|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: ha ha, ik bedoelde "klok" 100% anti-Kvelgeest |
|
Prachtige dag met verrassend goed weer ook! Niet veel bands gezien, God Dethroned vanaf buiten, Ghost paar nummers, Tryptikon de helft, alleen Paradise Lost helemaal gezien en Immortal. Van Arch Enemy het meeste vanaf halverwege bekeken, maar vooral geconcentreerd op het bierdrinken hehe, de muntjes moesten op. Maar weer goed vermaakt gisteren! spelfout weggehaald... |
|
Topfestival! De sfeer was top, het weer was goed te doen en de eet en drink tenten waren geweldig. Mooie shows gezien, ook mindere. Goed: God Dethroned - vond het mooi dat ze 2 nieuwe nummers speelden (waaronder 'Under The Sign Of The Iron Cross'!), wel jammer dat ze zo vroeg speelden. Heb het eerste nummer moeten missen omdat ik nog in de rij stond voor munten. De stemming zat er goed in en de band speelde enorm strak. Verder te begrijpen dat de oude krakers gespeeld werden, ze doen nu tenslotte alleen een rits afscheidsshows. Paradise Lost - dat ging erin als koek. Geluid was minder, maar verder mooi! Sacred Reich - eerste keer dat ik ze zag, maar vond het geweldig mooi. Minder: Arch Enemy - erg vaak gezien en heb ze beter gezien. Vond de songkeuze matig en de show wat inspiratieloos voor een headliner. Triptykon - mede door het geluid werd mijn hoge hoop de grond in geboord. Jammer! Channel Zero - Vond het geheel zouteloos. Zeurderige zanglijnen, brak geluid en dan ook nog die half Nederlands/Engelse aankondigingen. 'We spelen nu een nieuw nummer, from our new album and it is called.....' Het was ook niet druk daar bij het podium in tegenstelling tot Sacred Reich of Dark Tranquillity. Verder was het mijn eerste aanraking met Ghost en de eerste 3 nummers kon het me goed bekoren, maar daarna werd het vooral saai en veel van hetzelfde. Gojira was gisteren ook niet op zn best. Dat heb ik ook beter gezien en gehoord (ik heb nog geen enkele NL show van ze gemist). Strak, maar behoorlijk futloos en op de automatische piloot. [Dit bericht is gewijzigd door sycohernand op 03-07-2011 12:26] |
|
Op Kvelertak na eigenlijk geen één band gezien die een echt goed geluid had, dat was de enige smet. Ghost: grappig, maar ik had het hele optreden het gevoel dat men nummers uit de afgekeurde voorraad van de oude Black Sabbath en Mercyful Fate had gevonden. Showaspect was wel gaaf (onze gelovige medereiziger vertrok bij het intro). Aan het eind van de avond was goed te zien waarom het Fort Brakkestein heette, sommigen konden echt niet meer rechtop staan (ik was de Bob, zie je veel). Een lekker dagje in het park onder begeleiding van wat bandjes, dat was mijn gevoel. Ook een goede horeca en een leuke metalmarkt, dus mooie totaalervaring. [Dit bericht is gewijzigd door Vampire John op 03-07-2011 12:37] Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
Ik was er aan het werk van 9 tot 3. Toch nog een stukje van Agnostic Front kunnen zien. Wel relaxed. Dark Tranquillity speelde 2 of 3 nummers die ik kende (niet van die nieuwe simpele meuk) Sacred Reich was gaaf Echt genoten |
|
Erg geslaagde dag! Extreem veel bekenden, waardoor het bij mij een beetje als Stonhenge op grotere schaal voelde. Ik heb ook meer staan kleppen dan dat ik echt bands gecheckt heb. God Dethroned en Gojira waren voor mij de hoogtepunten, jammer dat ze niet wat later/langer speelde. Verder leuk om Immortal eens te zien, en nog wat Arch Enemy van een afstandje bekeken. Complimenten aan de organisatie, tijdschema liep erg goed, en alles was erg netjes opgezet, volgend jaar weer! |
|
quote: Die kerel loopt de laatste tijd op krukken, dus die rolstoel was genoodzaakt Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Het was gezellig! Boeiender |
|
Hard gewerkt, dus nu al de foto's online: http://www.achromemoments.nl/photobook/concerts/location/37/fortarock-2011/ 111 pica's van de gehele line-up. Hope you enjoy de aftermath! Mooie editie was het weer. Goeie sfeer, mooie line up en goed festival weer! Vond zelf dat Arch Enemy een meer dan waardige afsluiter was. Ook genoten van Gojira, Triptykon, Sacred Reich en Kvelertak Tot volgend jaar! |
|
Hierbij nog wat foto's: Kvelertak Valient Thorr Agnostic Front Parkway Drive Ghost Dark Tranquillity Channel Zero Sacred Reich Immortal Arch Enemy De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com onder Photos -> Festivals --> Fortarock 2011 |
|
thx Eus, die foto's zien er goed uit! |
|
quote: Word! Die AF foto Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
at spirit in black: tevreden met de opkomst? |
|
quote: Volgens mij hoorde ik je dat nog zeggen bij ons aan de kraam. Je zei dat het wel een goed optreden was maar dat ze de Japanse bonustrack niet speelde en het daarom minder vond... toch? Beetje raar dat je denkt dat een band covers gaat spelen als ze een korte festival set spelen, dan gaat het erom dat je het eigen materiaal aan de man brengt namelijk. Zelf vond ik Ghost erg goed. Kvelertak gaf het beste optreden van de dag weg en Immortal en Channel Zero waren verantwoordelijk voor de slechtste optredens van de dag. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
Kennen wij elkaar? |
|
quote:A-men. Wat een drama. Heb ze overigens wel 1x gezien dat het geluid ok was en dat de band aardig speelde, namelijk in Oberhausen. Dus het kán wel. Maar misschien maakt dat het juist wel treuriger... Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
ff een lijstje van beste naar slechtste band vd dag: 1. Gojira 2. Valient Thorr 3. Kvelertak 4. Sacred Reich ... 5. Triptykon 6. Ghost 7. Arch Enemy 8. Paradise Lost 9. Dark Tranquillity 10. Channel Zero 11. Immortal Niet gezien: - Agnostic Front - Parkway Drive - God Dethroned (alleen op afstand) Verslag volgt wel op FP. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Nope... Wel beschik ik over een zeer goed geheugen. Ik stond achter een kraam op de metalmarket en ving toevallig een gedeelte van dit gesprek op. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
quote: Tijdens de Blzzard Beasts tour met Angelcorpse heb ik ze twee keer een goed optreden zien weggeven, sindsdien is de boel behoorlijk gestagneerd, zowel live als op cd. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
quote:AF was ook erg matig, kwam bij bij mij beetje sneu over. |
|
quote: ja, denk dat Forta met deze line-up niet veel meer volk had kunnen trekken! |
|
Waren wat aan de late kant, daardoor Fossegrim en Blodtørst vanaf de ingang gehoord. De rest van de set van Kvelertak was erg sterk! Wisten me na de geweldige show op Graspop nu weer 100% te overtuigen. Wou nog een t-shirtje kopen, maar het shirt dat ik wilde hadden ze enkel nog in XL en dat was wel erg groot, getuige het witte XL'etje dat daar hing bij de merch. Valient Thorr overgeslagen wegens munten kopen, ouwehoeren, bier drinken etc. God Dethroned had een goed geluid! Leuke set, ook tof om de klassieker Villa Vampiria te horen tijdens mijn eerste (ja, hoe heb ik ze al die jaren kunnen mislopen) en tegelijk ook mijn laatste keer dat ik de band zie. Agnostic Front even bekeken van een afstand, maar dat kon me niet zo lang boeien. Daarna gaf Gojira zoals een aantal mensen hierboven al aangaven misschien wel de beste set van de dag weg. Zag ze 1 X eerder op GMM '09 dat het was denk ik, maar nu leken ze veel meer bevlogen. Gevarieerde set en het geluid zat ook direct goed. Hoogtepuntje was voor mij 'A sight to behold' met de synthbas. Parkway Drive speelde voor een erg beperkt publiek. Nog nooit meegemaakt dat ik vlak voor de band begint nog zonder problemen helemaal naar voren kon wandelen. Desalniettemin gaf de band een erg strakke show en heb ik me goed vermaakt, zowel aan het hek als - en dat gebeurt niet zo vaak meer, hehe - in de pit. Lekker meebrullen, dansen en als een dwaas in een rondje lopen. Tijdens het laatste nr een sprintje naar de tent getrokken om daar Ghost alweer voor de derde keer te zien. Het was weer dik in orde, al kon het niet tippen aan de magistrale show op Graspop. Dat lag grotendeels aan de omgeving die wat minder sfeervol was denk ik, op Graspop kwam de lugubere sfeer een pak beter over. Desalniettemin erg sterk! Dark Tranquillity had vooral in het begin erg te kampen met een beroerd geluid. De linkergitarist was niet te horen gedurende een hele periode. Naar het einde van de set klaarde dat gelukkig wel wat op. De setlist viel me iets tegen. De nadruk lag mij iets teveel op de laatste twee platen. Desalniettemin genoten van sterke uitvoeringen van 'Monochromatic Stains' en vooral 'ThereIn'. Triptykon wist me een stuk beter te overtuigen dan vorige week! Ook de niet-CF nummers deden het voor mij. Smet was echter op het einde wederom het eindigen met The Prolonging. Ik weet dat het Triptykon is en niet Celtic Frost, maar toch had ik liever Synagoga Satanae gehoord. Channel Zero... perfecte etenstijd. Ik hoorde op een afstandje nog de riff van Walk en wat flauw gezever van de zanger. Ik heb er al wat over doorgeboomd hier op het forum, maar ik begrijp eerlijk waar niet wat deze band overal zo hoog op bills doet. Op tijd bij de tentstage voor Paradise Lost... Ook deze band had te kampen met een beroerd geluid, het duurde een hele tijd voor de gitaren er fatsoenlijk doorkwamen. En dan nog vond ik de band niet erg sterk. De vorige show die ik zag (Draconian Times in Tivoli) was dan ook wel lastig te evenaren. Toch had ik het gevoel dat er meer in had gezeten. Sacred Reich trek ik op Surf Nicaragua en in mindere mate op Ignorance wel goed. Maar dit vond ik een beetje misplaatst. Het is duidelijk dat de jongens niet vaak meer spelen en het blijft toch een beetje slappe thrash. Het knalt niet echt, ondanks dat de songs wel goed in elkaar zetten en - bovenal - mr. Rind wel wat te melden heeft. Immortal had ook in het begin te kampen met beroerd geluid, het was een beetje een brij. Ook vond ik de setlist niet erg uitgebalanceerd... 3 of 4 nrs van de nieuwe en 4 nrs van SoND. We moesten het verder doen met Damned in Black en Call of the Wintermoon (wel weer tof natuurlijk). Verder vertelde Sander me nog dat ze ook nog Battles in the North hebben gespeeld, maar die heb ik niet eens herkend. De band maakte het wel goed met een sterke podiumpresentatie en de pyro-show! Abbath die als een krab over het podium heen en weer gaat, wie kan dat nou niet waarderen? De knal op het einde was enorm hard overigens, hehe. Arch Enemy kwam, zag en overwon. Mij kon het echter niet boeien. Het nieuwe werk voelt voor me aan als de zoveelste herhalingsoefening en ik heb de band misschien ook al te vaak gezien. Ook debet hieraan is misschien de metaal/festival moeheid. Na een heftige Graspop en een mooie dag Fortarock had ik het wel weer gehad eigenlijk. Heb me bij Arch Enemy ook meer staan vervelen en irriteren aan zatte/agressieve dwazen dan wat anders. Al bij al vond ik Fortarock een mooi festival. De grootte is perfect, de lineup mooi zonder de echte headliners en het is allemaal perfect te overzien. Parkeergelegenheid - mede dankzij het beperkte formaat - genoeg en lekker dichtbij. Ik was wel een klein beetje teleurgesteld in het feit dat er geen grote pilskes voorzien waren. 0,4 voor anderhalve munt (3,45) was een stuk meer de moeite waard dan 0,23 voor 2,30. Ik hoop dat het festival dit formaat kan houden, maar zoals iemand al opmerkte: als de Duitsers dit ontdekken is het naar de kloten. Als de line-up volgend jaar weer zo leuk is, zak ik wellicht weer af naar Nijmegen. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
quote: kan me er redelijk in vinden, al vond ik VT toch wel de vetste van de dag. Net als de opener.., goed begin is het halve werk. Een paar shows waren qua geluid niet al te best, maar dat is echt te wijten aan de technici die de bands zelf meenamen. Goed en hard geluid was mogelijk zoals een aantal ook hebben bewezen. |
|
quote: Nu goed ja, misschien best geen cover spelen - Maar ik had hem toch graag gehoord. |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |