IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "What are you doing? We don't stop here" [film topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 14-11-2010 15:06 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 14 november 2010 0:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Idi I Smotri (Come and See) (1985)



Extreem intense film over de verschrikkingen die de nazi's in 1943 hebben aangericht in ruraal Wit-Rusland. Een blik door de ogen van een jonge jongen die besluit zich aan te sluiten bij de partizanen. Tot zover een redelijk geijkt thema in de Russische cinema maar dit wordt hier werkelijk grandioos uitgevoerd. Als je hem hebt gezien snap je exact waarom de film deze titel draagt.

Extreem ongemakkelijk en zeer, zeer realistisch. Er zit een werkelijk waar prachtige kleurige scene op 1/3e van de film waarin de hoofdpersonen douchen door aan natgeregende bomen te schudden. Eentje die verschrikkelijk in je hoofd blijft zitten want de rest van de film is compleet nihilistisch.

Groot compliment voor de soundtrack die echt ontzettend veel toevoegt. Denk surrealistische mechanische 'ambient noise' vermengd met klassieke muziek en het geluid van kermende en krijsende kinderen. Dat laat je niet snel los.

De slotscene waarin de hoofdpersoon symbolisch wraak neemt voor wat hem is aangedaan gaat door merg en been en is zonder twijfel een van de meest intense scenes die ik ooit heb bekeken en nooit meer zal vergeten. Echt out of this world terwijl het gewoon 'waar gebeurd' is.

Apocalypse Now op z'n Russisch in de jaren '40.


Ah, deze werd me al aangeraden, binnenkort ook eens kijken!


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 14-11-2010 15:22 by ErikdePerik Profiel van ErikdePerik

quote:
Op 14 november 2010 1:05 schreef Greycloak het volgende:
Jammer dat het de inwoners (en met name "inwoonsters") van Berlijn '45 niet gegund wordt ook zoiets te maken.



Denk dat dat ook wel zou zorgen voor nekharen die daarheen gaan waar ze niet horen.


Bedoel je, dat inwoners (mannelijk en vrouwelijk) van Berlijn wel graag een indringende, confronterende over hun lijdensweg (want dat was het zeker) in '45 willen maken...maar dat iemand ze dit niet gunt?

Oh ja, wacht even. Ik was vergeten dat zonder uitzondering alle cinema in handen is van Israel. Daar zal het wel aan liggen.


MC Hammer Smashed Face


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-11-2010 15:24 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 14 november 2010 1:05 schreef Greycloak het volgende:
Jammer dat het de inwoners (en met name "inwoonsters") van Berlijn '45 niet gegund wordt ook zoiets te maken.



Jij hebt blijkbaar Der Untergang niet gezien?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 14-11-2010 15:37 by ErikdePerik Profiel van ErikdePerik

quote:
Op 14 november 2010 15:24 schreef Mark het volgende:
Jij hebt blijkbaar Der Untergang niet gezien?


Die gedachte schoot mij ook al te binnen ja.

Wanneer je echt een rauwe oorlogsfilm wil maken, dan is de Götterdämmerung van Berlijn (daar is je titel, bedankt Wagner)een bijzonder geschikt onderwerp.
Waarschijnlijk bedoelt Greycloak dat in de filmwereld het Duitse oorlogsleed relatief onderbelicht is. Overigens denk ik dat hetzelfde geldt voor het Russisch relaas.

Uiteindelijk gaat het wat mij betreft niet meer om politiek: een goede oorlogsfilm laat de idiotie van de oorlog zien.


MC Hammer Smashed Face


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-11-2010 15:39 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 14 november 2010 15:24 schreef Mark het volgende:
Jij hebt blijkbaar Der Untergang niet gezien?
Drie keer. Blijkbaar. Vraag me af in hoeverre je die boevenkliek in die bunker als "normale burgers" ziet?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 14-11-2010 16:24 by MMayo Profiel van MMayo



Gister gezien, ben er van onder de indruk. Heftig verhaal (het boek is minder goed dan de film) en geloofwaardig. De actrice die de jonge Sarah speelt, doet dit fantastisch.


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 14-11-2010 18:28 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein



Gelukkig is dit Rio, niet São Paulo.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 14-11-2010 18:58 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 14 november 2010 0:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Idi I Smotri (Come and See) (1985)




Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-11-2010 19:07 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 14 november 2010 18:58 schreef Helvete het volgende:



Haha, kon bijna niet missen dat jij dat ook een topfilm zou vinden natuurlijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 14-11-2010 19:08 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 14 november 2010 19:07 schreef Onweerwolf het volgende:
Haha, kon bijna niet missen dat jij dat ook een topfilm zou vinden natuurlijk.
Dat is waar. Ik heb hem inmiddels drie of vier keer gezien.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 14-11-2010 22:14 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Ik snap werkelijk niet dat mensen Sint van Dick Maas goed kunnen vinden. Het is een gedrocht, van de irritante acteurs tot aan de verschrikkelijke cgi boot toe... Yuck!



Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 14-11-2010 22:15 by Murder Junkie Profiel van Murder Junkie

quote:
Op 14 november 2010 22:14 schreef Mortis Rex het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat mensen Sint van Dick Maas goed kunnen vinden. Het is een gedrocht, van de irritante acteurs tot aan de verschrikkelijke cgi boot toe... Yuck!


Je bent er gewoon te oud voor.


Zoveelste mentalkloon.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-11-2010 22:54 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 14 november 2010 15:39 schreef Greycloak het volgende:
Drie keer. Blijkbaar. Vraag me af in hoeverre je die boevenkliek in die bunker als "normale burgers" ziet?


Gaat me meer om de burgers in de stad aan het eind, is toch redelijk sympathiek-opwekkend voor de 'normale' Berlijnse burger, leek me.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-11-2010 23:13 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Hmja, paar minuutjes in de film, paar maanden in het echt.
Kan het stuk niet meer terugvinden, maar er circuleert ergens een ooggetuigen verslag van een Franse "Charlemagne"-veteraan op het web die er de laatste paar weken bij was. Schijnt dat het gegil van de plaatselijke vrouwen soms boven het lawaai van het schieten uitkwam 's nachts.

Ah well. All is fair in love and war dan maar.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 14-11-2010 23:27 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 14 november 2010 22:14 schreef Mortis Rex het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat mensen Sint van Dick Maas goed kunnen vinden. Het is een gedrocht, van de irritante acteurs tot aan de verschrikkelijke cgi boot toe... Yuck!



Ga je dan naar een Maas film in de hoop iets goeds te zien?
Maas maakt vermakelijke films, maar geen hoogstandjes.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-11-2010 23:29 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 14 november 2010 23:13 schreef Greycloak het volgende:
Hmja, paar minuutjes in de film, paar maanden in het echt.
Kan het stuk niet meer terugvinden, maar er circuleert ergens een ooggetuigen verslag van een Franse "Charlemagne"-veteraan op het web die er de laatste paar weken bij was. Schijnt dat het gegil van de plaatselijke vrouwen soms boven het lawaai van het schieten uitkwam 's nachts.

Ah well. All is fair in love and war dan maar.


Waarom mogen daar trouwens geen films over gemaakt worden?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 14-11-2010 23:35 by Yirroth Profiel van Yirroth

Volgens mij is dat ook wat GC bedoeld. Waarschijnlijk omdat je als nazi-sympathisant wordt gezien, want Duitsers in 1939-1945 waren fout.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-11-2010 23:37 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 14 november 2010 23:35 schreef Yirroth het volgende:
Volgens mij is dat ook wat GC bedoeld. Waarschijnlijk omdat je als nazi-sympathisant wordt gezien, want Duitsers in 1939-1945 waren fout.


Sja, dat sommige mensen zo denken is geen verrassing. Maar lopen huilen dat er geen film is die het leed van de burgerbevolking van Berlijn aan het eind van de 2e wereldoorlog in beeld brengt is wel een beetje sneu.


Boeiender


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-11-2010 23:45 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 14 november 2010 23:35 schreef Yirroth het volgende:
Volgens mij is dat ook wat GC bedoeld. Waarschijnlijk omdat je als nazi-sympathisant wordt gezien, want Duitsers in 1939-1945 waren fout.


Is er een mondiaal verbod op het maken van een film met een dergelijk thema dan?

*heeft memo gemist*


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-11-2010 23:57 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

The Bad Lieutenant, Port of Call, New Orleans. Mwoah, Nicolas Cage, sja, niet zijn beste rol, maar zeker niet zijn slechtste. Vond het happy end geraffel aan het eind wel slecht.


Boeiender


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 15-11-2010 9:18 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 14 november 2010 16:24 schreef MMayo het volgende:


Gister gezien, ben er van onder de indruk. Heftig verhaal (het boek is minder goed dan de film) en geloofwaardig. De actrice die de jonge Sarah speelt, doet dit fantastisch.

Boek in dit geval minder dan de film? Nou dan ga ik zeker de film ook kijken. Was ik al van plan. Maar ik heb het boek in no time uitgelezen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


watery black
Usericon van watery black
Posted 15-11-2010 9:19 by watery black Profiel van watery black

vandaag prince of persia gekoekeloerd.

coole film, en leuk uitzicht.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 15-11-2010 9:32 by Murder Junkie Profiel van Murder Junkie

Ik vond die niet zo geweldig, maar ja,films die gebaseerd zijn op games, ik krijg er meestal koude rillingen van.


Zoveelste mentalkloon.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 15-11-2010 22:15 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Duitse Auschwitzfilm leidt tot veel commotie
Uitgegeven: 15 november 2010 20:31
Laatst gewijzigd: 15 november 2010 21:07
BERLIJN - Een nieuwe Duitse speelfilm over concentratiekamp Auschwitz leidt in Duitsland tot veel commotie. De film van regisseur Uwe Boll toont tot in detail de gruwelijkheden van de nazi's in het vernietigingskamp in het huidige Polen.
© anp

In de trailer van de film, die op internet is te vinden, is onder meer te zien hoe Joden tevergeefs proberen te ontsnappen uit een gaskamer.

Ook is te zien hoe gouden tanden uit monden worden getrokken en hoe lichamen van kinderen worden verbrand.


Duitse filmcritici hebben al gezegd de film, die begin volgend jaar uitkomt, te gaan boycotten. De regisseur verdedigt zich deze week in een interview in het Duitse weekblad Stern.

''Het publiek heeft al veel te lang de softe beelden gekregen door films als Schindler’s List en La vita è bella’’, stelt Boll. ''Zo was het niet. Het was de hel op aarde en dat laat ik zien.''

Soft

Dat soort ''softe films’’ dringt volgens de Duitse filmer niet meer door tot de huidige jeugd. ''Ik wil er vooral aan bijdragen dat de Holocaust nooit wordt vergeten’’, stelt Boll in Stern.

''Ik verheerlijk het geweld van de nazi’s niet, zoals dat wel gebeurt in horrorproducties als Saw of Hostel.’’ De regisseur speelt ook zelf in de film. In de trailer is hij te zien als SS’er die de wacht houdt bij de gaskamer.

Vreemd

Het maken van een realistisch drama over Auschwitz lijkt een vreemde stap in de carrière van de regisseur. De 45-jarige Boll verwierf vooral naam met slecht ontvangen, doorgaans bloederige gameverfilmingen en actiefilms.

Ook maakte hij recent een komedie over de Holocaust, Bluberella. Kenners hebben hem verscheidene keren gekozen tot slechtste levende filmregisseur ter wereld.

Boll heeft Auschwitz ingestuurd voor het Filmfestival van Berlijn, dat begin februari plaatsheeft. Het is nog niet duidelijk of de film daar ook zijn wereldpremière beleeft. Ook is niet bekend of Auschwitz in de Nederlandse bioscopen te zien zal zijn.
© ANP

-----------

Hm, zeker een serieus bedoelde film, jammer. Postal the movie was namelijk geniaal. Eveneens met nazi's in de hoofdrol. :')


Je moeder.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 15-11-2010 22:25 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Darfur was erg goed, ik denk dat Boll ook hier wel een integere film van heeft weten te maken. Dat Duitsers niet geconfronteerd willen worden met de waarheid is oud nieuws toch? Hoe dan ook, de haters zorgen weer voor flink wat gratis publiciteit.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen