IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Domme/onzinnige/brute post over het christendom Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-07-2003 22:33 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:31 schreef windkracht10 het volgende:
Mischien omdat jij je God nog altijd voorsteld als die oude grijze man in de hemel met'n baard. Als ik ook zo bekrompen zou denken als me met de paplepel is ingegoten (door het christendom, jaja) dan zou ik er inderdaad ook zo over denken.
Ik ga gaan maffen jongens maar eerst nog een gebedje . En ik hoop van hart dat er voor jullie een dag komt dat je de stront uit je ogen spoelt.
Ik was ontopic, betekende: niet serieus, ironisch, ik meende niet wat ik zei.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 22:33 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:30 schreef mislyd het volgende:
Relevanter dan ooit, want er zijn nu meer gelovigen dan 15 jaar geleden.
dat noem ik meer actueel. Maar heeft het in deze tijd nou nut om in die o zo zalige god te geloven die er op toe ziet hoe iedereen elkaar de hersens in slaat. Als jij kinderen hebt die de boel op stelten zetten grijp je in. Waar blijft meneer god??? Het zou toch wel eens tijd worden dat onze vader die in den hemelen zijt zijn bek eens opentrekt


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-07-2003 22:34 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:32 schreef Mortanius het volgende:
Tja, elk zijn mening zou ik zo zeggen.

Toch er even bijzeggen dat 'veralgemenen' heel gevaarlijk is omdat er altijd uitzonderingen bestaan.
Het heeft niets met 'veralgemenen' te maken, aanleg voor godsdienst is net zo menselijk als longen hebben.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-07-2003 22:35 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:30 schreef Heerschende Basch het volgende:
Dat is nog zo iets. De bijbel is echt een prachtig boek met hele mooie verhalen. Veel mensen zouden er best iets van kunnen leren. Maar om dit boek dan meteen uit te gaan pluizen en intepreteren zoals het je zelf uitkomt.... nopes. Het is slechts een richtlijn, en zeker niet gemaakt door god, maar gewoon door net zo'n briliante geest als bijv Tolkien.
Het is een broodje aap verhaal.. ER is ooit eens iets gebeurt en dat is doorvertelt doorvertelt en doorvertelt.. en jaren later opgeschreven.. wat gebeurt er als je iets vertelt en het aan 10 mensen doorvertelt... juist een heel ander verhaal. Jesus was schizofreen hij hoorde stemmen in zijn hoofd en dacht door water heen te kunnen lopen.. Er zijn er zat in Ermelo die dat ook denken te kunnen. Sterker nog, dat ze Jesus zijn.. wie zegt dat dat in Jesus zijn geval ook niet zo was en dat zijn naam eigenlijk gewoon zwarte piet was.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2003 22:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

windkracht10 plakt de naam 'god' op een oerkracht o.i.d.

maar hij heeft het natuurlijk niet over de god die de christenen aanhangen


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-07-2003 22:36 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:35 schreef Snaack het volgende:
windkracht10 plakt de naam 'god' op een oerkracht o.i.d.

maar hij heeft het natuurlijk niet over de god die de christenen aanhangen
god is moeder de natuur


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 17-07-2003 22:37 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:35 schreef Snaack het volgende:
windkracht10 plakt de naam 'god' op een oerkracht o.i.d.

maar hij heeft het natuurlijk niet over de god die de christenen aanhangen

En nu vraag ik je, is dit werkelijk zo'n belachelijke gedachte


mvg wk10


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2003 22:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:36 schreef Cadaveria het volgende:
god is moeder de natuur


ahhhhhhhhhhhhhhhhh

en nu?

*springt hysterisch op en neer, met zijn hoofd regelemtig tegen de muren beukend*


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 17-07-2003 22:39 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

De naam 'god' voor een grotere kracht/energie is verneukt door de christenen en wordt dus direct negatief en onrealistsch beschouwd. We zouden het dus beter een andere naam geven.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-07-2003 22:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:37 schreef windkracht10 het volgende:
En nu vraag ik je, is dit werkelijk zo'n belachelijke gedachte


Neen, maar dan nog ligt het eraan wat jij denkt dat die 'God' allemaal 'doet'..

Imho bestaat die 'God' louter uit biochemica.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-07-2003 22:40 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:39 schreef Mortanius het volgende:
De naam 'god' voor een grotere kracht/energie is verneukt door de christenen en wordt dus direct negatief en onrealistsch beschouwd. We zouden het dus beter een andere naam geven.


Ja Vampie!

Maar je hebt wel gelijk.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-07-2003 22:42 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:38 schreef Snaack het volgende:
ahhhhhhhhhhhhhhhhh

en nu?

*springt hysterisch op en neer, met zijn hoofd regelemtig tegen de muren beukend*
pas op met die bult op je kop je mept hier bijna mijn kopje omver..

en nu? doodzuipen op wacken en kijken of moeder de natuur andere plannen heeft met ons?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 17-07-2003 22:43 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:30 schreef Heerschende Basch het volgende:
Dat is nog zo iets. De bijbel is echt een prachtig boek met hele mooie verhalen. Veel mensen zouden er best iets van kunnen leren. Maar om dit boek dan meteen uit te gaan pluizen en intepreteren zoals het je zelf uitkomt.... nopes. Het is slechts een richtlijn, en zeker niet gemaakt door god, maar gewoon door net zo'n briliante geest als bijv Tolkien.


Onzin, Tolkien was al fukking lang bezig met Lord of the Rings, dacht je nou echt dat al die verhalen door dezelfde persoon bedacht zijn?

Zoals ik al zei, de verhalen die in de Bijbel staan zijn maar een heel klein gedeelte van een veel groter geheel. Er zijn nog steeds boeken te koop waarin veel van de verhalen staan die niet in de Bijbel zijn opgenomen.

Daarom is het ook zo idioot dat veel mensen zich aan een enkele zin in de Bijbel vastklampen, ik snap niet dat mensen in iets geloven waar ze niet eens de geschiedenis van kennen.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 17-07-2003 22:44 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:39 schreef Snaack het volgende:
Neen, maar dan nog ligt het eraan wat jij denkt dat die 'God' allemaal 'doet'..



Evolueren. Ik bedoel maar; dat atomen en quarks enzo samenklonteren en na miljarden jaren evolutie zijn wij daar dan een van de vele miljarden resultaten van.
Nee, ik geloof niet dat HET iets bijstuurt speciaal voor ons. Ik zou niet weten waarom.


mvg wk10


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 22:47 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:44 schreef windkracht10 het volgende:
Evolueren. Ik bedoel maar; dat atomen en quarks enzo samenklonteren en na miljarden jaren evolutie zijn wij daar dan een van de vele miljarden resultaten van.
Nee, ik geloof niet dat HET iets bijstuurt speciaal voor ons. Ik zou niet weten waarom.
Wat ik bedoel is dat het gewoon literatuur is.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 17-07-2003 22:47 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:47 schreef Heerschende Basch het volgende:
Wat ik bedoel is dat het gewoon literatuur is.


Slaapwel iedereen.


mvg wk10


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 22:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:42 schreef Cadaveria het volgende:
pas op met die bult op je kop je mept hier bijna mijn kopje omver..

en nu? doodzuipen op wacken en kijken of moeder de natuur andere plannen heeft met ons?


vraagje: waarom Moeder de natuur? waarom niet Vader de natuur? En nog beter, als god al zou bestaan zou ik toch denken dat "het" geslachtsloos is.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-07-2003 22:52 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:50 schreef attila_de_hun het volgende:
vraagje: waarom Moeder de natuur? waarom niet Vader de natuur? En nog beter, als god al zou bestaan zou ik toch denken dat "het" geslachtsloos is.
ik heb net Dogma gezien


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-07-2003 22:52 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:52 schreef Cadaveria het volgende:
ik heb net Dogma gezien



ik ben zo blij dat God in die film niet zingt


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 22:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:52 schreef Cadaveria het volgende:
ik heb net Dogma gezien


ah, keigave film overigens.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-07-2003 22:55 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:53 schreef attila_de_hun het volgende:
ah, keigave film overigens.
zeker weten! jay & silent bob heerschen!
quote:
Op 17 juli 2003 22:52 schreef Vampie het volgende:
ik ben zo blij dat God in die film niet zingt
idd.. die scream is btw wel goed.. daar zou ze aan moeten werken


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 17-07-2003 22:57 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 14 juli 2003 17:24 schreef windkracht10 het volgende:
Ik ben gedoopt en daar ben ik TROTS op GODVERDOMME, bende kutdebielen!

Beetje zeiken op de kerk. De kerk stelt tegenwoordig geen reet meer voor bende losers. Durf eens grote bek op te zetten tegen de werkelijke grote boosdoeners van deze tijd, stelletje laffe platte mistkeutels!

Ja, Ik ben andersglobalist!



Ik ben geƫmancipeerd ultramontaan antipacifist, en ik moet zeggen: je hebt groot gelijk, vriend. We worden onderdrukt door de anti-roomse stromingen in deze verdorven samenleving.

Maar samen kunnen we ze het hoofd bieden door alle logische gedachten te bannen en vroom en gezwind de verlichting aan de mensheid te verkondigen door meer mensen als wij onder het vaandel van de gelukzalige achterlijkheid te brengen.

Praise the Lord!


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 17-07-2003 22:58 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 22:57 schreef Marco_Filth het volgende:
Ik ben geƫmancipeerd ultramontaan antipacifist, en ik moet zeggen: je hebt groot gelijk, vriend. We worden onderdrukt door de anti-roomse stromingen in deze verdorven samenleving.

Maar samen kunnen we ze het hoofd bieden door alle logische gedachten te bannen en vroom en gezwind de verlichting aan de mensheid te verkondigen door meer mensen als wij onder het vaandel van de gelukzalige achterlijkheid te brengen.

Praise the Lord!


trouwen?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 17-07-2003 22:59 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

@ wintkracht 10: damn door dit soort provocerende uitlatingen kruip ik snel mijn bed in om te dromen over een wereld zonder mensen die zich laten misleiden door geschriften, priesters, dominees ect en vooral ouders.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 17-07-2003 23:01]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 17-07-2003 23:03 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 17 juli 2003 22:58 schreef Vampie het volgende:
trouwen?


Ok, zolang het maar niet voor de kerk is.


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen