IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dingen om je druk over te maken [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 30-12-2010 19:26 by Nimbus Profiel van Nimbus

Deaud vermooren toch?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 30-12-2010 19:26 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

ja dat ook!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-12-2010 9:41 by Forever After Profiel van Forever After

Winnaar Staatsloterij moet direct belasting betalen
Uitgegeven: 31 december 2010 08:51
Laatst gewijzigd: 31 december 2010 08:51

AMSTERDAM - Degene die deze oudejaarsavond de jackpot van de Staatsloterij wint, kan meteen een half miljoen euro bij de Belastingdienst inleveren.

De Belastingdienst ziet de 27,5 miljoen euro die wordt gewonnen als vermogen waar de winnaar al dit jaar over beschikt en heft daar dus vermogensbelasting over, schrijft het Financieele Dagblad vrijdag.

Om de vermogensbelasting te berekenen wordt gekeken naar hoeveel geld iemand op 31 december heeft en hoeveel hij op 1 januari heeft.

Het maakt dus heel veel uit of de winnaar van de loterij volgens de Belastingdienst pas op 1 januari over zijn geld beschikt of al op 31 december.

Vermogen

In het eerste geval hoeft de winnaar geen smak vermogensbelasting over dit jaar te betalen en in het tweede geval wel. Over het algemeen geven winnaars aan dat ze pas met het nieuwe jaar over het vermogen beschikken en dat ging tot nu toe goed.

De winnaar van 2004 gaf echter eerlijk op wanneer hij het geld had gewonnen. Voor dat nette gedrag wordt hij nu gestraft, zegt advocaat Theo van Vugt van ESJ Accountants & Belastingadviseurs in de krant.

Aangifte

De prijs was opgegeven in de aangifte over 2004 maar op nul gewaardeerd. "Het geld was er immers nog niet."

De Belastingdienst had echter een andere mening en heeft na een lange rechtsgang in november gelijk gekregen van het hof in Den Bosch. Dat kost degene die destijds twintig miljoen euro won 240 duizend euro.

Verzilveren

Hoogleraar Belastingrecht Ruben Freudenthal stelt in de krant dat de rechter goed zit. "Ook al kun je het niet verzilveren. Direct na de trekking is het lot geld waard. Als de buurman van de winnaar vanavond voor 26 miljoen in cash dat lot wil kopen, is dat lot dus al op 31 december geld waard."

De trekking uitstellen tot na middernacht is geen optie. De vergunning verplicht tot trekking op 31 december.

© Novum Nu.nl


:')

Droeftoeters


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-12-2010 10:04 by bastianus Profiel van bastianus

'Ruben Freudenthal' Hoe stereotiep.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-12-2010 10:07 by Forever After Profiel van Forever After

Ruben Vreugdedal? Ken ik die?


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-12-2010 10:07 by bastianus Profiel van bastianus

Overigens denk ik dat iemand die een dergelijk astronomisch bedrag wint ook wel wat belasting kan missen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-12-2010 10:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 december 2010 10:07 schreef Forever After het volgende:
Ruben Vreugdedal? Ken ik die?
Behoorlijke neuzennaam, lijkt me.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-12-2010 10:09 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 31 december 2010 10:07 schreef bastianus het volgende:
Overigens denk ik dat iemand die een dergelijk astronomisch bedrag wint ook wel wat belasting kan missen.


Daar gaat het niet zo om. En misschien deden ze het altijd al zo, maar omdat het juist nu tijdens de 'crisis' naar buiten gebracht wordt legt het voor mijn gevoel wel extra nadruk op de huidige graaicultuur.



 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-12-2010 11:23 by XXL Profiel van XXL

Als je vandaag een kaartje haalt voor een concert in 2011 maak je daar ook pas in 2011 gebruik van dus moeten daarop eigenlijk al de nieuwe regels van de belasting van toepassing zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 31-12-2010 11:25]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-12-2010 11:26 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 december 2010 11:23 schreef XXL het volgende:
Als je vandaag een kaartje haalt voor een concert in 2011 maak je daar ook pas in 2011 gebruik van dus moeten daarop eigenlijk al de nieuwe regels van de belasting van toepassing zijn?


Goed punt, goed punt.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 31-12-2010 11:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Geen goed punt, zo'n kaartje wordt niet als vermogen gezien en BTW is sowieso een hele andere belastingconstructie

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 31-12-2010 11:47]


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-12-2010 12:14 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 december 2010 11:47 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Geen goed punt, zo'n kaartje wordt niet als vermogen gezien en BTW is sowieso een hele andere belastingconstructie
Oh? Het is toch een vertegenwoordiging van een bepaald geldbedrag? Net al een winnend lot kan de buurman het overkopen voor een bepaald bedrag, ergo: Zelfde laken het pak.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 31-12-2010 12:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 31 december 2010 12:14 schreef MR. N het volgende:
Oh? Het is toch een vertegenwoordiging van een bepaald geldbedrag? Net al een winnend lot kan de buurman het overkopen voor een bepaald bedrag, ergo: Zelfde laken het pak.

Dat lot leidt bij ter gelde making >direct< tot geld wat je kan investeren, en kun je daarnaast indirect gebruiken om geld te krijgen, een kaartje leidt alleen indirect tot geld; dat zal in ieder geval een verschil zijn.

Aandelen e.d. vallen ook onder vermogen, denk ik? Een huis weer niet, in ieder geval.


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-12-2010 12:21 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 december 2010 12:19 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat lot leidt bij ter gelde making >direct< tot geld wat je kan investeren, en kun je daarnaast indirect gebruiken om geld te krijgen, een kaartje leidt alleen indirect tot geld; dat zal in ieder geval een verschil zijn.

Aandelen e.d. vallen ook onder vermogen, denk ik? Een huis weer niet, in ieder geval.

Nou, zoals in het bericht gesteld is, is een lot bij de buurman inwisselbaar voor geld, en een kaartje ook, dus daar zit het verschil niet in, het vertegenwoordigt een bepaald bedrag.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 31-12-2010 12:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 31 december 2010 12:21 schreef MR. N het volgende:
Nou, zoals in het bericht gesteld is, is een lot bij de buurman inwisselbaar voor geld, en een kaartje ook, dus daar zit het verschil niet in, het vertegenwoordigt een bepaald bedrag.

Dat hij geld van zijn buurman zou kunnen krijgen wordt zo te lezen alleen gebruikt om op te lossen dat je het lot niet direct kan verzilveren. Het kunnen verkopen aan de buurman overbrugt de tijd tot je het wel kan verzilveren, zodat het al die tijd (en de tijd na verzilveren) als vermogen kan werken en dus belast wordt. Ik blijf het wel een beetje flauw vinden, maar goed.

Roerende zaken zijn in de regel geen vermogen, daar zou een ticket mogelijk onder vallen. En volgens mij wordt er sowieso pas vermogensrendementsheffing voor vermogens boven een bepaald bedrag geheven. Dat zal voor die ticket sowieso niet opgaan


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-12-2010 12:28 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 december 2010 12:24 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat hij geld van zijn buurman zou kunnen krijgen wordt zo te lezen alleen gebruikt om op te lossen dat je het lot niet direct kan verzilveren. Het kunnen verkopen aan de buurman overbrugt de tijd tot je het wel kan verzilveren, zodat het al die tijd (en de tijd na verzilveren) als vermogen kan werken en dus belast wordt. Ik blijf het wel een beetje flauw vinden, maar goed.


Hehe, is ook flauw, erg flauw zelfs.
quote:

Roerende zaken zijn in de regel geen vermogen, daar zou een ticket mogelijk onder vallen. En volgens mij wordt er sowieso pas vermogensrendementsheffing voor vermogens boven een bepaald bedrag geheven. Dat zal voor die ticket sowieso niet opgaan


Ligt er maar net aan wat de buurman ervoor wil geven natuurlijk. *okay, ook flauw*


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-12-2010 12:31 by Forever After Profiel van Forever After

Kortom graaien, graaien, graaien...


 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-12-2010 12:32 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 december 2010 12:31 schreef Forever After het volgende:
Kortom graaien, graaien, graaien...


Jupz.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 31-12-2010 12:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 31 december 2010 12:28 schreef MR. N het volgende:
Hehe, is ook flauw, erg flauw zelfs.

Bij nader inzien vind ik het eigenlijk wel meevallen. Immers, als hij het niet had aangegeven per 31 december was er niks aan de hand geweest (er wordt ook gezegd dat de winnaars dat normaal ook niet doen!). Zelf heeft hij gezegd dat hij over een bepaald bedrag aan vermogen beschikt, en de rechter heeft daarmee ingestemd. Tsja, domme fout dan.

Er is dus geen enkele sprake van actief graaien in deze. En waarom ze dat niet doen is denk ik omdat die rendementsheffing een beetje dubieus is. Je betaalt belasting over het rendement wat je redelijkerwijs zou kunnen hebben over het vermogen wat je hebt (het is ook een inkomstenbelasting, eigenlijk), niet over het daadwerkelijke rendement. Maar goed, dat is nog minder ordinair dan de vorige regeling wat echt alleen vermogen pikken was. En de uiteindelijke effectieve belasting op vermogen is nu lager dan toen.
quote:
Ligt er maar net aan wat de buurman ervoor wil geven natuurlijk. *okay, ook flauw*



I wish I was a butterfly


Nix
Usericon van Nix
Posted 31-12-2010 13:39 by Nix Profiel van Nix

Voetganger dood door ongeval
Uitgegeven: 30 december 2010 21:05
Laatst gewijzigd: 30 december 2010 21:05

GROENLO - Een voetganger is donderdagavond in Groenlo om het leven gekomen door een verkeersongeval.

© NU.nl/ Dat heeft een woordvoerster van de politie laten weten.

Het slachtoffer werd rond acht uur op de Winterswijkseweg aangereden door een personenauto en was op slag dood. De toedracht is niet duidelijk, aldus de politie.







-----

Hoe is het met onze Rotzak


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-12-2010 13:45 by Forever After Profiel van Forever After

Hij heeft volgens mij vanmorgen nog gepost dus...


 


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 31-12-2010 13:47 by stigma Profiel van stigma

Want er wonen maar 3 mensen in Groenlo waarvan er 1 Rotzak is??

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 31-12-2010 13:48]


Subtiel kamerolifantje


Nix
Usericon van Nix
Posted 31-12-2010 13:55 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 31 december 2010 13:45 schreef Forever After het volgende:
Hij heeft volgens mij vanmorgen nog gepost dus...



Pfieuw!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 31-12-2010 14:37 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

Hmm, zojuist op het journaal: bij de Intratuin in Utrecht leggen ze het vuurwerk 'op logica van volgorde'. Interessant.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 31-12-2010 14:39 by Dentz Profiel van Dentz

Doen ze in Elburg ook.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen