IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Komkommertijd [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-04-2011 13:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 6 april 2011 13:20 schreef bastianus het volgende:
Geen enkele drug is relatief onschuldig. In een ideale wereld misschien, maar niet zolang Satan overste is hier.
Ik wens niet mee te betalen aan dergelijke flauwekul. Zelfde als mensen die bungeejumpen, pech gehad als je dan te pletter stort. Laat ze lekker voor eigen rekening hun leven in de waagschaal stellen.

Alcohol is schadelijker dan XTC.


I wish I was a butterfly


rotor
Usericon van rotor
Posted 06-04-2011 13:22 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 6 april 2011 13:14 schreef kwelgeest het volgende:
XTC behoort een relatief onschuldige drug te zijn.

Ja, en niet alleen relatief. Zelfs in absolute zin kleven er nauwelijks of zelfs helemaal geen negatieve lichamelijke effecten aan het gebruik van schone xtc.
Ik ben totaal geen dopehead maar heb 2 keer xtc gehad en kan het iedereen van harte aanraden.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 06-04-2011 13:22 by intothevoid Profiel van intothevoid

Zwakheid. :')

Neemt niet weg dat dit een beetje 'eigen schuld, dikke bult is'. Je kan door het hele land je pilletjes gratis en redelijk anoniem laten testen.
Verder ben ik wel eens benieuwd wat de kosten van 'stelselmatige kwaliteitscontrole zijn' ten opzichte van dat níét doen. Ik vermoed dat zulke preventieve maatregelen aan het eind van de rit minder kosten dan ieder weekend OD-ende jongelui opnemen.


You have time. You are doing fine.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-04-2011 13:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Alvast voor de haters: http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/01/alcohol.harm/index.html

"In the article released by The Lancet on Sunday, ecstasy's harmfulness ranking -- 9 -- indicates it is only one-eighth as harmful as alcohol."

En The Lancet is wel een 'lichtelijk' betrouwbaar journal


I wish I was a butterfly


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-04-2011 13:26 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 6 april 2011 13:20 schreef bastianus het volgende:
Geen enkele drug is relatief onschuldig. In een ideale wereld misschien, maar niet zolang Satan overste is hier.
De betekenis van het woord 'relatief' is jou onbekend?

quote:
Ik wens niet mee te betalen aan dergelijke flauwekul. Zelfde als mensen die bungeejumpen, pech gehad als je dan te pletter stort. Laat ze lekker voor eigen rekening hun leven in de waagschaal stellen.
Ik wens aan zoveel niet mee te betalen, maar als je als overheid bepaalde taken, zoals het beschermen van je burgers, verzaakt, verlies je je legitimiteit.

Daarnaast is het grote argument helemaal niet de kosten, maar de opiumwet.
Die kosten zijn niet interessant. Als die het probleem zijn, laat dan de gebruiker zelf die test betalen. Het probleem is dat de Nederlandse overheid een levensreddende test niet wil/kan/mag aanbieden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-04-2011 13:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ik wens niet mee te betalen aan het antidrugsbeleid


I wish I was a butterfly


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 06-04-2011 13:46 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Ik wens niet mee te betalen aan drugs


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-04-2011 13:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Begrijp ik, alleen de kans is behoorlijk groot dat volledige legalisatie goedkoper is dan de huidige status


I wish I was a butterfly


rotor
Usericon van rotor
Posted 06-04-2011 14:09 by rotor Profiel van rotor

Het gaat er niet om of je voor of tegen drugs bent, maar waar je de grens stelt. "Tegen drugs" zijn houdt in dat je ook tegen alcohol, koffie en zelfs (zwarte) thee bent.
Een open deur natuurlijk, maar niet iedereen is blijkbaar zo snugger om dit in te zien.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-04-2011 14:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Klopt. En die grenzen liggen verkeerd. Of tenminste, het is vanuit het oogpunt van volksgezondheid moeilijk te verdedigen hoe de grenzen liggen.


I wish I was a butterfly


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 06-04-2011 14:13 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Man steekt zichzelf in brand op de Dam
Uitgegeven: 6 april 2011 12:32
Laatst gewijzigd: 6 april 2011 14:01
AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.


Man steekt zichzelf in brand Fotoserie
PAS OP: schokkende videobeelden
Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

De NOS meldt dat de man ruzie maakte met Engelstalige toeristen en daarna iedereen om zich heen waarschuwde om uit zijn buurt te blijven, voordat hij zichzelf in brand stak. Op Radio 1 vertelt een ooggetuige dat hij de man zich met een aansteker in brand zag steken.
Verwarde indruk
Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.
De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


rotor
Usericon van rotor
Posted 06-04-2011 14:14 by rotor Profiel van rotor

quote:
Op 6 april 2011 14:11 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Klopt. En die grenzen liggen verkeerd. Of tenminste, het is vanuit het oogpunt van volksgezondheid moeilijk te verdedigen hoe de grenzen liggen.

Precies, typisch voorbeeld van realpolitik.

of iets in die richting iig

[Dit bericht is gewijzigd door rotor op 06-04-2011 14:24]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2011 15:00 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 april 2011 13:26 schreef kwelgeest het volgende:
De betekenis van het woord 'relatief' is jou onbekend?
Oja. Sorry, slordig leeswerk.
quote:

Ik wens aan zoveel niet mee te betalen, maar als je als overheid bepaalde taken, zoals het beschermen van je burgers, verzaakt, verlies je je legitimiteit.

Daarnaast is het grote argument helemaal niet de kosten, maar de opiumwet.
Die kosten zijn niet interessant. Als die het probleem zijn, laat dan de gebruiker zelf die test betalen. Het probleem is dat de Nederlandse overheid een levensreddende test niet wil/kan/mag aanbieden.
Die opiumwet vind ik de meest rare wet die er bestaat. De meest verslavende en heftige drugs zijn legaal, als alleen maar beleid wordt gemaakt op controle van de wet dan heb je als overheid m.i. geen poot om op te staan. Span je dan in om die rare wet te veranderen als overheid, zou ik denken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-04-2011 15:02 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 6 april 2011 14:13 schreef Black Jew het volgende:
Man steekt zichzelf in brand op de Dam
Uitgegeven: 6 april 2011 12:32
Laatst gewijzigd: 6 april 2011 14:01
AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.


Man steekt zichzelf in brand Fotoserie
PAS OP: schokkende videobeelden
Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

De NOS meldt dat de man ruzie maakte met Engelstalige toeristen en daarna iedereen om zich heen waarschuwde om uit zijn buurt te blijven, voordat hij zichzelf in brand stak. Op Radio 1 vertelt een ooggetuige dat hij de man zich met een aansteker in brand zag steken.
Verwarde indruk
Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.
De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.


Haha, filmpje op nu.nl net effe gezien, ze staan dat vuur flink aan te wakkeren met die jassen


spelfout weggehaald...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 06-04-2011 15:03 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Er staat ook zo'n soort fakir naast. Niet te vertrouwen die gasten.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-04-2011 15:05 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 6 april 2011 14:13 schreef Black Jew het volgende:
Man steekt zichzelf in brand op de Dam
Uitgegeven: 6 april 2011 12:32
Laatst gewijzigd: 6 april 2011 14:01
AMSTERDAM - Op de Dam in Amsterdam heeft een man zich woensdagmiddag in brand gestoken. Dat bevestigt de politie. De man, van wie de identiteit onbekend is, is met zeer ernstige verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis.


Man steekt zichzelf in brand Fotoserie
PAS OP: schokkende videobeelden
Hulpdiensten waren snel ter plaatse. De man stond bij het monument op de Dam ten tijde van zijn daad. De omgeving rondom het monument is afgezet met linten.

De NOS meldt dat de man ruzie maakte met Engelstalige toeristen en daarna iedereen om zich heen waarschuwde om uit zijn buurt te blijven, voordat hij zichzelf in brand stak. Op Radio 1 vertelt een ooggetuige dat hij de man zich met een aansteker in brand zag steken.
Verwarde indruk
Volgens omstanders maakte de man een verwarde indruk en sprak hij, met een buitenlands accent, over zijn kinderen. De brand is gedoofd met hulp van omstanders, meldt de politie. Zij bevestigen dat het om een poging tot zelfdoding gaat.
De man stond ongeveer 2 minuten in brand, meldt AT5. Het motief van de man is bij de politie nog niet bekend. De man is inmiddels afgevoerd. Politiewagens staan nog op de Dam.


Doet me denken aan die foto van die Boeddhist in Vietnam.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2011 15:12 by bastianus Profiel van bastianus

Zou het een broer van de Damschreeuwer zijn? Tja, logisch exponent als je als land geen geld wilt uitgeven aan opvang, psychiatrie en dat soort zaken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-04-2011 16:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 april 2011 13:46 schreef Ralph het volgende:
Ik wens niet mee te betalen aan drugs


Dan is het slim om het verbod op te heven want nu betaal je wel voor die enorme handhaving.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-04-2011 16:30 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

De Morgen:

Van Aelst (N-VA) wil Franse les in Vlaanderen afschaffen

'De Vlamingen moeten ophouden met de Franse lessen op school, de Vlamingen moeten ophouden met de zweep te weven die hen al 180 jaar slaat.' Strafpleiter Vic Van Aelst trad dit weekend toe tot de N-VA en lanceert meteen een beladen voorstel.

De Franse les in de Vlaamse scholen is voor de topadvocaat overbodig. "Waarom zouden we in Vlaanderen niet doen wat in Wallonië al 180 jaar gebeurt? Daar onderwijzen ze toch ook Engels als tweede taal? Dat wij Frans geven, wordt door de Franstaligen als excuus gebruikt om hier Frans te spreken. De Franstaligen zullen hun strijd pas staken als de kabeljauw voor de kust van Oostende Frans spreekt."

Niet alleen de strijd tegen de verfransing in Vlaanderen is voor Van Aelst een motief. "Het Frans heeft zijn status als wereldtaal compleet verloren. Het is een onbeduidende taal geworden: 1,5 procent van de wereldbevolking spreekt de taal, evenveel kent wat Frans. Dat is dus maar 3 procent. In geen enkel geciviliseerd land, zelfs niet in Italië, begrijpen de mensen je nog als je in het Frans begint."

De strafpleiter ziet niet in waarom zijn voorstel een provocatie zou zijn aan het adres van de Franstaligen. "Hebben zij Nederlands geleerd de afgelopen twee eeuwen? Zij provoceren ons, brave Vlamingen, omdat ze weigeren onze taal te leren. Van onze vriendelijkheid maken zij een recht. Zij oogsten wat ze gezaaid hebben. Dat ik dit voorstel doe, is niet de fout van de Vlamingen, maar van de Franstaligen."

- > Episch


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-04-2011 16:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 april 2011 12:26 schreef kwelgeest het volgende:
En de menselijke psyche, het feit dan mensen nou eenmaal culturen en moraal ontwikkelen is geen onderdeel van de menselijke evolutionaire staat?






Zeker wel maar het is fenotype en geen genotype.

Maar wil je beweren dat dieren geen cultuur en/of psyche hebben?

Natuurlijk is het een sterk versimpelde visie maar hij is bruikbaar bij dieren en dan dus ook bij mensen. Maar mensen gaan gelijk janken en zielig doen als er zo over ze gesproken wordt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-04-2011 16:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 april 2011 13:14 schreef Jenje het volgende:
Onzin Elite, spul is verboden, waarom zou je het dan controleren. Mensen die het nemen doen dat voor eigen risico .. klote is dat de gemeenschap mag mee betalen aan hun zwakheid.


Mensen doodmaken is verboden moeten we dan wapens maar toestaan omdat het doodmaken toch verboden is?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2011 16:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 april 2011 16:27 schreef ElitE het volgende:
Dan is het slim om het verbod op te heven want nu betaal je wel voor die enorme handhaving.
Daar is wel wat voor te zeggen. Ook zorg je door een drugsverbod voor criminaliteit, hoe strenger het verbod hoe meer garen die erbij spint.
Ik weet trouwens niet of XTC zo ongevaarlijk is als men wil doen geloven, zelfs bij wiet betwijfel ik dat. Daarvoor heb ik iets teveel mensen door drugs in een psychose zien raken. Al geldt dat ook voor reguliere, 'legale' drugs als medicatie trouwens. Haldol, Ritalin, Oxazepam, Zyprexa, net zo goed harddrugs natuurlijk.
Ik weet trouwens ook niet of alcohol gevaarlijker is dan andere drugs. Verslavender denk ik wel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-04-2011 16:48 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 6 april 2011 16:30 schreef BenKnuckles het volgende:
De Morgen:

Van Aelst (N-VA) wil Franse les in Vlaanderen afschaffen

'De Vlamingen moeten ophouden met de Franse lessen op school, de Vlamingen moeten ophouden met de zweep te weven die hen al 180 jaar slaat.' Strafpleiter Vic Van Aelst trad dit weekend toe tot de N-VA en lanceert meteen een beladen voorstel.

De Franse les in de Vlaamse scholen is voor de topadvocaat overbodig. "Waarom zouden we in Vlaanderen niet doen wat in Wallonië al 180 jaar gebeurt? Daar onderwijzen ze toch ook Engels als tweede taal? Dat wij Frans geven, wordt door de Franstaligen als excuus gebruikt om hier Frans te spreken. De Franstaligen zullen hun strijd pas staken als de kabeljauw voor de kust van Oostende Frans spreekt."

Niet alleen de strijd tegen de verfransing in Vlaanderen is voor Van Aelst een motief. "Het Frans heeft zijn status als wereldtaal compleet verloren. Het is een onbeduidende taal geworden: 1,5 procent van de wereldbevolking spreekt de taal, evenveel kent wat Frans. Dat is dus maar 3 procent. In geen enkel geciviliseerd land, zelfs niet in Italië, begrijpen de mensen je nog als je in het Frans begint."

De strafpleiter ziet niet in waarom zijn voorstel een provocatie zou zijn aan het adres van de Franstaligen. "Hebben zij Nederlands geleerd de afgelopen twee eeuwen? Zij provoceren ons, brave Vlamingen, omdat ze weigeren onze taal te leren. Van onze vriendelijkheid maken zij een recht. Zij oogsten wat ze gezaaid hebben. Dat ik dit voorstel doe, is niet de fout van de Vlamingen, maar van de Franstaligen."

- > Episch


Epische faal ja, dat hele België .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-04-2011 16:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 april 2011 16:44 schreef bastianus het volgende:
Daar is wel wat voor te zeggen. Ook zorg je door een drugsverbod voor criminaliteit, hoe strenger het verbod hoe meer garen die erbij spint.
Ik weet trouwens niet of XTC zo ongevaarlijk is als men wil doen geloven, zelfs bij wiet betwijfel ik dat. Daarvoor heb ik iets teveel mensen door drugs in een psychose zien raken. Al geldt dat ook voor reguliere, 'legale' drugs als medicatie trouwens. Haldol, Ritalin, Oxazepam, Zyprexa, net zo goed harddrugs natuurlijk.
Ik weet trouwens ook niet of alcohol gevaarlijker is dan andere drugs. Verslavender denk ik wel.


Mja drugs en psychische problemen gaan hand in hand. Maar vaak is drugs de aanleiding en niet echt de oorzaak.

Een groot probleem bij het gebruik van drugs is ook de sociale cultuur ervan. Omdat alcohol legaal is denken mensen sneller dat het niet zo erg is. Omdat iedereen laatste 20 jaar te horen heeft gekregen dat wiet niet zo slecht is zijn sommige mensen het wel extreem gaan gebruiken. XTC is inderdaad niet heel gevaarlijk in gezonde personen. In minder gezonder personen natuurlijk wel.

Je moet de slechte effecten niet ontkennen en ook de goede niet. Het is net als met autorijden. Pas als je er goed mee om weet te gaan is het veilig en kun je er veel mee bereiken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 06-04-2011 16:56 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 6 april 2011 15:02 schreef varanus het volgende:
Haha, filmpje op nu.nl net effe gezien, ze staan dat vuur flink aan te wakkeren met die jassen


Was Ralph er niet om het uit te maken?

Ik zou zeggen gecontroleerd uit laten branden, net als die boerderij met rieten kap onlangs.


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen