. Als jij kinderen hebt die de boel op stelten zetten grijp je in. Waar blijft meneer god??? Het zou toch wel eens tijd worden dat onze vader die in den hemelen zijt zijn bek eens opentrekt |
|
quote:Het heeft niets met 'veralgemenen' te maken, aanleg voor godsdienst is net zo menselijk als longen hebben. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote:Het is een broodje aap verhaal.. ER is ooit eens iets gebeurt en dat is doorvertelt doorvertelt en doorvertelt.. en jaren later opgeschreven.. wat gebeurt er als je iets vertelt en het aan 10 mensen doorvertelt... juist een heel ander verhaal. Jesus was schizofreen hij hoorde stemmen in zijn hoofd en dacht door water heen te kunnen lopen.. Er zijn er zat in Ermelo die dat ook denken te kunnen. Sterker nog, dat ze Jesus zijn.. wie zegt dat dat in Jesus zijn geval ook niet zo was en dat zijn naam eigenlijk gewoon zwarte piet was. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
windkracht10 plakt de naam 'god' op een oerkracht o.i.d. maar hij heeft het natuurlijk niet over de god die de christenen aanhangen |
|
quote:god is moeder de natuur Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: En nu vraag ik je, is dit werkelijk zo'n belachelijke gedachte mvg wk10 |
|
quote: ahhhhhhhhhhhhhhhhh en nu? *springt hysterisch op en neer, met zijn hoofd regelemtig tegen de muren beukend* |
|
De naam 'god' voor een grotere kracht/energie is verneukt door de christenen en wordt dus direct negatief en onrealistsch beschouwd. We zouden het dus beter een andere naam geven. Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
quote: Neen, maar dan nog ligt het eraan wat jij denkt dat die 'God' allemaal 'doet'.. Imho bestaat die 'God' louter uit biochemica. |
|
quote: Ja Vampie! Maar je hebt wel gelijk. Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote:pas op met die bult op je kop je mept hier bijna mijn kopje omver.. en nu? doodzuipen op wacken en kijken of moeder de natuur andere plannen heeft met ons? Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Onzin, Tolkien was al fukking lang bezig met Lord of the Rings, dacht je nou echt dat al die verhalen door dezelfde persoon bedacht zijn? Zoals ik al zei, de verhalen die in de Bijbel staan zijn maar een heel klein gedeelte van een veel groter geheel. Er zijn nog steeds boeken te koop waarin veel van de verhalen staan die niet in de Bijbel zijn opgenomen. Daarom is het ook zo idioot dat veel mensen zich aan een enkele zin in de Bijbel vastklampen, ik snap niet dat mensen in iets geloven waar ze niet eens de geschiedenis van kennen. |
|
quote: Evolueren. Ik bedoel maar; dat atomen en quarks enzo samenklonteren en na miljarden jaren evolutie zijn wij daar dan een van de vele miljarden resultaten van. Nee, ik geloof niet dat HET iets bijstuurt speciaal voor ons. Ik zou niet weten waarom. mvg wk10 |
|
quote:Wat ik bedoel is dat het gewoon literatuur is. |
|
quote: Slaapwel iedereen. mvg wk10 |
|
quote: vraagje: waarom Moeder de natuur? waarom niet Vader de natuur? En nog beter, als god al zou bestaan zou ik toch denken dat "het" geslachtsloos is. |
|
quote:ik heb net Dogma gezien Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: ik ben zo blij dat God in die film niet zingt Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote: ah, keigave film overigens. |
|
quote:zeker weten! jay & silent bob heerschen! quote:idd.. die scream is btw wel goed.. daar zou ze aan moeten werken Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Ik ben geƫmancipeerd ultramontaan antipacifist, en ik moet zeggen: je hebt groot gelijk, vriend. We worden onderdrukt door de anti-roomse stromingen in deze verdorven samenleving. Maar samen kunnen we ze het hoofd bieden door alle logische gedachten te bannen en vroom en gezwind de verlichting aan de mensheid te verkondigen door meer mensen als wij onder het vaandel van de gelukzalige achterlijkheid te brengen. Praise the Lord! And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep |
|
quote: trouwen? Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
@ wintkracht 10: damn door dit soort provocerende uitlatingen kruip ik snel mijn bed in om te dromen over een wereld zonder mensen die zich laten misleiden door geschriften, priesters, dominees ect en vooral ouders. [Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 17-07-2003 23:01] Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Ok, zolang het maar niet voor de kerk is. And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep |
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |