IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dingen om je druk over te maken [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 10-01-2011 11:52 by Nebelwerfer Profiel van Nebelwerfer

quote:
Op 10 januari 2011 11:40 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar toen Fortuyn werd vermoord en iedere het erover had dat de kogel komt van links kwam en dat het de schuld was van de linksen, dat vond je toen ook niet oke?
Verder vind ik ook dat Palin niet verantwoordelijk is, maar haar manier van presenteren en haar taalgebruik vin ik verder wel om te kotsen n van een ongekende achterlijkheid.


Met als grote verschil dat vriend Foruyn zelf ook niet vies was van populistische praat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-01-2011 12:00 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 januari 2011 11:27 schreef MR. N het volgende:
Ah, dus terrorisme is een individuele zaak, waar religie en aanverwante zaken geen zak mee te maken hebben?
Ja. Vervolging tegen 'haatzaaien' b.v. vind ik ook onzin.
quote:

Euh, er is 1 groot verschil, de dader was in dit geval een rechts conservatief persoon, die iemand van de andere "kant" van het politieke spectrum wilde doden. De rechtse kant heeft hierin het opruiende karakter. Bij van Gogh ging het om de opruier die vermoord is.
Ja klopt. Maar slechts de moordenaar kan m.i. verantwoordelijk worden gesteld.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-01-2011 12:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 januari 2011 11:40 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar toen Fortuyn werd vermoord en iedere het erover had dat de kogel komt van links kwam en dat het de schuld was van de linksen, dat vond je toen ook niet oke?

Dat vond ik ook niet oké. Ik heb zelfs 'de taart kwam van links' gehoord.
Maar goed, dit hele gebeuren staat voor mij los van de links-rechtsdiscussie, het politiek klimaat of wat voor omstandigheden dan ook. Een misdaad komt voor verantwoording van de misdadiger. Al die opklopperij achteraf zou daar los van moeten staan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-01-2011 12:06 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 10 januari 2011 12:00 schreef bastianus het volgende:
Ja. Vervolging tegen 'haatzaaien' b.v. vind ik ook onzin.

Maar is het niet zo dat de omstandigheden iemand kan vormen tot het doen van slechte daden? Zoals trainingskampen voor moslimterroristen, retoriek zoals gebezigd in de 2e wereldoorlog door de nazipartij, en zelfs militairen die orders opvolgen?
quote:

Ja klopt. Maar slechts de moordenaar kan m.i. verantwoordelijk worden gesteld.


Mwoah, ik zie het toch in een breder context. Natuurlijk is de dader verantwoordelijk, maar er kan een klimaat gecreëerd zijn die hem er toe dreef, en de aanstichters van dat klimaat mogen ook wel aangesproken worden.


Boeiender


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 10-01-2011 12:06 by Nebelwerfer Profiel van Nebelwerfer

quote:
Op 10 januari 2011 12:03 schreef bastianus het volgende:
Een misdaad komt voor verantwoording van de misdadiger.


En wat als men leeft in een samenleving zonder vrije keuze?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-01-2011 12:07 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 januari 2011 11:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
Met als grote verschil dat vriend Foruyn zelf ook niet vies was van populistische praat.
Fortuyn was natuurlijk, achteraf bezien, een prutser eerste klas, die echter wel meesterlijk de vinger op wat pijnlijke zaken bij de heersende klasse heeft gelegd. Ik vraag me altijd af waarom hij ineens met die anti-islam standpunten kwam, waarschijnlijk omdat hem dat stemmen opleverde van mensen die hij anders niet kon bereiken.
Als ik Wilders zie krijg ik echter toch nog heimwee naar Fortuyn, die man is werkelijk van een tenenkrommend amateuristisch niveau. Met zijn filmpjes en boek de intellectueel uithangen. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen daar intrappen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-01-2011 12:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 januari 2011 12:06 schreef MR. N het volgende:
Maar is het niet zo dat de omstandigheden iemand kan vormen tot het doen van slechte daden? Zoals trainingskampen voor moslimterroristen, retoriek zoals gebezigd in de 2e wereldoorlog door de nazipartij, en zelfs militairen die orders opvolgen?

Ik vind van niet op een gegeven moment. Ik geloof dat iedereen individueel verantwoordelijk voor zijn/haar daden is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-01-2011 12:09 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 10 januari 2011 12:03 schreef bastianus het volgende:
Dat vond ik ook niet oké. Ik heb zelfs 'de taart kwam van links' gehoord.
Maar goed, dit hele gebeuren staat voor mij los van de links-rechtsdiscussie, het politiek klimaat of wat voor omstandigheden dan ook. Een misdaad komt voor verantwoording van de misdadiger. Al die opklopperij achteraf zou daar los van moeten staan.


Wat dat betreft heb je gelijk. Maar het is wel frappant dat Palin als een speer dat plaatje van haar site heeft gehaald. Wellicht had ze dat zelfs beter niet gedaan. Nu lijkt het net alsof ze er zichzelf verantwoordelij voor voelt

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 10-01-2011 12:09]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-01-2011 12:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 januari 2011 12:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
En wat als men leeft in een samenleving zonder vrije keuze?
Dan vind ik dat je de uiterste consequentie moet dragen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-01-2011 12:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 januari 2011 12:09 schreef attila_de_hun het volgende:
Wat dat betreft heb je gelijk. Maar het is wel frappant dat Palin als een speer dat plaatje van haar site heeft gehaald. Wellicht had ze dat zelfs beter niet gedaan. Nu lijkt het net alsof ze er zichzelf verantwoordelij voor voelt
Dat vind ik inderdaad slap.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 10-01-2011 12:11 by WMP Profiel van WMP

If a Detroit Muslim put a map on the web w/crosshairs on 20 pols, then 1 of them got shot, where would he b sitting right now? Just asking. - Michael Moore.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-01-2011 12:11 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 10 januari 2011 12:09 schreef bastianus het volgende:
Ik vind van niet op een gegeven moment. Ik geloof dat iedereen individueel verantwoordelijk voor zijn/haar daden is.


Wat is voor jou het "gegeven moment"?

Zoals ik aangaf is iedereen verantwoordelijk voor wat men doet, maar ik denk dat omgevingsfactoren zeker wel een invloed hebben.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-01-2011 12:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Een schutter blijft altijd eindverantwoordelijk. Maar media moet zich zo onderhand wel een gaan afvragen in welke mate zij informatie gekleurd moeten weergeven. Het is inmiddels voldoende bewezen dat nieuwsgeving of andere media iemand kunnen beïnvloeden. Dus zit er wel een kleine hoeveelheid verantwoordelijkheid in.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2011 12:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 januari 2011 9:34 schreef MR. N het volgende:
38 shows is toch niet zoveel inderdaad? Dappere Speerwerper heeft dit jaar al 29 shows staan, en er komen er nog wel meer dan 10 bij denk ik.


Peter Andre heeft nog wel een stuk meer groupies te verwerken na zijn shows.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2011 12:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 januari 2011 12:14 schreef Jenje het volgende:
Een schutter blijft altijd eindverantwoordelijk. Maar media moet zich zo onderhand wel een gaan afvragen in welke mate zij informatie gekleurd moeten weergeven. Het is inmiddels voldoende bewezen dat nieuwsgeving of andere media iemand kunnen beïnvloeden. Dus zit er wel een kleine hoeveelheid verantwoordelijkheid in.
|

Idd de media, en de republikeinen hebben toch wel een erg hatelijk en ziekelijk klimaat geschept. Ik weet niet in hoeverre de democraten daar verkeerd op in zijn gegaan, maar bewegingen als Tea Party zijn natuurlijk ook erg zorgelijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2011 12:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2011 12:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

http://tpmlivewire.talkingpointsmemo.com/2010/03/palin-uses-crosshairs-to-identify-dems-who-voted-for-health-care-reform.php

bericht uit maart over Parah Sailin.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 10-01-2011 12:54]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2011 13:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 januari 2011 23:15 schreef MR. N het volgende:
Die Beck is echt een dom stuk vreten ja, mijn hemel.


Hehe:




hoe de fuck krijgt hij empathy als slecht eruit.



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 10-01-2011 13:05]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-01-2011 13:05 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 10 januari 2011 12:14 schreef Jenje het volgende:
Een schutter blijft altijd eindverantwoordelijk. Maar media moet zich zo onderhand wel een gaan afvragen in welke mate zij informatie gekleurd moeten weergeven. Het is inmiddels voldoende bewezen dat nieuwsgeving of andere media iemand kunnen beïnvloeden. Dus zit er wel een kleine hoeveelheid verantwoordelijkheid in.


wordt wel lastig met het internet (die beschouw ik ook als media). maar ik blijf het gevaarlijk vinden. Wie bepaalt wat er wel en niet kan bijv?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2011 13:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Mwa vind niet dat hier gerechtelijk ingegrepen moet worden maar de "overige media" mogen hier wel kritiek op leveren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-01-2011 13:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Je zou verwachten/hopen dat in een normale samenleving met enigszins realistische media en politici ze zelf wel bedenken dat het misschien verstandig is niet zo opgefokt over elkaar / anderen te praten als er al zoveel materieel geweld plaatsvindt.


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2011 13:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

IDD zelfregulatie van de media. In nederland werkt dat aardig, in de VS zijn ze er niet altijd volwassen genoeg voor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 10-01-2011 13:30 by holysjit Profiel van holysjithttp://www.ragherrie.com

Ik moet schijten maar heb geen zin om naar de wc te lopen. Suggesties?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-01-2011 13:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 januari 2011 12:46 schreef ElitE het volgende:
Peter Andre heeft nog wel een stuk meer groupies te verwerken na zijn shows.
Zijn groupies alleen vrouwelijk dan?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-01-2011 13:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 januari 2011 13:30 schreef holysjit het volgende:
Ik moet schijten maar heb geen zin om naar de wc te lopen. Suggesties?
Gewoon je broek vol schijten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen