IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dingen om je druk over te maken [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-01-2011 11:23 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 25 januari 2011 9:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
In ieder geval in Nederland is ontoerekeningsvatbaarheid een schulduitsluitingsgrond.


TBS is echt geen pretje hoor!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2011 11:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nee maar dan krijg je behandeling voor je ziekte in plaats van straf voor een bewuste daad. Dat die twee bijna hetzelfde zijn is weer wat anders.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-01-2011 11:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Jao.


I wish I was a butterfly


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-01-2011 11:41 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 25 januari 2011 11:37 schreef ElitE het volgende:
Nee maar dan krijg je behandeling voor je ziekte in plaats van straf voor een bewuste daad. Dat die twee bijna hetzelfde zijn is weer wat anders.


Dat verschil snap ik natuurlijk wel. Mijn punt was je bent sowieso de lul.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-01-2011 11:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 januari 2011 11:41 schreef Black Jew het volgende:
Dat verschil snap ik natuurlijk wel. Mijn punt was je bent sowieso de lul.

Met TBS ben je mogelijk nog meer de lul, zelfs.


I wish I was a butterfly


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-01-2011 11:43 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 25 januari 2011 11:42 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Met TBS ben je mogelijk nog meer de lul, zelfs.


Ja, sommige mensen worden nooit weer beter. Dan kun je levenslang vast zitten.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-01-2011 11:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 januari 2011 11:43 schreef Black Jew het volgende:
Ja, sommige mensen worden nooit weer beter. Dan kun je levenslang vast zitten.
Soms maar goed ook. TBS-ers zat die ik niet in de maatschappij wil. Sterker nog, zou voor henzelf ook niet goed zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2011 11:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 januari 2011 11:46 schreef bastianus het volgende:
Soms maar goed ook. TBS-ers zat die ik niet in de maatschappij wil. Sterker nog, zou voor henzelf ook niet goed zijn.


Waarom denk je dat het in het leven is geroepen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-01-2011 11:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Da's ook zo. Ik weet niet of het altijd goed gaat, wat het bepalen wie er echt niet meer los kan lopen of niet, in TBS-land. Maar het concept an sich vind ik prima.


I wish I was a butterfly


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-01-2011 11:51 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Er lopen zo veel lui vrij rond die tot "bepaalde zaken" in staat zijn. Volgens mij loopt er meer rond dan er vast zit.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2011 11:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Als het kalf verdronken is dempt men de put. Maarja preventief iemand van straat plukken omdat die geestelijk ongezond zou zijn is wel het laatste wat ik wil.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-01-2011 11:53 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 25 januari 2011 11:52 schreef ElitE het volgende:
Als het kalf verdronken is dempt men de put. Maarja preventief iemand van straat plukken omdat die geestelijk ongezond zou zijn is wel het laatste wat ik wil.


Dan heb je iig gratis eten en onderdak!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2011 11:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

En kom je in contact met interessante mensen waarvan sommigen uitgebreid in het nieuws verschijnen.

Toch maar niet, ik hou niet van computerspelletjes dus ik zou me kapot vervelen. Maar als je daar gewoon je studie kan volgen dan zoek ik nu wel een leuk iemand op straat uit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-01-2011 12:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

toe maar!!!

DEN HAAG - Omdat Den Haag in recordtempo aan het verloederen is, pleit de VVD-fractie voor een tijdelijke stop op allochtonen in de stad. Dat moet Den Haag van de afgrond redden.

Het tij kan volgens de liberalen alleen worden gekeerd als er snel en keihard wordt ingegrepen. In haar integratienota die de VVD vandaag openbaar maakt stellen de liberalen dat Den Haag gebukt gaat onder grote groepen allochtonen. „Ze leggen druk op de sociale voorzieningen”, meent raadslid Arjen Lakerveld. „Het is geldverslindend. Zorg nou dat die toestroom van kansarmen even voor een paar jaar een halt wordt toegeroepen. Anders blijft het dweilen met de kraan open.”

Verloedering

Door de continue aanwas van allochtonen holt volgens Lakerveld het leefklimaat in de residentie achteruit. „We doen het niet goed in de statistieken. We pieken momenteel op het gebied van criminaliteit en verloedering.”

De tijdelijke allochtonenstop is volgens Lakerveld juridisch haalbaar. „We hebben de Rotterdamwet. Dit betekent dat een gemeenteraad de minister kan verzoeken om gebieden aan te wijzen waar inkomenseisen worden gesteld aan woningzoekenden. Wij willen graag heel Den Haag voordragen en als dat niet kan, de wijken die er het slechtst aan toe zijn.”

Lakerveld doelt dan op de Stationsbuurt, de Schilderswijk, Transvaal, Moerwijk, Laak en Spoorwijk en Bouwlust/Vrederust. De werkloosheid is er volgens zijn berekeningen veel hoger dan in de rest van de stad, net als het aantal allochtonen.

„Jarenlang hebben we er niet aan gewild, maar het gaat niet goed met Den Haag. Ik maak me daar echt grote zorgen om. De krachtwijkenaanpak gaat naar mijn smaak niet ver genoeg. We moeten ons afvragen wat we nu nog kunnen doen. Het enige wat rest is een fundamenteel andere aanpak.”

In haar integratienota eist de VVD dat de Haagse integratiewethouder Marnix Norder de Rotterdamwet onder de loep legt. Hij moet nagaan of de invoering ervan mogelijk is in Den Haag. „Het moet allemaal wel heel zorgvuldig gebeuren”, zegt Lakerveld. „Maar voor Marnix is dit de uitgelezen kans om de krachtwijken weer op de rails te krijgen.”


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-01-2011 13:00 by bastianus Profiel van bastianus

Zou zo'n raadslid al eens in de wijken waar het om gaat geweest zijn?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-01-2011 13:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Jij dan?


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-01-2011 13:07 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Leuk hoor, maar waar laat je die mensen dan?
Gesubsidieerd in huizen en wijken die boven hun budget liggen stoppen? Lekker de woonwaarde van hardwerkende Nederlanders verneuken?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-01-2011 13:09 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Prachtig.

Hardwerkende Nederlanders.

Poëzie.

Gelukkig is de woonwaarde niet verneukt door de Hypotheekaftrek.


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-01-2011 13:22 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 25 januari 2011 13:07 schreef kwelgeest het volgende:
Leuk hoor, maar waar laat je die mensen dan?
Gesubsidieerd in huizen en wijken die boven hun budget liggen stoppen? Lekker de woonwaarde van hardwerkende Nederlanders verneuken?


Hard werken staat garant voor een hoog/hoger inkomen? Dan zullen al die kindertjes in Bangladesh die onze kleding in elkaar naaien vast al miljonair zijn! :')

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 25-01-2011 13:23]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-01-2011 13:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 januari 2011 13:04 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Jij dan?
Achttien jaar geleden liep ik stage in Moerwijk, en de vriendin waar ik samen stage mee liep woonde in de Schilderswijk. Waren toen al wijken waar je niet moest komen volgens iedereen. Ik heb nooit ergens last van gehad, die vriendin ook niet.
Ik hou niet van dat gescherm met termen als 'verloedering' en 'verpaupering'. Alsof de geestelijke standaard of het waardenpatroon van iemand afhangt van het feit of hij/zij werkt of een bepaald inkomen boven een norm binnenbrengt. En dan ook nog even kort door de bocht de etnische achtergrond eraan verbinden, kom op zeg.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-01-2011 13:46 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Gebied rond Hollands-spoor is tegenwoordig anders echt niet best.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-01-2011 13:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 januari 2011 13:45 schreef bastianus het volgende:
Achttien jaar geleden liep ik stage in Moerwijk, en de vriendin waar ik samen stage mee liep woonde in de Schilderswijk. Waren toen al wijken waar je niet moest komen volgens iedereen. Ik heb nooit ergens last van gehad, die vriendin ook niet.

18 jaar geleden
quote:
Ik hou niet van dat gescherm met termen als 'verloedering' en 'verpaupering'. Alsof de geestelijke standaard of het waardenpatroon van iemand afhangt van het feit of hij/zij werkt of een bepaald inkomen boven een norm binnenbrengt. En dan ook nog even kort door de bocht de etnische achtergrond eraan verbinden, kom op zeg.

Ja, al met al terechte kritiek. Ik twijfel of die figuur het inderdaad wel zo goed weet, maar jij weet het dus ook niet


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-01-2011 14:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 januari 2011 13:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, al met al terechte kritiek. Ik twijfel of die figuur het inderdaad wel zo goed weet, maar jij weet het dus ook niet
Nee, klopt. Maar het gelul van dat raadslid is volgens mij allemaal symptoom- en symboolpolitiek. Natuurlijk loopt het in sommige wijken de spuigaten uit met criminaliteit, maar waarom moet dat aan allochtonen gekoppeld worden? Een dubieuze keuze.

Toegegeven: Allochtonen zijn gemiddeld lager geschoold, en onder lager geschoolden is de werkloosheid hoger. Bovendien is het zo, en ik weet dat zeker omdat ik in mijn werk zie dat allochtone leerlingen al amper een stageplaats krijgen, dat het als allochtoon lastiger is om aan het werk te komen. Maar waarom moet de rekening daarvoor bij een bepaalde bevolkingsgroep gelegd worden?
Immers, dergelijke problematiek is ook aan b.v. de schaalvergroting te wijten. Lager geschoold werk wordt uitbesteed naar andere landen, waardoor het lager geschoolde deel van de beroepsbevolking moeilijker aan het werk komt.

Het vreemde is, dat deze regering juist gaat bezuinigen op inburgering, waardoor het deel van de beroepsbevolking van allochtone afkomst moeilijker bijgeschoold kan worden en dus ook moeilijker aan het werk komt. Verder wordt op het onderwijs zelf bezuinigd, wat de problematiek op dit gebied ook in de hand zal werken. Op de sociale werkplaatsen en andere speciale arbeidsvoorzieningen gaat ook bezuinigd worden, waardoor nog meer mensen uit dergelijke wijken thuis komen te zitten.

Dus in plaats van met structurele oplossingen te komen voor problemen die door globalisering en dergelijke ontstaan en grotere inkomensverschillen tussen de top enerzijds en het midden en laag anderzijds ontstaan zijn, legt de VVD liever de rekening en schuld bij een bepaalde bevolkingsgroep die makkelijk aan te wijzen is.
Als het zo doorgaat met bezuinigen op scholing in met name VMBO, inburgering en MBO, zal het alleen maar erger worden met de problematiek met bepaalde delen van de bevolking. In plaats van dan de schuld bij die groepering te leggen en ze uit steden te weren, zou je ook kunnen proberen iets constructiefs te doen om hun problemen op te lossen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-01-2011 15:01 by bastianus Profiel van bastianus

Bovendien zie ik, sinds de verharding van de wijze waarop over Marokkanen en andere moslims gesproken wordt, juist bij die groepen jongeren met name dat ze zich alleen maar meer gaan afzetten tegen onze maatschappij. Omdat ze steeds minder te verliezen hebben, en er bij voorbaat toch al vanuit wordt gegaan dat ze tot een 'slechte' bevolkingsgroep behoren. Terwijl ze het veel beter doen op het moment dat ze een vaste baan krijgen en een bestaan hier op kunnen bouwen. De motivatie om voor b.v. de criminaliteit te kiezen wordt dan ook meteen een stuk kleiner.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2011 19:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 januari 2011 13:45 schreef bastianus het volgende:
Achttien jaar geleden liep ik stage in Moerwijk, en de vriendin waar ik samen stage mee liep woonde in de Schilderswijk. Waren toen al wijken waar je niet moest komen volgens iedereen. Ik heb nooit ergens last van gehad, die vriendin ook niet.
Ik hou niet van dat gescherm met termen als 'verloedering' en 'verpaupering'. Alsof de geestelijke standaard of het waardenpatroon van iemand afhangt van het feit of hij/zij werkt of een bepaald inkomen boven een norm binnenbrengt. En dan ook nog even kort door de bocht de etnische achtergrond eraan verbinden, kom op zeg.


Ik ervaar Moerwijk ook als rustig en kalm niets mis mee.(al zit ik in een erg groene rustige hoek van Moerwijk.

Maar binnen een straal van 300 meter is in een half jaar tijd een schietpartij geweest, een dooie gevonden in de sloot, een man die zijn zijn vrouw aanviel met een zwaard. Nog enkele zelfmoorden en pas een lelijke negervrouw die me voorstelde om me te pijpen.

Op straat nooit last maar als je de cijfers bekijkt is het nu ook niet zo erg tam. Als dit de ergste wijken van NL zijn dan hebben we een mooi land. Overigens is Transvaal bij Hollands Spoor toch echt wel een tikkie erger, daar voel ik me echt niet altijd veilig.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen