|
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: roemenie is heel mooi. ik weet niet of je vrienden daar hebt gemaakt, maar het leukste is als je daar een paar mensen kent die je de omgeving van hun perspectief laten zien. enne, planenca? bedoel je Palinka? zo noemden ze dat in ieder geval in Dej. niet te zuipen wel goed als je ziek bent trouwens, shotglaasje palinka, beetje peper erin, onder een dikke deken kruipen en uitzweten maar. wedden dat je de volgende dag weer helemaal fit bent anyway, leuk dat je een mooie vakantie hebt gehad. het is prachtig daar en de mensen zijn enorm vriendelijk. "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
quote: Yep, de C1 in Wallis, mit der Bergführer. Dat was een leuk uitje Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
quote: Ja, ik bedoel inderdaad Palinka, type foutje Ik vond het prima te zuipen! Maar ik ben er één avond zo ziek van geweest dat ik het even niet meer hoef Wij hadden inderdaad een paar locals die ons de omgeving lieten zien, dus we zijn ook op plekjes geweest waar mensen niet zo snel komen. Die houten kerk bv. was normaal niet voor toeristen, maar omdat onze begeleider ongeveer de machtigste man van Zalaj was mochten we er wel in |
|
over een paar weekjes weer 1.5 week naar Nederland. Neem dit keer mijn vriend mee en wil hem Nederland in een sneltrein vaart laten zien maar heb dus ook gewoon echt geen idee wat te doen. Ik wil ff een ochtendje Amsterdam en een middagje Scheveningen... verder?! Iemand tips die die moeite waard zijn voor iemand die niet van pretparken houdt, niet in oude gebouwen geïnteresseerd is en we houden beide niet van mensen massas.. Bovendien moet het niet te lang met het OV van Emmeloord afliggen. Ik ben een veel betere tourguide in Oslo dus als iemand toevallig eens van plan is om deze kant op te komen, we hebben een logeerkamer en ik kan je de leuke niet VVV-gids dingen van Oslo laten zien.. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Waarom mag het niet te ver van Emmeloord zijn met OV? Wil je nu NL laten zien of niet?! Iig, ff de Nederlandse "wildernis" in: de Hoge Veluwe (kan-ie lachen) Noren snappen ruimtelijke inrichting niet dus doe vooral een dagje Vinex-wijk, afgetopt met heerlijke Hollandse horeca: slappe koffie met diepgevroren appeltaart voor teveel geld Iets wat wel echt tof is zijn allicht de deltawerken. Verder is een polder onmisbaar, zo één waarbij je links en rechts van je dijken hebt en het water twee meter boven het wegdek is, als het ware. Buitenlandese toeristen freaken daar altijd wel op. Zuid-Limburg is heel knus en leuk met al die heuvels en wél fatsoenlijk eten en drinken (nu wel veel PVV-stemmers dus neem koevoet & pepperspray mee). Mogelijkheden zat, maar als het in en om Emmeloord moet zijn snap ik dat je wat ideeën nodig hebt . [Dit bericht is gewijzigd door M. op 23-06-2010 23:44] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
heheh ja de natuur zal al heel schokkend zijn dus wil dan wel iets typisch nederlands zoals de duinen en de polder 'bossen' laten zien. Niet te ver van Emmeloord dat komt omdat we helaas maar 2 dagen hebben om Nederland te zien. Maar de veluwen is wel een goed idee. Dat moet te doen zijn met het lenen van een auto. Overigens is de 'wildernis' bij Almere ook al wel 'bijzonder' Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Schokland. Klote met OV maar met de fiets opzich wel te doen. Mits je een tweetal fietsen hebt natuurlijk. Je moeder. |
|
jaaa dat is lang geleden dat ik daar ben geweest. vroeger fietste ik bijna elke zondag naar Schokland. Is maar 3 kwartier van Emmeloord vandaan Thanx lekker hollandse bezigheid ook. Fietsen Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Openluchtmuseum. Oh, wacht, oude gebouwen. Ach, die dingen tellen nauwelijks als gebouwen. |
|
ja, maar die dingen vind je hier op elke hoek zon beetje en die zijn gratis Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Oh ja, dat is ook zo. Oude plaggehutten. Ben in Noorwegen laatste keer in een voorhistorisch park geweest genaamd Landa. Dat was echt enorm tof om te zien en uitgelegd te krijgen over het hoe en waarom mensen destijds zo leefden. |
|
Ik zou een bootje huren in de Weerribben en daar gewoon relaxen met een biertje en/of jointje. Vlakbij Emmeloord ook. Nederland in sneltreinvaart zal een hoop gruwelijk burgerlijke taferelen en bijbehorende frustraties opleveren. |
|
waar was dat dan? Ben hier wel in het grote folkmuseum geweest. was wel ok maar de de weg tussen Oslo en ergens in Zweden (oldtidsveien) vond ik zelf super tof met rotstekeningen ed. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote:hehe we gaan wel spacecake eten laatste x dat ik enige vorm van joint/spacecake aangeraakt heb is ook al weer minstens 10 jaar geleden. we gaan 1 nacht in een huisje vlak bij Staphorst zitten. krijgt ie dat ook mee Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Landa is in Forsand. Niet extreem ver van Stavanger. |
|
Net 7 dagen verbleven in Saastal/Wallis gebied in Zwitserland, we zaten in Saas Grund. Onwijs koud gehad ook, in de nachten vroor het en overdag was het gemiddelde tussen de 3 en de 7 graden met veel regen en zelfs een paar keer sneeuw. Warmste was een dag van 17 graden als de zon eens een keertje doorbrak, volgende dag weer 4 graden. Prachtige omgeving, indrukwekkende bergjes en superveel mooie wandelpaden/gebieden. Eenmaal bezig overdag is het prima te doen, maar zodra je terug bent en in een caravan moet gaan zitten ivm kou is het toch minder. Daardoor voor de komende 7 dagen verhuisd naar Duitsland, omgeving Hunsruck, waar het een stuk warmer is ghehe. Wel even afkicken hoor in deze omgeving, vergeleken met Zwitserland. Wil zeker wel weer een keer terug, maar dan als het weer wat beter lijkt. NL nu ook mooi weer zag ik, mijn laatste weekje daar lekker in de zon doorbrengen. |
|
quote: Dagje fluisterboot varen in Giethoorn, dagje Valkenburg bezoeken, dagje Amsterdam bekijken etc |
|
Als je in het buitenland hebt gewoond zul je beseffen hoe (klein maar) mooi gebieden zoals de Weerribben zijn en hoe nietszeggend een verschraald gebied zoals de Veluwe is. Hetzelfde geldt voor mij voor de dijken en de Waddenzee (mooi). Een lange wandeling over een kale zeedijk. Voor de meeste Scandinaviërs is de losse sfeer van A'dam echt een verademing (hartje centrum uitgezonderd). Oh, en voor wie denkt dat Groningers en Friezen een afkeer hebben tegen alles onder de rivieren moet es een Scandinaviër meenemen. Bij mij heeft dit serieuze problemen opgelevert aangezien ik m'n vrienden eerst het zinnetje "Godverdomme, stelletje kk-lijers" had geleerd en toen pas meegenomen naar Brabant... (en dat was niet eens Oranje of carnaval seizoen...) |
|
quote:Kijk uit hè. De Veluwe heeft wel degelijk mooie plekken (de "dansende bomen" bij Vierhouten, hele stukken van de Kroondomeinen, het Kootwijkerzand, Aardhuis, de Loenermark, de Imbos op sommige plekken, Cortenoever en Beekbergen waar nog bossen staan die niet voor productie zijn gebruikt, Middachten) maar je moet ze weten te vinden. Wat je in elk geval niet moet doen is naar die ellendige toeristische Hoge Veluwe gaan, of andere plekken die standaard door de ANWB worden aanbevolen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Vanmiddag 2 matjes + slaapzak kopen. Outdoor uitverkoop bij Perrysport (2 + 1 gratis). Ook wanneer je bestelt, dus als iemand nog wat nodig heeft... http://www.perrysport.nl/index.asp |
|
quote:Verkopen ze dan op de stoep? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Ja, Nederland heeft best mooie plekken, ik zal de eerste zijn om dat te beamen. Maar het is allemaal zo doorontwikkeld en de beschaving is nooit verder dan een kilometer of vijf. En plat he, maar daar kan het niks aan doen. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Dat is altijd de grootste dip als je terug komt uit, bijvoorbeeld de Alpen, de vlakte. |
|
quote: Ja, het Veluwse Speulderbos (beukenbos) is vooral erg mooi, alleen het Bunderbos in Zuid-Limburg kan dat in Nederland overtreffen (en ik heb bijna alle gebieden wel verkend). Moerasgebeiden zoals Weerribben blijf ik toch unieker/karakteristieker vinden voor NL. De Oostvaarderse plassen zijn ook mooi hoor, maar helaas ook een van de minst toegankelijke gebieden. |
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |