|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vind het nog steeds een heel fijn festival. Vrijwel alleen maar goede bands, niet te groot, geen overlap, niet belachelijk duur... Hopelijk blijft het ook de komende jaren zo. Het hoogtepunt was wat mij betreft Sacred Reich. |
|
Wat de zuiderling boven mij zegt. Alles is perfect geregeld en ik vind het een prachtig festival. Houden zo en volgend jaar weer een hele gave lineup boeken. Ik ben verkocht. Tot volgend jaar! |
|
Qua line-up is het sowieso een van de betere festivals. Maar ik had ook niks anders verwacht van SiB Volgend jaar zelfde slaapadres alvast maar regelen! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Ik vond het bij Kvelertak ook genieten qua geluid. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Roger Miret bakte niets. Slappe respons van het publiek ook. Vond het wel een goede setlist. 1. Parkway Drive (ja, die band is gewoon vet) 2. Arch Enemy (nog nooit iets van de muziek gehoord en het geluid was wat mij betreft perfect) 3. Kvelertak 4. Sacred Reich 5. Agnostic Front 6. Valient Thorr 7. Paradise Lost 8. Triptykon 9. Gojira 10. Dark Tranquillity 11. God Dethroned 12. Immortal Niet gezien/te kort om te kunnen beoordelen: - Ghost - Channel Zero [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 03-07-2011 23:04] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: ik, de man kan niet eens fatsoenlijk spelen als hij stil staat. laat hij dan alsjeblieft geen gekke fratsen gaan uithalen. Dat is minachting van je publiek. Een band die al zolang meedraait en zoveel geld betaald krijgt mag zich toch wel een beetje inspannen om de muziek fatsoenlijk te brengen. Als dat staat als een huis mogen ze voor mijn part een ijspaleis op het toneel zetten. Edit: Ik vond Ghost te gek, dat is pas een gave stageshow. hebben mensen nog gezien dat er iemand een sinterklaaspopje op het toneel gooide? De zanger bleef perfect in zijn rol en deed alsof het een voodoo pop was [Dit bericht is gewijzigd door Wordfuhrer TMDC op 04-07-2011 0:50] |
|
quote: +1 ! Over dat popje: ik dacht even dat dat in scene gezet was, ik zag niet wie het gooide of zo. (ik stond ietsjes rechts van het midden helemaal vooraan, het popje kwam linksachter over/langs me heen dacht ik) Mocht het idd wel spontaan zijn heeft de zanger goed geimproviseerd! |
|
quote: Het was inderdaad muzikaaltechnisch redelijk beroerd. Sterker nog: het lijkt met de jaren alleen maar slechter te worden. Als ik de keren tussen 2002 en nu vergelijk dat ik ze live gezien heb wordt het alleen maar slechter. Daarnaast ook elke keer de ruis als het stil was... wat kost een noisegate nou? Desondanks kon ik toch wel genieten van de podiumpresentatie, hilarisch. Gewoon omdat Immortal toch wel een iconische band is. Wat Ghost betreft kan ik het ook alleen maar met je eens zijn. Dat was op Graspop nog iets beter trouwens. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
quote:Tja, kennelijk hebben ze geen moeite om betaald te krijgen voor een slordige show, de tent stond bij Immortal afgeladen vol. Men komt dus kennelijk toch om de show en de muziek is daar ondergeschikt aan vermoed ik dan.. Schrok me wel de pleuris van die eindknallen. |
|
quote: Op Roadburn was het pas vet. Daar past het ook beter, ik vind het niet zo passen bij een metalfestival of, wat dat aangaat, "echte metalheads". Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
|
|
11:30 Op het terrein. Bonnen halen en lekker aan een tafeltje gehangen met Kvelertak op de achtergrond. Niks mis mee! Daarna naar Valient Thorr gelopen. Die had ik al eens gezien op Speedfest en het was voor Fortarock een beetje een vreemde eend in de bijt. Heerlijke energieke band! Bij God Dethroned weer een tafeltje opgezocht en vooral geouwehoerd. Bij Agnostic Front me zitten ergeren aan die arrogante drol Stigma. Toch ook wel een beetje genoten van Friend or Foe. Het was minder slecht dan ik verwacht had, maar wel erg gedateerd allemaal. Bij het horen van Gojira toch maar ff in de tent gaan kijken. Wat een gave band! Parkway Drive, mijn favoriete band van de dag stelde niet teleur. Lekker vooraan gestaan. De volgende 4 bands niet gezien (eten en aan de praat geraakt met wat gezellige gasten). Paradise Lost vond ik erg matig. Saai zelfs. Het klonk allemaal teveel hetzelfde, ook de oude nummers misten power. Ik was ook niet de enige die ontevreden was. Sacred Reich, geen verwachtingen maar erg goed! Heerlijk meebrullen weer. Tijdens Immortal ben ik stukjes van de film kwijt, de biertjes begonnen erin te hakken. Geen Arch Enemy meer gezien, lekker de trein huiswaarts gepakt. Al met al een geweldige dag... en zekers volgend jaar weer. [Dit bericht is gewijzigd door Vomitory op 04-07-2011 10:20] Pritt kills the Brazilian glue-scene |
|
voor den liefhebbers van Ghost: |
|
Fortarock 2011 De wachtrij was erg kort en de tickets werden direct gescand, waarna de bekende polsbandjes uitgedeeld werden. Op die manier waren we erg snel op het terrein en konden de muntjes gehaald worden, ook daar was geen noemenswaardige rij (in tegenstelling tot vorig jaar, toen we bij 30° + stonden te bakken). Dit jaar had het weer zeker slechter kunnen zijn, had voor mij iets warmer gemogen, ’s avonds nog even een jas wezen halen, toen het wat frisser werd. Kvelertak was de eerste band, die ik op een afstandje heb aangehoord, onder het genot van een broodje pikant gehakt. Kvelertak werd gesteund door het goede geluid en dit kwam hun mix van punkachtige black zeker ten goed. Met maar liefst 4 gitaristen klonk het als een muur van geluid, ondersteund door solide drumwerk en dito zanger. Goede opener, die gerust wat hoger op de bill had gemogen. Valient Thorr aan mij voorbij laten gaan, niet echt mijn ding, dus gezorgd voor de innerlijke mens, Jupiler pils smaakte goed, maar na een tijdje overgestapt op het witte bier (Hoegaarden?). Daarna was het tijd voor een mokerhard optreden van God Dethroned, die hun setlist geroutineerd af wisten te werken. Soms zag het er een tikkeltje ongeinspireerd uit, maar dit zal debet zijn aan het feit dat de heren het voor gezien houden. Erg genoten van “Poison Fog”, maar ook van oudje “Villa Vampiria”. Al met al een goed optreden, voor mij waarschijnlijk de laatste keer. Agnostic Front, wederom tijd voor de innerlijke mens, pizza & bier! Gojira, zoals zoveel al gezegd hebben, een erg goed optreden met volop interessante elementen. Ik trok zelf het computerachtige nummer wat minder, maar de rest was echt top! Parkway Drive, gaaf om eens te zien, mooie pit ook. Goed energiek optreden. Inhoudelijk kan ik er verder weinig over zeggen, aangezien ik niet echt bekend ben met hun materiaal. Ghost, niet gezien, kan ook niet zoveel met dit soort hype bands. Dark Tranquillity, hadden van mij iets meer oud materiaal mogen spelen, maar desalniettemin een goed optreden, de houding van de zanger moet je tegen kunnen. Sommige omschrijven hem als wat gladjes of een tikkeltje latent. Zelf heb ik er niet zoveel moeite mee. Triptykon, Tom G Warrior begon goed, alleen Triptykon is wel iets anders dan Celtic Frost. Gelukkig werden er wel een paar CF nummers gespeeld. Wellicht waren de verwachtingen voor de meeste mensen te hoog. Wel genoten van dit optreden. Channel Zero, geen idee wat deze band op Fortarock te zoeken had, er zullen best wel liefhebbers voor zijn, maar of dat hetzelfde publiek is als wat er op Fortarock komt? Lekker over de metalmarkt heen gewandeld. Paradise Lost, heeft wel eens ooit meer indruk op mij weten te maken. Het was zeker niet slecht, maar Nick Holmes was niet altijd even goed bij stem. Verder ontbrak “Hallowed Land” of/en “True Belief”. Die had ik graag willen horen, aangezien het mijn favo PL nummers zijn. Maar ik begrijp dat men graag wat meer nieuwere nummers wil laten horen. Met “One Second” was ik dan weer wel erg in mijn nopjes. Sacred Reich, op de achtergrond gehoord, klonk goed, maar had andere prioriteiten (eten & bier). Immortal, tsja, ik heb de vele negatieve reacties al kunnen lezen, van de 3 keer dat ik ze gezien heb, was dit misschien ook wel de minste als ik heel eerlijk moet zijn. Op EMM wisten de heren nog behoorlijk te overtuigen, toen ze noodgedwongen gebruik moesten maken van de instrumenten van Exodus. Maar nu was het geluid niet altijd even optimaal, waardoor niet alles even lekker uit de verf kwam. Toch heb ik zelf wel weer kunnen genieten van Immortal (Tyrants (!), One by One), ze kunnen bij mij gewoon weinig fout doen, Abbath die de crabdance doet en de giga knal op het einde, evenals de vuurregen, was gewoon machtig mooi. Wel jammer dat het vuurspugen achterwege bleef. Arch Enemy, een degelijk optreden, prima afsluiter (al had ik zelf Immortal liever als afsluiter, buiten gezien). De oudere nummers wisten mij net iets meer te raken dan de nummers van de nieuwe plaat. Men name “Ravenous” & “We will rise” waren fantastisch! Overall gezien was dit wederom een mooie editie van Fortarock, complimenten voor de eetstandjes, met name de barbeque was zeer goed te doen. Wel jammer dat je enkel kon kiezen uit die schotel van 4 munten. Was mooi geweest als je bijv. een grote sparerib kon eten voor 2 muntjes, of alleen spek. Sommige eetstandjes hielden het ook erg vroeg voor gezien en het ontbrak soms aan ingredienten, zoals een hamburger zonder uitjes, wat dan ook weer jammer is. Op een festival kom je vaak leuke mensen tegen en maak je eens gezellig een praatje, maar helaas lopen er ook altijd weer dodelijk irritante kneuzen rond. Van die mensen die elkaar onzettend blij gaan bespringen en vervolgens tegen iemand anders aan botsen, die zich bezeerd of bier over zich heen krijgt. Kunnen die mensen misschien een apart “blij-dat-ik-je –zie-en –daarom-bespring-ik-je-festival” krijgen. Hetzelfde geldt voor de categorie “ik drink teveel bier en daarom kan ik me niet meer gedragen en kijk boos”. Zo’n uilebal kwam ik tijdens Immortal tegen en maar stoer blijven kijken, als je normaal op je gedrag aangesproken wordt (zijn ogen plopte er bijna uit). Zelf hoop ik dat er tijdens de volgende editie wat hardere kaliber bands worden geboekt, vorige editie heb ik intens genoten van Decapitated, Behemoth en Fear Factory. Graag zou ik dit soort bands weer terug willen zien, i.p.v. twijfelachtige keuzes zoals Channel Zero. Ik begrijp dat Fortarock graag een breed publiek wil trekken, maar hardere bands blijven voor mij (en vele andere) toch een must. [Dit bericht is gewijzigd door Dark incarnation op 04-07-2011 13:49] an evil incarnation of DEATH! |
|
Het verbaast mij dat mensen het geluid en de show van Paradise Lost zo vonden tegenvallen. Ik heb me prima vermaakt en vond het geluid juist érg sterk. Ik kende nauwelijks Paradise Lost materiaal, maar ik heb toch staan genieten daar. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Ik heb ook zeker genoten, dit was volgens mij m'n 9e keer, maar vooral in het begin was het geluid echt niet goed hoor. Maar zoals je zelf al zegt was het zeer zeker erg genietbaar, maarja, die band kan bij mij dan ook niet kapot he... spelfout weggehaald... |
|
quote: Oh ik ook hoor, echter ben ik toch wel wat meer power gewend wat betreft het stemgeluid, maar overall gezien was het geluid tijdens PL zeker niet slecht te noemen. an evil incarnation of DEATH! |
|
quote: Ik heb ook alleen de laatste 30 minuten van de show gezien, dus daar kan het dan aan gelegen hebben Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
In de tent was het geluid overall minder dan op het openlucht stage. Bij PL in het begin dramatisch, later beter. |
|
quote: En toch stond het geluid tijdens Gojira & God Dethroned ook goed afgesteld. Maar buiten was het zeker beter, met name tijdens Parkway Drive en Arch Enemy. an evil incarnation of DEATH! |
|
Parkway Drive vond ik inderdaad best goed te doen, meestal is het geluid best wel slecht bij hun. Kvelertak mogen we in de tent ook niet vergeten! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote:Ik vond met name de zang te zacht staan in de tent. |
|
quote: Ik zag Paradise Lost voor het eerst, maar is de zanger live altijd zo slecht? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Voor mij ook het eerst, vond hem nogal ongeïnteresseerd overkomen eigenlijk. |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |