IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : piesgieatrie (psychiatrie tipok) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-08-2010 13:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 augustus 2010 13:43 schreef Black Jew het volgende:
vertekend waazrnemings syndroom staat er nog niet in denk ik. Of is er onlangs weer een nieuwe verschenen?>
Weet het niet zeker. Wellicht is mijn waarneming op dit punt wat vertekend.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 06-08-2010 13:53 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 6 augustus 2010 13:50 schreef bastianus het volgende:
Weet het niet zeker. Wellicht is mijn waarneming op dit punt wat vertekend.


zou kunnen.

Zelf bemoei ik mij er verder ook niet mee. Eerst hete ik Skullfuck, nu ben ik Black Jew. Eigenlijk moet ik het veranderen naar "Charlie Muscle Big Shit Poppin' 2000"

Anders krijgen mensen een verkeerd beeld van mij.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 06-08-2010 14:38 by ErikS Profiel van ErikS

quote:
Op 6 augustus 2010 13:10 schreef bastianus het volgende:
Nu hoor je ineens heel vaak de diagnose PDD-NOS of iets anders autistisch-achtigs.


Nu is dat Not Otherwise Specified gedeelte natuurlijk wel een erg mooie kapstok om van alles en nog wat aan op te hangen.

Als dat een trend wordt kan de volgende DSM op een velletje A5. NNOS: Nutcase - Not otherwise specified, en dan heb je meteen alles gehad.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-08-2010 15:20 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 augustus 2010 14:38 schreef ErikS het volgende:
Nu is dat Not Otherwise Specified gedeelte natuurlijk wel een erg mooie kapstok om van alles en nog wat aan op te hangen.

Als dat een trend wordt kan de volgende DSM op een velletje A5. NNOS: Nutcase - Not otherwise specified, en dan heb je meteen alles gehad.
Hehe.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-08-2010 18:20 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 augustus 2010 9:35 schreef Yirroth het volgende:
Er wordt ook beweerd dat de meeste mensen die psycho-wetenschap/therapie studeren eigenlijk bezig zijn met zelfonderzoek. Die Carl Jung-docu op de vorige pagina gaf ook aan dat Jung vooral bezig was met zelfonderzoek.

Een psycholoog waar ik eerder dit jaar bij ben geweest vertelde me dat psychologen hier in Nederland verplicht zijn zelf naar een psycholoog te gaan.


Daar zeg jij iets
Een psych kan geen goede psych zijn als ie zichzelf niet eerst flink onder de loep neemt en dat heeft dan vooral daarna met spiegelen te maken. Figure it.
Ik heb allemaal kennissen/vrienden die niet helemaal in orde zijn, ik trek dat soort mensen aan op de een of andere manier, ik hoor ze ook graag aan. Allemaal hebben ze brute dingen meegemaakt die ik met mezelf niet kan vergelijken, maar door heel veel ellende en eigenschappen(of stoornissen) van anderen heb ik mezelf wel erg goed leren kennen, ik spiegel constant, ik pas me aan en vergelijk me met ze. Zo zijn er veel conclusies boven gekomen en ik vind het heerlijk met die lui, ze vreten mijn energie terwijl het me ondertussen ook weer voed en zelfkennis geeft.
Anyway, ik zou een goede psych zijn, want door die dingen weet ik die lui wonderbaarlijk genoeg staande te houden, nemen ze dingen van me aan (raad door de ervaringen die ik niet heb, maar door alle ervaringen van de rest en door de dingen van hoe ik zelf in het leven sta)en worden er happy van, wat mij dan ook weer goed doet.

Edit: En even buiten dit verhaal, weet je al wat voor een stoornis je wilt geven aan iemand in een midlifecrisis? Ben nog steeds benieuwd


[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 06-08-2010 18:26]


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 06-08-2010 19:19 by Yirroth Profiel van Yirroth

Wie... ik? Geen idee, heb ik daar iets over gezegd dan? Misschien is dit idee een oplossing/verlichting:




quote:
Op 6 augustus 2010 12:00 schreef bastianus het volgende:
Ik vind dat ze heden ten dage erg snel zijn met het drukken van stempeltjes op mensen, een druk kind is al snel een ADHD-er, en een begaafd kind kind als mijn dochter dat door al dat nadenken veel structuur nodig heeft (herkenbaar ja) worden al autistische kenmerken toegeschreven.
Maar dat komt ook doordat de maatschappij steeds minder kan met en snapt van mensen die minimaal afwijken van de standaard. Komt ook doordat iedereen maar geacht wordt als normale consument en werknemer te functioneren, voor de rest is eigenlijk nauwelijks aandacht.


Dit +veel


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 07-08-2010 15:36 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Pop a pill


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 10-08-2010 23:59 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

"Recent onderzoek in het kader van terugvalpreventie heeft echter aangetoond dat een cognitieve training, gericht op cognities, dagdromen en fantaseren, 5.5 jaar bescherming biedt tegen een terugval bij depressie"

Aldus het niet zo betrouwbare wikipedia. Kan iemand me zeggen of dit waar is?


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


herrie
Usericon van herrie
Posted 11-08-2010 0:06 by herrie Profiel van herrie

zou kunnen... ook zijn er mensen waarbij "men" denkt dat ze vatbaar zijn voor het gebrek aan bepaalde stoffen voor depressies... depressiviteit is ook vaak een "symptoom" voor andere "achterliggende" (eigenlijk dus "voorliggende" problemen...


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 11-08-2010 0:16 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Hmm, mooi klote. Ben er voor de 2e keer binnen 6 jaar mee gediagnosticeerd. Had ooit eens gelezen dat de kans op terugval ongeveer 80% is. Ben er kapot van, want had gehoopt dat het nooit meer zou gebeuren.
Ben er deze keer wel op tijd bij geweest gelukkig. Iets met ervaring en leren blijkbaar.

[Eit: vind de tijdsspanne wel idioot kort]

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 11-08-2010 0:17]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


herrie
Usericon van herrie
Posted 11-08-2010 0:19 by herrie Profiel van herrie

ik heb aantal jaar geleden ook anti-depressiva gehad... was al een behoorlijke stap... totdat huisarts zei: "Sommige mensen maken bepaalde stoffen te weinig aan en hebben baat bij anti-depressiva voor de rest van hun leven." (en was echt geen "ik-schrijf-pillen-voor-en-klaar-ben-ik-huisarts). Had ik wel wat aan toen en wat ik ermee wil zeggen: neem het niet te zwaar op, acceptatie is mogelijk een sleutel tot herstel!


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 11-08-2010 0:40 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Mja, de vorige keer heeft het lang geduurt voor dat men met anti-depressiva aankwam. Was een combinatie van cognitieve gedragstherapie en medicijnen (onder protest van mijn kant, ik haat al die chemische rommel maar het was gewoon nodig). Mijn huisarts heeft daar geen zeg over gehad, enkel de psycholoog waar ik al maanden liep. Zomaar pillen voorschrijven was geen sprake van, en nu ook (nog) niet gelukkig. Mocht dat geprobeerd worden ben ik meteen weg. Ik zie wel wat er uit gaat komen. Vind het alleen schrikbarend hoe snel zoiets terug kan komen.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


herrie
Usericon van herrie
Posted 11-08-2010 8:16 by herrie Profiel van herrie

heb ze toen voorgeschreven gekregen na een invullijst te hebben ingeleverd... en waarom zou je het niet eens proberen met "die chemische rommel"? als je bijvoorbeeld keelpijn hebt, neem je toch bijvoorbeeld hoestdrank? (noem maar effe wat)... ik had destijds (ook? > net als jou???) moeite om die pillen te nemen... toen ze eenmaal begonnen te werken... wat een opluchting was dat...(de eerste dag zonder gepieker, gepeins etc...)...


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 11-08-2010 10:15 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Wat Herrie zegt, probeer die medicijnen nu eerst eens als ze voorgeschreven worden. Het gaat je zoveel ellende schelen, eindelijk rust in je hoofd, en normaal met dingen/situaties om kunnen gaan (zo ervaarde/ervaar ik het tenminste). Het duurt wel ff een tijdje voor ze daadwerkelijk werken, houd daar ook rekening me. En vind je het niks/bevalt het niet, gewoon afbouwen en stoppen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-08-2010 10:17 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 10 augustus 2010 23:59 schreef Mottighaerd het volgende:
"Recent onderzoek in het kader van terugvalpreventie heeft echter aangetoond dat een cognitieve training, gericht op cognities, dagdromen en fantaseren, 5.5 jaar bescherming biedt tegen een terugval bij depressie"

Aldus het niet zo betrouwbare wikipedia. Kan iemand me zeggen of dit waar is?


cognitieve training kan denk fouten helpen voorkomen of zelfs in de kiem smoren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Denkfout_%28psychologie%29


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 11-08-2010 10:40 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 11 augustus 2010 10:15 schreef Sjaakie het volgende:
Wat Herrie zegt, probeer die medicijnen nu eerst eens als ze voorgeschreven worden. Het gaat je zoveel ellende schelen, eindelijk rust in je hoofd, en normaal met dingen/situaties om kunnen gaan (zo ervaarde/ervaar ik het tenminste). Het duurt wel ff een tijdje voor ze daadwerkelijk werken, houd daar ook rekening me. En vind je het niks/bevalt het niet, gewoon afbouwen en stoppen.


Oh het is niet dat ik ze niet inneem als het moet hoor. Kreeg de vorige keer Prozac en dat heeft inderdaad ook geholpen (in combo met die cognitieve therapie dus)
Hoop wel dat het deze keer niet nodig is omdat ik er behoorlijk optijd bij ben.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-08-2010 13:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 augustus 2010 10:40 schreef Mottighaerd het volgende:
Oh het is niet dat ik ze niet inneem als het moet hoor. Kreeg de vorige keer Prozac en dat heeft inderdaad ook geholpen (in combo met die cognitieve therapie dus)
Hoop wel dat het deze keer niet nodig is omdat ik er behoorlijk optijd bij ben.
Een gecombineerde behandeling werkt het beste zo blijkt uit de praktijk, da's tenminste wat ik op het werk altijd leer. Tja, soms heb je wat hulp nodig om eruit te komen, soms kan dat door een stofje toe te voegen wat de hersens op dat moment niet meer kunnen aanmaken. Hou je taai meid!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-08-2010 13:46 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Psycholoog beboet voor 'therapeutische' zoen
Uitgegeven: 30 juli 2010 15:29
Laatst gewijzigd: 30 juli 2010 15:38
GIESSEN - De tuchtcommissie in het Duitse Giessen heeft een 75-jarige psycholoog veroordeeld tot een boete van 3500 euro omdat hij een patiënte een 'therapeutische' zoen had gegeven. De vrouw had daarop de behandeling afgebroken en aangifte gedaan wegens aanranding.
© ANP

Volgens de psycholoog was de zoen bedoeld als 'shocktherapie'. Maar volgens de tuchtcommissie had de man de therapie eerst met de vrouw moeten bespreken en haar om toestemming moeten vragen voor de behandeling.

Daarom was de zoen in strijd met de beroepscode die seksuele contacten met patiënten verbiedt.

Hoofd

De psycholoog probeerde de vrouw op haar mond te kussen, maar zij draaide haar hoofd op tijd weg. Na de shocktherapie leed zij onder angstaanvallen, slapeloosheid en nachtmerries.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 11-08-2010 13:52 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

En ik maar altijd denken dat shocktherapie dmv stroom gaat


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 11-08-2010 13:52 by Yirroth Profiel van Yirroth



"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-08-2010 14:43 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Hoe zou de DSM dit gedrag kwalificeren?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 11-08-2010 14:46 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 11 augustus 2010 13:09 schreef bastianus het volgende:
Een gecombineerde behandeling werkt het beste zo blijkt uit de praktijk, da's tenminste wat ik op het werk altijd leer. Tja, soms heb je wat hulp nodig om eruit te komen, soms kan dat door een stofje toe te voegen wat de hersens op dat moment niet meer kunnen aanmaken. Hou je taai meid!


Dank je. En t komt wel goed hoor


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


herrie
Usericon van herrie
Posted 11-08-2010 15:42 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 11 augustus 2010 14:43 schreef Black Jew het volgende:
Hoe zou de DSM dit gedrag kwalificeren?


Oppositioneel-opstandig
Wanneer er een herhalend en aandringend patroon van gedrag voorkomt dat niet in overeenstemming is met leeftijdsgebonden gedragsnormen, of dat de basisrechten van anderen schaadt, spreken we van een gedragsstoornis met normovertredend gedrag, oppositioneel-opstandig en antisociaal gedrag. Deze twee aandoeningen worden ook wel agressieve of disruptieve gedragsstoornissen genoemd.

De DSM-IV-TR bepaalt de diagnose naargelang de ernst (minder, net genoeg of meer verschijnselen) en naargelang de aangerichte schade (geringe, matige of aanmerkelijke schade) in welke mate het gaat om een oppositioneel-opstandige gedragsstoornis (ODD) dan wel een anti-sociale gedragsstoornis (CD).

Wanneer minstens een half jaar negativistisch, vijandig en openlijk ongehoorzaam gedrag is vastgesteld, spreekt de DSM-IV-TR van een oppositioneel-opstandige gedragsstoornis (ODD).




Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 11-08-2010 17:31 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

*pist in broek*


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 11-08-2010 17:58 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 11 augustus 2010 13:46 schreef Black Jew het volgende:
Psycholoog beboet voor 'therapeutische' zoen
Uitgegeven: 30 juli 2010 15:29
Laatst gewijzigd: 30 juli 2010 15:38
GIESSEN - De tuchtcommissie in het Duitse Giessen heeft een 75-jarige psycholoog veroordeeld tot een boete van 3500 euro omdat hij een patiënte een 'therapeutische' zoen had gegeven. De vrouw had daarop de behandeling afgebroken en aangifte gedaan wegens aanranding.
© ANP

Volgens de psycholoog was de zoen bedoeld als 'shocktherapie'. Maar volgens de tuchtcommissie had de man de therapie eerst met de vrouw moeten bespreken en haar om toestemming moeten vragen voor de behandeling.

Daarom was de zoen in strijd met de beroepscode die seksuele contacten met patiënten verbiedt.

Hoofd

De psycholoog probeerde de vrouw op haar mond te kussen, maar zij draaide haar hoofd op tijd weg. Na de shocktherapie leed zij onder angstaanvallen, slapeloosheid en nachtmerries.


o


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen