IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Vakantieman gezellig he?![Vakantietopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Silence
Usericon van Silence
Posted 02-09-2010 10:33 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht


Vliegen.



Bij aankomst in Edinburgh.



In de trein, op weg naar Oban.





Oban zelf.



De camping.





Het eiland Mull, mooiste stukje Schotland dat we gezien hebben, prachtig daar.





De nodige biertjes & Fish 'n Chips.





Lalena
Usericon van Lalena
Posted 02-09-2010 10:50 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

Leuke foto's, en idd erg mooi wil ik ook wel eens naartoe!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-09-2010 11:24 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht



spelfout weggehaald...


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 02-09-2010 11:40 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

De grootste verasing dit jaar was Praag. Ongelofelijk dat ik daar nog nooit was geweest. Mijn allebeste vrienden (onder wie Mr. Klyster en Ulk) hebben me meegevoerd als vrijgezellenfeest. Wow, wat een stad.

Verder heb ik dit jaar Kaltenbach gehad in Oostenrijk, klein dagje Wenen erbij, Laroche in de Ardennen en ga ik nog een week naar NEw York. Die laatste wordt wl een beuker, nog nooit geweest. Als er iemand tips heeft... lemme know!


Ja hoor...


rotor
Usericon van rotor
Posted 02-09-2010 12:06 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2010 11:40 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
[...] nog een week naar NEw York. Die laatste wordt wl een beuker, nog nooit geweest. Als er iemand tips heeft... lemme know!

Williamsburg aka "hipster district"


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 02-09-2010 12:14 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2010 12:06 schreef rotor het volgende:
Williamsburg aka "hipster district"


Thanks. Ja, die kant wilde ik ook op. Daar zit ook Duff's in de buurt (rock cafe, oude stamkroeg van Peter Steele).

[Dit bericht is gewijzigd door Jolly Roger 666 op 02-09-2010 12:15]


Ja hoor...


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 03-09-2010 10:28 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Iemand hier ervaring qua geld en Amerika? Ik heb al verschillende dingen gehoord.

Alvast wisselen in Brussel of is het beter wachten tot in Amerika en daar pinnen?


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 03-09-2010 10:39 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 10:28 schreef VodeVilicious het volgende:
Iemand hier ervaring qua geld en Amerika? Ik heb al verschillende dingen gehoord.

Alvast wisselen in Brussel of is het beter wachten tot in Amerika en daar pinnen?


Ik heb gewoon een aantal maal daar een flink bedrag uit de machine gehaald, extra kosten vielen me wel mee.


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


watery black
Usericon van watery black
Posted 04-09-2010 3:34 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 10:28 schreef VodeVilicious het volgende:
Iemand hier ervaring qua geld en Amerika? Ik heb al verschillende dingen gehoord.

Alvast wisselen in Brussel of is het beter wachten tot in Amerika en daar pinnen?


gewoon hier pinnen


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 04-09-2010 8:00 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2010 17:45 schreef Silence het volgende:
Schotland is ook super geweest. Wat een landschap, geweldig gewoon.

Edinburgh is verreweg de mooiste stad die ik tot dusver gezien heb, prachtig.

Verrassend genoeg ook nog lekker weer gehad, meestal wolkjes en een zonnetje, en maar 2 dagen echt slecht. Prima score dus.



Ik ben zelf 2 maal in Schotland geweest en inderdaad is het prachtig.
Edinburgh is een stad die men gezien moet hebben...en alles binnen de stad is ook nog eens te belopen en goed voor de conditie!

En meestal ook zeer lekker weer gehad. Tijdens de rondtocht door de highlands was de top van Ben Nevis |(hoogste berg) zelfs zichtbaar...wat zeldzaam is.

En aan zee was het zeer koud en winderig.

Eén van mijn favoriete plaatjes. Geschoten in 2008!
Bij de ruine van Tantallon Castle.


A.s. dinsdag iets totaal anders. 12 dagen Gran Canaria.
Dus alvast de mazzel en tot over 2 weken.



bub


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 04-09-2010 9:49 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2010 3:34 schreef watery black het volgende:
gewoon hier pinnen


Ik moest even denken, hier als in hier, of hier al in daar.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


watery black
Usericon van watery black
Posted 04-09-2010 9:53 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2010 9:49 schreef VodeVilicious het volgende:
Ik moest even denken, hier als in hier, of hier al in daar.


hier als in hier voor mij, hier als in daar voor jou.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 04-09-2010 9:54 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

oh en nog een tip; veel banken en pinautomaten chargen een fee, maar als je in de supermarkt met je bankpas betaalt kun je cash back doen en dat is altijd gratis. Dus gewoon iets kleins kopen, pakje kauwgom ofzo, en dan cashback doen. altijd handig om te weten.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 04-09-2010 10:00 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Oh, mooi dat dat daar kan, moet je maestro kaart voor hebben toch? Geen gekke creditcard shit?


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


watery black
Usericon van watery black
Posted 04-09-2010 10:04 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2010 10:00 schreef VodeVilicious het volgende:
Oh, mooi dat dat daar kan, moet je maestro kaart voor hebben toch? Geen gekke creditcard shit?


maestro is prima, ik heb mijn pinpas van thuis ook nog en ik heb nog geen problemen gehad. zorg wel dat je altijd wat geld op zak hebt als je wat gaat eten hier, de subways bijv accepteert weer geen buitenlandse passen.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Daops
Usericon van Daops
Posted 04-09-2010 14:53 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2010 10:04 schreef watery black het volgende:
maestro is prima, ik heb mijn pinpas van thuis ook nog en ik heb nog geen problemen gehad. zorg wel dat je altijd wat geld op zak hebt als je wat gaat eten hier, de subways bijv accepteert weer geen buitenlandse passen.
Wat Wabla zegt

Net twee weken terug, met je gewone pinpas kun je bij zowat elke bank (en een boel supermarkten) pinnen. Bij de pinautomaat vroegen ze een fee van 3$. Jammer is wel dat je bijv. bij veel hotels alleen met credit card kunt betalen. Wellicht iets om rekening mee te houden.

Anyway, goede reis


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 04-09-2010 22:35 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Ik verblijf bij de moeder van de vriendin waar ik mee ga. Beter. Maandag met de hele familie een echt american barbeque.. ohjee.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-09-2010 22:41 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En niet pinnen met de creditcard, want dat is dan weer wel duur, meen ik me te herinneren.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


watery black
Usericon van watery black
Posted 05-09-2010 1:35 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2010 14:53 schreef Daops het volgende:
Wat Wabla zegt

Net twee weken terug, met je gewone pinpas kun je bij zowat elke bank (en een boel supermarkten) pinnen. Bij de pinautomaat vroegen ze een fee van 3$. Jammer is wel dat je bijv. bij veel hotels alleen met credit card kunt betalen. Wellicht iets om rekening mee te houden.

Anyway, goede reis


quote:
Op 4 september 2010 22:41 schreef De Tegenpartij het volgende:
En niet pinnen met de creditcard, want dat is dan weer wel duur, meen ik me te herinneren.


klopt allemaal

waar ben je geweest daops?


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 06-09-2010 10:33 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Beter hier maar even verder, je topic raakt wel erg vervuild.

quote:
Op 6 september 2010 10:09 schreef nuclearwarfare het volgende:
Ha, inderdaad, ik heb een beetje het idee dat het vooral interessant is voor het stereotype 'wietrokende backpacker' (je weet ongetwijfeld direct wat ik bedoel, hehe) met praatjes over spiritualiteit, voor de rest is het niet zo boeiend allemaal. Dat kun je wel een stokpaardje als de 'rijke cultuur en tradities van het land' aandragen, maar ondertussen poepen mensen overal op straat en kan de helft van de bevolking gewoon niet lezen, maar vervelende shit over kastensysteempjes bedenken, plastic op straat donderen en vrouwen lastigvallen is dan weer geen enkel probleem. Ik kreeg op den duur steeds meer moeite om de positieve dingen van het land in te zien, terwijl ik op zich wel wat gewend ben. Twee jaar terug ben ik bijvoorbeeld vier maanden in Zuidoost-Azië geweest, daar had ik dit soort gedachten nagenoeg niet (is weliswaar een heel ander gebied, en er waren ook wel wat dingetjes die mij stoorden, maar bij lange na niet zo erg ofzo.. beetje wazig).


Goede observaties, Nepal is niet anders. Gebied waar ik zit (Karnali) wordt wel gezien als de armste regio van Azië en de problematiek is hier nog veel erger dan in de rest van het land. Project waarbij ik onderzoek doe gaat vooral om dat schijten op straat en in de velden tegen te gaan. Ik bezoek hier dorpen met gemiddeld zo'n honderd huishoudens (à zeker tien personen) en een complete afwezigheid van toiletten. Je kan je voeten nauwelijks neerzetten zonder in menselijke uitwerpselen te staan, stel je de public health situatie voor.

Gemiddelde levensverwachting van 44 jaar, vrouwen die een week tussen het vee in de stal moeten slapen als ze ongesteld zijn vanwege onreinheid, lage kastes (kleine twintig procent van de bevolking) waarvan je nog niet eens in de schaduw mag lopen...Vrij treurige situatie. En dan kom ik hier inderdaad regelmatig de spirituele backpackers tegen die met een kilo hash in hun rugzak al maanden lang door het land trekken, de problematiek niet willen zien, de mensen hier "zo ontzettend echt" vinden en intens genieten van die vredelievende hindoes met tika's op hun voorhoofd. Met voldoende naïviteit en door niet van de getreden paden af te wijken kun je hier inderdaad maanden zo doorbrengen, maar als je iets verder kijkt zie je vooral een bedroevende bende.


You have time. You are doing fine.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-09-2010 10:36 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

@Silence:
Hoe ging het vliegen met Ryan Air, was dat nog een beetje te doen of deden ze er erg moeilijk? Hoor er zeer wisselende verhalen over.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 06-09-2010 10:56 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2010 10:33 schreef intothevoid het volgende:
Beter hier maar even verder, je topic raakt wel erg vervuild.




quote:
Op 6 september 2010 10:33 schreef intothevoid het volgende:
Goede observaties, Nepal is niet anders. Gebied waar ik zit (Karnali) wordt wel gezien als de armste regio van Azië en de problematiek is hier nog veel erger dan in de rest van het land. Project waarbij ik onderzoek doe gaat vooral om dat schijten op straat en in de velden tegen te gaan. Ik bezoek hier dorpen met gemiddeld zo'n honderd huishoudens (à zeker tien personen) en een complete afwezigheid van toiletten. Je kan je voeten nauwelijks neerzetten zonder in menselijke uitwerpselen te staan, stel je de public health situatie voor.

Gemiddelde levensverwachting van 44 jaar, vrouwen die een week tussen het vee in de stal moeten slapen als ze ongesteld zijn vanwege onreinheid, lage kastes (kleine twintig procent van de bevolking) waarvan je nog niet eens in de schaduw mag lopen...Vrij treurige situatie. En dan kom ik hier inderdaad regelmatig de spirituele backpackers tegen die met een kilo hash in hun rugzak al maanden lang door het land trekken, de problematiek niet willen zien, de mensen hier "zo ontzettend echt" vinden en intens genieten van die vredelievende hindoes met tika's op hun voorhoofd. Met voldoende naïviteit en door niet van de getreden paden af te wijken kun je hier inderdaad maanden zo doorbrengen, maar als je iets verder kijkt zie je vooral een bedroevende bende.


Zoiets had ik wel verwacht, klinkt in elk geval niet al te best wat je beschrijft. Lijkt me wel een interessant project waar veel voldoening uit te halen valt, al lijkt het me lastig om er constant van overtuigd te kunnen blijven dat wat je doet ook echt zin heeft. kan me goed voorstellen dat je het af en toe ook flink zat bent, hehe.

De toestand wat hygiëne betreft heeft ervoor gezorgd dat ik een voedselvergiftiging op heb gelopen waarvan ik zieker ben geworden dan ik in jaren ben geweest, hehe. Zal wat dat betreft niet echt in detail treden, maar laten we het er maar op houden dat er zich momenten hebben voorgedaan dat ik eigenlijk twee toiletten tegelijkertijd nodig had om bepaalde zaken kwijt te kunnen (heb nota bene twéé binnenlandse vluchten achter elkaar moeten nemen in die toestand, geen pretje, kan ik je wel vertellen.. )

Kan trouwens niet beschrijven hoe fijn het is dat iemand het eens is met mijn relaas over 'wietrokende backpackers' en de slechte kanten van India in het algemeen, heb inmiddels wel vrij vaak het idee gehad dat ik me haast moest verontschuldigen voor het feit dat het allemaal niet zo episch was als men verwachtte, haha.

Zal zo ff wat fotootjes selecteren en posten.

[Dit bericht is gewijzigd door nuclearwarfare op 06-09-2010 10:57]


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 06-09-2010 11:07 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2010 10:56 schreef nuclearwarfare het volgende:
Zoiets had ik wel verwacht, klinkt in elk geval niet al te best wat je beschrijft. Lijkt me wel een interessant project waar veel voldoening uit te halen valt, al lijkt het me lastig om er constant van overtuigd te kunnen blijven dat wat je doet ook echt zin heeft. kan me goed voorstellen dat je het af en toe ook flink zat bent, hehe.

Werk zelf is zeker belonend. Als je de dorpen ziet die ik eerder beschreef, en vervolgens aangrenzende dorpen bezoekt waar het project al een jaartje is afgerond en iedereen een eigen toilet heeft, zijn handen wast voor het eten en er toegang is tot schoon water, dan weet je dat je inspanningen lonen. Neemt niet weg dat ik het regelmatig goed zat ben en me afvraag wat ik hier in godsnaam doe. Maar dat heeft meer te maken met het niet hebben van een sociaal leven hier (niemand spreekt Engels, en ik maar een beetje Nepali), mijn vriendin soms iets teveel missen en het feit dat mensen me hier voortdurend (onbewust) tegenwerken.

quote:
Op 6 september 2010 10:56 schreef nuclearwarfare het volgende:
Kan trouwens niet beschrijven hoe fijn het is dat iemand het eens is met mijn relaas over 'wietrokende backpackers' en de slechte kanten van India in het algemeen, heb inmiddels wel vrij vaak het idee gehad dat ik me haast moest verontschuldigen voor het feit dat het allemaal niet zo episch was als men verwachtte, haha.


Voor mij ook wel even fijn om eens wat anders te kunnen schrijven dan verhalen die mijn moeder graag wil horen. :')


You have time. You are doing fine.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 06-09-2010 11:26 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2010 11:07 schreef intothevoid het volgende:
Werk zelf is zeker belonend. Als je de dorpen ziet die ik eerder beschreef, en vervolgens aangrenzende dorpen bezoekt waar het project al een jaartje is afgerond en iedereen een eigen toilet heeft, zijn handen wast voor het eten en er toegang is tot schoon water, dan weet je dat je inspanningen lonen. Neemt niet weg dat ik het regelmatig goed zat ben en me afvraag wat ik hier in godsnaam doe. Maar dat heeft meer te maken met het niet hebben van een sociaal leven hier (niemand spreekt Engels, en ik maar een beetje Nepali), mijn vriendin soms iets teveel missen en het feit dat mensen me hier voortdurend (onbewust) tegenwerken.


Ha, dat vond ik ook in India, bijna niemand (althans, niemand die een dienstverlenend beroep uitoefent, en daar heb je toch het meeste mee te maken) spreekt fatsoenlijk Engels, waardoor een heleboel simpele dingen zoals het kopen van een colaatje of een pakje sigaretten soms aardig lang kan duren..

Wat het hebben van een sociaal leven betreft.. ik was overigens ook wel blij dat ik er met twee kameraden was, het leek me in India érg lastig om aansluiting te vinden bij andere reizigers (wederom totaal anders dan in Zuidoost-Azië, daar was ik toen in mijn eentje heen gegaan, maar ik heb daar geen moeite gehad om wat reiskameraadjes te ontmoeten), onder meer vanwege het feit dat het land zo ongelofelijk groot is, naast het reeds eerder genoemde feit dat er in vrijwel alle plaatsen die ik bezocht heb (en dan heb je het nota bene over plaatsen die voor toeristen van enige betekenis zijn) niet echt leuke plekken zijn om 's avonds casual biertjes te slobberen. Wat de solo-reizigers betreft had ik het idee dat er wel veel lui daar zijn omwille van meditatie / yoga / spiritualiteit (zaken waar ik in principe niet echt boodschap aan heb), en dan is het vaak van 'nee, ik kan vanavond niks doen, want morgen moet ik om 05:00 op voor dit en dat cursusje'. Daarnaast heb ik belachelijk veel groepen Israëliers gespot, dan heb je het sowieso over mensen die écht alleen maar bij hun eigen kliekje blijven hangen en het liefste de hele dag (semi-)Israëlisch voer naar binnen lopen te proppen, erg vervelende en weinig uitnodigende mensen zijn dat wat mij betreft. Nee, zeker niet de ideale bestemming voor een solo-reis zonder duidelijk doel.. mocht iemand zich afvragen hoe dat zou zijn.

Hoe dan ook, veel succes nog daar, en sterkte.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-09-2010 11:36 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ze willen mijn pa meeslepen naar India voor 4 weken vakantie, gaat niet goedkomen.. Hij heeft een hekel aan vies, geurtjes, stof, teveel hitte, slechte sanitaire voorzieningen etc.


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen