IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dingen om je druk over te maken [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-12-2010 19:48 by XXL Profiel van XXL

Dus mag ik niet hopen op maatregelen die voor mij gunstiger uitpakken?

Ik vind van wel.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 06-12-2010 19:53 by Forever After Profiel van Forever After

Misschien heb ik ergens iets gemist, maar wat heeft de btw verhoging van comsnertkaartjes met verzekeringspremies te maken?

Verder kan ik me niet voorstellen dat 19% btw op een relatief laag aantal concertkaartjes overeenkomt met een hele NL bevolking (ziektekosten)premieverhoging a 7%.



 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-12-2010 20:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 december 2010 19:53 schreef Forever After het volgende:
Misschien heb ik ergens iets gemist, maar wat heeft de btw verhoging van comsnertkaartjes met verzekeringspremies te maken?

Verder kan ik me niet voorstellen dat 19% btw op een relatief laag aantal concertkaartjes overeenkomt met een hele NL bevolking (ziektekosten)premieverhoging a 7%.


Krek.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-12-2010 21:18 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Bolkestein: Bericht emigratie-advies 'kort door de bocht'


Oud-VVD-leider Frits Bolkestein vindt de berichten over zijn opmerkingen dat 'bewuste' Joden beter kunnen emigreren vanwege het antisemitisme onder Marokkaanse jongeren, te kort door de bocht. Dagblad De Pers schreef vanochtend dat Bolkestein die uitspraken deed in het boek 'Het Verval' van Manfred Gerstenberg over het Jodendom.

Bolkestein ontkent Joden opgeroepen te hebben om te emigreren
Bolkestein noemt in de Volksrant de berichten 'te kort door de bocht'. 'Ik doel op bewuste of herkenbare joden, niet op mensen als Cohen die niet direct als zodanig herkenbaar zijn.' Maar degenen die dat wel zijn, hebben redenen zich zorgen te maken over de toekomst van Nederland, stelt Bolkestein.

Handdoek gooien
De vermeende uitspraak van Bolkestein zorgde maandag voor verontwaardiging en kritiek. De VVD keurde de uitspraken van partijprominent Frits Bolkestein, af. 'De handdoek in de ring gooien mag nooit het antwoord zijn op discriminatie.'

Ook PVV-voorman Geert Wilders en GroenLinks-leider Femke Halsema uiten via twitter hun afschuw over de uitspraak. 'Bolkestein zit er stevig naast: niet de "bewuste" joden moeten emigreren maar die Marokkanen die zich schuldig maken aan antisemitisme,' twittert Wilders.

Halsema vraagt zich af of Bolkestein 'kierewiet' is geworden. 'Bedreigde mensen horen in eigen land te worden beschermd.' Rabbijn Raphael Evers van het Nederlands Israëlitisch kerkgenootschap noemt het voorstel van Bolkestein 'onaanvaardbaar'. Hij pleit voor het verbieden van uitzendingen van 'haat-imams' die via de televisieschotel Nederland binnenkomen.


Het lijkt me dat de uitspraken van de Bolk uit hun verband zijn getrokken. Een vriendin van me is orthodox joods en zei me dat zij en haar familie inderdaad veel door mocro's worden lastiggevallen in Amsterdam. Ik kan me voorstellen dat Frits zich hier zorgen over maakt. Die mocro's keihard aanpakken, lijkt me echter vooral het devies in deze. Maar feit is dat een paar kutjochies een hoop mensen het leven zuur maken. Aanpakken, hun ouders ook als die ze niet in de hand kunnen houden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-12-2010 21:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Cohen: Bolkestein neemt verkeerde afslag

PvdA-voorman Job Cohen vindt dat VVD-coryfee Frits Bolkestein 'de verkeerde afslag neemt' als hij vindt dat joden maar beter kunnen emigreren door het volgens hem toenemend aantal antisemitische Marokkaanse jongeren in Nederland.

"Die opvatting is precies in strijd met de westerse waarden waar wij voor staan. Wij zijn en blijven de fiere natie die iedereen beschermt tegen inbreuken op zijn of haar identiteit. Ik zou zeggen: niet weglopen, nooit weglopen maar het probleem oplossen", aldus Cohen in een reactie.

Ook andere PvdA'ers reageren op de uitspraken van de oud-VVD-leider. "Bolkestein schetst de oplossing van rechts: als je last hebt van discriminatie, dan moet je maar emigreren", twittert het moderne PvdA-kamerlid Martijn van Dam.

PvdA'er Ahmed Marcouch stelt dat Bolkestein niet zo fatalistisch moet zijn. Joden moeten niet emigreren, ze horen bij ons in Nederland, vindt Marcouch: "Aan de slag tegen antisemitisme en met beschavingsoffensief."

Ik dacht dat joden die dit riepen juist uitgestorven waren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WMP
Usericon van WMP
Posted 06-12-2010 21:56 by WMP Profiel van WMP

Zoals soms wordt afgevraagd wat moslims 'hier' komen doen als de normen en waarden uit het Westen hen niet aanstaan, zou je dan ook niet af kunnen vragen waarom Joden hier blijven en niet naar het voor hen beloofde land gaan, zeker als ze zo orthodox/herkenbaar zijn. Of is dat te kort door de bocht?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-12-2010 22:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Een miljoen bezoekers Anne Frank Huis Vanochtend om 9.30 uur ontving het Anne Frank Huis zijn één miljoenste bezoeker dit jaar.


De verwachting is dat het museum in 2010 het hoogste aantal bezoekers in zijn 50-jarig bestaan trekt (het record was in 2007 met 1.002.902 bezoekers). Het merendeel van de - veelal jonge - bezoekers komt uit het buitenland. Het aantal Nederlanders dat een bezoek brengt aan het Anne Frank Huis neemt verder toe en staat daarbij op de tweede plaats, achter de Amerikanen.

Directeur van de Anne Frank Stichting, Hans Westra: “Het is geweldig dat zoveel mensen vanuit de hele wereld het Anne Frank Huis bezoeken en zich verbonden voelen met het verhaal van Anne Frank. De Tweede Wereldoorlog is inmiddels ruim 65 jaar geleden maar de betekenis van Anne blijft actueel. Mensen die niet naar Amsterdam kunnen komen, kunnen Het Achterhuis Online bezoeken.”

Ik snap wel dat het zoveel bekijks trekt, de oude schuilplaats van een joods gezin. Het wordt natuurlijk steeds meer een bezienswaardigheid, als het zo doorgaat met het antisemitisme zijn alle joden naar Israël geëmigreerd binnenkort, vraag het de Bolk maar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-12-2010 23:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 december 2010 21:56 schreef WMP het volgende:
Zoals soms wordt afgevraagd wat moslims 'hier' komen doen als de normen en waarden uit het Westen hen niet aanstaan, zou je dan ook niet af kunnen vragen waarom Joden hier blijven en niet naar het voor hen beloofde land gaan, zeker als ze zo orthodox/herkenbaar zijn. Of is dat te kort door de bocht?


Dat is een verkeerde afslag.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 9:34 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Kabinet-Rutte gaat middelbaar onderwijs hervormen


Minister Marja van Bijsterveldt (CDA) gaat het voortgezet onderwijs hervormen. Leerlingen in de onderbouw moeten meer les krijgen in Nederlands, Engels en wiskunde en het aantal profielen waaruit de leerlingen moeten kiezen in de bovenbouw, moet omlaag naar twee.

Kwaliteit van onderwijs moet omhoog
Dat schrijft de Volkskrant vandaag, op basis van het Actieplan Beter Presteren dat Van Bijsterveldt van Onderwijs vandaag presenteert.

Het onderwijs moet van de CDA-minister 'terug naar de kern'.

Buitenland
Nederland wil tot de mondiale top vijf van kenniseconomieën behoren, maar het onderwijs in Nederland blijft dalen op de wereldranglijst.

Gemeten naar de schoolprestaties van middelbare scholieren staat ons land evenwel rond de tiende plaats, blijkt uit een rapport dat de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) dinsdag publiceert.

Exacte vakken
Uit de jaarlijkse PISA-cijfers, waarbij de prestaties van scholieren op het gebied van taal en exacte vakken internationaal worden vergeleken, blijkt dat Nederland terrein verliest ten opzichte van bijvoorbeeld Zwitserland, Canada en Japan.

Op taalgebied komen Nederlandse scholieren wereldwijd op de tiende plaats, bij wiskunde en wetenschappelijke vakken zijn zij afgezakt naar de elfde plaats. Daar wil Van Bijsterveldt wat aan doen.

Focus
'Meer focus in ons onderwijs is essentieel om onze internationale concurrentiekracht te versterken,' aldus de minster.

Uit het PISA-onderzoek blijkt verder dat juist de zwakkere leerlingen en de middenmoot in Nederland beter scoren dan in andere landen, terwijl de uitblinkers het relatief minder goed doen. Van Bijsterveldt wil daarom extra aandacht geven aan maatregelen om de leerprestaties van excellente leerlingen te verbeteren.

Hear hear. En nu snel in daden omzetten, deze mooie woorden. Maar ze heeft wel gelijk, die van Bijsterveldt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-12-2010 10:13 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 6 december 2010 21:56 schreef WMP het volgende:
Zoals soms wordt afgevraagd wat moslims 'hier' komen doen als de normen en waarden uit het Westen hen niet aanstaan, zou je dan ook niet af kunnen vragen waarom Joden hier blijven en niet naar het voor hen beloofde land gaan, zeker als ze zo orthodox/herkenbaar zijn. Of is dat te kort door de bocht?


Nee, dat is iets heel anders. Joden zijn heel erg zielig door de tweede wereldoorlog dus als zij hier blijven is het niet erg. Moslims zijn de Joden van 2010, en de verjoderisering van Nederland bekt ook gewoon niet lekker.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 10:15 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 december 2010 10:13 schreef Ralph het volgende:
Nee, dat is iets heel anders. Joden zijn heel erg zielig door de tweede wereldoorlog dus als zij hier blijven is het niet erg. Moslims zijn de Joden van 2010, en de verjoderisering van Nederland bekt ook gewoon niet lekker.
Bomans had daar ooit, enkele decennia terug, een mooie uitspraak over. Dat de Joden pas niet meer gediscrimineerd worden als er vrijmoedig over ze gesproken kan worden. En dat al dat schuldgevoel en dat niet willen kwetsen ook een soort ghettovorming is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 10:23 by bastianus Profiel van bastianus

Overigens vind ik het wel een enorm zwaktebod om Joden die als zodanig herkenbaar zijn, dan maar te laten emigreren omdat wat etterbakken zich niet in kunnen houden op straat. Die Joodse mensen in bescherming nemen lijkt me dan meer op zijn plaats.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 10:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

De Bolk heeft dus gewoon op fantastische wijze allerlei mensen gedwongen om een eenduidig standpunt in te nemen wat betreft dit onderwerp. Hulde


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 10:34 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 december 2010 10:30 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
De Bolk heeft dus gewoon op fantastische wijze allerlei mensen gedwongen om een eenduidig standpunt in te nemen wat betreft dit onderwerp. Hulde
Als dat de achterliggende bedoeling was dan is het inderdaad een geweldige strategische zet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 10:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 7 december 2010 10:34 schreef bastianus het volgende:
Als dat de achterliggende bedoeling was dan is het inderdaad een geweldige strategische zet.

Nou, zoals jij ook al zei is zijn uitspraak denk ik uit zijn verband gerukt. Ik denk dat hij het meer zo zei omdat dat de (extreme) enige uitweg zal zijn als we er niet iets aan gaan doen, en dat dat dus helemaal geen fijn toekomstbeeld is voor hem. Een lekker provocatieve uitspraak die stevige reacties zal uitlokken, dus. Of hij ook had ingecalculeerd dat zijn woorden zo verdraaid zouden worden weet ik niet, maar is ook goed mogelijk; dat zou het dubbel geniaal maken


I wish I was a butterfly


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-12-2010 11:03 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 7 december 2010 10:15 schreef bastianus het volgende:
Bomans had daar ooit, enkele decennia terug, een mooie uitspraak over. Dat de Joden pas niet meer gediscrimineerd worden als er vrijmoedig over ze gesproken kan worden. En dat al dat schuldgevoel en dat niet willen kwetsen ook een soort ghettovorming is.


Moet ik direct weer denken aan Morgan Freeman in dat interview over Black History Month en hoe discriminatie uit de wereld geholpen kan worden. "Stop talking about it."


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2010 11:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 december 2010 11:03 schreef Ralph het volgende:
Moet ik direct weer denken aan Morgan Freeman in dat interview over Black History Month en hoe discriminatie uit de wereld geholpen kan worden. "Stop talking about it."


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-12-2010 20:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

'Wietpas laatste kans gedoogbeleid'

De wietpas die het kabinet in wil voeren en waarmee alleen ingezetenen van Nederland softdrugs mogen kopen, is de laatste kans voor coffeeshops. Als de overlast rond softdrugs er niet door vermindert, moet de regering stoppen met het gedogen van softdrugs. Dat stellen Tweede Kamerleden van CDA en VVD.

Het CDA en de PVV zijn al langer kritisch over het Nederlandse gedoogbeleid ten aanzien van softdrugs. De VVD begint in toenemende mate bedenkingen te krijgen. Zo is volgens premier Rutte definitief een eind gekomen aan de 'uit de jaren zestig stammende romantisering van softdrugs'. Hij kenmerkt softdrugs als 'troep die geproduceerd wordt door keiharde criminele bendes'. Volgens VVD-Kamerlid Ard van der Steur staat het gedogen van coffeeshops op losse schroeven als de wietpas niet werkt. Zijn collega Coskun Çörüz van het CDA is blij met de uitspraken vanuit de VVD. ''Ons streven is altijd geweest: nul coffeeshops. Het CDA stond lang alleen, maar de neuzen beginnen nu dezelfde kant op te wijzen", aldus Çörüz. "Dit is hét kabinet dat daarvoor moet zorgen", voegt hij eraan toe.

Joint makenIn Amsterdam bestaat grote twijfel over de effectiviteit van de wietpas, waarmee meerderjarige ingezetenen van Nederland maximaal drie gram softdrugs per dag bij een coffeeshop mogen aanschaffen. De bedoeling van die beperking is het tegengaan van softdrugs-gerelateerde overlast door toeristen, maar volgens burgemeester Eberhard van der Laan bestaat dat probleem in de hoofdstad helemaal niet. Hij stelt dat invoering van de pas juist voor problemen zal gaan zorgen, zoals het ontstaan van straathandel. Minister Ivo Opstelten wil de wietpas echter voor alle Nederlandse coffeeshops invoeren. Later deze maand heeft Van der Laan een gesprek met Opstelten over zijn bedenkingen.

Vorige week zei Opstelten dat het pasjessysteem in Brabant versneld moet worden ingevoerd. Daarmee wil hij geweldsincidenten een halt toeroepen die te maken hebben met de georganiseerde wietteelt.


Tering, nogal logisch

Wat nou liberaal...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 08-12-2010 13:05 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
CDA: Omroep Brabant moet op satelliet blijven

DEN BOSCH - Omroep Brabant moet doorgaan met het doorgeven van televisieprogramma's via satelliet. Dat vindt het CDA, dat daarvoor vrijdag tijdens een vergadering van de provincie een motie zal indienen. Omroep Brabant wil met ingang van het nieuwe jaar stoppen met het doorgeven van programma via satelliet omdat het te duur is.

Bron: Omroep Brabant
Bijzonder, dit. Eerst flink korten op de subsidie met het commentaar dat ze maar efficienter te werk moeten gaan en vervolgens op z'n Wilders huilie huilie doen? Ik heb het idee dat ze flink de weg kwijt zijn, daar bij het CDA.


I'm not being rude. You're just insignificant.


rotor
Usericon van rotor
Posted 08-12-2010 13:07 by rotor Profiel van rotor

quote:
Relatie Sylvie blijft spannend
Uitgegeven: 8 december 2010 11:33
Laatst gewijzigd: 8 december 2010 12:50
AMSTERDAM -Sylvie van der Vaart probeert haar relatie met Rafael bewust spannend te houden. Zo gaat het beroemde koppel nog regelmatig samen op dates, onthult de 32-jarige voetbalvrouw deze week in Grazia.
© Wenn.com

"We zorgen er altijd voor dat we ons helemaal mooi maken voor elkaar. Dan gaan we een drankje doen in een leuke bar en daarna uit eten met wijn en champagne", aldus Van der Vaart in het tijdschrift.

Het koppel mag dan al sinds 2003 samen zijn, van sleur is absoluut geen sprake. "Ik ben gewoon zo gek-gek-gek op mijn man. Ik vind hem eigenlijk steeds lekkerder worden. Dat meen ik serieus."

Van der Vaart heeft haar man in al die jaren dat ze samen zijn ook in positieve zin zien veranderen. "Raf heeft natuurlijk een grote sprong gemaakt. Als persoon, hoe hij eruit ziet, zijn uitstraling. Ik kan nu echt naar Raf kijken en denken: 'Jézus, wat ben ik blij dat jij mijn man bent. Wat heb ik een geluk gehad!'"

Uitdagend

De voetbalvrouw denkt verder dat haar relatie uitdagend blijft doordat er ook periodes zijn dat ze elkaar wat minder zien.

"Doordat wij zoveel onderweg zijn en allebei onze eigen carrière hebben, blijven we natuurlijk wel spannend voor elkaar. Als we elkaar dan zien, is het heel bijzonder. Dat is misschien wel het geheim van een succesvolle relatie."

Bron: nu.nl


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-12-2010 13:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

.....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2010 13:11 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 december 2010 13:07 schreef rotor het volgende:
Bron: nu.nl
Had zij niet een bepaalde ziekte?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-12-2010 13:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Kanker, ja.


I wish I was a butterfly


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 08-12-2010 13:31 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Moeten we ons niet druk maken over het feit dat defensie tegenwoordig een 5e kolonne heeft?



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2010 13:32 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 december 2010 13:31 schreef White Tree het volgende:
Moeten we ons niet druk maken over het feit dat defensie tegenwoordig een 5e kolonne heeft?
Dat moet je zelf maar weten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen