IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Roadburn 2013 Vorige pagina | Volgende pagina
Northward
Usericon van Northward
Posted 22-04-2013 19:14 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

HARD WEEKEND! De vierde Roadburn alweer en het blijft qua line-up het beste festival wat er is.

DO - LORD MANTIS sowieso de band vd dag, fucking hard. MASERATI kende ik niet, maar was erg cool. Verder was BLUES PILLS aardig en gaf THE BLACK HEART REBELLION opnieuw een sterke show weg. Nogal tegenvallend was LANTLOS.

VR - GOAT en LES DISCRETS waren mijn hoogtepunten. ELECTRIC WIZARD sterk maar stond op een slechte plek en al eerder gezien. UNCLE ACID en ETERNAL TAPESTRY waren ook hard. AMENRA maar geskipt wegens te druk en al vaak gezien.

ZA - ASH BORER, machtig intens, band van het festival. Ook FELL VOICES was erg intens, vooral die drummer. THE RUINS OF BEVERAST was ook genieten, sterke show. Verder nog wat stukken her en der gezien, A FOREST OF STARS kwam niet helemaal over.

ZO - GOLDEN VOID, heerlijke band. SIGH was niet te doen, NIHILL verrassend goed, PALLBEARER viel helaas wat tegen (vocaal vooral) en verder alleen gesmoked.

Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 22-04-2013 19:54 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Was mooi, weer veel te gekke shit gezien.

Donderdag:

Flink stuk Black Bombaim, was erg tof. Pallbearer in de grote zaal wist me - ondanks het feit dat ik die plaat van vorig jaar erg goed te doen vind - niet echt te pakken, dus ben ik naar het Patronaat gegaan om daar wat Grolschjes te drinken en een stukje van The Atlas Moth mee te pakken. Kende het totaal niet, maar toffe band, leuke verrassing. Daarna maar eens een rondje merch, volgens mij is er aansluitend ook wat gegeten. Vervolgens heb ik gepoogd om een stuk Pilgrim mee te kunnen pakken, maar dat was me te druk (wel terecht, want het was tof). Magdalena Solis had volgens mij redelijk wat potentie, maar het kleine stukje dat ik heb gezien viel me eerlijk gezegd toch tegen. Mooi op tijd naar de main stage voor de eerste High on Fire-set, en dat vond ik (als liefhebber van het oudere HoF-werk) serieus gaaf. Maserati was vervolgens de band van de dag. Ik ging erheen met hoge verwachtingen en werd compleet weggeblazen, te gekke shit. Daarna was het ineens ruim anderhalf uur niks (in het blok erna hoefde ik niet per sé iets te zien) tot The Psychedelic Warlords aan de beurt waren, maar zo lang heb ik het helaas niet gered.

Vrijdag:

Mooi op tijd Tilburg in voor Dread Sovereign, was erg gaaf. Daarna toch maar even naar buiten gegaan, waar ik constateerde dat er al een aardige rij voor Kadavar stond. Stuk Tombstoned meegepakt, redelijk dertien-in-een-dozijn, maar prima voor wat het is. Cleane zang deed een beetje afbreuk aan het geheel, vond ik. Op tijd weggegaan voor Witch Mountain in het Patronaat, en dat was serieus te gek. Die vocals, té epic. Bij Uncle Acid was het zoals verwacht goed druk, ik schat dat ik (op diverse kutplekken in de zaal) twee nummertjes heb gehoord voordat ik het welletjes vond. Beetje halfbakken in de deur van de gang staan leunen zonder iets te kunnen zien, zag ik niet zitten. Stukje The Pretty Things gezien, was gaaf. Moss jammer genoeg niet gezien, weet niet meer precies waarom, maar zal wel iets met bier drinken / merch / clownen / eten te maken hebben gehad. Vervolgens het enige echte clusterfuck-momentje van het festival. Cough met enige tegenzin overgeslagen omdat ik ze al eens heb gezien, stuk van Eternal Tapestry gezien, tot ik zin kreeg om nog een stuk Electric Wizard te gaan kijken. Zo gezegd, zo gedaan, flink stuk van de show gezien, maar wederom ben ik op tijd weggegaan voor Goat. Mooi plekje ergens links vooraan gevonden, een van de meest vermakelijke en goede shows van Roadburn gezien, en ook muzikaal stond het als een huis. Zeer terecht, die hype, wat een band. Vervolgens zag ik het niet zitten om me in een drukke Green Room te begeven voor Satan's Satyrs en stond er een flinke rij voor Amenra. Patronaat uit voor wat frisse lucht om vervolgens weer naar binnen te gaan zat er niet in, dus ben ik afgetaaid.

Zaterdag:

Maar eens begonnen met een stuk Fell Voices. Lang niet gek, maar ik kwam er niet helemaal in, vond het eigenlijk geen ideale band om de dag te openen. Half uurtje staan kijken, toen maar even ruim op tijd naar het Patronaat gegaan voor The Ruins of Beverast. Drukte viel me wonderbaarlijk genoeg best wel mee, gelukkig toch een goed stuk van de show kunnen zien, tot ik toch zin kreeg in Camera (TRoB / Camera was eveneens een van mijn weinige clashes van dit jaar). Was erg vet, jammer dat de merch zo snel foetsie was, die nieuwe 12" had ik graag even willen scoren. Enfin. Maar even wezen kijken bij In-Graved, maar dat viel me serieus tegen, met name vanwege het vervelende orgeltje. Daarna de tweede High on Fire-show maar overgeslagen voor Teeth of the Sea, en dat is serieus een kanshebber voor mijn favoriete show van Roadburn 2013. Ik had vaag de notie in mijn achterhoofd dat het vet was, en dit was echt zo'n moment dat je vanaf seconde één weet van 'ja, dit is te gek'. Overwoog nog zeer ernstig om tóch naar Elder te gaan, maar ik genoot zo erg van Teeth of the Sea dat ik dat plan maar heb laten varen. Gezien de rij bij Elder was dat eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee. Bij Ash Borer was het goed druk, dus ben ik maar het Patronaat ingedoken voor de tweede Satan's Satyrs show. Was erg gaaf, maar omdat die hitte me serieus parten begon te spelen en ik nog anderhalf uur The Cosmic Dead in het vooruitzicht had met ongetwijfeld dezelfde problemen ben ik na een paar nummertjes buiten even af gaan koelen omdat ik ruim op tijd bij The Cosmic Dead wilde zijn. Uiteindelijk stond ik er ook een half uur van tevoren, maar damn, ook dat was het wachten méér dan waard, wat een helden.

Zondag:

Ja, vond ik eigenlijk niet zo boeiend qua line-up. Toch maar even zonder enige verwachting Astra gaan kijken, en dat beviel zeer goed. Was aanvankelijk wel siked voor een herkansing van Pallbearer, maar na drie dagen festival had ik gewoon geen zin meer in lastig gedoe in drukke zaaltjes, en heb ik dat maar overgeslagen. Sigh grotendeels gemist, leek me qua theater wel vermakelijk, maar ik heb verder niks met die band. Nihill geskipped vanwege drukte, flink uit mijn plaat gegaan bij Michael Rother & Camera, té epic. Golden Void gemist vanwege drukte (of nouja, misschien eerder vanwege 'geen zin in drukte'), toen pils gaan drinken en niet lang daarna met de beste verwachtingen een half uur van tevoren tóch maar de Green Room ingedoken voor Electric Moon, maar ik vond het na twintig minuutjes wel prima.

Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-04-2013 10:48 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Mijn derde Roadburn en het was weer epic. Wel jammer dat er dit voor het eerst bands waren die qua geluid of spel tegenvielen.

En dat begon eigenlijk al met TBHR. Slecht geluid suffe vocalen. Dan maar een beetje rondstruinen, gezien ik TBHR eigenlijk überhaupt al niet hoefde te zien. Black Bombaim had gelukkig wel goed geluid. Zeer degelijke psy/space rock. Stukje Pallbearer; boven verwacht goed spel, lekker geluid. C R O W N was hardt en goedt! Zeer zware ritmesessie; ging qua 'zwaarte', maar ook spel bijna richting Industrial, maar dan zonder keys of computer. Een van de bands van de dag.
TAM was overtuigend, al tekende de screams wat raar af tegen de rest van de muziek. Royal Thunder was epic; veelzijdige muziek, sterke zangeres, scherpe gitaarsound. Door een stel biflikkertjes meegesleurd worden voor de zaaddodend Apple-muziek van Magdalena Solis. Castle was tof. Maserati deed het bovenverwachtig goedl bijna dansbaar. Helaas was Lord Mantis een van de bands die tegenviel. Slecht geluid, kwam totaal niet uit, waarmee het inmiddels tijd was om te clownen voor Satan totdat de Warlords begonnen. Mooie afsluiting van de dag.

Zaterdag begon met een stukje Dread Sovereign, die helemaal niet tegenvielen. Kadavar was tedruk, dus op naar Tomstoned; heerlijk rockende en pakkende stoner. De vocalen waren wat lafjes, maar de rest van de band maakte dat zeker goed. Verrassing van de dag! Om er wat meer zeker van te zijn bij Witch Mountain naar binnen te kunnen, Sabbath Assembly maar helemaal overgeslagen. Maarja, die waren toch zonder Thoth. Witch Mountain was de band van de dag en wellicht zelfs van het festival. De heren speelden goed, de zangeres begon een beetje op het randje, maar werd snel beter. Ik had geen idee dat zij ook de grunts verzorgde, maar dat ging haar zeer goed af; met 'Beekeeper' als hoogtepunt van de set. Uncle A. was niet te doen. Wat een kut geluid. Meerder plekken in de zaal gestaan, maar het ging van slecht naar erger. Erg 'murky' waardoor verschillende instrumenten niet goed te horen waren en de zanger wist de verwachting ook niet waar te maken. Eternal Tapestry speelde goed, niets mis met het geluid, maar hadden niet 'dat' beetje extra wat een band na zo'n dag nog echt tof maakt. Na ET ivm lichte griepverschijnselen naar 'huis' gegaan.

Zaterdag begon met een zeer sterke, zware en beukende Fell Voices. TRoB begon eigenlijk best wel matig, maar ging vanaf het tweede nummer hard heerschen. Het geluid had hier en daar wat zuiverder gekund, maar goedd.. Het blijft black metal. Erg tof om nummers van het debuut te horen. Wat ik na twee van zulke toffe sets totaal niet had verwacht, is dat Cult of Luna alles nog even omver kwam blazen. Kachristus, wat een bazen! Ze hebben hele sterke concurrenten in de zangeressen van Witch Mountain en Sigh die individueel goed waren, maar als band in geheel, wellicht toch CoL het sterkste van het festival. Na zo overdonderd te zijn door drie van zulke toffe sets, kan de rest van de dag eigenlijk alleen naar maar tegenvallen; en dat deed het ook. Elder was niet meer dan aardig. Matig geluid, suffig spel. Van Ash Borer was geen zak te maken. Het was wel best zo.

Mede door niet-overdreven alcoholgebruik op donderdag en vroeg naar huisgaan op vrij- en zaterdag (alhoewel ik zaterdag uiteindelijk behoorlijk heen was), niet al te brak op zondag, maar eigenlijk konden de bands me inmiddels gestolen worden. Koude pintjes kusjes geven voor Satan.
Met tegenzin toch naar binnen voor Sigh en blij dat ik dat gedaan heb. Paar oudere nummertjes passeerden de revue, daarnaast wat lachwekkende Teutoonse thrash en overdreven bombast, maar alles werd overtuigend gebracht. En die zangeres.. De bloemetjes, wat is die verschrikkelijk goed zeg!! Zeer volle, diepe en sterke grunts waardoor de lead-zanger zich voortaan beter backstage kan gaan schamen in plaats van mee het podium betreden. Deze grunts wist mevrouw behoorlijk goed af te wisselen met helemaal niet onaardige, cleane, semi-operette vocalen. Erg tof.
Nihill was druk en warm. Het openingsnummer te suf. En hoewel het drumgeweld dat werd ontketend tijdens het tweede nummer zeer overtuigend was, wist de rest van de band niet genoeg te boeien. Halverwege de set weer gaan kijken, maar ik hoorde wederom saaiere nummers uit het repertoire voorbij komen.
Beetje clownen, beetje bieren en optijd terug naar de rukbunker.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 23-04-2013 12:18]

If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-04-2013 11:00 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Kapot! En zo hoort het.

Hoogtepunten:

Cult of Luna!!!
Royal Thunder
The Ruins of Beverast
Hexvessel
Les Discrets
Cough
Process of Guilt
Ihsahn

Gemist en spijt van:

Intronaut (tegenvallend Primordial gezien, toen naar Patronaat gerend: te laat)
Blues Pills (maar The Atlas Moth was ook goed te doen)
Witch Mountain (was bij Sabbath Assembly, hoorde later dat dit erg vet was)
Elder (was erg druk bij ingang stukje Ash Borer meegepakt, bleek later dat ik wat gemist had)

Tegenvallend:

Primordial dus (gitaargeluid was bagger, dag epiek)
Lântlos
A Forest of Stars (muzikaal erg leuk, dat wist ik vantevoren, maar kwam live niet uit de verf. Veel onzekerheid, elkaar aankijken, missertjes, etc)

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-04-2013 11:08 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 22 april 2013 19:54 schreef Sonic Titan het volgende:
Was mooi, weer veel te gekke shit gezien.

Donderdag:

[...], maar zo lang heb ik het helaas niet gered.

Boeiend! Wasberen spotten voor Satan is ook mooi werk.

If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-04-2013 11:10 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Hoogtepunt van het gehele festival waren overigens de trappisteburgers en het Poolse (?) meisje die ze opdiende. ಠ_ಠ ಠ_ಠ

Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 23-04-2013 11:56 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Elder "suffig spel"? Kennelijk heb ik een andere Elder gezien.

Met je Finntroll shirt.

Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-04-2013 13:06 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2013 16:49 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Fintroll-shirt wat bij Burning World Records hing, tot ieders hilariteit

Uiteindelijk dat shirt voor VK gekocht, en met veel gegiechel etc. laten overhandigen door het barpersoneel van Dudok onder het mom van 'zijn verjaardag' terwijl hij lekker (weer) aan het diner zat in het achtergedeelte. Taartje/kaarsje erbij, verbaasde blik van VK omtrent het gebeuren, keihard gelach vanuit het voorgedeelte, begrijpende blik en negeermodus van VK, nog meer gelach en gegiechel met enige frequentie gedurende de rest van de avond/nacht. Shirt heeft hij wel nog daadwerkelijk gedragen op de Afterburner, maar is uiteindelijk gesneuveld voor de 013 :')

LOL!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 23-04-2013 13:15 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 23 april 2013 11:56 schreef Schuurman het volgende:
Elder "suffig spel"? Kennelijk heb ik een andere Elder gezien.

Met je Finntroll shirt.

'Jouw' Elder zal wel met wat extra power gekomen zijn, dan.

Met je Doro slip.

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 24-04-2013 0:24 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 april 2013 13:15 schreef Kvelgeest het volgende:
'Jouw' Elder zal wel met wat extra power gekomen zijn, dan.

Met je Doro slip.

Elder was inderdaad erg suffig. Maar ja wat wil je dan ook bij een zvnetien in een dozijn stoner band?

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-04-2013 11:16 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Bij mij waren de hoogtepunten, net als vorig jaar, vooral de bands die ik niet echt kende. Teeth of the Sea, mr. Peter Hayden, Psychic TV, Golden Void... Van dat soort. Cult of Luna was geweldig. Primordial, slechtste show die ik tot nu toe van hen gezien heb, maar alsnog best goed.

FlappieDeClown
Usericon van FlappieDeClown
Posted 24-04-2013 12:57 by FlappieDeClown Wijzig reactieProfiel van FlappieDeClownQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2013 11:16 schreef Dirge for november het volgende:
Psychic TV

Godverdomme JA, als ik eerder had geweten dat ze kwamen..

[Dit bericht is gewijzigd door FlappieDeClown op 24-04-2013 12:57]

nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 24-04-2013 16:29 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 24-04-2013 17:37 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Mooiste weekend van het jaar, zoals altijd. Afgelopen drie edities ervaarde ik niet de euforische rush van mijn eerste twee keer Roadburn, maar dit jaar was die er weer maximaal. Fantastische shows, veel verrassingen, veel bekenden, veel leuke mensen ontmoet.

Donderdag eerst polsbandjes opgepikt bij 013 en daarna pas de tent aan de grond gezet. Camping was dit jaar gesloten voor verder publiek waardoor we bijna een privéveldje hadden. Alle ruimte, prettig. Direct maar even wat paniekerende Duitsers uit de brand geholpen bij The Grass Company en toen richting Black Bombaim gegaan. Goede opener, veel plezier op het podium. Bij Blues Pills puilde de zaal uit, dus noodgedwongen naar The Atlas Moth geweest. Stond als een huis, degelijke show. Daarna nog een paar nummers van Penance meegepakt, viel niet tegen. Royal Thunder vervolgens was de eerste verrassing van de dag. Vantevoren vond ik het vrij matig, maar live was het keihard rocken. Erg goede zangeres, enthousiast publiek. High On Fire was zoals ik het me voorstelde. 110% gas erop, flinke buik, goed feestje. Vervolgens richting een van de hoogtepunten van het festival gegaan, John Baizley / Nate Hall / Katie Jones. Perfecte set. Ingetogen liedjes, heerlijk oprecht en schitterend mooi. Volgens mij vond de rest van het publiek er weinig aan, maar ik heb enorm genoten van de Townes van Zandt covers en enkele Baroness deuntjes die tot de kern werden teruggebracht. Super. Primordial wat vroegtijdig ingeruild voor een véél te heet en boemvol Patronaat waar Intronaut stond te spelen alsof er een oorlog gewonnen moest worden. Ik stond aan de bar en kon geen kant op, dus scheef de tent uitgekomen. The Psychedelic Warlords zogen maximaal, nog tijdens het eerste nummer vertrokken en naar The Midnight Ghost Train gegaan. Dat was supervet, afgezien van een teringlijer van een New Yorkse hipster. Stond een hoop stampij te maken en een grote bek te geven; jammer dat ik zo’n watje ben. Enfin, er speelde een vette band, er werd gedanst, er werd meegezongen en er werden pilsjes gedronken. Herder was wel harder, maar vooral ook puberaal. Goed vermaakt verder, goede veldslag om vanaf het balkon gade te slaan. Toen nog terug naar de Hawkwindparodie die inmiddels wel iets beter klonk. Terug naar de camping waar het vies koud was.

Vrijdag begonnen met Dread Sovereign. Ik vond het vet, maar kan me er nu geen seconde van herinneren. Zal wel. Dream Death was heel erg de shit, en eigenlijk boeide het niet dat het Patronaat vol zat. Geen straf om terug te gaan en de show verder af te zien. Witch Mountain was indrukwekkend en boeide tot het einde. Vanaf toen kwam het allemaal in een stroomversnelling en heb ik tot en met de Afterburner alléén nog maar steengoede optredens gezien. Hexvessel was subliem. Yoko Ono cover was ook feest, gastoptreden van Pursonchick was niet alleen fijn om naar te kijken. Grootste verrassing van het festival was vervolgens THE PRETTY THINGS. Verdomme, wat een heldenwerk. Eerste liedjes waren vooral dat: liedjes. Op een gegeven moment stonden de bandleden echter nog harder te grijnzen dan ik, werd er keihard gerocked en ging het dak er af. Toen de naarste clash van het festival maar schouderophalend ad hoc beslist en naar Eternal Tapestry gegaan. Geen spijt van, supervette show (al werden de eerste vijf minuten niet meer overtroffen). Toen dat was afgelopen was het Patronaat al vrij leeg en de grote zaal logischerwijs al overvol. Binnen een paar minuten stonden we echter probleemloos vrij vooraan bij Electric Wizard. Daar plotseling een feest van herkenning met verloren gewaande medekampeerders. Goed vermaakt, toffe set. Goede visuals ook. Daarna voor mij het hoogtepunt van die dag en mogelijk het hele festival: Psychic TV. Begrijpelijk dat veel mensen afknappen op een dergelijke band, maar dat is vooral zonde. Show begon zoals verwacht met een cover van Hawkwind’s Silver Machine. Daarna een schitterende setlist met als hoogtepunt een adembenemende cover van mijn favoriete gitaarsolo ooit: Maggot Brain van Funkadelic. Uitgetrokken tot ik weet niet hoe lang, een half uur? Alle besef van tijd kwijt, tranen in de ogen, allergrootste klasse.

Zaterdag begonnen met Black Magician en dat was prima. Toen alle mannelijkheid overboord gegooid en naar Alcest gegaan. Fuck it, dat was gewoon akelig goed. Ik ken alleen Souvenirs d’un Autre Monde en toen daar ook nog een liedje van langskwam was ik zeker overtuigd. Begreep verder dat met name de Lantlôs show ook erg goed was geweest, maar die heb ik gemist. Misschien toch wel een geschikte artist in residence. Daarna verwoestte Cult of Luna de tent. In 2008 kende ik ze niet voor hun show op Roadburn en toen heb ik met open mond staan kijken. Nu weer, ondanks dat ik de platen van voor tot achteren ken. Heldenwerk. A Forest Of Stars was ook VET. Goed maniakale zang wel, kwam prima tot zijn recht live. Zangeres raakte weliswaar de tekst kwijt tot groot chagrijn van de rest van de band, en de backdrop gaf de halve show de melding ‘Technical Problems’, maar dat mocht de pret niet drukken. Toen blijven hangen voor Elder en dat bleek verstanding want de tent zat binnen no time vol. Volgens mij kende iedereen in het Patronaat ieder woord van de eerste paar nummers, dus stemming zat er goed in. Goed feest. Na een half uurtje vertrokken om op tijd te zijn bij Mr. Peter Hayden. Was al gruwelijk, maar toen de gitaren door het publiek gingen terwijl de gitarist zat te freaken op een tafel voor pedalen, en de bassist plotseling halvewege de batcave stond te scheuren, ging het volledig los. Fuck. Yeah. Heel wazig richting mainstage gegaan om op een trap bij te komen, maar niets daarvan want Godflesh poogde het dak naar beneden te laten komen. Oneindig veel beter dan die Streetcleaner set van vorig jaar. Dit was psychedelisch, heavy en náár. Allejezus. Toen konden we niet meer echt staan, dus terug naar de batcave was geen optie. Gelukkig was daar Endless Boogie om het hoofdpodium af te sluiten en dat was WAANZINNIG. Een kwartier te vroeg begonnen, rechtstreeks vanuit de line check doorgegaan (“a little bit vocal on the monitor please”, en gas erop) en in bijna twee uur tijd misschien vier nummers gespeeld. Niets zitten, keihard dansen. Toen escaleerde een en ander en belandde ik in een Ierse pub. Geen idee hoe of wat, maar daarna was ik weer in 013 en heb ik nog een uur of wat staan headbangen bij de metaldisco.

Zondag begon, eh, moeizaam. Maar goed, bandjes. Astra ging lekker, prettige zang en King Crimson invloeden. Goed. Sigh vervolgens was een aangename verrassing. Idiote show, totale kermis. Lullige vuurwerkjes, brandende bijbels, goede chick (goede grunt, ook! Man…), beker bloed, Venom cover. Rock ‘n’ roll. Toen Michael Rother plays Neu! And Harmonia. Geniale shit, hoogtepunt van de Afterburner. Makker was z’n tijd heel ver vooruit en Camera als backing band heerst sowieso. Golden Void ook vet. Onwaarschijnlijk goede gitarist is die Mitchell toch. Goede anekdotes ook. Prettige show, veel leuker dan die plaat. Toen zat de stemming er alweer zo goed in dat ik zelfs Spiritual Beggars te gek vond. Alle podiumcliché’s uit het boekje, beetje meeklappen, beetje meezingen en hoera, dansen. Enorm feest. Tijdens Electric Moon heb ik de 013 en omgeving afgezocht naar mijn vriendin, maar later bleek dat die de zaal nooit verlaten had. :’) Hoe dan ook, eerste en laatste nummer gezien en die waren allebei, zoals altijd bij deze band, uitstekend. Toen afgesloten met het voor mij onbekende Zodiac en jawel, ook dat was super. Perfecte afsluiter, lekker bluesy. Laatste jointje gerookt, laatste biertjes gedronken en voor een vierde nacht op rij de kou getrotseerd.

Enige minpunt aan Roadburn 2013 was dat ik geen biertje met bokaj heb gedronken en geen kennis heb gemaakt met Bleh?, maar als extra cadeautje kwam ik die maandagochtend op de valreep nog tegen en is ook dat nog allemaal geregeld.

Perfect weekend.

You have time. You are doing fine.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-04-2013 17:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 24-04-2013 17:49]

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-04-2013 17:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2013 17:37 schreef intothevoid het volgende:
heb ik de 013 en omgeving afgezocht naar mijn vriendin, maar later bleek dat die de zaal nooit verlaten had. :’)

Gast :')

Ondertussen baal ik wel een beetje dat ik The Midnight Ghost Train, Mr. Peter Hayden en Endless Boogie niet gezien heb!

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-04-2013 17:52 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Mooi was dat, ja, hoe Panzerke bij ons onder de statafel naar z'n vriendin lag te clownen.

:')

Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 24-04-2013 21:43 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Superleuk!
quote:
Op 24 april 2013 11:16 schreef Dirge for november het volgende:
Bij mij waren de hoogtepunten [...] vooral de bands die ik niet echt kende.

Hier ook. Ik ben nog steeds ondersteboven door Teeth of the Sea.
Belachelijk veel goeie dingen gezien. Alleen jammer dat ik Moss gemist heb door de drukte.
quote:
Op 24 april 2013 17:37 schreef intothevoid het volgende:
Enige minpunt aan Roadburn 2013 was dat ik geen biertje met bokaj heb gedronken en geen kennis heb gemaakt met Bleh?, maar als extra cadeautje kwam ik die maandagochtend op de valreep nog tegen en is ook dat nog allemaal geregeld.

Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 25-04-2013 0:43 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 24 april 2013 21:43 schreef Bleh? het volgende:
Superleuk!

Hier ook. Ik ben nog steeds ondersteboven door Teeth of the Sea.

Ik hintte er al eerder naar, maar nu ik het even heb laten bezinken is Teeth of the Sea voor mij de beste show van Roadburn 2013. Niet alleen vanwege het geheel onbedoelde en geheel random 'fuck it, ik ga een band waar ik al lang naar uit keek gewoon skippen zodat ik in mijn eentje hier een beetje uit mijn plaat kan gaan'-moment (met 'een band' bedoel ik Elder, die ik dus volledig gemist heb), maar ook omdat ik er eigenlijk zonder specifieke verwachting heen ging op basis van een vage notie van 'oja, dat is volgens mij wel cool', maar ik vanaf het eerste nummer wist dat het maximaal de shit zou worden. Jongens, jongens, wat was dat verschrikkelijk gaaf.

Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 25-04-2013 9:07 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Was niet op Roadburn, heb Lord Mantis wel die zaterdag gezien. Fucking Heerschband! Verrast dat niet meer mensen dit hebben gezien?

Zanger scheen per ongeluk ook nog vol over een fotografe heen te hebben gekotst...

Black seeds of bunny!

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 25-04-2013 9:18 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik was wel bij Lord Mantis op Roadburn. Hoogtepunt van de dag voor mij. Jammer dat die andere twee optredens zo ver van m'n bed waren.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 25-04-2013 9:19]

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 25-04-2013 9:30 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Haha voor mij was de laatste nog het makkelijkst, in mijn repetitiehok XD

Black seeds of bunny!

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 25-04-2013 9:35 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Zanger was inderdaad behoorlijk ziek ja. Backstage vertelde hij dat z'n maag van streek was en hij nog bijna niks gedronken had die dag...

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 25-04-2013 9:40 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Gegeten had ie schijnbaar ook niet echt, zaterdag was dat gelukkig wel iets beter. Goeie gast trouwens

Black seeds of bunny!

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 25-04-2013 9:41 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Zeker.

Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com