![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Bedoel je, dat inwoners (mannelijk en vrouwelijk) van Berlijn wel graag een indringende, confronterende over hun lijdensweg (want dat was het zeker) in '45 willen maken...maar dat iemand ze dit niet gunt? Oh ja, wacht even. Ik was vergeten dat zonder uitzondering alle cinema in handen is van Israel. Daar zal het wel aan liggen. MC Hammer Smashed Face ![]() |
|
quote: Jij hebt blijkbaar Der Untergang niet gezien? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
quote: Die gedachte schoot mij ook al te binnen ja. Wanneer je echt een rauwe oorlogsfilm wil maken, dan is de Götterdämmerung van Berlijn (daar is je titel, bedankt Wagner)een bijzonder geschikt onderwerp. Waarschijnlijk bedoelt Greycloak dat in de filmwereld het Duitse oorlogsleed relatief onderbelicht is. Overigens denk ik dat hetzelfde geldt voor het Russisch relaas. Uiteindelijk gaat het wat mij betreft niet meer om politiek: een goede oorlogsfilm laat de idiotie van de oorlog zien. MC Hammer Smashed Face ![]() |
|
quote:Drie keer. Blijkbaar. Vraag me af in hoeverre je die boevenkliek in die bunker als "normale burgers" ziet? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
![]() Gister gezien, ben er van onder de indruk. Heftig verhaal (het boek is minder goed dan de film) en geloofwaardig. De actrice die de jonge Sarah speelt, doet dit fantastisch. ![]() ![]() |
|
![]() Gelukkig is dit Rio, niet São Paulo. ![]() ![]() |
|
quote: ![]() ![]() |
|
quote: Haha, kon bijna niet missen dat jij dat ook een topfilm zou vinden natuurlijk. ![]() Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote:Dat is waar. Ik heb hem inmiddels drie of vier keer gezien. ![]() |
|
Ik snap werkelijk niet dat mensen Sint van Dick Maas goed kunnen vinden. Het is een gedrocht, van de irritante acteurs tot aan de verschrikkelijke cgi boot toe... Yuck! Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... ![]() |
|
quote:Je bent er gewoon te oud voor. Zoveelste mentalkloon. ![]() |
|
quote: Gaat me meer om de burgers in de stad aan het eind, is toch redelijk sympathiek-opwekkend voor de 'normale' Berlijnse burger, leek me. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
Hmja, paar minuutjes in de film, paar maanden in het echt. Kan het stuk niet meer terugvinden, maar er circuleert ergens een ooggetuigen verslag van een Franse "Charlemagne"-veteraan op het web die er de laatste paar weken bij was. Schijnt dat het gegil van de plaatselijke vrouwen soms boven het lawaai van het schieten uitkwam 's nachts. Ah well. All is fair in love and war dan maar. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
quote: Ga je dan naar een Maas film in de hoop iets goeds te zien? Maas maakt vermakelijke films, maar geen hoogstandjes. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" ![]() |
|
quote: Waarom mogen daar trouwens geen films over gemaakt worden? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Volgens mij is dat ook wat GC bedoeld. Waarschijnlijk omdat je als nazi-sympathisant wordt gezien, want Duitsers in 1939-1945 waren fout. "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" ![]() |
|
quote: Sja, dat sommige mensen zo denken is geen verrassing. Maar lopen huilen dat er geen film is die het leed van de burgerbevolking van Berlijn aan het eind van de 2e wereldoorlog in beeld brengt is wel een beetje sneu. Boeiender ![]() |
|
quote: Is er een mondiaal verbod op het maken van een film met een dergelijk thema dan? *heeft memo gemist* Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
The Bad Lieutenant, Port of Call, New Orleans. Mwoah, Nicolas Cage, sja, niet zijn beste rol, maar zeker niet zijn slechtste. Vond het happy end geraffel aan het eind wel slecht. Boeiender ![]() |
|
quote: Boek in dit geval minder dan de film? Nou dan ga ik zeker de film ook kijken. Was ik al van plan. Maar ik heb het boek in no time uitgelezen. On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. ![]() |
|
vandaag prince of persia gekoekeloerd. coole film, en leuk uitzicht. ![]() ![]() "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." ![]() |
|
Ik vond die niet zo geweldig, maar ja,films die gebaseerd zijn op games, ik krijg er meestal koude rillingen van. Zoveelste mentalkloon. ![]() |
|
Duitse Auschwitzfilm leidt tot veel commotie Uitgegeven: 15 november 2010 20:31 Laatst gewijzigd: 15 november 2010 21:07 BERLIJN - Een nieuwe Duitse speelfilm over concentratiekamp Auschwitz leidt in Duitsland tot veel commotie. De film van regisseur Uwe Boll toont tot in detail de gruwelijkheden van de nazi's in het vernietigingskamp in het huidige Polen. © anp In de trailer van de film, die op internet is te vinden, is onder meer te zien hoe Joden tevergeefs proberen te ontsnappen uit een gaskamer. Ook is te zien hoe gouden tanden uit monden worden getrokken en hoe lichamen van kinderen worden verbrand. Duitse filmcritici hebben al gezegd de film, die begin volgend jaar uitkomt, te gaan boycotten. De regisseur verdedigt zich deze week in een interview in het Duitse weekblad Stern. ''Het publiek heeft al veel te lang de softe beelden gekregen door films als Schindler’s List en La vita è bella’’, stelt Boll. ''Zo was het niet. Het was de hel op aarde en dat laat ik zien.'' Soft Dat soort ''softe films’’ dringt volgens de Duitse filmer niet meer door tot de huidige jeugd. ''Ik wil er vooral aan bijdragen dat de Holocaust nooit wordt vergeten’’, stelt Boll in Stern. ''Ik verheerlijk het geweld van de nazi’s niet, zoals dat wel gebeurt in horrorproducties als Saw of Hostel.’’ De regisseur speelt ook zelf in de film. In de trailer is hij te zien als SS’er die de wacht houdt bij de gaskamer. Vreemd Het maken van een realistisch drama over Auschwitz lijkt een vreemde stap in de carrière van de regisseur. De 45-jarige Boll verwierf vooral naam met slecht ontvangen, doorgaans bloederige gameverfilmingen en actiefilms. Ook maakte hij recent een komedie over de Holocaust, Bluberella. Kenners hebben hem verscheidene keren gekozen tot slechtste levende filmregisseur ter wereld. Boll heeft Auschwitz ingestuurd voor het Filmfestival van Berlijn, dat begin februari plaatsheeft. Het is nog niet duidelijk of de film daar ook zijn wereldpremière beleeft. Ook is niet bekend of Auschwitz in de Nederlandse bioscopen te zien zal zijn. © ANP ----------- Hm, zeker een serieus bedoelde film, jammer. ![]() Je moeder. ![]() |
|
Darfur was erg goed, ik denk dat Boll ook hier wel een integere film van heeft weten te maken. Dat Duitsers niet geconfronteerd willen worden met de waarheid is oud nieuws toch? Hoe dan ook, de haters zorgen weer voor flink wat gratis publiciteit. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |