|
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | ||||
Auteur: |
|
|
Jezus is icoon voor al het zwakke in deze wereld. 11.45: restate my assumptions |
|
God is dood ! (of is deze al eens voorbijgekomen?) Bruce Banner |
|
Leuk T-shirt, voorkant: 'God is dood' - Nietsche. achterkant: 'Nietsche is dood' - God. Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
Sven Vaïth = God mvg wk10 |
|
Iluvatar is god Bruce Banner |
|
quote: waar??? hebben!!! Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote:o.a. in de Large Bruce Banner |
|
Large, elke T shirt toko in Nederland heeft dat kreng. |
|
quote: Dat ding is zo oud als de wereld. |
|
quote: Ik ook,dus ik mag best wat achterlopen Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote: Laituvalmes!! Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
quote: Dan zie je er nog prachtig uit voor die leeftijd, melda! Arwen ná anvanya vendë ecénien |
|
Wie de dingen zijn wil niet weet op te leggen, die wtt er toch op zijn minst een zin in te leggen; dat wil zeggen, hij gelooft dat er al een wil in ligt (beginsel van het geloof) Nietzsche |
|
quote: LAME None of us are saints - Albert Fish |
|
“The Hand Of God How much faith should we have in our political leaders? If those in power claim to feel the hand of God on their shoulders, should we feel comforted, inspired or just afraid? Is God good for polls as well as souls? In the final programme in this series, Michael Buerk looks at what happens when politicians - from Tony Blair to George W Bush and from Paul Boateng to Jonathan Aitken - take their beliefs to work with them.” Gisteravond goeie docu op de BBC gezien over invloed van religie op de politieke systemen van vandaag de dag. Bijvoorbeeld hoe Bush mede in het zadel is geholpen door een grote evangelische omroepstichting die al haar kijkers opriep vooral op Bush te stemmen omdat hij een “born again christian” is, hoe Tony Blair in z’n eigen land moet verbergen, of in ieder geval moet vermeiden te melden dat hij gelovig christen is, terwijl het in Amerika door iedere Jan Doedel met politieke ambities als een banier gedragen wordt. Wisten jullie trouwens dat in het Engelse House of Lords 26 (!!!) ongekozen parlementsleden zitten? Het zijn allemaal bisschoppen van de Anglicaanse Kerk die gewoon automatisch (!!!) in het Huis terecht komen. Persoonlijk ben ik voor verplichte scheiding van Kerk en Staat, een standpunt dat door de dingen die ik gisteren gezien en gehoord heb slechts aangescherpt zijn. In Amerika worden hulporganisaties die vanuit een christelijk standpunt opereren bevoordeeld boven non-religieuze of anders-religieuze organisaties. Bush himself heeft in zijn staat een “christelijke” gevangenis opgericht die weliswaar redelijk succes heeft maar in feite ongrondwettelijk tewerk gaat, omdat in de constitution staat dat geen geloof boven het andere gesteld mag worden. Verder ben ik bang dat voor mensen als Bush en Blair de oorlog in Irak en tegen het terrorisme (inmiddels) meer is geworden dan een gevecht om vrede of geld, maar dat het bijna een soort kruistocht is vanuit christelijk oogpunt. Maar het feit dat kindertjes in Amerika iedere morgen trouw zweren aan de vlag én daarbij onmiddellijk God, vind ik weerzinwekkend. Het propageert het idee dat Amerika op de een of andere manier uitverkozen is door God als zijnde een verheven natie. Dit soort nationalisme, gekoppeld aan het gedachtegoed van mensen die hun persoonlijk politieke en morele opvattingen rechtvaardigen met bijbelse teksten is imho zeer gevaarlijk en kan leiden tot grote religieuze oorlogen in de toekomst. Scheiding Kerk en Staat is absoluut noodzakelijk om geen nog grotere haat en vervreemding tussen Amerika en de rest van de wereld te laten ontstaan. "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
tja de kerk?ik heb er geen zak mee maar ook zeker niet met satanisme,ik heb net het stuk in de rocktribune gelezen over het boek lord of chaos en over bepaalde extreme bands in de black scene,tja daar word ik dus ook niet vrolijk van.Heb ik nog liever een dorp vol gereformeerden dan zulke zieke geesten als Faust en mensen die daar lijken opgraven,onthoofden,naar feesten meeslepen en kerken verbranden,dan ben je dus pas echt ZIEK!en dat alleen omdat de christenen er ik weet nie hoeveel duizenden jaren geleden hetzelfde deden zo kun je wel aan de gang blijven,kunnen de indianen zeker ook alle amerikanen om zeep helpen omdat amerika ooit van hun was? het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!! |
|
quote: Zou wel mooi zijn ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Inderdaad...zijn we Metallica en Slayer ook meteen kwijt...opgeruimd staat netjes... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
hahaha! Slayer!!! |
|
quote: klootzak, godverdomme.. ik mocht je wel. .maar deze uitspraak! AARRGHH! |
|
quote:Leuk T shirt ; Totenmond - Faterchen Frost - Gott ist Krieg Oh wat krijg ik vuile blikken van christenen door dat shirt |
|
quote: Hehehehe spelfout weggehaald... |
|
Christenen zijn homo! Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Sommige uitspraken in dit topic hebben net zoveel diepgang als een kleuter die poep zegt. http://www.scrotum.tk Überhammer |
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |