|
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | ||||
Auteur: |
|
|
Epic. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Snap wel wat je bedoeld en zaterdag hadden we op het eind ook wel een beetje een overkill aan zwaarheid met Necros Christos/Tombs/Jucifer en Bongripper. Misschien volgend jaar maar meer naar de Admiral Sir Cloudesley's van Roadburn gaan |
|
quote: Merkte idd dat het dit jaar wel een stuk drukker was in de zalen dan vorige jaren eigenlijk. Maar gelukkig niets wat ik wou zien daardoor gemist, is altijd even doorbijten en vanzelf wordt het weer wat rustiger. Maar om daar nog even op door te gaan; mensen die er de hele tijd doorheen lullen. Merk dat Nederlanders daar een goed handje van hebben, zoals een groep die constant door Urfaust heen liepen te lullen en vooral zo hard mogelijk moesten vermelden dat ze de drummer persoonlijk kennen. Interesseert mij het een biet. Ga dan gewoon lekker stoer lopen doen op de gang of na de show, niet tijdens de show. Voor de rest wel weer een heel erg mooi weekend. Eerste dag viel mij een beetje tegen maar OM, Orchid en White Static Demon/JK Flesh waren goed. Vrijdag was een stuk beter met Nachtmystium, Sólstafir, Yob en Dopethrone. Zaterdag hoogtepunten waren Dark Buddha Rising, Jesu, Necro Deathmort, Sleep en daarna Bongripper die er nog even compleet overheen walsten. Mount Fuji was de zondag erg goed evenals Urfaust ondanks het gelul, Bongripper wederom, Dragged Into Sunlight ook erg sterk maar helaas niet helemaal gezien. Yob viel mij eigenlijk behoorlijk tegen, kwam er niet in en merkte dat die Catharsis nummers toch minder sterk zijn dan hun andere werk. Sowieso hoeven ze van mij geen platen meer integraal te spelen en gewoon van ieder album één sterke track spelen! Merkte wel dat ik wat minder hoogtepunten bij elkaar gezien heb dan de vorige jaren, waar ik van het ene hoogtepunt naar de ander liep. Maar Roadburn blijft gewoon een super gaaf festival en volgend jaar weer! Met de bevestiging van Electric Wizard en Godflesh zit dat denk ik wel snor! |
|
quote: Volgens mij heeft Irritante Klootzak dat probleem altijd als hij Nederland speelt. |
|
Daarom was dit ook echt de laatste show in NL. Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
quote: Ik heb me ook een aantal keren afgevraagd wat er in godsherennaam zo ontzettend interessant is dat dat per sé tijdens een band, midden in het publiek, besproken dient te worden. Sommige mensen houden gewoon echt helemaal niet op met praten. Ik begrijp daar niets van. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Dat begreep ik ook ineens tijdens/na de show haha. Was m'n eerste Urfaust show maar vond het verder wel echt gaaf. |
|
+ eentje. Maar jammer van het geluid. Zelfs al 'hoort het zo'. Dit was mijn eerste maar vooral niet m'n laatste roadburn! Enorm genoten en mis de sfeer en muziek behoorlijk. Wat ik niet mis is mijn fucking tent. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
quote: Weet ik, ik heb ook genoeg hippiemuziek & heavy metal gezien, dat vond ik ook wel wat leuker dan al die Bongrippers enzo. Maarja ik hou vooral van Cult of luna, Neurosis, Today is the day en zulke bands stonden er dit jaar niet zoveel.. |
|
Jammer dat het er weer op zit, toch altijd een van de mooiste weekenden van het jaar. Vrijdag beetje een vreemde dag. Shows waar ik het meest naar uitkeek, OM en Ulver, beiden vroegtijdig verlaten. OM was 'em gewoon niet dit keer, slecht geluid, bandleden die er (daardoor?) niet helemaal inzaten. Gelukkig was La Otracina fucking ruig. Ulver, tja. Torenhoge verwachtingen, maar dit werkte niet. Tot en met 'Today' (Jefferson Airplane) geprobeerd, toen de juiste keuze gemaakt en een stuk van Orchid gezien. Hoogtepunt van donderdag was verder Saturnalia Temple . Blij dat ik Michael Gira heb geskipped, gruwelijk goede show dit. Verder goed geamuseerd bij Horisont, Sigiriya en zeker ook Ancestors. Vrijdag helemaal naar de tering aan Farflung begonnen. Supervet, toen pas kwam het 'FUCK, ik ben op Roadburn' moment. Grijns van oor tot oor, geweldige tijd gehad. Door naar Sólstafir, ook te gek. Enorm gegroeid sinds de vorige keer dat ik ze zag. Perfect ook, zo in Het Patronaat. Coole zaal. Half uurtje te vroeg vertrokken zodat ik Conan kon zien. Dat werd alleen luisteren, want stervensdruk. Héél lompe show was dat. Daarna direct door na voren en op de tweede rij bij Electric Moon beland. Supermooi, stomdronken bassiste met de broek op haar knieën. Supervette show. Toen zonder serieuze verwachtingen naar GNOD gegaan. Hoogtepunt van de dag en bij de beste shows van het hele festival. WAANZINNIG. Loeihard, loepzuiver geluid, spacend tot en met. Helemaal in trance. Zanger leek, naderhand bij de merch, ook goed van het pad te zijn...Helemaal tripped out bij Anekdoten beland, perfecte band voor dat moment. Onderuitgezakt een biertje gedronken en helemaal leeggezogen uiteindelijk teruggegaan naar de camping. Zaterdag afgetrapt in de kroeg, toen goed beneveld bij Dark Buddha Rising binnengestapt. VET!! Zelden zo'n overtuigend, fucked up sfeertje tijdens een concert gehad. Vriendin trok zelfs wat bleek weg en is vroegtijdig vertrokken. Heldenwerk. Toen mooie optredens van Saviours en Leaf Hound gezien, The Wounded Kings klonken best kut op het balkon. The Obsessed: leuk, maar na een paar nummers vertrokken richting Mars Red Sky. Kende ik niet, maar was best overtuigend. Toen SLEEP. Mooiste show van het festival. In het midden, vooraan gestaan. Twintig minuten Dopesmoker, toen alles wat er toe deed, toen nog meer Dopesmoker. Band ging stuk, trommelvliezen gingen stuk, ik ging stuk. Goed stonede bedoening ook in de zaal. Heavy Jam daarna was bijna teveel van het goede. Geweldig staan genieten, J. Mascis is wel echt een koning, mooi einde van de dag toen de gitaar tegen de drumkit werd aangeslingerd. Zondag met een beangstigende kater begonnen. Tot halverwege Electric Moon nauwelijks durven bewegen in verband met een heftig protesterend lijf. Niet cool. Electric Moon: wel cool. Ging goed los, mooi optreden. Toen een stukje Urfaust gezien, viel me niet tegen. Bongripper vervolgens, allejezus, wat een belachelijk lompe bedoening. Sonische stoomwals, liet niets van me heel. Yob daarna was even wennen, maar Catharsis beviel me heel goed. Toch een van hun sterkste platen imho. Goed sfeertje. Fleshpress vanuit de hal gezien, knuppelharde, intense show. Mooi werk. Tenslotte Bong. Oef, wat was dat een perfecte afsluiter. Helemaal van de planeet. Nu tijd voor de post-Roadburn depressie. Aftellen voor volgend jaar is begonnen...Héél blij met Electric Wizard. You have time. You are doing fine. |
|
Intothevoid, jij moet wel een hele erge kater gehad hebben dat jij dacht Electric Moon te zien spelen op de Afterburner terwijl het toch echt een elektrische sinaasappel was Maar alle gekeheid op een stokje, Electric Orange zittend tege2n de Green Room aan gehoord onder het genot van een biertje en goed gezelschap en daar klonk het erg prettig. Voor de rest: Donderdag: dUSK/disEMBOWELMENT: zeer goed Year Of The Goat: super Saturnalia Temple: super Om: middelmatig Lord Vicar: goed, eindelijk die gasten eens aan het werk gezien terwijl ze niet totaal bezopen waren Orchid: hoogtepunt van de eerste dag. Sigiriya: goed Vrijdag: Farflung: goed Kong: super Eletric Moon: lekker Voivod: hoogetpunt van het festival, vooral het Dimension Hätröss gedeelte. Huata: goed, maar nogal onwennige podiumpresentatie Saturday: 40 Watt Sun: slecht. Wat een rommelig ongeïnteresseerde meuk vol met fouten deze keer. Terwijl het zo geweldig was op Dordrecht Doom Day vorig jaar. En komt totaal niet over op zo'n groot podium waar het ook nog eens verzuipt. Intieme shows moet 40 Watt Sun geven. Celestial Season: zeer goed (al duurde het enige tijd voordat ik aan deze manier van zingen van George gewend was. Maar het blijft jammer van die Vienna cover die ook op de plaat staat) Church Of Misery: zoals altijd lange leve de lol Alkerdeel: super, hoogetpunt van de zaterdag. The Obsessed: oké, biets mneer, niets minder. Wino zonde rgitaar is al statisch maar nu met een gitaar om nog statischer. Necros Christos: zeer goed en geen seconde spijt van gehad dat ik Sleep daar heb laten schieten. Devil: heerlijk. Maar de muziek moet je echt wel liggen Sunday: Electric Orange: van buiten de zaal gehoord en was lekker om de dag mee te beginnen onder het genot van een biertje en slap geouwehoer. Internal Void: oké Urfaust: super Bongripper: oké, niets meer niets minder, wel superlomp Coroner: niet goed, zacht geluid achter in de zaal. Rommelig, onstrak, te veel nummers van Mental Vortex en Grin, te veel kleine foutjes. De heren moeten een voorbeeld aan hun generatiegenoten Voivod nemen hoe het wel moet en ook kan. Al met5 al wederom een prima vier dagen gehad, veel oude en nieuwe bekenden ontmoet. Supergezellig en zal de rest van mijn vakantie zeker nodig hebben om volledig bij te komen. Maar natuurlijk woensdag nog eens dunnetjes overdoen op Footprints In The Void met Ortega, Conan en Dragged INto Sunlight. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Dour Festival. Sorry voor het storen. Geweldig om de positieve berichten hier te lezen, overigens. Dat doet er mij aan denken dat ik volgend jaar echt eens moet proberen om aan een ticket te geraken, zeker nu ik deze muziek echt hard begin te trekken. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Voor de liefhebbers die geen genoeg kunnen krijgen, morgenavond doet d.USK/diSEMBOWELMENT nog een speciale show in Leeuwarden. http://www.poppodiumromein.nl/index.php/agenda/details/240-romein-xs-duskdisembowelment--faal |
|
Donderdag 3 mei naar Chelsea Wolfe in Winston - Amsterdam! En misschien aankomende wo. nog Ortega - Conan - Dragged into Sunlight in Utrecht. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
quote: KOm gewoon naar Utrecht joh, gezellig. Met een beetje mazzel heb de tape dan al gecheckt van Ortega Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Intothevoid schrijft vermakelijke reviews. Moet je wat mee gaan doen! Ja hoor... |
|
quote: Wil wel, maar het is lastig met OV volgens mij. En een aardig eind rijden. Nog iemand die langs Zwolle komt? "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
quote: Heel misschien dat Mark van de Graanrepubliek distro langs zwolle wil rijden op de terugweg... |
|
Pff, de Roadburn-kater is serieus problematisch dit jaar. Buh. Hoogtepunten? Orchid, Sleep, AUN (die voor een man of 4 stonden te spelen) en Bongripper (op Afterburner). Dieptepunt: Luipaard één-nul-acht. Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. |
|
Wie heeft Electric Moon nog gezien (baal er enorm van dat ik ze gemist heb) en waarom viel The Obsessed zo enorm tegen? Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. |
|
Yo, bij AUN stond het toch nogal vol of stond iedereen bewust achterin bij de deuren? |
|
quote: Nee; ik stond de eerste nummers vooraan - ging me iets te hard na een minuut of 15. Later wat achterin gaan staan, was zo goed als leeg. Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. |
|
Ah okay, vreemd. Ik liep erheen maar toen leek het echt vol te staan (mensen tot achter de deur) waardoor we weinig zin hadden ons er weer tussen te mengen, maar dat was wellicht gezichtsbedrog dan. |
|
Bij het begin stond het echt wel erg vol bij AUN. Stond zelf vooraan, maar na zo'n 10min maar vertrokken. Als ik echter later nog eens langs de zaal passeerde was er inderdaad veel minder volk. |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |