IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Komkommertijd [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2011 15:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Onbekend voorwerp doorboort dak bedrijf Ede

Bij TNT Post in Ede is vrijdagochtend een onbekend voorwerp is door het dak gevallen. Het voorwerp is voor onderzoek meegenomen naar het politiebureau.

Medewerkers van het pand aan de Kryptonstraat stonden raar te kijken toen het voorwerp zich door het dak heen boorde. Op het moment van inslag waren er dertig medewerkers in het gebouw aanwezig, maar niemand raakte gewond.

Na een eerste onderzoek blijkt dat het om een metalen bal van ongeveer 5 cm bij 7 cm gaat, met een gewicht van 3 kilo. De politie tast in het duister over de herkomst van het voorwerp, maar vermoedt dat het uit de luchtvaart komt.



die straatnaam


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-03-2011 15:13 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 maart 2011 14:47 schreef ElitE het volgende:
Vroeger wel, niet vergeten dat wij nu in grote welvaart leven en daardoor heel tam zijn geworden.




Als je het goed hebt heb je dat meer, wederom vroeger was dit ook niet altijd zo.

En islam kent soms ook vormen van mededogen en vergeving.




Vroeger was in het christendom de kerk en staat ook duidelijk met elkaar verbonden en kon je het geen persoonlijk gedachtengoed of religie noemen. De grens tussen wet en religie was vaag. Het was enorm met elkaar verweven. En ook vroeger had je leefregels zoals vis eten minimaal 1 dag in de week. Dit was toen iets religieus maar eigenlijk was het nodig om genoeg vissers en zeelui te behouden die weer erg handig waren in de marine.

Vroeger was voor mensen religie en dagelijks leven net zo verweven. Religie stelt leefregels die mensen vaak helpen zonder te hoeven weten wat daar precies de oorzaak van is. In een post industriele samenleving als deze werkt dat minder, secularisatie en grote welvaart moet daar nog plaatsvinden, en religie zal dan ook een meer teruggetrokken individuele rol gaan spelen zoals wij hem nu kennen.


De barmhartige ebarmer, ja, grapjassen. Ik ben erg benieuwd naar soera’s over vergeving en mededogen.

Dat christelijk Europa vroeger meer leek op de islamitische wereld dan heden ten dagen is allemaal heel leuk, maar veel mis een religieuze basis en zijn voorbeelden van misbruik van religie om het, analfabete, volk ergens toe te bewegen. Bij de islam vind je die religieuze basis, legitimatie wel in de heilege, religieuze teksten.

Daarbij zijn kerk en staat in west Europa niet dermate met elkaar verstrengeld geweest als de islam voor ogen heeft. Je had hier altijd wereldlijke en geestelijke domeinen van het leven; in de islam bestaat slechts religieuze/geestelijke domein. In Europa had je altijd krachtmetingen tussen wereldlijke en religieuze leiders; de islam (er)kent geen wereldlijke leiders. De scheiding van kerk en staat zit al in het christendom zelf als Jezus zegt: “laat de keizer toekomen wat de keizer toekomt”; iets dergelijks kent de islam niet.
In de Romeinse wereld is het langzo geweest dat verschillende religies naast elkaar leefden, maar dat de wereldlijke wetten wel voor iedereen golden. Mede hierdoor groeide door de generaties heen een prepolitieke loyaliteit die bij de staat lag. De islam kent het concept staat niet; zij heeft dar al-harb en dar al-islam. En iedereen binnen de dar al-islam is moslim of derderangs onderdaan waar andere wetten voor gelden dan voor de muzelman. De prepolitieke loyaliteit ligt bij de oemma.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-03-2011 15:15 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

"uit de luchtvaart komt"

Nou ben ik een complete leek, maar ik vind het er eerder uitzien als een meteoriet dan iets als een vliegtuigonderdeel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-03-2011 15:48 by Forever After Profiel van Forever After

Botsing door epileren wenkbrauwen
Uitgegeven: 4 maart 2011 12:21
Laatst gewijzigd: 4 maart 2011 15:44

ENSCHEDE - Een 27-jarige vrouw uit Zwolle is donderdag in Enschede met haar auto op een ander voertuig gebotst doordat zij haar wenkbrauwen zat te epileren.

De Zwolse reed achterop de auto van een 45-jarige man uit Enschede. Die schoot door de klap op de auto van zijn voorgangster, een 52-jarige vrouw uit Almelo.

De twee stonden voor een verkeerslicht te wachten, aldus een woordvoerster van de politie vrijdag. Voor zover bekend is er bij de aanrijding alleen materiële schade ontstaan.

© ANP Nu.nl


Mmayo?


 


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-03-2011 17:24 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Wetenschapper gestorven aan de pest
Uitgegeven: 2 maart 2011 13:01
Laatst gewijzigd: 2 maart 2011 15:09

AMSTERDAM – Een Amerikaanse wetenschapper die onderzoek deed met verzwakte pestbacteriën is door een ongelukkige samenloop van omstandigheden gestorven aan de pest. Dat blijkt uit een medische analyse.

© ThinkstockDe 60-jarige Malcolm Casadaban stierf in 2009 onder mysterieuze omstandigheden na experimenteel onderzoek aan de Universiteit van Chicago met de bacterie Yersinia pestis, de veroorzaker van de pest.

Uit een nieuwe medische analyse blijkt dat de wetenschapper door een ongelukkige samenloop van omstandigheden is gestorven aan een besmetting met de pest.




Verzwakt

Zijn besmetting werd waarschijnlijk veroorzaakt door een erfelijke aandoening die hij had, maar waarvan hij niet op de hoogte was. Dat meldt het Britse tijdschrift New Scientist.

De pestbacteriën waarmee Casadaban werkte, waren verzwakt en daardoor normaal gesproken ongevaarlijk. De laboratoriumvariant van Yersinia pestis is genetisch zo gemanipuleerd dat de bacterie moeite heeft om ijzer op te nemen. Die stof heeft de ziekteverwekker nodig om belangrijke enzymen aan te maken

Zonder het zelf te weten leed Casadaban echter aan hemochromatose, een genetische stoornis die ervoor zorgt dat het bloed van mensen verzadigd raakt met ijzer.


Bloed

Toen tijdens het onderzoek van de wetenschapper enkele verzakte pestbacteriën in zijn bloed terecht kwamen, profiteerden de organismen van de overvloed aan ijzer in zijn bloed. Casadaban raakte daardoor besmet met de pest, zo is gebleken uit onderzoek van het Amerikaanse instituut Centers for Disease Control and Prevention.

Waarschijnlijk kwamen de pestbacteriën in het lichaam van de wetenschapper terecht omdat hij niet met rubberhandschoenen werkte. Handschoenen zijn eigenlijk verplicht in wetenschappelijke laboratoria, maar veel onderzoekers negeren de regels als ze met bacteriën werken die in de praktijk ongevaarlijk zijn.


Muizen

Verzwakte pestbacteriën zijn normaal gesproken zo veilig dat zelfs muizen niet besmet kunnen raken met de pest als ze in contact komen met de organismen.

Toen Casadaban naar de dokter ging met griepachtige verschijnselen, kwam dan ook niemand op het idee dat hij wel eens besmet kon zijn met de pest. Tot die theorie kwamen artsen pas na zijn dood. De pest is met de juiste antibiotica tegenwoordig goed te genezen.

© NU.nl/Dennis Rijnvis


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-03-2011 20:31 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Phil Collins gaat met pensioen
Uitgegeven: 4 maart 2011 17:26
Laatst gewijzigd: 4 maart 2011 17:34
AMSTERDAM - Phil Collins stopt met het maken van muziek en denkt niet dat iemand dit zal missen. De 60-jarige muzikant biedt zelfs zijn excuses aan voor de nummers die hij heeft geproduceerd.
© Wenn.com

"Ik vind het geen wonder dat mensen een hekel aan mij hebben. Het spijt me dat mijn muziek zo succesvol was." Collins herkent zichzelf niet als hij naar oude beelden van zichzelf kijkt. "Ik ben nu een compleet ander persoon", vertelt hij in een interview met het tijdschrift FHM.

"Ik denk ook niet dat iemand me zal missen. Ik ben veel gelukkiger als ik mezelf uit de schijnwerpers hou."

De Britse zanger en drummer kampt met een nekkwetsuur en zenuwletsel in zijn handen, waardoor hij niet meer kan drummen. "Ik maak me geen zorgen over het nooit meer kunnen drummen. Wat ik veel erger vind is het niet kunnen snijden van een brood of dat ik niets kan bouwen voor mijn kinderen."

Nooit meer

Artsen vertellen Collins dat hij hoop moet houden, binnen een jaar moeten zijn handen aangesterkt zijn. "Maar ze zijn niet meer sterk genoeg om te drummen. Dat zal ik waarschijnlijk nooit meer kunnen."

Collins, die bekend werd als lid van Genesis en later als soloartiest ruim 150 miljoen albums verkocht, trekt zich terug uit de muziekindustrie. "Ik kijk naar de MTV Music Awards en denk: ik kan geen onderdeel uitmaken van die business. Ik hoor echt niet thuis in die wereld."

De zanger heeft zijn exitstrategie al klaarliggen. "Ik ga op een mysterieuze fietsvakantie en keer niet meer terug. Dat zou een geweldige manier zijn om het verhaal te beëindigen."
© Novum


Uhm..?


Je moeder.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-03-2011 21:32 by XXL Profiel van XXL

WTF???

Op een of andere manier komt dat bijna op me over als een zelfmoord-brief.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-03-2011 8:04 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

'Straatcoaches verzinnen overlast voor quotum'

AMSTERDAM - Straatcoaches in Amsterdam verzinnen meldingen over overlastgevende jongeren om aan hun quotum te voldoen.

© NU.nl/Chris Heijmans

De beveiligers moeten ongeveer acht incidenten met hangjongeren per dag melden, maar als er - bijvoorbeeld vanwege regen - niemand op straat is, krijgen jongeren verzonnen klachten in de schoenen geschoven.

De straatcoaches krijgen miljoenen euro's subsidie. Meerdere (ex-)straatcoaches verklaren tegenover De Telegraaf dat de meldingen worden verzonnen om het budget te verantwoorden.

"Onze leidinggevenden moeten toch verantwoorden waar ze die 6,4 miljoen euro subsidie voor nodig hebben."

Een oud-straatcoach verklaart met het werk te zijn gestopt omdat hij het vreselijk vond het vertrouwen van de jongeren te schaden.

"Moest je bijvoorbeeld zeggen dat je die en die op straat had zien blowen. Kregen de ouders van zo'n jongen de politie op bezoek. Nou, laat die gast dan nog maar eens aan zijn vader uitleggen dat hij niet eens rookt."

Een andere voormalig straatcoach zegt dat het goed verdiende en dat het werk licht was. "We verdienden 1800 euro en je hoeft niet geschoold te zijn. Dat is lekker verdienen, want we deden vaak helemaal niks."

Hij zag ook coaches blowen, gedrag wat ze onder de jongeren juist geacht worden te ontmoedigen. Andere coaches zouden cocaïne dealen en gestolen spullen verkopen.



Tsssk.


Bruce Banner


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-03-2011 8:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dus de overlast van jongeren valt wel mee, kan de pvv ook weer opzouten


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-03-2011 8:47 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 maart 2011 8:43 schreef Jenje het volgende:
Dus de overlast van jongeren valt wel mee, kan de pvv ook weer opzouten
Hehe, dat schoot ook door mijn hoofd... (<--- cola voor jou).


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-03-2011 8:55 by Forever After Profiel van Forever After

Welke partij(en) heeft/hebben het quotabeleid eigenlijk ingevoerd?


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-03-2011 10:34 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 5 maart 2011 8:04 schreef Lainedil het volgende:
'Straatcoaches verzinnen overlast voor quotum'

AMSTERDAM - Straatcoaches in Amsterdam verzinnen meldingen over overlastgevende jongeren om aan hun quotum te voldoen.

© NU.nl/Chris Heijmans

De beveiligers moeten ongeveer acht incidenten met hangjongeren per dag melden, maar als er - bijvoorbeeld vanwege regen - niemand op straat is, krijgen jongeren verzonnen klachten in de schoenen geschoven.

De straatcoaches krijgen miljoenen euro's subsidie. Meerdere (ex-)straatcoaches verklaren tegenover De Telegraaf dat de meldingen worden verzonnen om het budget te verantwoorden.

"Onze leidinggevenden moeten toch verantwoorden waar ze die 6,4 miljoen euro subsidie voor nodig hebben."

Een oud-straatcoach verklaart met het werk te zijn gestopt omdat hij het vreselijk vond het vertrouwen van de jongeren te schaden.

"Moest je bijvoorbeeld zeggen dat je die en die op straat had zien blowen. Kregen de ouders van zo'n jongen de politie op bezoek. Nou, laat die gast dan nog maar eens aan zijn vader uitleggen dat hij niet eens rookt."

Een andere voormalig straatcoach zegt dat het goed verdiende en dat het werk licht was. "We verdienden 1800 euro en je hoeft niet geschoold te zijn. Dat is lekker verdienen, want we deden vaak helemaal niks."

Hij zag ook coaches blowen, gedrag wat ze onder de jongeren juist geacht worden te ontmoedigen. Andere coaches zouden cocaïne dealen en gestolen spullen verkopen.



Tsssk.


Dus zeg maar het zelfde wat ze ook doen met verhalen over bijvoorbeeld global warming???

Geld binnen halen.
En het volk trapt er wel in.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-03-2011 10:37 by Forever After Profiel van Forever After

Global warming?

Daarom zit je zeker al met de twee koudste winters van de laatste 15 a 20 jaar op rij te kijken?

:')




 


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-03-2011 10:38 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 5 maart 2011 10:37 schreef Forever After het volgende:
Global warming?

Daarom zit je zeker al met de twee koudste winters van de laatste 15 a 20 jaar op rij te kijken?

:')





Al een carrière bij het wetenschappelijk bureau van de PVV overwogen? :')


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 05-03-2011 10:45 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Nieuws: :') is de neue *ik ben gewoon uitgeluld maar wil toch nog ff wat zeggen* -smiley.



Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-03-2011 10:45 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 5 maart 2011 10:38 schreef Gemene Lepel het volgende:
Al een carrière bij het wetenschappelijk bureau van de PVV overwogen? :')


Dat laat ik aan mensen over met een meer gelijkend kapsel.


 


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-03-2011 10:47 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 maart 2011 15:48 schreef Forever After het volgende:
Botsing door epileren wenkbrauwen
Uitgegeven: 4 maart 2011 12:21
Laatst gewijzigd: 4 maart 2011 15:44

ENSCHEDE - Een 27-jarige vrouw uit Zwolle is donderdag in Enschede met haar auto op een ander voertuig gebotst doordat zij haar wenkbrauwen zat te epileren.

De Zwolse reed achterop de auto van een 45-jarige man uit Enschede. Die schoot door de klap op de auto van zijn voorgangster, een 52-jarige vrouw uit Almelo.

De twee stonden voor een verkeerslicht te wachten, aldus een woordvoerster van de politie vrijdag. Voor zover bekend is er bij de aanrijding alleen materiële schade ontstaan.

© ANP Nu.nl


Mmayo?



Ja sorrie man! Belachelijk trouwens, als die voorste automobilist niet was gestopt voor dat rode licht dan was er niks aan de hand geweest.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-03-2011 10:47 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 5 maart 2011 10:45 schreef G.I.R.L. het volgende:
Nieuws: :') is de neue *ik ben gewoon uitgeluld maar wil toch nog ff wat zeggen* -smiley.




:')


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 05-03-2011 10:52 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 5 maart 2011 10:37 schreef Forever After het volgende:
Global warming?

Daarom zit je zeker al met de twee koudste winters van de laatste 15 a 20 jaar op rij te kijken?
Je vergeet nu even de warmterecords van de afgelopen paar zomers en de droogte.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-03-2011 10:56 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 05-03-2011 10:58 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 4 maart 2011 20:31 schreef karnivoor het volgende:
Phil Collins gaat met pensioen
Uitgegeven: 4 maart 2011 17:26
Laatst gewijzigd: 4 maart 2011 17:34
AMSTERDAM - Phil Collins stopt met het maken van muziek en denkt niet dat iemand dit zal missen. De 60-jarige muzikant biedt zelfs zijn excuses aan voor de nummers die hij heeft geproduceerd.
© Wenn.com

"Ik vind het geen wonder dat mensen een hekel aan mij hebben. Het spijt me dat mijn muziek zo succesvol was." Collins herkent zichzelf niet als hij naar oude beelden van zichzelf kijkt. "Ik ben nu een compleet ander persoon", vertelt hij in een interview met het tijdschrift FHM.

"Ik denk ook niet dat iemand me zal missen. Ik ben veel gelukkiger als ik mezelf uit de schijnwerpers hou."

De Britse zanger en drummer kampt met een nekkwetsuur en zenuwletsel in zijn handen, waardoor hij niet meer kan drummen. "Ik maak me geen zorgen over het nooit meer kunnen drummen. Wat ik veel erger vind is het niet kunnen snijden van een brood of dat ik niets kan bouwen voor mijn kinderen."

Nooit meer

Artsen vertellen Collins dat hij hoop moet houden, binnen een jaar moeten zijn handen aangesterkt zijn. "Maar ze zijn niet meer sterk genoeg om te drummen. Dat zal ik waarschijnlijk nooit meer kunnen."

Collins, die bekend werd als lid van Genesis en later als soloartiest ruim 150 miljoen albums verkocht, trekt zich terug uit de muziekindustrie. "Ik kijk naar de MTV Music Awards en denk: ik kan geen onderdeel uitmaken van die business. Ik hoor echt niet thuis in die wereld."

De zanger heeft zijn exitstrategie al klaarliggen. "Ik ga op een mysterieuze fietsvakantie en keer niet meer terug. Dat zou een geweldige manier zijn om het verhaal te beëindigen."
© Novum


Uhm..?
Jammer. Phil Collins is een held.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2011 11:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 maart 2011 17:24 schreef kwelgeest het volgende:
Wetenschapper gestorven aan de pest
[..]

Muizen

Verzwakte pestbacteriën zijn normaal gesproken zo veilig dat zelfs muizen niet besmet kunnen raken met de pest als ze in contact komen met de organismen.

[..]



Zelfs muizen? is het zo dat muizen zoveel makkelijker getroffen worden door de pest? lijkt me juist dat dat die daar minder last van hebben als overdrager van de ziekte.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2011 11:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 maart 2011 8:43 schreef Jenje het volgende:
Dus de overlast van jongeren valt wel mee, kan de pvv ook weer opzouten

Nee de PVV moet straatcoaches uitzetten!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 05-03-2011 11:46 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Of inzetten. Of beide. :')



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-03-2011 11:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

straatjongeren inzetten tegen straatchoaches!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen