|
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | ||||
Auteur: |
|
|
Ja man, de bossen in, zitten nog veel beren daar! spelfout weggehaald... |
|
Ja, ik. Cluj Napoca is geweldig! Het paleis is absoluut de moeite waard. Qua natuur zou ik een reisje naar Turda aanraden. Er is daar een gigantische zoutmijn waar je in kunt, met ondergrondse kathedralen e.d. (in de tijd van Ceaucescu werden hier geheime kerkdiensten gehouden)en daarna werd het een dagbesteding voor astmatische mensen. Echt prachtig. Verder de Turda kloof, een natuurgebied bij een gespleten berg. Je staat op een touwbrug terwijl de adelaars over je hoofd scheren. Memorabel. Er worden bij zowel de zoutmijn als de Turda kloof rondleidingen gehouden. Volgens mij zelfs een in het Nederlands, als de campingbeheerder van Gilau dat tenminste nog doet. [Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 21-05-2010 11:34] Verrassend triviaal |
|
Bedankt! |
|
YW. Ik ben zo 'n 6 keer in Roemenië geweest. Vorig jaar nog in Boekarest, maar dat is een veel minder boeiende stad dan bijvoorbeeld Cluj en Oradea. Ook vroeger veel de bergen in geweest daar en echt het platteland, daar mijn ouders daar mensen kenden. Als je nog vragen hebt kun je mailen naar het adres in mijn profiel. Veel plezier daar! [Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 21-05-2010 11:45] Verrassend triviaal |
|
quote: Vorig jaar ook gedaan, was echt geniaal, je ziet ook veel meer. Against God and Government |
|
Dit jaar wordt het twee weken Italië (Adriatische kust). Relaxed appartement aan de boulevard, combinatie van zon/zee/strand/cultuur en de MotoGP van San Marino. Edit: En 't bezoeken van de geboorteplaats van Valentino Rossi, inclusief 't Rossi-café . (max. snelheid in dat dorpje is 46 km/h, ghehe). [Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 21-05-2010 16:28] ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Haha ik zag het iedere dag op mijn gsm ja. Het heeft zo toch z'n voordelen dat ik nu geen gsm met MMS functie meer heb, aangezien jij en Pascal binnenkort weer samen op vakantie gaan |
|
quote: Heb je het over de her ontdekking van de Mastodont in Luxemburg hehe? Against God and Government |
|
quote:Onderandere. Ik verwacht in ieder geval wel weer een mooi tussentijds reisverslag. |
|
Is iemand hier weleens in India geweest? |
|
Kennis van me komt er veel voor zijn werk, smerigste land wat je je maar voor kunt stellen zegt ie altijd.. spelfout weggehaald... |
|
Hehe, dat heb ik wel vaker gehoord inderdaad, dus dat belooft wat voor deze zomer. |
|
M'n broer is er op vakantie geweest. Heel erg crimineel gebeuren daar op straat. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Rob (Digerdoden) is er ook geweest. |
|
quote: Weet je in welk opzicht? Ja, lastiggevallen worden om onnodige goederen en / of diensten te kopen, maar dat ben ik wel gewend. |
|
quote: Ja! Voornamelijk het westelijke deel van noord tot zuid in 7 weken. [Dit bericht is gewijzigd door Digerdoden op 23-05-2010 22:40] "Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer |
|
quote: Ik weet alleen zo gauw nog dat hij het doodeng vond om gewoon als toerist daar op straat te lopen. Hij post hier ook wel eens, broer konijn. Misschien dat hij dit leest. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Hoe vond je het qua 'reisbaarheid'? quote: Haha, dat is best extreem. Ik ben meer voorbereid op de gebruikelijke 'hassle', niet op acuut gevaar (en ik geloof ook niet dat daar echt sprake van is). Wanneer was hij daar geweest, weet je dat? |
|
Vrienden van me zijn er ook geweest, als westerling (weet neit of je een vrouw meeneemt, tel het dan dubbel) ben je je leven er gewoon niet zeker |
|
Nee, ik ga met twee kameraden. Maarre, zo erg ja? Dat soort verhalen ken ik eerlijk gezegd helemaal niet. |
|
Ik zou proberen iets betere bronnen te vinden dan wat hier voorbij komt. Met alle respect naar de reageerders, maar India is ongeveer 10x zo groot als Duitsland, ik denk dat het bijna onmogelijk is om echt een goed antwoord te krijgen op de vraag 'hoe is India'. Er zit ongetwijfeld een enorm verschil tussen steden en afgelegen gebieden, delen met veel criminaliteit en onrust of juist hele serene plekken, etc. Kijk anders eens op www.wereldwijzer.nl , daar staan ook fora die specifiek op een land gericht zijn. Vrij druk ook in India trouwens, aangezien een kleine 20% van de bevolking van onze planeet besloten heeft daar te gaan wonen |
|
quote: Goed te doen, maar soms erg zoeken naar een betrouwbare busmaatschappij en zelfs dan is het de vraag of je plaats wel echt voor jou is ivm overboekingen. Vaak hebben hetels wel contacten emt organisaties of kunnen ze iets voor je regelen, maar in het algemeen is het niet enorm erg om te reizen. Ladakh(in N-India) is erg duur om te komen maar een van de meest mooie delen van de wereld! Met een lonely planet is het zeer goed te doen om een avond van tevoren te bellen of er nog plaats is(ik ben in juli/augustus geweest)[/quote] quote: Ik heb me slechts enkele keren ongemakkelijk gevoeld, maar het merendeel van de reis hadden we met relaxte Indiërs te maken. Alleen in Dehli in de arme wijk vlakbij het station was het niet relaxt om aan te komen omdat je dan meteen in zo'n arm gat valt en de treinreis van Mumbai naar Chennai werd de trein door militairen aangehouden omdat er een roofoverval was geweest, maar verder niet veel last van gehad! Ook nog een biertje gedronken in Mumbai in het café waar die granaat naar binnen is gegooid een aantal jaar geleden Mumbai is eigenlijk vrij weinig aan btw, kun je beter omheen reizen. [Dit bericht is gewijzigd door Digerdoden op 23-05-2010 23:13] "Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer |
|
quote: Dom dom dom. Ik ben al maanden in de veronderstelling dat we naar Cluj gaan, kom ik er gisteren achter dat we naar Zalau gaan Ik dacht dat het andersom was, dat we in Zalau aan zouden komen en in Cluj zouden verblijven, maar niet dus. Ook nog mooie plekjes in Zalau bekend bij jou? |
|
quote: Laat je niet bang maken. Jenje durft waarschijnlijk al niet naar de Randstad te komen . Een huisgenote heeft gewoon als 23 jarige vrouw alleen 7 weken door India getrokken (1.85 lang, dus ook nog eens vrij opvallend in India). Geen enkel probleem gehad, lees gewoon wat na over de lokale omstandigheden zodat je weet wat je kan verwachten. Als zij het kan, moet een gezonde jongeman zoals jij toch geen problemen hebben? Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |