IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Vakantieman gezellig he?![Vakantietopic] Vorige pagina | Volgende pagina
valfar
Usericon van valfar
Posted 21-05-2010 11:26 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Wie is er wel eens naar Cluj geweest (of Transsylvanië) en heeft tips voor mij wat ik echt MOET zien? Ik ga hier namalijk over 3 weken heen. Ik wil sowieso naar het voetbal stadion, maar ik wil eigenlijk ook een dagje de bossen intrekken, hier staat Transsylvanië immers bekend om, maar ik zou niet weten waar ik dan heen zou moeten gaan. 't Kasteel van Vlad Tepes zou ik ook nog wel willen zien maar dit ligt wel erg uit de buurt (en ik ben er maar een weekendje).



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-05-2010 11:30 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ja man, de bossen in, zitten nog veel beren daar!


spelfout weggehaald...


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 21-05-2010 11:33 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Ja, ik. Cluj Napoca is geweldig!
Het paleis is absoluut de moeite waard. Qua natuur zou ik een reisje naar Turda aanraden. Er is daar een gigantische zoutmijn waar je in kunt, met ondergrondse kathedralen e.d. (in de tijd van Ceaucescu werden hier geheime kerkdiensten gehouden)en daarna werd het een dagbesteding voor astmatische mensen. Echt prachtig.
Verder de Turda kloof, een natuurgebied bij een gespleten berg. Je staat op een touwbrug terwijl de adelaars over je hoofd scheren. Memorabel. Er worden bij zowel de zoutmijn als de Turda kloof rondleidingen gehouden. Volgens mij zelfs een in het Nederlands, als de campingbeheerder van Gilau dat tenminste nog doet.



[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 21-05-2010 11:34]


Verrassend triviaal


valfar
Usericon van valfar
Posted 21-05-2010 11:41 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Bedankt!



Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 21-05-2010 11:43 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

YW. Ik ben zo 'n 6 keer in Roemenië geweest. Vorig jaar nog in Boekarest, maar dat is een veel minder boeiende stad dan bijvoorbeeld Cluj en Oradea. Ook vroeger veel de bergen in geweest daar en echt het platteland, daar mijn ouders daar mensen kenden.
Als je nog vragen hebt kun je mailen naar het adres in mijn profiel.

Veel plezier daar!

[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 21-05-2010 11:45]


Verrassend triviaal


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 21-05-2010 11:46 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 16 mei 2010 22:15 schreef M. het volgende:
Ik was nooit zo van de autovakanties, maar wat jij vertelt klinkt wel vet, 5+ uur per dag in de auto zitten. Zo zie je nog eens wat.


Vorig jaar ook gedaan, was echt geniaal, je ziet ook veel meer.


Against God and Government


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 21-05-2010 13:18 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Dit jaar wordt het twee weken Italië (Adriatische kust). Relaxed appartement aan de boulevard, combinatie van zon/zee/strand/cultuur en de MotoGP van San Marino.

Edit: En 't bezoeken van de geboorteplaats van Valentino Rossi, inclusief 't Rossi-café .
(max. snelheid in dat dorpje is 46 km/h, ghehe).

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 21-05-2010 16:28]


..."Hate can only create more hate"...


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 21-05-2010 13:51 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2010 11:46 schreef Rotzak het volgende:
Vorig jaar ook gedaan, was echt geniaal, je ziet ook veel meer.


Haha ik zag het iedere dag op mijn gsm ja. Het heeft zo toch z'n voordelen dat ik nu geen gsm met MMS functie meer heb, aangezien jij en Pascal binnenkort weer samen op vakantie gaan


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 21-05-2010 13:52 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 21 mei 2010 13:51 schreef 6sic6 het volgende:
Haha ik zag het iedere dag op mijn gsm ja. Het heeft zo toch z'n voordelen dat ik nu geen gsm met MMS functie meer heb, aangezien jij en Pascal binnenkort weer samen op vakantie gaan


Heb je het over de her ontdekking van de Mastodont in Luxemburg hehe?


Against God and Government


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 21-05-2010 13:53 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2010 13:52 schreef Rotzak het volgende:
Heb je het over de her ontdekking van de Mastodont in Luxemburg hehe?
Onderandere. Ik verwacht in ieder geval wel weer een mooi tussentijds reisverslag.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 23-05-2010 21:29 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Is iemand hier weleens in India geweest?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-05-2010 21:49 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Kennis van me komt er veel voor zijn werk, smerigste land wat je je maar voor kunt stellen zegt ie altijd..


spelfout weggehaald...


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 23-05-2010 22:23 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Hehe, dat heb ik wel vaker gehoord inderdaad, dus dat belooft wat voor deze zomer.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-05-2010 22:25 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

M'n broer is er op vakantie geweest. Heel erg crimineel gebeuren daar op straat.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 23-05-2010 22:26 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 23 mei 2010 21:29 schreef nuclearwarfare het volgende:
Is iemand hier weleens in India geweest?


Rob (Digerdoden) is er ook geweest.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 23-05-2010 22:35 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2010 22:25 schreef De Tegenpartij het volgende:
M'n broer is er op vakantie geweest. Heel erg crimineel gebeuren daar op straat.


Weet je in welk opzicht? Ja, lastiggevallen worden om onnodige goederen en / of diensten te kopen, maar dat ben ik wel gewend.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 23-05-2010 22:36 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2010 21:29 schreef nuclearwarfare het volgende:
Is iemand hier weleens in India geweest?

Ja!
Voornamelijk het westelijke deel van noord tot zuid in 7 weken.

[Dit bericht is gewijzigd door Digerdoden op 23-05-2010 22:40]


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-05-2010 22:39 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 23 mei 2010 22:35 schreef nuclearwarfare het volgende:
Weet je in welk opzicht? Ja, lastiggevallen worden om onnodige goederen en / of diensten te kopen, maar dat ben ik wel gewend.


Ik weet alleen zo gauw nog dat hij het doodeng vond om gewoon als toerist daar op straat te lopen.

Hij post hier ook wel eens, broer konijn. Misschien dat hij dit leest.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 23-05-2010 22:48 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2010 22:36 schreef Digerdoden het volgende:
Ja!
Voornamelijk het westelijke deel van noord tot zuid in 7 weken.


Hoe vond je het qua 'reisbaarheid'?

quote:
Op 23 mei 2010 22:39 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik weet alleen zo gauw nog dat hij het doodeng vond om gewoon als toerist daar op straat te lopen.

Hij post hier ook wel eens, broer konijn. Misschien dat hij dit leest.


Haha, dat is best extreem. Ik ben meer voorbereid op de gebruikelijke 'hassle', niet op acuut gevaar (en ik geloof ook niet dat daar echt sprake van is). Wanneer was hij daar geweest, weet je dat?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2010 22:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vrienden van me zijn er ook geweest, als westerling (weet neit of je een vrouw meeneemt, tel het dan dubbel) ben je je leven er gewoon niet zeker


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 23-05-2010 22:56 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Nee, ik ga met twee kameraden.

Maarre, zo erg ja? Dat soort verhalen ken ik eerlijk gezegd helemaal niet.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-05-2010 23:10 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik zou proberen iets betere bronnen te vinden dan wat hier voorbij komt. Met alle respect naar de reageerders, maar India is ongeveer 10x zo groot als Duitsland, ik denk dat het bijna onmogelijk is om echt een goed antwoord te krijgen op de vraag 'hoe is India'. Er zit ongetwijfeld een enorm verschil tussen steden en afgelegen gebieden, delen met veel criminaliteit en onrust of juist hele serene plekken, etc. Kijk anders eens op www.wereldwijzer.nl , daar staan ook fora die specifiek op een land gericht zijn.

Vrij druk ook in India trouwens, aangezien een kleine 20% van de bevolking van onze planeet besloten heeft daar te gaan wonen


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 23-05-2010 23:13 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2010 22:48 schreef nuclearwarfare het volgende:
Hoe vond je het qua 'reisbaarheid'?


Goed te doen, maar soms erg zoeken naar een betrouwbare busmaatschappij en zelfs dan is het de vraag of je plaats wel echt voor jou is ivm overboekingen. Vaak hebben hetels wel contacten emt organisaties of kunnen ze iets voor je regelen, maar in het algemeen is het niet enorm erg om te reizen. Ladakh(in N-India) is erg duur om te komen maar een van de meest mooie delen van de wereld!
Met een lonely planet is het zeer goed te doen om een avond van tevoren te bellen of er nog plaats is(ik ben in juli/augustus geweest)[/quote]


quote:

Haha, dat is best extreem. Ik ben meer voorbereid op de gebruikelijke 'hassle', niet op acuut gevaar (en ik geloof ook niet dat daar echt sprake van is). Wanneer was hij daar geweest, weet je dat?

Ik heb me slechts enkele keren ongemakkelijk gevoeld, maar het merendeel van de reis hadden we met relaxte Indiërs te maken. Alleen in Dehli in de arme wijk vlakbij het station was het niet relaxt om aan te komen omdat je dan meteen in zo'n arm gat valt en de treinreis van Mumbai naar Chennai werd de trein door militairen aangehouden omdat er een roofoverval was geweest, maar verder niet veel last van gehad!
Ook nog een biertje gedronken in Mumbai in het café waar die granaat naar binnen is gegooid een aantal jaar geleden
Mumbai is eigenlijk vrij weinig aan btw, kun je beter omheen reizen.


[Dit bericht is gewijzigd door Digerdoden op 23-05-2010 23:13]


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


valfar
Usericon van valfar
Posted 27-05-2010 15:51 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 21 mei 2010 11:43 schreef Ohneschwanz het volgende:
YW. Ik ben zo 'n 6 keer in Roemenië geweest. Vorig jaar nog in Boekarest, maar dat is een veel minder boeiende stad dan bijvoorbeeld Cluj en Oradea. Ook vroeger veel de bergen in geweest daar en echt het platteland, daar mijn ouders daar mensen kenden.
Als je nog vragen hebt kun je mailen naar het adres in mijn profiel.

Veel plezier daar!


Dom dom dom. Ik ben al maanden in de veronderstelling dat we naar Cluj gaan, kom ik er gisteren achter dat we naar Zalau gaan
Ik dacht dat het andersom was, dat we in Zalau aan zouden komen en in Cluj zouden verblijven, maar niet dus. Ook nog mooie plekjes in Zalau bekend bij jou?



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-05-2010 15:57 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2010 22:56 schreef nuclearwarfare het volgende:
Nee, ik ga met twee kameraden.

Maarre, zo erg ja? Dat soort verhalen ken ik eerlijk gezegd helemaal niet.


Laat je niet bang maken. Jenje durft waarschijnlijk al niet naar de Randstad te komen . Een huisgenote heeft gewoon als 23 jarige vrouw alleen 7 weken door India getrokken (1.85 lang, dus ook nog eens vrij opvallend in India). Geen enkel probleem gehad, lees gewoon wat na over de lokale omstandigheden zodat je weet wat je kan verwachten. Als zij het kan, moet een gezonde jongeman zoals jij toch geen problemen hebben?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen