IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dingen om je druk over te maken [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-01-2011 18:34 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 31 januari 2011 18:30 schreef F.E.S. het volgende:
De minister van Defensie heeft zijn spijt betuigd over het incident en beloofde hulp aan de gewonden. Hij zei dat de verantwoordelijke militairen voor de rechtbank worden gedaagd.



Valt me mee dat iemand het uberhaupt opmerkte, ik dacht dat dat soort dingen aan de orde van de dag was in Somalie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 31-01-2011 18:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 31 januari 2011 18:32 schreef Mark het volgende:
@AG: Ah, ik zie het probleem al, dat is in Nederland. Daar regeert al jaren de waanzin. Gelukkig heeft men hier in Engeland nog wel enige realiteitszin.

Als dat klopt van die 25 euro, dan moet de Nederlandse overheid zich even collectief laten onderzoeken. Want dan zit er echt iets goed mis.

Als ik goed heb wordt men hiervoor zeer zelden bekeurd, en is het meer bedoeld om een bepaalde secundair doel* te dienen. Net als dat alcoholverboden in parken e.d. ook weleens vooral bedoeld zijn om zwervers weg te kunnen sturen en de rest van de bevolking wel gewoon een biertje mag happen

*wat dat doel dan is? Anders ben ik het met je eens dat het vrij waanzinnig is.


Quis moderabat ipsos moderatores?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-01-2011 19:17 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 31 januari 2011 18:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als ik goed heb wordt men hiervoor zeer zelden bekeurd, en is het meer bedoeld om een bepaalde secundair doel* te dienen. Net als dat alcoholverboden in parken e.d. ook weleens vooral bedoeld zijn om zwervers weg te kunnen sturen en de rest van de bevolking wel gewoon een biertje mag happen

*wat dat doel dan is? Anders ben ik het met je eens dat het vrij waanzinnig is.


Gokje, omdat mensen die hun fiets niet op slot zetten, deze vervolgens gejat wordt en ze daarna de politie gaan lastigvallen met een aangifte. De fiets wordt over het algemeen toch niet meer teruggevonden bezorgt de politie dus onnodige tijd dus geld. Zoiets? Zo ja, kan ik er nog wel inkomen dat er demotivering nodig is maar een boete...

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 31-01-2011 19:17]


Je moeder.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-01-2011 19:19 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Mijn fiets had een zodanige staat dat die niet of nauwelijks meer als fiets was te (h)erkennen. Zodoende golden al die "fietsregels" natuurlijk niet voor mij!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 31-01-2011 19:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 31 januari 2011 19:17 schreef karnivoor het volgende:
Gokje, omdat mensen die hun fiets niet op slot zetten, deze vervolgens gejat wordt en ze daarna de politie gaan lastigvallen met een aangifte. De fiets wordt over het algemeen toch niet meer teruggevonden bezorgt de politie dus onnodige tijd dus geld. Zoiets? Zo ja, kan ik er nog wel inkomen dat er demotivering nodig is maar een boete...

Bijvoorbeeld, ja

Weinig over te vinden, dus ik kom er niet echt uit. Ik vermoed dus ook dat er bijzonder weinig van dit soort bekeuringen worden uitgedeeld


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-02-2011 13:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

De geur van kanker

In Japan is een hond getraind om darmkanker op te sporen. Het dier is hier zelfs beter in dan de gangbare bloedtest.

Soms kun je ruiken of iemand ziek is. De adem van iemand die verkouden is ruikt, eh, ziek. En in de adem van iemand met ernstige suikerziekte zit vaak een vleugje aceton. Honden kunnen bij mensen zelfs sommige vormen van kanker ruiken, zoals huidkanker. Japanse onderzoekers hebben nu aangetoond dat honden ook heel goed darmkanker kunnen opsporen in de uitwerpselen of zelfs adem van mensen die aan deze nare aandoening lijden. Ze schrijven daar deze week over in het blad Gut.

De Japanse artsen voerden hun experimenten uit met een zwarte wijfjeslabrador die speciaal getraind was om kanker te herkennen. Dit hadden de wetenschappers gedaan met behulp van monsters van kankersoorten waarvan al bekend was dat honden deze kunnen ruiken. Daarna lieten ze de hond telkens weer aan vijf zakjes met adem of flesjes met een poepoplossing erin ruiken. Iedere keer bevatte één van die monsters de adem of uitwerpselen van iemand met darmkanker, terwijl de andere vier van kankervrije mensen waren. De onderzoekers herhaalden deze test 33 keer met de ademmonsters en 35 keer met de poepmonsters. En steeds weer wist de hond vrijwel feilloos aan te wijzen welke adem of poep van iemand met darmkanker was. Bij de zakjes met adem herkende ze 91 procent op de juiste manier, en bij de flesjes poep zelfs 97 procent. Het dier liet zich ook niet afleiden door de geur van andere ziektes, bijvoorbeeld wanneer de personen zonder darmkanker wel een andere darmaandoening hadden.

De wetenschappers menen hiermee te hebben aangetoond dat ook darmkanker een duidelijke eigen geur heeft. En dat kan bijvoorbeeld erg handig zijn voor het ontwikkelen van nieuwe diagnostische tests. Op dit moment worden mensen op darmkanker gecontroleerd via colonoscopie; niet bepaald een prettig onderzoek. Er bestaat wel ook een bloedtest waarmee darmkanker kan worden opgespoord, maar die is niet erg betrouwbaar. In maar 10 procent van de gevallen dat deze test een positieve uitslag geeft, blijken mensen ook echt kanker te hebben. De uitslag van de honden-snuffeltest is veel preciezer. Bovendien is het niet per se nodig om straks in elk laboratorium een kankerspeurhond te hebben. De Japanners hopen dat de kankergeur misschien ook kan worden opgespoord door apparaten die geuren kunnen analyseren, zoals de elektronische neus.

Woord van het jaar 2011.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 01-02-2011 13:43 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 1 februari 2011 13:41 schreef ElitE het volgende:
kankergeur

Woord van het jaar 2011.

Wat dacht je van 'kankerspeurhond'?


You have time. You are doing fine.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-02-2011 14:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik kon eigenlijk ook niet kiezen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-02-2011 16:40 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Minister: Systeem zorgleerlingen failliet


’Duw leerling niet te snel in een hokje’
Het beleid voor scholieren met een handicap of stoornis heeft gefaald. Dat zegt minister Marja van Bijsterveldt van onderwijs vandaag in een interview met Trouw. Het systeem is uit zijn voegen gegroeid en heeft gezorgd voor te veel kinderen met een ’label’. Per 1 augustus 2012 komt er daarom een nieuw systeem waarin scholen in regionale samenwerkingsverbanden zelf de budgetten verdelen.


„In het voortgezet onderwijs heeft 20 procent van de scholieren een indicatie. In het basisonderwijs is dat 10 procent. Vanaf 2002, toen voor zorgleerlingen het ’rugzakje’ werd ingevoerd, is het aantal kinderen met een indicatie gegroeid met 65 procent – een half miljard euro. Daar moeten we mee stoppen. Niet ieder kind dat een beetje afwijkt van wat wij normaal vinden moet een stempel krijgen”, vindt Van Bijsterveldt.

Zij stuurt vandaag een brief naar de Kamer waarin ze een nieuw systeem voorstelt. Regionale samenwerkingsverbanden van scholen voor speciaal onderwijs en reguliere scholen moeten samenwerken om zoveel mogelijk kinderen op de juiste plek te krijgen. Tegelijk moet er 300 miljoen euro worden bespaard.

Hoewel de minister pas vandaag bekendmaakt waar ze op bezuinigt, erkent ze dat de klappen vooral in het speciaal onderwijs vallen. Het speciaal onderwijs zal een basisfinanciering krijgen voor 70.000 scholieren. Dat is volgens het ministerie het huidige aantal leerlingen in het speciaal onderwijs. Financiering voor extra’s en voor ieder extra kind moet komen uit budgetten die beheerd worden door de samenwerkingsverbanden. Daardoor, verwacht de minister, zal er extra goed gekeken worden naar wat er precies nodig is voor een kind. „Nu krijgt ieder kind met een bepaald rugzakje hetzelfde bedrag. Dat is niet altijd nodig.”

Van Bijsterveldt noemt de bezuinigingen een ’pittige opgave’, maar kondigt ook aan dat er per 1 januari 2012 honderd miljoen euro beschikbaar komt voor deskundigheidsbevordering van leerkrachten.

PvdA-leider Job Cohen haalde zaterdag hard uit naar het kabinet. Met de bezuinigingen op het passend onderwijs treft het kabinet ’de meest kwetsbare kinderen’. „Het betekent dat klassen in onze basisscholen meer kinderen met problemen moeten opvangen met minder geld.”

Van Bijsterveldt heeft wel een punt met dat 'labelen', maar ze kan zich beter afvragen wat daar de oorzaak van is. In het regulier onderwijs kunnen namelijk steeds minder leerlingen meekomen door het 'zelfstandig leren' en andere leuke projecten die de laatste decennia zijn losgelaten op het onderwijs maar eigenlijk gewoon verkapte bezuinigingen waren. Een stempeltje kan dan een voordeel zijn, want een zak geld die verkregen kan worden. Ik zie hetzelfde b.v. met taalzwakke leerlingen die een dyslexie-stempel willen, dat is voor hen de enige manier om nog bijles te krijgen.
Ikzelf vermoed dat leerlingen meer gebaat zijn bij b.v. kleinere klassen (meer aandacht), duidelijkere structuren en klassikale instructie, een beetje back to vrogger als het ware.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


rotor
Usericon van rotor
Posted 01-02-2011 16:47 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 1 februari 2011 13:41 schreef ElitE het volgende:
De geur van kanker

In Japan is een hond getraind om darmkanker op te sporen. Het dier is hier zelfs beter in dan de gangbare bloedtest.

[...]

Woord van het jaar 2011.

Dat is al veel langer bekend en er zijn ook al veel eerder succesvolle experimenten mee gedaan.

"Wikileaks" is hier uitgeroepen tot woord van het jaar, BTW.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-02-2011 17:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Huidkanker en andere kankers, dat staat ook in het artikel, blijkbaar geen darmkanker nog.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


rotor
Usericon van rotor
Posted 01-02-2011 17:19 by rotor Profiel van rotor

OK, dus woord van het jaar: Darmkankergeur?
Ik meen het ook te kunnen ruiken trouwens.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-02-2011 17:30 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 1 februari 2011 16:40 schreef bastianus het volgende:
Van Bijsterveldt heeft wel een punt met dat 'labelen', maar ze kan zich beter afvragen wat daar de oorzaak van is. In het regulier onderwijs kunnen namelijk steeds minder leerlingen meekomen door het 'zelfstandig leren' en andere leuke projecten die de laatste decennia zijn losgelaten op het onderwijs maar eigenlijk gewoon verkapte bezuinigingen waren. Een stempeltje kan dan een voordeel zijn, want een zak geld die verkregen kan worden. Ik zie hetzelfde b.v. met taalzwakke leerlingen die een dyslexie-stempel willen, dat is voor hen de enige manier om nog bijles te krijgen.
Ikzelf vermoed dat leerlingen meer gebaat zijn bij b.v. kleinere klassen (meer aandacht), duidelijkere structuren en klassikale instructie, een beetje back to vrogger als het ware.


De ervaring die ik heb, en dat zal ongetwijfeld niet alleen op de school van xxs zo zijn, is dat de onderwijsinstelling maar al te graag het rugzakje wil incasseren maar het vervolgens geweldig laat afweten als het aankomt op daadwerkelijk extra begeleiden.

Wellicht zou daar eens wat meer controle op moeten plaatsvinden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-02-2011 17:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 februari 2011 17:30 schreef XXL het volgende:
De ervaring die ik heb, en dat zal ongetwijfeld niet alleen op de school van xxs zo zijn, is dat de onderwijsinstelling maar al te graag het rugzakje wil incasseren maar het vervolgens geweldig laat afweten als het aankomt op daadwerkelijk extra begeleiden.

Wellicht zou daar eens wat meer controle op moeten plaatsvinden.
Mee eens. Als ze maar vast begonnen met minder vergaderen en meer knopen doorhakken. Voordat er beleid op poten staat voor extra begeleiding is er vaak al een jaar vergaderd, is mijn indruk na een half jaar in het onderwijs werken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-02-2011 17:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 februari 2011 17:35 schreef bastianus het volgende:
Mee eens. Als ze maar vast begonnen met minder vergaderen en meer knopen doorhakken. Voordat er beleid op poten staat voor extra begeleiding is er vaak al een jaar vergaderd, is mijn indruk na een half jaar in het onderwijs werken.

Wacht eens even...


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-02-2011 17:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 februari 2011 17:19 schreef rotor het volgende:
OK, dus woord van het jaar: Darmkankergeur?
Ik meen het ook te kunnen ruiken trouwens.


Hehe zeker, maar kun je het ook onderscheiden van de ziekte van Crohn en dergelijke.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-02-2011 18:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 februari 2011 17:53 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wacht eens even...
Goed gezien. Het dyslexiebeleid bij ons staat eindelijk op poten. Ik heb meteen toen ik begon voor een leerling bijles aangevraagd. Degene die daarover gaat wist me te vertellen dat het jaar daarvoor gestart was met het opzetten van een 'werkgroep dyslexie'. Tussen het vorm krijgen van daadwerkelijk beleid en het starten van maken van een opzet hiervoor heeft dus meer dan een jaar gezeten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-02-2011 18:11 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 februari 2011 17:59 schreef ElitE het volgende:
Hehe zeker, maar kun je het ook onderscheiden van de ziekte van Crohn en dergelijke.
Volgens mij heeft Nance de ziekte van Crohn. Nu snap ik ineens waarom ze vaak met Gerard Joling werkte.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-02-2011 18:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 31 januari 2011 18:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
http://www.boetes.nl/boetes.php?intHoofdcategorieID=3&intMainID=10


Enorme WTF hier.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


valfar
Usericon van valfar
Posted 01-02-2011 18:39 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

Erg overdreven inderdaad! Lekker studentje pesten met alle kutfietsen die zij hebben... 25 euro boete voor het niet op slot zetten van je fiets, daar zakt m'n broek spontaan van af.



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-02-2011 18:52 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 31 januari 2011 15:51 schreef kwelgeest het volgende:
De politie in de gemeente Oost-Gelre (Gelderland) legt niet afgesloten fietsen voortaan aan de ketting. De bedoeling is dat fietsers leren hun rijwiel zelf op slot te zetten.

In 2010 deden bijna 140 mensen aangifte van diefstal van hun fiets; een groot gedeelte daarvan stond niet op slot. Agenten voorzien niet afgesloten fietsen voortaan van een beugelslot. Op het daaraan bevestigde kaartje staat dat de eigenaar naar het politiebureau moet komen. Na een preek gaat een politieagent mee terug om de fiets los te maken.




De politie van Oost Gelre? Die zijn nog te lui om te poepen, 1 keer per week is het politie bureau open, en daar wordt je standaard weg gestuurd met "Doe maar aangifte via Internet" Leuk als je dan je fiets terug wilt, met wat pech kan je een week wachten.


Against God and Government


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-02-2011 18:55 by XXL Profiel van XXL

Bahrami smokkelde eerder cocaïne
Update: maandag 31 jan 2011, 22:01

De Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami die zaterdag in Iran is geëxecuteerd, blijkt in Nederland te zijn veroordeeld voor drugssmokkel. Het tv-programma Nieuwsuur meldt dat Bahrami in 2003 werd betrapt met bijna 16 kilo cocaïne in haar bagage. Ze kreeg drie jaar cel waarvan één jaar voorwaardelijk.

Bahrami werd in Iran opgehangen omdat ze drugs zou hebben gesmokkeld. Vrienden van Bahrami zeggen dat ze veroordeeld is omdat ze deelnam aan protesten tegen het bewind in Teheran.

Minister Rosenthal zegt dat het nieuws over de Nederlandse veroordeling niets zegt over haar zaak in Iran.



Kweenie. Ik vind opeens dat verhaal over drugs-smokkel wel aannemelijk worden.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-02-2011 18:56 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 1 februari 2011 18:39 schreef valfar het volgende:
daar zakt m'n broek spontaan van af.


POIDH!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-02-2011 19:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 februari 2011 18:55 schreef XXL het volgende:
Kweenie. Ik vind opeens dat verhaal over drugs-smokkel wel aannemelijk worden.


Is het ook. Maar Iran heeft het (naar NL toe) alsnog niet zo netjes gedaan


Quis moderabat ipsos moderatores?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-02-2011 19:50 by Forever After Profiel van Forever After

Bloemen houden van mensen...


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen