IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Komkommertijd [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-03-2011 11:47 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 17 maart 2011 9:31 schreef attila_de_hun het volgende:
Het enige wat ikwel kan bedenken is dat er problemen ontstaan bij de antillen (Chavez) maar volgens mij krijgt die dan de hele NAVO op zijn dak.



PFff, laat Venezuela die prut-eilanden alsjeblieft zo snel mogelijk binnenvallen, hebben we eindelijk een goed excuus om onze handen er vanaf te trekken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-03-2011 11:59 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 17 maart 2011 10:07 schreef attila_de_hun het volgende:
Werken Nederland en België al niet flink samen? Ik meen wel eens gelezen te hebben dat Belgische schepen ook in Den helder liggen.
Achja, de Belgen, lekkere bondgenoot is dat. Geen gevechtseenheden; weigert munitie te leveren als een Europese NAVO-bondgenoot in oorlog met munitietekorten kampt. Vuil land is dat. Beetje onder de wapenparaplu van VS en VK hun land failliet laten gaan omdat ze het niets eens kunnen worden over twee kiesdistricten en dan maar hun gehele leger wegbezuinigen.

Jammer alleen dat ons leger nu al en klein en te blut is om te kunnen opereren waar we willen. Uruzgan heeft dermate op ons defensieapparaat gedrukt, slijtage en kannibalisme aan de hardware, dat het maar de vraag was/is of een verlenging er qua materiaal wel inzat. Ik kan me ook nog een rapport herinneren van niet al te lang geleden waaruit bleek dat ons leger eigenlijk al kleiner was dan op papier omdat veel defensiepersoneel bij meerdere brigades ingedeeld was; die brigades zijn dus niet tegelijk inzetbaar.

Je kan wel leuk met oogkleppen op naar Afghanistan kijken waar wij onze tanks niet hebben ingezet, maar er zijn ook andere potentiële operatiegebieden (Noord-Korea, Venezuela, Iran). We moeten wel een defensie apparaat klaar hebben staan om samen met onze bondgenoten op meerdere plekken tegelijk op te treden en dan ook nog militairen thuis te hebben om werk te verrichten bij calamiteiten. Een oorlog tegen Iran of op het Koreaanse-schiereiland wordt een hele andere oorlog dan in Afghanistan; dat zijn conventionele oorlogen waar onze tankbrigades voor zijn aangeschaft. Leopardtanks behoren tot de top-5 ter wereld. Die dingen hoef je voorlopig niet te vervangen. Eeuwig zonde om die nu tegen een dumpprijs te slijten aan Zuid-Amerika terwijl de dreiging van conventionele oorlogen nog niet geweken is en Rusland nog steeds geen betrouwbare toppartner is (Georgië, sluimerend conflict met Ukraïne).

Als Europa zo doorgaat als de afgelopen twintig jaar met haar utopisch pacifisme en buizigingsdrift op defensie kijk ik niet raar op als de VS zich op een gegeven moment, net als begin 20ste eeuw, terugtrekt in ‘fortress Amerika’. Ze hebben zelf behoorlijk wat grondstoffen, olie en kennis en als zij zich terugtrekken uit de rest vd wereld kunnen ze schimmige deals sluiten met dubieuze regimes wat ze willen. Nederland en ander NAVO-partners hebben gewoon hun verplichtingen na te komen en een evenredige bijdrage te leveren aan onze gezamenlijke veiligheid. Een dergelijk streefbudget bestaat al sinds de oprichting van de NAVO, maar naast een paar landen met een wat groter leger geen lid dat zich daaraan houdt.

Irak en ieder ander, potentieel, conflict van de afgelopen tien jaar heeft ons al wel geleerd dat een Europees leger of een NAVO-wapendepot geen optie is. We zijn te verdeeld. Landen moet enige soevereiniteit kennen zodat zij altijd in een coalition of the willing kunnen stappen oid. Anders heb je pas echt de poppen aan het dansen, als soevereine landen hun eigen leger niet meer kunnen inzetten.




Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 17-03-2011 12:27 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Maarja bezuinigen op defensie doet het natuurlijk weer goed in de kroeg...



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-03-2011 12:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 17 maart 2011 12:27 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Maarja bezuinigen op defensie doet het natuurlijk weer goed in de kroeg...
Niet in mijn kroeg.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 17-03-2011 12:31 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Maar je weet wel wat ik er mee bedoel: Goedkoop scoren bij "de normale man".



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-03-2011 12:39 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 17 maart 2011 12:31 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Maar je weet wel wat ik er mee bedoel: Goedkoop scoren bij "de normale man".
Zeker. Bezuinigen op andermans portemonne is gemakkelijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-03-2011 16:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

16u08: Er duiken ontroerende berichten op over de 180 mensen die zijn achtergebleven om de kernramp aan te pakken. Zo reageert de dochter van één van de mannen op Twitter: "Ik hoorde dat hij zich vrijwillig had aangeboden, terwijl hij over een half jaar met pensioen zou gaan, en ik kreeg tranen in mijn ogen."

"Jullie zijn de enige die deze crisis kunnen oplossen. Terugtrekken is ondenkbaar", zei premier Naoto Kan.

"Ik ken geen andere manier om dit te omschrijven, maar het zijn zelfmoordstrijders in een oorlog", zei professor Keiichi Nakagawa


ik voel de Oscals al komen


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-03-2011 21:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 maart 2011 11:59 schreef kwelgeest het volgende:
Achja, de Belgen, lekkere bondgenoot is dat. Geen gevechtseenheden; weigert munitie te leveren als een Europese NAVO-bondgenoot in oorlog met munitietekorten kampt. Vuil land is dat. Beetje onder de wapenparaplu van VS en VK hun land failliet laten gaan omdat ze het niets eens kunnen worden over twee kiesdistricten en dan maar hun gehele leger wegbezuinigen.

Jammer alleen dat ons leger nu al en klein en te blut is om te kunnen opereren waar we willen. Uruzgan heeft dermate op ons defensieapparaat gedrukt, slijtage en kannibalisme aan de hardware, dat het maar de vraag was/is of een verlenging er qua materiaal wel inzat. Ik kan me ook nog een rapport herinneren van niet al te lang geleden waaruit bleek dat ons leger eigenlijk al kleiner was dan op papier omdat veel defensiepersoneel bij meerdere brigades ingedeeld was; die brigades zijn dus niet tegelijk inzetbaar.

Je kan wel leuk met oogkleppen op naar Afghanistan kijken waar wij onze tanks niet hebben ingezet, maar er zijn ook andere potentiële operatiegebieden (Noord-Korea, Venezuela, Iran). We moeten wel een defensie apparaat klaar hebben staan om samen met onze bondgenoten op meerdere plekken tegelijk op te treden en dan ook nog militairen thuis te hebben om werk te verrichten bij calamiteiten. Een oorlog tegen Iran of op het Koreaanse-schiereiland wordt een hele andere oorlog dan in Afghanistan; dat zijn conventionele oorlogen waar onze tankbrigades voor zijn aangeschaft. Leopardtanks behoren tot de top-5 ter wereld. Die dingen hoef je voorlopig niet te vervangen. Eeuwig zonde om die nu tegen een dumpprijs te slijten aan Zuid-Amerika terwijl de dreiging van conventionele oorlogen nog niet geweken is en Rusland nog steeds geen betrouwbare toppartner is (Georgië, sluimerend conflict met Ukraïne).

Als Europa zo doorgaat als de afgelopen twintig jaar met haar utopisch pacifisme en buizigingsdrift op defensie kijk ik niet raar op als de VS zich op een gegeven moment, net als begin 20ste eeuw, terugtrekt in ‘fortress Amerika’. Ze hebben zelf behoorlijk wat grondstoffen, olie en kennis en als zij zich terugtrekken uit de rest vd wereld kunnen ze schimmige deals sluiten met dubieuze regimes wat ze willen. Nederland en ander NAVO-partners hebben gewoon hun verplichtingen na te komen en een evenredige bijdrage te leveren aan onze gezamenlijke veiligheid. Een dergelijk streefbudget bestaat al sinds de oprichting van de NAVO, maar naast een paar landen met een wat groter leger geen lid dat zich daaraan houdt.

Irak en ieder ander, potentieel, conflict van de afgelopen tien jaar heeft ons al wel geleerd dat een Europees leger of een NAVO-wapendepot geen optie is. We zijn te verdeeld. Landen moet enige soevereiniteit kennen zodat zij altijd in een coalition of the willing kunnen stappen oid. Anders heb je pas echt de poppen aan het dansen, als soevereine landen hun eigen leger niet meer kunnen inzetten.



Dit dus. Het is echt naïef om te denken dat je zonder een redelijk leger kan. Waar nu al teveel wegbezuinigd is aan mankracht en materiëel, efficiëntie of niet. Heeft Nederland nu echt niets geleerd van de Grebbeberg enzo?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-03-2011 21:41 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Tibet mocht willen dat ze een leger hadden vroeger.

*burp*


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-03-2011 21:42 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Plus 1.

Toen ik het hoorde van die tanks had ik ook zo iets van: WTF!? Een leger zonder tanks?

Ik ben redelijk passifistisch ingesteld, maar wil wel realistisch blijven.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-03-2011 21:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

IDd belachelijk hoe moeten de F16's blijven vliegen zonder tanks?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-03-2011 21:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 maart 2011 21:51 schreef ElitE het volgende:
IDd belachelijk hoe moeten de F16's blijven vliegen zonder tanks?
Zonne-energie .. duh


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-03-2011 22:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Haah tering:

http://www.guardian.co.uk/world/blog/2011/mar/17/how-would-you-solve-fukushima

Ik zou een blog openen en mensen oplossingen laten bieden via het internet...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-03-2011 22:08 by Forever After Profiel van Forever After

Die tanks kunnen ze mooi gebruiken om al die 70km/h rijders te motiveren het gaspedaal wat verder in te trappen. En zo niet crash kletter plet.


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-03-2011 23:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

gewoon een stolp opzetten, dat zou ik doen


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-03-2011 23:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 maart 2011 21:51 schreef ElitE het volgende:
IDd belachelijk hoe moeten de F16's blijven vliegen zonder tanks?
Lees anders de post van Kwel even goed. We zijn er echt niet met alleen een paar straaljagers.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 18-03-2011 6:07 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 17 maart 2011 23:13 schreef bastianus het volgende:
Lees anders de post van Kwel even goed. We zijn er echt niet met alleen een paar straaljagers.


...


Bruce Banner


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-03-2011 10:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 maart 2011 23:13 schreef bastianus het volgende:
Lees anders de post van Kwel even goed. We zijn er echt niet met alleen een paar straaljagers.


Nee lees mijn post nog eens goed


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-03-2011 10:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

bastianus PWN3D!

edit: koekje van eigen deeg motherfucker!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 18-03-2011 10:26]


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-03-2011 10:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Haha, ik zie'm nu pas.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-03-2011 13:41 by bastianus Profiel van bastianus

Oeps. Een dag later snap ik hem pas. Wie maakt er dan ook van die flauwe grapjes.


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 18-03-2011 13:46]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-03-2011 16:11 by Forever After Profiel van Forever After

'Nederlanders eten veel te zout'
Uitgegeven: 18 maart 2011 14:07
Laatst gewijzigd: 18 maart 2011 14:07

DEN HAAG - Nederlanders eten gemiddeld 10 gram zout per dag en dat is 4 gram teveel. Dat constateert de Nederlandse Hartstichting vlak voor het begin van de internationale actieweek Zout en Gezondheid die volgende week wordt gehouden.

De Hartstichting, de Nierstichting, het Voedingscentrum en de Consumentenbond roepen mensen op minder zout te eten.

Per jaar sterven volgens de organisaties ongeveer 2500 Nederlanders aan overmatige zoutconsumptie. Dat komt neer op zeven mensen per dag.

Vooral in de fabriek gemaakte producten zoals kant- en klaar maaltijden, pizza's, sauzen en snacks bevatten veel zout. Groenten en verse vis niet. Het menselijk lichaam heeft al voldoende aan 1 tot 3 gram per dag.

© ANP / Nu.nl



Het verbaast me niks als jij kijkt hoe zout veel dingen (tegenwoordig) smaken lijkt het alsof fabrikanten bij afname van 1 ton zout er eentje gratis krijgen.





 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-03-2011 17:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe komst vooral omdat zout een belangrijke smaakmaker is vroeger was daar ook een tekort aan en smaken dingen met zout dus extra lekker. Nu omdat veel eten niet zelf meer wordt bereid heb je daar minder controle over. Zelf doe ik best veel op mn eieren, maar voor de rest gooi ik het niet vaak door mn eten en drink ik 2 tot 3 liter water (naast nog wat gewoon drinken).

Trouwens als je zeezout neemt of zout met kalium erin dan is het een veel minder groot probleem. Kalium reguleert te afvoer van natrium(wat in zout zit)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-03-2011 17:57 by Mark Profiel van Mark

Weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in engeland mogen fast food restaurants en snackbars e.d. geen zout toevoegen. Dus als je bij de Burger king friet krijgt, altijd een zakje zout erbij pakken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 18-03-2011 18:00 by KHPLF Profiel van KHPLF

Meestal zit er te weinig zout bij het eten uuuhhh :')


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen