IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Komkommertijd [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 29-03-2011 12:28 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 29 maart 2011 12:15 schreef MR. N het volgende:
Dus? Zijn die personen die zich aangesproken voelen dan onterecht verongelijkt? Lijkt me juist een voorbeeld van integratie dat mensen de vrijheid nemen om het er niet mee eens te zijn.

Nee dat is een voorbeeld van vrijheid van meningsuiting waarvan een grote groep in Nederland vindt dat ze dat niet mogen hebben omdat ze zelf zo onzeker als de pest zijn over hun eigen toekomst.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-03-2011 12:31 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 29 maart 2011 12:28 schreef Naturens Galleri het volgende:
Nee dat is een voorbeeld van vrijheid van meningsuiting waarvan een grote groep in Nederland vindt dat ze dat niet mogen hebben omdat ze zelf zo onzeker als de pest zijn over hun eigen toekomst.


Ik weet niet of het door onzekerheid gevoed wordt. Ik denk dat de media een grote rol spelen in onterechte gevoelens over veiligheid e.d.


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-03-2011 12:34 by Mark Profiel van Mark

Ik dacht dat Wilders iets had tegen burka's (volledige gelaatbedekking), niet tegen hoofddoekjes an sich? Mijn oma draagt ook nog altijd een hoofddoekje als ze naar buiten gaat, dat was heel normaal in de katholieke gemeenschap.

Ze moeten in Nederland eens ophouden met die kansloze symptoombestrijding als hoofddoekjes verbieden en zo. Als je denkt dat de Islam vrouwen onderdrukt, ga dan eens het gesprek aan met die vrouwen en ondersteun emancipatie-acties vanuit hun eigen gemeenschap, in plaats van dit soort triest gedoe. Ik vind Nederland de laatste jaren sowieso een beetje een eng land geworden, ben soms blij dat ik er weg ben.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 29-03-2011 12:35 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

-------> .


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-03-2011 12:41 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 maart 2011 12:34 schreef Mark het volgende:
Ik dacht dat Wilders iets had tegen burka's (volledige gelaatbedekking), niet tegen hoofddoekjes an sich? Mijn oma draagt ook nog altijd een hoofddoekje als ze naar buiten gaat, dat was heel normaal in de katholieke gemeenschap.

Ze moeten in Nederland eens ophouden met die kansloze symptoombestrijding als hoofddoekjes verbieden en zo. Als je denkt dat de Islam vrouwen onderdrukt, ga dan eens het gesprek aan met die vrouwen en ondersteun emancipatie-acties vanuit hun eigen gemeenschap, in plaats van dit soort triest gedoe. Ik vind Nederland de laatste jaren sowieso een beetje een eng land geworden, ben soms blij dat ik er weg ben.
Dit dus.
Wel jammer dat de mensen waar het over gaat zelden iets van zich laten horen, terwijl er wel altijd over ze gepraat wordt. Die emancipatie is overigens m.i. al op gang aan het komen. Vrouwen uit moslimculturen studeren steeds meer en komen vanzelf hogerop, soms nog met een hoofddoek op ook.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 29-03-2011 12:42 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 29 maart 2011 12:34 schreef Mark het volgende:
Ik dacht dat Wilders iets had tegen burka's (volledige gelaatbedekking), niet tegen hoofddoekjes an sich? Mijn oma draagt ook nog altijd een hoofddoekje als ze naar buiten gaat, dat was heel normaal in de katholieke gemeenschap.

Ze moeten in Nederland eens ophouden met die kansloze symptoombestrijding als hoofddoekjes verbieden en zo. Als je denkt dat de Islam vrouwen onderdrukt, ga dan eens het gesprek aan met die vrouwen en ondersteun emancipatie-acties vanuit hun eigen gemeenschap, in plaats van dit soort triest gedoe. Ik vind Nederland de laatste jaren sowieso een beetje een eng land geworden, ben soms blij dat ik er weg ben.


+1. Emancipatie afdwingen door de 'onderdrukte' vrouwen toegang tot openbaar vervoer en openbare ruimtes te verbieden? Hoe in hemelsnaam gaat *dat* werken (en ja: dat wil de PVV)


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-03-2011 12:43 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 29 maart 2011 12:35 schreef MR. N het volgende:
-------> .


+1

Op Facebook had ik het ook nog leuk gevonden.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 29-03-2011 12:44 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 29 maart 2011 12:41 schreef bastianus het volgende:
Dit dus.
Wel jammer dat de mensen waar het over gaat zelden iets van zich laten horen, terwijl er wel altijd over ze gepraat wordt. Die emancipatie is overigens m.i. al op gang aan het komen. Vrouwen uit moslimculturen studeren steeds meer en komen vanzelf hogerop, soms nog met een hoofddoek op ook.

Misschien is dát juist de angst van de Échte Hollandse Man.

[Dit bericht is gewijzigd door Naturens Galleri op 29-03-2011 12:45]


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-03-2011 12:44 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 maart 2011 12:04 schreef Ralph het volgende:
Klopt. Maar als jij er jarenlang zonder problemen in rond hebt kunnen lopen en je wordt er nu ineens op aangevallen ageer je daar ook op.


AG gaf een blaatreactie, maar wat jij zegt zou wel eens voor kunnen komen, echter, volgens mij conformeren metals zich gewoon bij een serieuze baan. De meesten die ik ken knipten hun haar af of deden iig neutrale kleding aan. Ikzelf loop er ook gewoon in nette schoenen en een blouse rond en hoewel ik een metalshirt addict ben, vindt ik dat prima.

Dat neemt niet weg dat metalkleding over het algemeen door de maatschappij niet gewaardeerd wordt, maar ik heb nog nooit gehoord van protesterende metals of appel voor een metalshirtjesdag.

quote:
Op 29 maart 2011 12:03 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat zei ik niet.


Die 'nee jij' reactie draai ik weer terug dus kom maar met die quote.

quote:
Misschien wel, ja. Gaat alleen wel erg lang door voor iets wat "zichzelf het beste onderuit haalt".


Of jij iets lang of kort vindt duren is een non-argument. Er is een beleid en als blijkt dat dat niet werkt dan wordt dat voor iedereen duidelijk. Die fase moet echter wel eerst bereikt worden, anders blijft de twijfel welig tieren.

quote:
Die Nationale Hoofddoekendag wordt al vanaf 2007 gehouden, en ook toen duurde het gezeik al veel te lang


Klinkt als: tijd voor een Vuile onderbroeken-dag

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 29-03-2011 12:47]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-03-2011 13:02 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 29 maart 2011 12:44 schreef Mutilator het volgende:
Dat neemt niet weg dat metalkleding over het algemeen door de maatschappij niet gewaardeerd wordt, maar ik heb nog nooit gehoord van protesterende metals of appel voor een metalshirtjesdag.



Ja, maar jij wordt ook niet automatisch gestigmatiseerd als jij in een metalshirtje rondloopt. Ik heb er begrip voor dat mensen vinden dat het dragen van een volledig gezichtsbedekkende hoofdtooi in een publieke of dienstverlenende functie niet zou mogen, maar het probleem van een hoofddoekje zie ik echt niet. En in het dagelijkse straatbeeld zou het me al helemaal worst wezen wat mensen willen dragen. Het overgrote deel van de dames boven de 60 in de buurt waar ik opgegroeid ben (allemaal Nederlandse katholieken) dragen die dingen nog altijd, niks mis mee. Populistisch gezeik van het hoogste niveau.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-03-2011 13:07 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 29 maart 2011 12:44 schreef Mutilator het volgende:
AG gaf een blaatreactie, maar wat jij zegt zou wel eens voor kunnen komen, echter, volgens mij conformeren metals zich gewoon bij een serieuze baan. De meesten die ik ken knipten hun haar af of deden iig neutrale kleding aan. Ikzelf loop er ook gewoon in nette schoenen en een blouse rond en hoewel ik een metalshirt addict ben, vindt ik dat prima.


Ik reageer op jouw metalshirt-argument. Daar heeft AG verder helemaal niets mee te maken.

Verder lees je niet wat ik schrijf. Nogmaals dan:

quote:
Op 29 maart 2011 12:04 schreef Ralph het volgende:
Klopt. Maar als jij er jarenlang zonder problemen in rond hebt kunnen lopen en je wordt er nu ineens op aangevallen ageer je daar ook op.




http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-03-2011 13:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 maart 2011 12:44 schreef Mutilator het volgende:
AG gaf een blaatreactie,

Waar heb je het over?
quote:
maar wat jij zegt zou wel eens voor kunnen komen, echter, volgens mij conformeren metals zich gewoon bij een serieuze baan.

Dat is helemaal niet de zwaarte van de kwestie hier! Er wordt verdomme gesteld dan men buiten werk gedwongen wordt aan een door de overheid gestelde norm!
quote:
Die 'nee jij' reactie draai ik weer terug dus kom maar met die quote.

Welke quote?
quote:
Of jij iets lang of kort vindt duren is een non-argument. Er is een beleid en als blijkt dat dat niet werkt dan wordt dat voor iedereen duidelijk. Die fase moet echter wel eerst bereikt worden, anders blijft de twijfel welig tieren.

Waar heb je het nu weer over?

Er is geen beleid, er is alleen maar een voortdurend schofferen van moslims in het publieke debat. Ik zou dat ook een keer klaar mee zijn en m'n mond open trekken, hoewel ik het zo lang mogelijk zou negeren.
quote:
Op 29 maart 2011 13:02 schreef Mark het volgende:
Ja, maar jij wordt ook niet automatisch gestigmatiseerd als jij in een metalshirtje rondloopt.

Inderdaad, ik heb nog nooit van een metalvoddentaks gehoord bvb. Totaal andere orde 'probleem'.


Quis moderabat ipsos moderatores?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-03-2011 13:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Nu ik er aan denk; een oma van mij droeg ook heel vaak een "hoofddoek" als ze de straat op ging. (En wij zijn geen moslims). "Vroeger"was het dragen van hoofdoeken bij ons ook redelijk normaal.

ok, Mark was me dus voor. hebben wij dezelfde oma (neef)Mark?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 29-03-2011 13:21]


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-03-2011 13:18 by Silence Profiel van Silence



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-03-2011 13:55 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 maart 2011 13:07 schreef Ralph het volgende:
Ik reageer op jouw metalshirt-argument. Daar heeft AG verder helemaal niets mee te maken.


Klopt, maar het was toch te opvallend om niet te benoemen. Een link met jouw reactie leggen was niet de intentie.

quote:
Verder lees je niet wat ik schrijf. Nogmaals dan:




De vraag is of het wel 'opeens' is, dus 'plotseling' dan wel 'zonder aanleiding'. Waarom stuit het op die weerwil? Men zou er bijvoorbeeld juist ook de eigen sociale en maatschappelijke positie mee kunnen verbeteren. Joden hebben dit door en hebben hun keppeltje afgedaan. Moderne moslims zien dit nut ook in. Toch al die heisa.

Ik zal de metalshirtjes vergelijking van Mr.N. niet meer erin meenemen omdat AG dat niet in verhouding vindt staan.

@AG: 'buiten werk' is een context wat je nu wil toevoegen in de discussie, maar staat hier bij mij igg niet ter discussie.

WB Quote: lees posts terug.

'Beleid' was breder gesteld: het is idd gewoon debat en het zijn geen wetten. Ook daarom is de ophef opvallend. Moslims doen verstandiger daarboven te staan ipv de slachtofferrol aan te nemen, net als autochtonen die die slachtofferrol aannemen.

Zoals de leerlingen bij Bastianus in de klas: die reageren verstandig.

Zo en nu wat anders; veel plezier hier.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-03-2011 13:56 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Surpriiiiiiiiiiise! @ zwangere tiener van Silence dus

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 29-03-2011 14:49]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 29-03-2011 14:06 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 29 maart 2011 13:55 schreef Mutilator het volgende:
Moslims doen verstandiger daarboven te staan ipv de slachtofferrol aan te nemen, net als autochtonen die die slachtofferrol aannemen.




Even voor de duidelijkheid; is het als moslim het publiekelijk verwerpen van de PVV standpunten tov de islam 'de slachtofferrol' aannemen?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-03-2011 14:22 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Nee joh, zaken moeten van meerdere kanten bekeken kunnen blijven worden. De eenzijdigheid hier is vaak stuitend. Maar, de discussie hier loopt nu nog maar in een 'loop' en wordt zelf heisa.

Veel plezier nog Ralph

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 29-03-2011 14:22]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 29-03-2011 14:31 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Waar doel je dan op met 'slachtofferrol'?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-03-2011 14:38 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 29 maart 2011 14:22 schreef Mutilator het volgende:
Nee joh, zaken moeten van meerdere kanten bekeken kunnen blijven worden. De eenzijdigheid hier is vaak stuitend. Maar, de discussie hier loopt nu nog maar in een 'loop' en wordt zelf heisa.

Veel plezier nog Ralph


Waar héb je het in godsnaam over? En dat is niet lullig of aanvallend bedoeld, maar het is weinig samenhangend wat je nu allemaal zegt.

En dankjewel, denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 29-03-2011 14:39]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-03-2011 14:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 maart 2011 14:38 schreef Ralph het volgende:
Waar héb je het in godsnaam over? En dat is niet lullig of aanvallend bedoeld, maar het is weinig samenhangend wat je nu allemaal zegt.

En dankjewel, denk ik.
Volgens mij speelt hij nu op een persoon.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-03-2011 14:54 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 29 maart 2011 13:55 schreef Mutilator het volgende:
De vraag is of het wel 'opeens' is, dus 'plotseling' dan wel 'zonder aanleiding'. Waarom stuit het op die weerwil? Men zou er bijvoorbeeld juist ook de eigen sociale en maatschappelijke positie mee kunnen verbeteren. Joden hebben dit door en hebben hun keppeltje afgedaan. Moderne moslims zien dit nut ook in. Toch al die heisa.


Wat een gelul man.

Puntsgewijs dan:

1: Jij draagt vanuit je geloof/hobby/gewoonte/weet ik veel bepaalde kleding
2: Dat is nooit een probleem geweest
3: Nu is dat "ineens" wel een probleem (los van de reden daarvoor)
4: De overheid wil je gaan verbieden in je vrije tijd (!) je eigen (!) kleding te dragen

Wat snap je daar niet aan?

Dat die Joden dat keppeltje af doen moeten ze lekker zelf weten, dat versterkt alleen dat gevoel van onderdrukt slachtoffervolk waar ze zich prettig bij lijken te voelen, maar als mij ineens werd verboden me te kleden zoals ik altijd heb kunnen doen ga ik over de zeik, en je gaat me niet wijsmaken dat jij dat niet zou doen.

Daar komt geen "andere kant" bij kijken om het van te benaderen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 29-03-2011 15:17]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-03-2011 15:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Mutilator doet geloof ik mee aan een andere discussie.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-03-2011 15:17 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Ik snap het niet meer.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 29-03-2011 15:18 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 29 maart 2011 15:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Mutilator doet geloof ik mee aan een andere discussie.

Welke discussie bedoel je? Die van 'mijn mening is beter dan die van jou'?


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen