IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Roadburn 2012 Volgende pagina
CTTS
Usericon van CTTS
Posted 17-08-2011 12:02 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

2011 is net geweest maar het eerste bericht over 2012 is er inmiddels al.

http://www.roadburn.com/roadburn-2012/

Roadburn 2012: The Creature Stirs – Part 1

It was pretty intimidating to start working on Roadburn 2012. Why? This year’s festival went down as the best Roadburn ever. Bands, audience and press alike raved about the music and the vibe at Roadburn 2011. Bands spurred each other to deliver fantastic, highly acclaimed performances. Socially speaking, it was one big party. The unique camaraderie between everyone involved turned the 2011 edition into something to remember for a lifetime. Suddenly, it was no longer a rumor. Roadburn’s reputation as one of the world’s best and most laidback festivals to be experienced was confirmed.

The attention focused on Roadburn in the media – and by that I mean everything from print and broadcast media to the blogosphere, social networks and beyond — reached new heights, too. I have been overwhelmed by the countless glowing reviews, the radio shows, and all of the blogging, tweeting and inspiring forum discussions about the 2011 edition of the festival. To me, it felt like this was the year that the sum of Roadburn became greater than its parts.

This isn’t about organizing a festival anymore. Roadburn has become a home away from home for all of us — bands, fans and organizers alike. I have never experienced this as strongly as I did this year. Walking around the 013 venue or among the bars and restaurants around the corner, the Roadburn experience became something palpable. A living, breathing creature.

Roadburn is about making friends and sharing a love for psychedelic, avant-garde, doom and all sorts of other variations on far out sonic pleasures that push the boundaries of music. And in some cases film, art and literature, too.

How could this be so intimidating?

Roadburn 2012 is already rumbling. The living, breathing creature is stirring. Going over all of the various wish lists makes me nervous. Petrified. The typical loop tape inside my head goes something like this: “How can we top this year’s amazing line-up?” “Will it be possible to get all the bands that we have in mind?” “What does everyone want Roadburn 2012 to be?” “Is it even possible to continue Roadburn as it is?” “Can we make the Roadburn experience second to none?”

This is my reality, something I face everyday while working on the 2012 edition. It can be kind of intimidating for me, which I have been assured is natural. Still, I can’t help but get anxious from time to time. I sincerely want Roadburn 2102 to be as good as our previous festivals.

The music biz has changed dramatically since we started out. Even the underground has changed. In 2012 it will be even harder for underground bands to tour, and we simply don’t have the financial means to back tours or to help a dozen bands fly in just for the festival. I see so many suggestions for great cult bands that we can’t get to Roadburn and it really breaks my heart. I want to see them, too!

It’s also impossible to get some of the more well-established bands mentioned. Either they are way too big for Roadburn or they won’t be on tour next spring, or it just isn’t possible to get them involved.

The budget side is always a challenge. The new 13% tax increase on concert tickets here in the Netherlands is another harsh reality to face as it will affect ticket prices for us, too.

Roadburn isn’t a sponsored or corporate event; it’s a break-even festival and all tickets need to be sold. We will go to great lengths to help bands get to Roadburn within the power of our budget. We have to tell more bands and bookers nowadays that there isn’t a pot of gold stashed away. We’re all into this together, and we have to make it work together. It’s give and take from both sides.

I am happy to report that the line-up for Roadburn 2012 is starting to shape up very nicely. We have the headliner for the first night of the festival (Thursday, 12 April) lined up. We also have the overall festival headliner. And the curator! Not to mention several amazing bands. We will start announcing the first bands at the end of August or early September once the final details have been ironed out. Please bear with us; it will definitely be worth the wait.

Roadburn 2012 will include first timers as well as bands that have graced our stages before. Having witnessed their incredible shows during previous editions we couldn’t resist asking them back. The line-up will be nicely balanced. There will be various bands on tour during Roadburn season that will not be appearing at the festival; that’s just how it goes as we strive to keep blazing our unique artistic trail. In the end, Roadburn 2012 will be as amazing as ever before.

Welcome home!

Walter on behalf of Jurgen, the 013 venue and Roadburn.

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-08-2011 12:11 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Dat gezeur over die BTW slaat echt nergens op. Dat is tien Euro per bezoeker per geheel Roadburn.
Ik weet niet hoeveel de gemiddelde Roadburnbezoeker uitgeeft. Ik weet wel dat het niet weining is. En de groep waar ik afgelopen jaar mee, dat tientje merk je niet.

If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 17-08-2011 12:21 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik meen dat vier dagen tegen de tweehonderd euro kostte, toch? 13% er bovenop maakt toch al snel twee tientjes meer. Plus nog eens zeventig oid voor de camping, zit je aan een kleine 300E en dan heb je nog geen biertje gedronken...

Wat ik er overigens met plezier voor lap, daar niet van.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 17-08-2011 12:22]

You have time. You are doing fine.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-08-2011 12:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

3 dagen: (155 / 1.06) * 1.19 = 174.009434
4 dagen: (175 / 1.06) * 1.19 = 196.462264

En dat buiten eventuele 'natuurlijke' prijsverhoging is toch wel een aardig tik erbij. Maar goed, op het totaal is het niet zo schokkend, nee. En dan verkoopt het binnen 20-30 minuten in plaats van 15-20 minuten uit

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 17-08-2011 12:31 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Oh ja, camping, ik meende dat Bert (bus, eieren en allround held) vorig jaar vertelde dat die er dit jaar niet meer zou zijn. Benieuwd of die plannen er nog steeds liggen. Ticketprijs zou ook wel eens anders kunnen zijn, met een beetje pech geen Midi dit jaar...

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 17-08-2011 12:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2011 12:31 schreef intothevoid het volgende:
Oh ja, camping, ik meende dat Bert (bus, eieren en allround held) vorig jaar vertelde dat die er dit jaar niet meer zou zijn. Benieuwd of die plannen er nog steeds liggen. Ticketprijs zou ook wel eens anders kunnen zijn, met een beetje pech geen Midi dit jaar...

Camping valt trouwens onder laag BTW-tarief.

Hoezo geen Midi?

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 17-08-2011 12:37 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Krijgen geen subsidie meer per 1 Januari 2012, meen ik. Weet niet exact hoe en wat.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 17-08-2011 12:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2011 12:37 schreef intothevoid het volgende:
Krijgen geen subsidie meer per 1 Januari 2012, meen ik. Weet niet exact hoe en wat.

Ah, OK. Zou jammer zijn; al was het mijn eerste keer RB, zo'n 2e grotere zaal was toch wel relaxed.

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-08-2011 12:46 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 17 augustus 2011 12:21 schreef intothevoid het volgende:
Ik meen dat vier dagen tegen de tweehonderd euro kostte, toch? 13% er bovenop maakt toch al snel twee tientjes meer. Plus nog eens zeventig oid voor de camping, zit je aan een kleine 300E en dan heb je nog geen biertje gedronken...

Wat ik er overigens met plezier voor lap, daar niet van.
Ik betaalde voor vier dagen 165 volgens mij. /1,03*1,13 zou een tientje zijn. Al vermoed ik dat het 1,19 is waarmee je op zo'n twintig Euro komt. Twintig Euro in een jaar tijd is veel. Zeker als je er minder voor terug zou krijgen (geen midi(?)); maar het alsnog zeker waard. En wat is twintig Euro op een weekend van 900 Euro?

If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 17-08-2011 12:58 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2011 12:46 schreef Kvelgeest het volgende:
Zeker als je er minder voor terug zou krijgen

Dat sowieso niet. Doelstelling van dit feestje is niet om winst te maken, kan me niet voorstellen dat de ticketprijs hetzelfde zou blijven met minder kosten. Maar laten we vooral niet op de zaken vooruit lopen, ik heb er het volste vertrouwen in. Begin alweer goed zenuwachtig te worden voor de eerste aankondigingen.

Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 17-08-2011 12:59 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2011 12:46 schreef Kvelgeest het volgende:
/1,03*1,13

:')

Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-08-2011 13:00 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Haha, ja, het geheel is mij iets te prijzig om te gaan gillen dat ik er sowieso weer ben. Maar als de line-up ook maar een klein beetje tof is, komt dat wel goed.

*Hoopt op SubRosa*

En eigenlijk ook Yoga en Negative Plane.

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-08-2011 13:01 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 17 augustus 2011 12:59 schreef Schuurman het volgende:
Je moeder in een bepaald iemand's pikante ondergoed van je weet wel waar!

Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 17-08-2011 13:01 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

SubRosa. Dat kan toch niet missen inderdaad.

Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.

Brent_
Usericon van Brent_
Posted 17-08-2011 15:07 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Kan mij die prijsverhoging schelen. Er zijn weinig zekerheden in het leven maar mijn Roadburn presentie is één van!

horned_reaper
Usericon van horned_reaper
Posted 17-08-2011 16:54 by horned_reaper Wijzig reactieProfiel van horned_reaperQuote dit berichthttp://www.dreama.nl / www.sharprock.nl

Idd, wat een gezeur om een paar euro's. :')

Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 23-08-2011 17:18 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-08-2011 17:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Las het net ook in de mail. Weet het niet eigenlijk ..

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-08-2011 17:34 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 23 augustus 2011 17:18 schreef Sonic Titan het volgende:
De curator is formeel bekendgemaakt: Voivod

Doet echt maar net een belletje rinkelen.

WAAROM NIET SUBROSA?!?!?!

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 23-08-2011 17:54 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Hmm... Dit jaar snel bij ze weggegaan dat 2de optreden. Maar ik vond Sunn dit jaar ook niet zo boeiend. Alleen bij Sunn wist je nog dat ze gave connecties bij andere bands hebben, die zie ik bij Voivod niet zo snel.

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-08-2011 17:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2011 17:34 schreef Kvelgeest het volgende:
Doet echt maar net een belletje rinkelen.

WAAROM NIET SUBROSA?!?!?!

LOLS

toeval , net indirect vernoemd in de review dat ze er wellicht zullen staan

signature

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 23-08-2011 18:04 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Grappig hoe iedereen her om SubRosa zit te schreeuwen terwijl diezelfde mensen in 2008 waarschijnlijk geen van allen bij Dutch Doom Days aanwezig waren om ze toen te zien. waar ze trouwens, erg slecht waren.

En SubRosa curaten? Laat me niet lachen, het curaten wordt niet overgelaten aan een zichzelf nog niet bewezen hebbend bandje

VoiVod als curator vind ik persooonlijk een ijzersterke zet. Dat gaat gegarandeerd veel variatie in de progammering opleveren. En VoiVoid zelf gaven vorig jaar twee weergaloze concerten op Roadburn die allebei tot de absolute hoogtepunten van het festival gerekend kunnen worden.

Btw, de voorverkoop is kennelijk op zaterdag 26 november.

[Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 23-08-2011 18:05]

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 23-08-2011 18:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2011 18:04 schreef Marcel H. het volgende:
Grappig hoe iedereen her om SubRosa zit te schreeuwen terwijl diezelfde mensen in 2008 waarschijnlijk geen van allen bij Dutch Doom Days aanwezig waren om ze toen te zien.

Hoe is dat grappig?
quote:
waar ze trouwens, erg slecht waren.

Dat heb ik ook gehoord, van andere concerten. Wel begrijpelijk, zitten ook op de CD al behoorlijk op het randje.

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 23-08-2011 18:09 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2011 17:18 schreef Sonic Titan het volgende:
De curator is formeel bekendgemaakt: Voivod
Hmmmm, ik wacht wel even af. Van Voivod vindt ik de cd's met Eric op zang toch het beste en afgelopen jaar heb ik de band op anderhalve nummer na ook niet gezien. Zo goed als Sunn zal het wel niet worden, wat een show was dat!

KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 23-08-2011 18:11 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2011 13:00 schreef Kvelgeest het volgende:
Negative Plane.

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 23-08-2011 18:12 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Gewoon grappig omdat kennelijk men toen niet van ze gehoord had en nu opeens wel terwijl ze qua muziek niet veel anders waren dan nu en toen net als nu zelfs op plaat gewoon middelmatig zijn (oh ja, naar mijn mening, voordat mensen gaan piepen )
Maar het toont wel weer aan dat de meeste mensen toch vooral letten wat de grotere en ietwat grotere labels uitbrengen. Toen op klein Zweeds kwaliteits doomlabel I Hate nu op middelgroot Canadees kwaliteits "trendy" label

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com