IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Kraken dus. (deeltje 4 alweer.) Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-11-2009 20:39 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Kraken is kut.


Je moeder.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-11-2009 20:51 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

En voor iedereen die mijn eerste post ging uitpluizen; kijk nogmaals naar mijn eerste zin. Zo moeilijk is het niet, tot je er van alles bij gaat halen wat er niet toe doet.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-11-2009 20:52 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 17 november 2009 17:00 schreef Schaffelaer het volgende:
Kan dat hele woningnood verhaal nog wat duidelijker? Ik begin te denken, dat mensen hier het voor mogelijk houden dat 16 miljoen mensen elk voor E100.000 in een 150 m2 appartement in de Jordaan kunnen wonen.


Dat beweert hier niemand. Ik heb het gewoon over een 'normaal' flatje of huisje in of rond een middelgrote stad. Daarnaast heb ik het over huurwoningen, niet over koopwoningen.

Aan die eerste categorie is simpelweg een nijpend tekort. Iedere huurwoning die vrijkomt wordt direct als koopwoning aangeboden waardoor je verplicht wordt te kopen, of je dat kunt of niet, en waardoor je voor een huurwoning inmiddels in sommige steden/gebieden wachtrijen hebt van zeven jaar. Natuurlijk, het kan veel sneller, maar dan ook voor veel hogere prijzen in de vrije sector, die ook niet voor iedereen op te brengen zijn.

Het feit dat er zo verdomde lastig aan een/de basisbehoefte van de mens te komen is, is in mijn ogen meer dan absurd ja. Ik vind het volstrekt belachelijk dat het anno 2009 amper mogelijk is om in de regio waar je bent opgegroeid, je vrienden en familie hebt, en werkzaam bent, een 'normale' woning te kunnen krijgen.

Eigen voorbeeld: door pngelukkige omstandigheden woon ik sinds anderhalf jaar weer bij mijn ouders. Gelukkig heb ik een stel fijne ouders, maar helemaal normaal en gezond en ideaal is het niet. So be it. Ik heb een baan in de buurt, hopelijk binnenkort een vriendin redelijk in de buurt als dingen gaan zoals ik het wil en al mijn vrienden hier in de regio. Het grootste gedeelte van mijn sociale leven zit hier. Op het werk gaat het prima, daar zit heel veel toekomstperspectief in. Ga ik dat opgeven om in een spookdorp in Groningen te gaan wonen? Dat dacht ik niet. Hoelang moet ik wachten tot ik een huurwoning kan krijgen voor een beetje een normale prijs? Minimaal vier jaar, voor een zelfstandige kamer van twintig vierkante meter. Zeven jaar voor een 3-kamer flatje.

Gelukkig heb ik binnenkort wat meer luxe en vrijheid om de koopmarkt eens op te gaan zoeken en hopelijk iets leuks aan te kunnen schaffen, maar niet iedereen is dat helaas gegund. Wat moeten die mensen doen, tot hun veertigste bij pa en ma blijven wonen? Of in een uithoek van Nederland gaan wonen in een sociaal isolement? Volstrekt van de pot gerukt vind ik dat. Of zoals iemand anders laatst zei: "dan zoek je toch even een andere baan die meer verdient." Belachelijk en schandalig dat een dergelijk non-argument überhaupt gevoerd wordt. Dan heb je inderdaad oogkleppen op, maar goed. Woningnood is een keuze inderdaad.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-11-2009 20:55 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 17 november 2009 20:51 schreef Greycloak het volgende:
En voor iedereen die mijn eerste post ging uitpluizen; kijk nogmaals naar mijn eerste zin. Zo moeilijk is het niet, tot je er van alles bij gaat halen wat er niet toe doet.




JIJ begint een topic over kraken met een post en een STATEMENT wat JIJ wilt maken over woningnood. Hoeveel simpeler kan het godverdomme zijn? Ga nou niet tegen beter weten in de arrogante lul lopen uithangen man, dat doe je al genoeg. Jezus gast, wat heb jij een enorme plaat voor je hoofd. Eerlijk gezegd verbaas ik me er iedere keer over dat ik irl nog steeds gewoon gezellig een biertje met je kan drinken en dat het dan wél klikt. Echt niet te filmen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 17-11-2009 21:12 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Zeg Ralph, hoe lang wacht jij nu al op een huurhuis?

Wij zo ondertussen 2 jaar, en we zijn net aan over de helft van de wachtrij. We zoeken niet eens in een gewilde stad ofzo. Echt hopeloos.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-11-2009 21:16 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 17 november 2009 21:12 schreef Mottighaerd het volgende:
Zeg Ralph, hoe lang wacht jij nu al op een huurhuis?

Wij zo ondertussen 2 jaar, en we zijn net aan over de helft van de wachtrij. We zoeken niet eens in een gewilde stad ofzo. Echt hopeloos.


In totaal nu 2 1/2 jaar ingeschreven en inderdaad ook nog niet op de helft van de rij. Mijn pech is dat Amersfoort dan weer vrij gewild is en nog eens bloemetjesduur ook. Ben ook wel in een vrij grote straal er omheen aan het zoeken, maar het meeste is op dit moment nog geen optie omdat ik dan met het OV weer niet op mijn werk kan komen (al is dat binnenkort rijbewijs op zak natuurlijk opgelost).


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 17-11-2009 21:25 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 20:52 schreef Ralph het volgende:
Dat beweert hier niemand. Ik heb het gewoon over een 'normaal' flatje of huisje in of rond een middelgrote stad. Daarnaast heb ik het over huurwoningen, niet over koopwoningen.

Aan die eerste categorie is simpelweg een nijpend tekort. Iedere huurwoning die vrijkomt wordt direct als koopwoning aangeboden waardoor je verplicht wordt te kopen, of je dat kunt of niet, en waardoor je voor een huurwoning inmiddels in sommige steden/gebieden wachtrijen hebt van zeven jaar. Natuurlijk, het kan veel sneller, maar dan ook voor veel hogere prijzen in de vrije sector, die ook niet voor iedereen op te brengen zijn.

Het feit dat er zo verdomde lastig aan een/de basisbehoefte van de mens te komen is, is in mijn ogen meer dan absurd ja. Ik vind het volstrekt belachelijk dat het anno 2009 amper mogelijk is om in de regio waar je bent opgegroeid, je vrienden en familie hebt, en werkzaam bent, een 'normale' woning te kunnen krijgen.

Eigen voorbeeld: door pngelukkige omstandigheden woon ik sinds anderhalf jaar weer bij mijn ouders. Gelukkig heb ik een stel fijne ouders, maar helemaal normaal en gezond en ideaal is het niet. So be it. Ik heb een baan in de buurt, hopelijk binnenkort een vriendin redelijk in de buurt als dingen gaan zoals ik het wil en al mijn vrienden hier in de regio. Het grootste gedeelte van mijn sociale leven zit hier. Op het werk gaat het prima, daar zit heel veel toekomstperspectief in. Ga ik dat opgeven om in een spookdorp in Groningen te gaan wonen? Dat dacht ik niet. Hoelang moet ik wachten tot ik een huurwoning kan krijgen voor een beetje een normale prijs? Minimaal vier jaar, voor een zelfstandige kamer van twintig vierkante meter. Zeven jaar voor een 3-kamer flatje.

Gelukkig heb ik binnenkort wat meer luxe en vrijheid om de koopmarkt eens op te gaan zoeken en hopelijk iets leuks aan te kunnen schaffen, maar niet iedereen is dat helaas gegund. Wat moeten die mensen doen, tot hun veertigste bij pa en ma blijven wonen? Of in een uithoek van Nederland gaan wonen in een sociaal isolement? Volstrekt van de pot gerukt vind ik dat. Of zoals iemand anders laatst zei: "dan zoek je toch even een andere baan die meer verdient." Belachelijk en schandalig dat een dergelijk non-argument überhaupt gevoerd wordt. Dan heb je inderdaad oogkleppen op, maar goed. Woningnood is een keuze inderdaad.


Ik zie alleen al op Funda 66 huurwoningen beschikbaar: http://www.funda.nl/huur/amersfoort/sorteer-prijs-op/.
Met een straal van 10 km kom ik al op 362 huurwoningen.

Andere sites en makelaars in A'foort geven er nog meer aan.

Wat is nu het probleem?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-11-2009 21:36 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Voor een alleenstaande met een matige baan is 700 euro kale huur best hoog volgens mij. Kom je op dik 1100 euro uit met verzekering, rioolrecht en stroom / gas volgens mij. Dan ken ik mensen die 200 euro overhouden qua besteding aan voedsel en dergelijke.



Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-11-2009 22:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 17:00 schreef Schaffelaer het volgende:
Kan dat hele woningnood verhaal nog wat duidelijker? Ik begin te denken, dat mensen hier het voor mogelijk houden dat 16 miljoen mensen elk voor E100.000 in een 150 m2 appartement in de Jordaan kunnen wonen.

Het is toch gewoon een kwestie van marktwerking? Als jouw (droom)baan zo slecht betaald is, maar wel in die fantastische randstad, heb je pech en ga je lekker in Purmerend of Almere zitten. Geen 4 uur reizen en betaalbare woningen zat.

En dat gejammer van die familie en vrienden... Dit is Nederland! Een postzegel op de wereldkaart! Je laat een scheet en je bent het land uit! Veel van mijn vrienden en familie zijn verspreid over heel Europa (en verder, ik zit zelf nu een tijdje in londen) dan pak je even het vliegtuig en zie je die ook weer. Wat is het probleem?

Zit wel wat in. Maar voor veel mensen is het toch moeilijk om hun oude vertrouwde omgeving (c.q. veilige situatie) in de steek te laten. E.e.a. lijkt me echter geen argument in het geval van woningnood.
Wat ik wel merk is dat het onder een bepaald inkomen erg lastig is om een huis te kopen heden ten dage, je bent dan haast wel gedwongen om te blijven huren. Maar dan zit je, niet door marktwerking persé maar wel door gigantische bureaucratie en wetgeving, met een enorme wachtlijst m.n. in het segment betaalbare woningen. Het gaat dus vooral om een bepaalde inkomensgroep.
Edit: Plus dat e.e.a. ook vrij oneerlijk is qua oudedagsvoorziening. Met een eigen woning heb je een appeltje voor dorst, en ook nog eens recht op zoiets absurds als hypotheekrente-aftrek je hele leven. Heb je de pech onder een bepaalde inkomensgrens te zitten (dit geldt ook voor hardwerkende mensen die met veertig uur rond de 1200 zitten) dan heb je dus niet de kans iets op te bouwen en daar ook nog eens belastingvoordeel uit te halen. Sowieso belachelijk dat alle burgers voor een eigen huis voor mensen boven een bepaalde inkomensgrens moeten betalen.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 17-11-2009 22:11]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-11-2009 22:09 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 17 november 2009 21:36 schreef MR. N het volgende:
Voor een alleenstaande met een matige baan is 700 euro kale huur best hoog volgens mij. Kom je op dik 1100 euro uit met verzekering, rioolrecht en stroom / gas volgens mij. Dan ken ik mensen die 200 euro overhouden qua besteding aan voedsel en dergelijke.




Inderdaad. Tel daar nog je ziektekosten bij op en dergelijke vaste lasten, plus een auto voor de deur (zijn locaties die met het OV driewerf kut te bereiken zijn) en je salaris is voor de rest van de maand gewoon op.

Plus dat er in de meeste gevallen een inschrijfduur geldt. Minder dan bij de standaard woningcooperaties, maar dan nog moet je je inschrijven voor dat half jaartje à 50 euro per stuk. Die honden vragen ook allemaal een dergelijk bedrag.

Ik zou het met mijn salaris momenteel misschien nét kunnen behappen, maar dan moet ik verder alles ook laten vallen. Kroegbezoek, festivals, concertjes. Dat zijn keuzes ja, maar dan kies ik er graag voor niet thuis te zitten verrotten omdat ik niet weg kan terwijl ik ieder dubbeltje twee keer moet omdraaien. En ik ken mensen die het financieel nog een stuk beroerder hebben dan ik.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-11-2009 22:11 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 17 november 2009 22:05 schreef bastianus het volgende:
Zit wel wat in. Maar voor veel mensen is het toch moeilijk om hun oude vertrouwde omgeving (c.q. veilige situatie) in de steek te laten. E.e.a. lijkt me echter geen argument in het geval van woningnood.
Wat ik wel merk is dat het onder een bepaald inkomen erg lastig is om een huis te kopen heden ten dage, je bent dan haast wel gedwongen om te blijven huren. Maar dan zit je, niet door marktwerking persé maar wel door gigantische bureaucratie en wetgeving, met een enorme wachtlijst m.n. in het segment betaalbare woningen. Het gaat dus vooral om een bepaalde inkomensgroep.


Klopt helemaal. En misschien is woningnood dan ook een iets te groot woord als je het zo bekijkt. Maar lekker lopen doet het in ieder geval niet en het is niet iets om gelukkig van te worden als je in die situatie verkeert.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-11-2009 22:13 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Concretiserend: Het is dus voor alleenstaande mensen met een redelijk inkomen lastig om een redelijke woonruimte te huren / kopen in sommige plekken in Nederland waar wel werk is.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-11-2009 22:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 22:13 schreef MR. N het volgende:
Concretiserend: Het is dus voor alleenstaande mensen met een redelijk inkomen lastig om een redelijke woonruimte te huren / kopen in sommige plekken in Nederland waar wel werk is.

Bingo. En voor deeltijdwerkende ouders die zo stom zijn beiden een baan in de zorg te ambiëren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 17-11-2009 22:16 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 17 november 2009 22:14 schreef bastianus het volgende:
Bingo. En voor deeltijdwerkende ouders die zo stom zijn beiden een baan in de zorg te ambiëren.


Wat is daar de moeilijkheid van? Kinderopvang? Of juist net teveel verdienen om voor bepaalde woningen in aanmerking te komen en te weinig om een huis voor een gezin te kunnen kopen?


Boeiender


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-11-2009 22:17 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 17 november 2009 22:13 schreef MR. N het volgende:
Concretiserend: Het is dus voor alleenstaande mensen met een redelijk inkomen lastig om een redelijke woonruimte te huren / kopen in sommige plekken in Nederland waar wel werk is.


Dat is 'm.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 17-11-2009 22:17 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 17 november 2009 21:16 schreef Ralph het volgende:
In totaal nu 2 1/2 jaar ingeschreven en inderdaad ook nog niet op de helft van de rij. Mijn pech is dat Amersfoort dan weer vrij gewild is en nog eens bloemetjesduur ook. Ben ook wel in een vrij grote straal er omheen aan het zoeken, maar het meeste is op dit moment nog geen optie omdat ik dan met het OV weer niet op mijn werk kan komen (al is dat binnenkort rijbewijs op zak natuurlijk opgelost).


Ah, das mooi balen ja. Bloemetjesduur is het hier trouwens ook, tenminste, vind ik. Maar goed, ik heb dan ook nog geen normaal inkomen momenteel, en ook geen vaste baan. Vriend heeft ook nog geen vast contract, hoewel dit er wel aan zit te komen.
Beide ook geen rijbewijs, daar is nu absoluut geen geld voor.

Maar, we houden hoop en geven niet op. Kraken gaan we niet doen, dat is tegen onze principes in. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen deze stap wel maken als je dit vrij uitzichtloze gedoe ziet.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-11-2009 22:18 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 21:25 schreef Psychonaut het volgende:
Ik zie alleen al op Funda 66 huurwoningen beschikbaar: http://www.funda.nl/huur/amersfoort/sorteer-prijs-op/.
Met een straal van 10 km kom ik al op 362 huurwoningen.

Andere sites en makelaars in A'foort geven er nog meer aan.

Wat is nu het probleem?


Iedereen die zich een beetje verdiept heeft in de mogelijkheden van huren in (middel)grote steden weet dat bij huurwoningen via makelaars eigenlijk altijd schandalig hoge prijzen gevraagd worden. Dat zijn namelijk voor 99,9% vrije-sector woningen, waarbij huurprijzen zelden onder de 650-700 euro zullen komen. Komt bij dat je boven +/- 450 euro huurprijs geen recht hebt op huurtoeslag, waardoor je feitelijk met een laag inkomen al snel het dubbele betaald (700 ipv bijv 350 euro).

Voor dat soort bedragen kun je ook met het gemak kopen (bij een huisje van 180k zit je al gauw onder de 600 euro netto lasten). Dat soort opties zijn dus eigenlijk vooral interessant voor mensen die wel genoeg inkomen genereren om te kunnen kopen maar geen hypotheek kunnen krijgen (bijv. door geen vast contract, wisselend werk, etc.) of zich (nog) niet voor een aantal jaar aan een plek willen binden.





bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-11-2009 22:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 22:16 schreef MR. N het volgende:
Wat is daar de moeilijkheid van? Kinderopvang? Of juist net teveel verdienen om voor bepaalde woningen in aanmerking te komen en te weinig om een huis voor een gezin te kunnen kopen?

Precies. Teveel salaris om voor subsidies in aanmerking te komen, en te weinig om een huis met de benodigde ruimte aan te schaffen. We kunnen rond de twee ton aan hypotheek krijgen, maar daarmee kom je hier in de wijken terecht waar je je kinderen niet op wil laten groeien, of in appartementen die te klein zijn. Zelf wil ik wel weer terug naar het oosten, of naar het noorden verhuizen, daar zou het wel te doen zijn. Maar de vrouw is gehecht aan de omgeving, en de kinderen ook. Blijft wel een luxeprobleem natuurlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 17-11-2009 22:54 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Nog genoeg plek tussen wal en schip bassie.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-11-2009 0:00 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 22:09 schreef Ralph het volgende:
Inderdaad. Tel daar nog je ziektekosten bij op en dergelijke vaste lasten, plus een auto voor de deur (zijn locaties die met het OV driewerf kut te bereiken zijn) en je salaris is voor de rest van de maand gewoon op.

Plus dat er in de meeste gevallen een inschrijfduur geldt. Minder dan bij de standaard woningcooperaties, maar dan nog moet je je inschrijven voor dat half jaartje à 50 euro per stuk. Die honden vragen ook allemaal een dergelijk bedrag.

Ik zou het met mijn salaris momenteel misschien nét kunnen behappen, maar dan moet ik verder alles ook laten vallen. Kroegbezoek, festivals, concertjes. Dat zijn keuzes ja, maar dan kies ik er graag voor niet thuis te zitten verrotten omdat ik niet weg kan terwijl ik ieder dubbeltje twee keer moet omdraaien. En ik ken mensen die het financieel nog een stuk beroerder hebben dan ik.

Maar dat jij wacht, komt toch simpelweg omdat jij hoge eisen stelt? Jij wilt per se in aanmerking komen voor een sociale huurwoning. Die, inderdaad, de beste woningen zijn. Een heel huis voor een lage huur.

Als je alleenstaand bent, moet jij imo juist het minst klagen van iedereen, dan ben je namelijk het meest flexibel!! Ik heb vanaf mijn achtiende bijna tot mijn dertigste altijd op kamers gewoond of met vrienden in 1 huis. Hell, hier in londen woon ik op een kamertje bij een hospita!! Maar wel voor een betaalbare prijs (dit is de duurste stad van europa) in het centrum. Dat is de keus die ik maak. Zelfstandig wonen voor een jonge alleenstaande moet ongeveer het makkelijkste zijn wat er is.

Waarom niet op een kamer of in een studio en ondertussen op de wachtlijst blijven staan? Ik zie hier echt serieus het probleem niet.


Dear dirty delightful old drunken old days


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 18-11-2009 1:03 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

quote:
Zelfstandig wonen voor een jonge alleenstaande moet ongeveer het makkelijkste zijn wat er is.





XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-11-2009 2:20 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 22:05 schreef bastianus het volgende:
Zit wel wat in. Maar voor veel mensen is het toch moeilijk om hun oude vertrouwde omgeving (c.q. veilige situatie) in de steek te laten. E.e.a. lijkt me echter geen argument in het geval van woningnood.


Mijn voorkeur is uiteraard ook mijn vertrouwde omgeving maar als het niet anders kan wil ik daar wel van afwijken.

quote:
Wat ik wel merk is dat het onder een bepaald inkomen erg lastig is om een huis te kopen heden ten dage, je bent dan haast wel gedwongen om te blijven huren. Maar dan zit je, niet door marktwerking persé maar wel door gigantische bureaucratie en wetgeving, met een enorme wachtlijst m.n. in het segment betaalbare woningen. Het gaat dus vooral om een bepaalde inkomensgroep.


Ik ben van mening dat het onder een bepaald inkomen bijna onmogelijk is om gelijk dat éne droomhuis te kopen, maar wat is er mis mee om daar langzaam naar toe te werken door eerst wat vermogen op te bouwen met de aanschaf van een starterswoning?


quote:
Edit: Plus dat e.e.a. ook vrij oneerlijk is qua oudedagsvoorziening. Met een eigen woning heb je een appeltje voor dorst, en ook nog eens recht op zoiets absurds als hypotheekrente-aftrek je hele leven.


Die appel voor de dorst heb je alleen als je 100% garantie hebt dat de huizenmarkt niet inzakt.

Verder is je rente-aftrek beperkt tot 30 jaar en is je rente sowieso maar voor een deel aftrekbaar.

Bovendien is het geld wat je terugkrijgt, in mijn ogen althans, geen extra winst want als huizenbezitter betaal je ook het onderhoud aan je eigen woning. Kosten die een huurder dan weer niet maakt.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 18-11-2009 2:21]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-11-2009 7:42 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 november 2009 1:03 schreef Ziona het volgende:



+ oneindig veel.

@ Schaffelaer: En daarnaast maakt het bij op kamers wonen ook nog wel een donders groot verschil of je een twintigjarige student bent of bijna dertig.

En die 'hoge eisen' vallen naar mijn mening nog wel mee ook. Zie eerdere argumenten daarvoor over maandelijkse kosten en zo.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-11-2009 8:56 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 17:00 schreef Schaffelaer het volgende:
En dat gejammer van die familie en vrienden... Dit is Nederland! Een postzegel op de wereldkaart! Je laat een scheet en je bent het land uit! Veel van mijn vrienden en familie zijn verspreid over heel Europa (en verder, ik zit zelf nu een tijdje in londen) dan pak je even het vliegtuig en zie je die ook weer. Wat is het probleem?

Dit is Nederland, dus zijn we gewend aan Nederlandse afstanden. Ik begrijp wat je wil zeggen en het heeft wel wat merites, maar ik vind het nog steeds een beetje onzinnig argument

"200 jaar geleden moest je 3 weken lopen om je familie te zien, dus wat zeur je nou?"


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-11-2009 9:49 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 22:18 schreef Valorian het volgende:
Voor dat soort bedragen kun je ook met het gemak kopen (bij een huisje van 180k zit je al gauw onder de 600 euro netto lasten). Dat soort opties zijn dus eigenlijk vooral interessant voor mensen die wel genoeg inkomen genereren om te kunnen kopen maar geen hypotheek kunnen krijgen (bijv. door geen vast contract, wisselend werk, etc.) of zich (nog) niet voor een aantal jaar aan een plek willen binden.



Kon ik maar kopen, beetje jammer alleen dat dat voor mij als startend ondernemer al per definitie onmogelijk is. De jaarcijfers van m'n eerste 3 jaar zijn kut ^2, maar dit jaar heb ik écht heel goed gedraaid, maar ik moet 3 jaar cijfers kunnen overleggen om een hypotheek te krijgen. Cijfers / 3 = gem. jaaromzet = het bedrag waar ze vanuit gaan. Daar heb ik dus geen hol aan.

Ik moet dus vrije sector gaan huren, en dan betaal ik voor een ruimte 3 keer zo klein even veel als wanneer ik een hypotheek zou krijgen.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen