IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dingen om je druk over te maken [nieuwstopic] Vorige pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-02-2011 9:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 februari 2011 9:47 schreef rotor het volgende:
Als dieren al menselijke emoties hebben, zijn het geen mietjes want daar schiet je niks mee op in de natuur.
Juist, zo is het.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2011 9:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 februari 2011 9:45 schreef Jenje het volgende:
Verdoven voelen ze ook hoor .. en je doet extra chemicaliën in een dier ..

Een snel nekschot lost het 9 van de 10 keer snel op.

Ik wilde alleen even zeggen dat die al dan niet gedeelde emoties eigenlijk irrelevant zijn, want pijn voelen ze toch echt wel. Verder geloof ik graag dat je redelijk wat pijn vermijdt als je een dier een goed nekschot geeft


I wish I was a butterfly


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 17-02-2011 9:50 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

André van Duin gek van vreugde van onze redactie

AMSTERDAM - André van Duin is door het dolle heen: maar liefst vijfduizend Telegraaf-lezers proberen hem te helpen met het verzinnen van een pakkende titel voor zijn nieuwe theatershow.

"Dit gaat nachtwerk worden", jubelt de komiek. "We willen binnen twee dagen met een nieuwe titel komen, want de affiches moeten naar de drukker."

André is dolblij met alle tips. "De fanmail stroomt binnen. Er zijn zoveel mensen die mij willen helpen. Ik zie de meest gekke titels voorbijkomen. Hysterisch leuk! Veel kan ik er natuurlijk niet over zeggen, maar om Andrénaline heb ik toch wel erg moeten lachen."

De komiek deed woensdag een oproep op deze website, omdat hij er maar niet in slaagde om een titel te verzinnen voor zijn nieuwe theaterprogramma dat eind september in première gaat. "Ik ga het doen met Ron Brandsteder en Anne-Marie Jung. Maar aan hen heb je ook niks, hè. Ze komen gewoon niet verder dan Het beste van André of Jubileumshow ofzo."



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 17-02-2011 9:58 by MMayo Profiel van MMayo

Ben Ali, ex-president van Tunesië schijnt in coma te liggen. Die Mubarak van Egypte ook al in coma of zelfs dood, terwijl andere media weer spreekt over levend en wakker.

Wat zit er in het water in die landen?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-02-2011 9:58 by bastianus Profiel van bastianus

Ah, gevonden:
quote:
'Koeien horen in de stal'


WAGENINGEN - Koeien, varkens en kippen zijn beter af op stal dan buiten in de wei. Dartelende koeien in de wei, varkens die zich wentelen in de modder. Kippen die vrij kunnen fladderen, de burger ziet het graag. Maar de burger ziet het verkeerd, zeggen dr. ir. Bastiaan Meerburg en ir. Marjolein Neuteboom van Wageningen Universiteit.


Want dieren die buiten lopen stoten meer broeikasgas uit, verbruiken meer voer en zijn veel vatbaarder voor ziektes. Dieren zijn dus beter af op stal. Het betoog van Meerburg en Neuteboom maakt onderdeel uit van de essaybundel Over zorgvuldige veehouderij, die gisteren in Den Haag ten doop werd gehouden. Met de bundel, waaraan 62 wetenschappers hebben meegewerkt, wil 'Wageningen' een bijdrage leveren aan het debat over de toekomst van de veehouderij.

Dierenwelzijn is de laatste jaren pijlsnel gegroeid in de belangstelling van burgers. Het debat wordt aangewakkerd door organisaties als Wakker Dier en Varkens in Nood. Die dragen daar niet altijd positief in bij, vinden de beide Wageningse onderzoekers. "Burgers baseren zich in hun oordeel op emoties en niet op feiten", vinden zij. Burgers hebben meer respect voor dieren gekregen nadat uit onderzoek bij apen is gebleken dat deze beschikken over als louter menselijk beschouwde eigenschappen als empathie, zelfbewustzijn en rechtvaardigheidsgevoel.

"Of varkens, kippen en koeien over vergelijkbare kwaliteiten beschikken kan sterk worden betwijfeld", meent dr. ing. Hans Hopster, onderzoeker bij de Animal Sciences Group van 'Wageningen'. Hopster zegt dat het referentiekader van burgers op het gebied van dierenwelzijn vooral is gevormd door dierentuinen en kinderboerderijen. Hij denkt dat het stijgend aantal vrouwen in de groene dieropleidingen aan vmbo en hbo en de Faculteit Diergeneeskunde in Utrecht bijdraagt aan het groeiend 'inlevingsvermogen' in dieren.

De Wageningse onderzoekers menen dat de burger er weinig van begrijpt omdat de afstand tot de boer groot is. De helft van de Nederlandse bevolking leeft in steden. Stadskinderen krijgen nauwelijks kans om met de natuur in aanraking te komen. Het boerenleven speelt zich op verre afstand af, meestal achter gesloten deuren.
Meerburg en Neuteboom vrezen de toekomst: Straks leidt het idealisme van de burgers tot strenge wetgeving, waardoor we in Nederland niet meer efficiënt kunnen produceren. "En dan liggen de supermarkten vol met dierlijke producten van buiten Europa, waar men niet zo hecht aan dierenwelzijn en milieu."


Overigens stel ik wel wat vraagtekens bij de motivatie van de onderzoekers, maar het is wel prettig om ook eens iets van de andere kant dan het 'dierenwelzijn' te horen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2011 10:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 februari 2011 9:58 schreef bastianus het volgende:
Overigens stel ik wel wat vraagtekens bij de motivatie van de onderzoekers

Waarom?


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-02-2011 10:02 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 februari 2011 10:00 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Waarom?
Door die link in de laatste alinea die er wordt gelegd naar efficiënt produceren. Daardoor krijg ik het idee dat ze dat ook in het onderzoek naar 'welzijn' laten meewegen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-02-2011 10:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 februari 2011 9:45 schreef Jenje het volgende:
Verdoven voelen ze ook hoor .. en je doet extra chemicaliën in een dier ..

Een snel nekschot lost het 9 van de 10 keer snel op.


HEt gaat hier over halal geloof ik, HEt verdoven in NL gaat dmv pin door de kop, of electroshok. beide eigenlijk al dodelijke ingrepen maar het keel doorsnijden wat daar snel achter volgt is het daadwerkelijke doden op papier.

Niets mis met deze soort verdoving en het werkt ook nog handig aan de lopende band.


@ emoties: die dieren kunnen zeker intens pijn en stress ervaren. Maar dieren begrijpen niet echt het concept dood. Dus kunnen ze daar ook niet bang voor zijn.

Was wel een leuke BBC docu over een autistische vrouw die zich goed in koeien kon inleven. Normaal werden koeien altijd onrustig in de lange rij naar het slachtpunt. De mensen dachten allemaal dat ze aanvoelden dat ze dood gingen. Nadat zij inspecteerde bleek dat de koeien gestrest waren om kleine lullige dingen zoals dingen op de grond en nog enkele andere lullige dingen met de hekken ofzo. Na een paar aanpassingen van haar liep alles voorspoedig en niet geen onrust vanwege het slachten.


Wat mij betreft moeten we wel richten op die pijn en stress maar je kan er zeker te ver in gaan.
Halal slachten is echt zo slecht niet, ja het doet wat pijn maar ook daar ben je binnen 30 sec a min buiten bewust zijn, en de tijd ervoor wordt je doezelig/euforisch van de lage bloeddruk.

Nog beter zou doden zijn in gaskamers gevuld met argon of stikstof. Beesten lopen erin hebben niets door en vallen gewoon om.

vanaf 2:40 zie je hoe stressloos zo'n gas tot dood kan leiden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-02-2011 10:06 by rotor Profiel van rotor

Mensen stoppen zichzelf toch ook in megastallen? Onze levensverwachting is er ook behoorlijk op vooruit gegaan sinds we altijd voor de verwarming zitten, altijd genoeg te eten hebben en nauwelijks nog bewegen.
Ik krijg wel es het idee dat koeien zo'n megastal ervaren als een soort Facebook. Iedereen heeft z'n eigen hokje, staart wat voor zich uit en kraamt voortdurend onzin uit.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-02-2011 10:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 februari 2011 9:58 schreef bastianus het volgende:
[..]Want dieren die buiten lopen stoten meer broeikasgas uit, verbruiken meer voer en zijn veel vatbaarder voor ziektes. Dieren zijn dus beter af op stal. [..]


Wat is dit voor knullige kut redenering

maakt het voor die stal dieren uit dat ze meer broeikasgassen en meer voer verbruiken.

Ziektes zijn zeker wel een goed punt, en dieren willen zelf niet eens altijd buiten staan. Maar het belangrijkste is natuurlijk verse lucht, ruimte en genoeg daglicht. En dat is echt iets wat zeker een probleem is in stallen(en direct ook de dieren aantast).

Pas trouwens "buiten eieren" gekocht omdat er voor de rest niets meer was, maar die eieren waren wel een stuk groter met een goede harde schil. of het aan het buitenleven lag weet ik niet maar het is imho wel een beter product.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-02-2011 10:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 februari 2011 10:06 schreef rotor het volgende:
Mensen stoppen zichzelf toch ook in megastallen? Onze levensverwachting is er ook behoorlijk op vooruit gegaan sinds we altijd voor de verwarming zitten, altijd genoeg te eten hebben en nauwelijks nog bewegen.
Ik krijg wel es het idee dat koeien zo'n megastal ervaren als een soort Facebook. Iedereen heeft z'n eigen hokje, staart wat voor zich uit en kraamt voortdurend onzin uit.


Hehe ja maar het is niet verkeerd de dieren stal ruimte EN mogelijkheid tot buitenruimte te geven. De mensen hebben iig de mogelijkheid om af en toe naar buiten te gaan, en jij weet hartstikke goed dat dat je juist gezond maakt.

Wat mij een groot probleem lijkt met megastallen is eigenlijk de ziektes.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-02-2011 10:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 februari 2011 10:13 schreef ElitE het volgende:
Wat is dit voor knullige kut redenering

maakt het voor die stal dieren uit dat ze meer broeikasgassen en meer voer verbruiken.

Ziektes zijn zeker wel een goed punt, en dieren willen zelf niet eens altijd buiten staan. Maar het belangrijkste is natuurlijk verse lucht, ruimte en genoeg daglicht. En dat is echt iets wat zeker een probleem is in stallen(en direct ook de dieren aantast).

Pas trouwens "buiten eieren" gekocht omdat er voor de rest niets meer was, maar die eieren waren wel een stuk groter met een goede harde schil. of het aan het buitenleven lag weet ik niet maar het is imho wel een beter product.


Buiten eten ze gras, daar moeten ze meer van eten wat meer rufterij veroorzaakt, binnen krijgen ze beter gebalanceerd voer waar ze minder van nodig hebben en dus ook minder ruften. Ruften = slecht voor lucht. En redelijk wat stallen bevind zich een luchtwasser die de lucht zuivert van ruftgassen. Zo knullig is dat dus neit


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-02-2011 10:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 februari 2011 10:13 schreef ElitE het volgende:
Wat is dit voor knullige kut redenering

maakt het voor die stal dieren uit dat ze meer broeikasgassen en meer voer verbruiken.

Ziektes zijn zeker wel een goed punt, en dieren willen zelf niet eens altijd buiten staan. Maar het belangrijkste is natuurlijk verse lucht, ruimte en genoeg daglicht. En dat is echt iets wat zeker een probleem is in stallen(en direct ook de dieren aantast).

Pas trouwens "buiten eieren" gekocht omdat er voor de rest niets meer was, maar die eieren waren wel een stuk groter met een goede harde schil. of het aan het buitenleven lag weet ik niet maar het is imho wel een beter product.
Mijn ervaring (voor wat die waard is natuurlijk) is dat de schil en de grootte van de eieren met voeding en leeftijd van de kippen hebben te maken. Oudere kippen leggen minder maar wel grotere eieren, en door kalk aan hun voeding toe te voegen (minimaal) krijg je een goede schaal bij hun eieren. Teveel laten lopen en buitenleven bij kippen zorgt ervoor dat ze minder leggen, maar hoe dit invloed op welzijn heeft weet ik niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-02-2011 16:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 februari 2011 10:21 schreef Jenje het volgende:
Buiten eten ze gras, daar moeten ze meer van eten wat meer rufterij veroorzaakt, binnen krijgen ze beter gebalanceerd voer waar ze minder van nodig hebben en dus ook minder ruften. Ruften = slecht voor lucht. En redelijk wat stallen bevind zich een luchtwasser die de lucht zuivert van ruftgassen. Zo knullig is dat dus neit


nouja ze noemen broeikasgassen en geen stankoverlast voor de beesten zelf, wat hier staat zijn eigenlijk 3 problemen voor de boer en geen problemen voor de dieren zelf, maar ze gebruiken wel duidelijk dat de dieren zelf beter af zijn in een stal.

Het zijn zeker wel goede argumenten maar niet op de manier zoals nu geformuleerd, laten we hopen dat de journalist zo stom was ipv de onderzoekers.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-02-2011 17:03 by Forever After Profiel van Forever After

Grote kans dat een stukje vlees wel weer beter smaakt dan nu als ze de beesten weer de wei in jagen en natuurlijk op laten groeien zonder dat zgn uitgebalaceeerde voer en "medicatie".


Edit:
Best een mooie one-liner weer voor AG.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 17-02-2011 17:04]


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-02-2011 17:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Net zo'n grote kans dat het niet meer te vreten is, onze kippen zijn zo lekker omdat ze pas 6 weekjes jong zijn, en juist omdat ze vrijwel niet bewegen. Vlees is een stuk malser als je het stil laat staan.

Nouja echt wild zal volgens mij wel goed smaken en een knauwtje extra ben ik ook wel bereid te geven als ze daardoor in de wei kunnen staan. Dat het dan stukken duurder wordt is wel logisch natuurlijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-02-2011 17:18 by Forever After Profiel van Forever After

Vindt jij kip werkelijk lekker?


Men kan natuurlijk ook weer het afvalvoedsel van restaurants te vreten geven aan die beesten.
Iets wat volgens mij tegenwoordig niet meer gebeurt/mag.

En met die taaiheid zal het wel loslopen. Het is niet zo dat een koe iedere dag de hele dag door sprintjes trekt door de wei.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-02-2011 17:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 februari 2011 17:18 schreef Forever After het volgende:
Vindt jij kip werkelijk lekker?


Men kan natuurlijk ook weer het afvalvoedsel van restaurants te vreten geven aan die beesten.
Iets wat volgens mij tegenwoordig niet meer gebeurt/mag.

En met die taaiheid zal het wel loslopen. Het is niet zo dat een koe iedere dag de hele dag door sprintjes trekt door de wei.


Mwa kan lekker zijn, tis eigenlijk vrij neutrale smaak maar met marinade wel lekker. En direct van het bot is het helemaal lekker.

Probleem met afval is dat je een cyclus kan krijgen waarin dieren weer dierlijk afval krijgen zo is ook BSE ontstaan. Het is zeer slecht te controleren en vandaar ook dat het nu strenger is/verboden is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-02-2011 17:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Allochtonen en minima douchen vaker

Allochtonen en mensen met een laag inkomen verbruiken meer water dan andere Nederlanders. Dat komt vooral doordat zij vaker of langer douchen. Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO in opdracht van brancheorganisatie voor waterbedrijven Vewin.

Nederlanders met lagere inkomens verbruiken gemiddeld 72,3 liter per douchebeurt terwijl rijkere mensen aan 42 liter genoeg hebben. Allochtonen staan gemiddeld 1,1 keer per dag onder de douche, tegen 0,73 bij autochtonen. Ook verbruiken zij twee keer zoveel water als andere Nederlanders.

Gemiddeld gebruikt een Nederlander 121 liter water per dag. Een steeds groter deel gaat op aan douchen, terwijl huishoudelijke apparaten steeds zuiniger worden. Vaatwassers en wasmachines gebruiken nu tientallen liters minder dan tien jaar geleden.

De toename in het verbruik onder de douche is te danken aan de opmars van comfortdouches. Die gebruiken gemiddeld twee keer zoveel water als een waterbesparende douchekop.

gemiddeld 1,1 is best veel, stelletje smetvrezers.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-02-2011 17:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ambtenaren in actie op Malieveld

Het Malieveld in Den Haag stroomt donderdagmiddag vol met ongeveer tienduizend ambtenaren. Agenten, militairen, onderwijzers en brandweermannen protesteren tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet op de publieke sector.

De ambtenaren vinden dat het kabinet weinig respect toont aan werknemers bij de overheid en in het onderwijs. De kwaliteit van de dienstverlening wordt er niet beter op als het kabinet gaat snijden in taken, zeggen ze. Ze eisen bovendien loonsverhoging.

Abvakabo FNV-voorzitter Edith Snoey overhandigt tijdens de demonstratie het manifest 'Samen sterk voor publiek werk' aan een vertegenwoordiger van het kabinet. De steunbetuiging werd de afgelopen weken al bijna dertigduizend keer ondertekend door mensen die het niet eens zijn met de bezuinigingsplannen op de publieke sector.


Reactie daarzo:
quote:
Spandoeken met doorverwijzingen naar andere spandoeken.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-02-2011 18:38 by Forever After Profiel van Forever After



 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-02-2011 18:59 by XXL Profiel van XXL

Tunesië vindt hulpbedrag EU 'absurd laag'
Uitgegeven: 17 februari 2011 16:42

ROME - De 258 miljoen euro die de Europese Unie aan Tunesië heeft toegezegd om de hervormingen in het land te steunen, is een ''belachelijk'' laag bedrag.
© AFP

Dat heeft de Tunesische minister van Industrie, Mohamed Afif Chelbi, donderdag op een conferentie in Rome gezegd.

De EU begrijpt de omvang van de historische ontwikkelingen in Noord-Afrika niet, aldus de bewindsman. Volksopstanden in Tunesië en Egypte maakten in korte tijd een einde aan regimes die al lange tijd aan de macht waren.

EU-buitenlandchef Catherine Ashton zei deze week tijdens een bezoek aan Tunesië dat de Unie over twee jaar 258 miljoen euro doneert.

De EU stelt direct 17 miljoen euro noodhulp beschikbaar aan de Tunesische interim-regering.

Miljoen of miljard?

''Toen Ashton 17 miljoen zei, dacht onze premier dat hij het verkeerd had begrepen en vroeg: 'miljoen of miljard'?'', zei Chelbi in Rome.

Het maakt volgens de bewindsman maar weer eens duidelijk dat de EU niet bij machte is met de regio om te gaan.

Chelbi was in Rome om Italiaanse zakenlieden ervan te overtuigen dat hun investeringen in Tunesië veilig zijn na de woelige periode in het land. De Tunesische economie is ondanks de protesten goed blijven functioneren, aldus de bewindsman.

Handelsbetrekkingen

De EU wil binnen enkele maanden de handelsbetrekkingen met Tunesië aanhalen. De Europese Commissie gaat onderhandelingen beginnen om Tunesië een bevoorrechte status te geven voor handel en samenwerking, zei Ashton maandag.

De Britse krant Financial Times meldde dinsdag dat Ashton in gesprek met de Europese Investeringsbank (EI is om dit jaar 1 miljard euro voor Tunesië bij elkaar te krijgen.

Indien Tunesië inderdaad 1 miljard euro ontvangt, betekent dat een verdubbeling van het bedrag dat de EIB tot nu toe gemiddeld jaarlijks uittrok voor projecten in dat land.

Lees alles over de onrust in het Midden-Oosten op onze special
© ANP



Misschien maar eens gewoon geen donatie doen als ze hun smoel niet houden?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 18-02-2011 8:46 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

20 stokslagen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 18-02-2011 8:49 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

In before the lock!


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 18-02-2011 8:49 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen