IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Motorbendes, liquidaties, Holleeder, ontvoeringen, afpersingen, intimidaties [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
WMP
Usericon van WMP
Posted 16-12-2012 20:53 by WMP Profiel van WMP

Er wordt gezegd door voorstanders van de wapenwet dat als meer mensen wapens zouden hebben, ze zich zouden kunnen verdedigen tegen gekken met een geweer. En ik denk zeker dat als deze 6- en 7-jarigen allen een volautomatische geweer hadden gehad in hun rugzakjes, er een stuk minder doden zouden zijn gevallen.
Zolang een meerderheid van de Amerikanen blijkbaar niks wil veranderen aan die wapenwet, dan moeten ze ook maar de consequenties slikken. Een samenleving krijgt niet alleen de leiders die het verdient, maar ook de doden.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 16-12-2012 21:14 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

.....

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 16-12-2012 21:20]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 16-12-2012 21:20 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-12-2012 21:30 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 december 2012 20:53 schreef WMP het volgende:
Er wordt gezegd door voorstanders van de wapenwet dat als meer mensen wapens zouden hebben, ze zich zouden kunnen verdedigen tegen gekken met een geweer. En ik denk zeker dat als deze 6- en 7-jarigen allen een volautomatische geweer hadden gehad in hun rugzakjes, er een stuk minder doden zouden zijn gevallen.
Zolang een meerderheid van de Amerikanen blijkbaar niks wil veranderen aan die wapenwet, dan moeten ze ook maar de consequenties slikken. Een samenleving krijgt niet alleen de leiders die het verdient, maar ook de doden.


Ja, of van die heerlijke andere argumenten als: "Als we het gaan verbieden dan komen de boefjes wel illegaal aan wapens."


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 16-12-2012 21:53 by scotfan Profiel van scotfanhttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Vraag eerst maar eens af wie uberhaubt terugschiet.
Of het slachtoffer nou 6 of 60 jaar is.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 16-12-2012 22:32 by nark Profiel van nark

Drie dierentolken in gesprek met de bultrug.

Bultrug Johannes had een boodschap voor de mens:

“De Eenheid ligt niet in de strijd, alle verschillende belangen. Verbind je met de natuur en alles wat leeft.”

 

(introductie)door  Petra Maartense

Tijd om als mens een toontje lager te zingen en te luisteren naar de natuur.

 

De commotie over de bultrug, die op 12-12-12 aanspoelde op Texel kan niemand ontgaan zijn. De discussies, ingegeven door menselijke emoties en verschillende belangen laaien weer net zo hoog op als destijds rondom orka Morgan. Iedereen vindt er het zijne van, bekijkt het vanuit z’n eigen perspectief en heeft een mening. Mensen denken het altijd beter te weten. Maar wij weten het niet. Dat blijkt wel, anders zou al die discussie er niet eens zijn. De vraag wat een dier er zelf van vindt, komt in de meesten niet op. Het idee dat een dier een bepaald bewustzijn heeft en een bepaalde intelligentie (die in dit geval wellicht zelfs hoger is dan die van de mens) wordt al helemaal snel van tafel geveegd, belachelijk gemaakt of niet serieus genomen. Dat is de menselijke arrogantie. Waar blijkt uit dat wij mensen de wereld zo goed onder controle hebben en kunnen beheersen? Inderdaad, dat hebben we niet. Een toontje lager zingen en luisteren naar de wijsheid van de natuur, van de dieren, van DE hogere intelligentie, zou ons niet misstaan. Het wordt tijd dat we respect hebben, echt respect hebben voor het Grootse van Al wat IS, voor Moeder Aarde en haar intelligentie, dat we weer leren luisteren naar de ‘delicate universal language’ zoals dat wel mooi wordt genoemd. Alles heeft ons iets te vertellen, elke boom, elk dier. Overschreeuw het niet, maar luister eens. Er zal een wereld voor je open gaan, als je het nog niet ontdekt hebt. Ik zeg bewust ‘weer’, want ooit was het de normaalste zaak van de wereld. Indianen gingen met respect om met de aarde en haar rijkdommen. Het communiceren met dieren en planten was voor hen vanzelfsprekend. We zijn dat als mens afgeleerd. We zijn steeds verder van de natuur af komen te staan. Maar ook van onszelf. Van onze eigen natuur. Die weet wat goed is voor ons en wat niet. Indianen wisten feilloos de plantjes te vinden die een bepaald genezend effect hadden. In de huidige geciviliseerde maatschappij slikken we liever miljarden aan pillen, die ergens ver weg nog gebaseerd zijn op die plantjes ook. Alleen weten we dat niet meer. We zijn massaal afhankelijk geworden en hebben geen idee meer van de de kracht en de mogelijkheden die we zelf hebben. Zoals het communiceren met dieren bijvoorbeeld.

 

Toch verandert dat op dit moment ook. Ook dit is een onderdeel van de nieuwe weg die we inslagen zijn, misschien nog niet allemaal, naar een hoger bewustzijn. Er zijn steeds meer dierentolken en ook is er gelukkig steeds meer belangstelling voor hun werk. In het boek ‘In de Stilte hoor je alles,’ dat ik samen met Piek Stor gemaakt heb en wat gebaseerd is op haar vele gesprekken met dieren, zowel huisdieren als dierentuindieren als vrije dieren, gaat een wereld voor je open. Dieren hebben altijd iets anders te melden dan je denkt. Je kunt dat als mens niet weten. Alleen vragen!

Een van onze opvallende conclusies is ook dat al die ‘strijders’ voor de rechten van de dieren vaak ook niet naar de dieren zelf blijken te luisteren. Ook zij denken het beter te weten. En ook dat is – ondanks alle goede bedoelingen – ook niet de dieren serieus nemen. Dedieren hebben een enorm aandeel in wat er op deze aarde gebeurt. Ze hebben de mensen veel te leren. Ze dragen bij aan onze bewustwording en zelfs aan de grote veranderingen die de aarde momenteel ondergaat. Ze hebben een functie. Het duidelijkst blijkt dat uit de ‘verhalen’ van de dolfijnen, de bruinvissen en de walvissen. Ze zijn de boodschappers van de nieuwe wereld! Evenals Morgan met een boodschap kwam. Verschillende hoofdstukken in het boek gaan hierover. Het is de bedoeling dat mensen iets begrijpen. Dat er iets groters is, Eenheid. Wij worden uitgenodigd in dat nieuwe bewustzijn te stappen en in elk geval de bereidheid te hebben daartoe.

 

De bultrug kunnen we nu aan dit rijtje toevoegen. Ook hij kwam met een boodschap. Drie verschillende dierentolken hebben met hem gesproken. Hieronder de verslagen (zie ook: http://www.indestilte.blogspot.nl/)

 

Dierentolk Anna Vos op 14-12-2012:

 

“Lieve mensen, ik heb net met de bultrug contact gehad. Ik kreeg door dat hij bewust hier gekomen was om aandacht te vragen voor de noodzaak van mensen om MET dieren te praten en niet OVER ze. Hij gaf door dat mensen niet inzien hoe belangrijk het is voor het voortbestaan van de aarde dat er meer contact gaat ontstaan tussen alle vormen van leven. Veel mensen denken nog steeds dat ze oppermachtig zijn en alwetend en dat ze het recht hebben over de dieren en de natuur te beslissen. De bultrug hield (zo voelde dat voor mij) een pleidooi voor “dierentolken” (ik noem het maar even zo) en hoopt dat er steeds meer mensen zijn die ook dat contact zullen aangaan. Dat was min of meer zijn missie, dat was waar hij aandacht voor vroeg met zijn komst hier: “mensen, praat met ons alsjeblieft”. Hij liet me een plaatje zien: de ene groep mensen wil hem per se redden, de andere groep zegt dat dat niet kan, weer een andere groep zegt dat je een stervende meeuw op het strand ook gewoon laat liggen, dus waarom een bultrug dan ook niet, weer anderen zeggen dat ze hem (de bultrug) juist wél uit zijn lijden moeten verlossen. Hij is heel verdrietig dat er over zijn rug heen over hem beslist wordt en actie wordt ondernomen en dat niemand mèt hem praat, hem vraagt hoe hij hier gekomen is, of dat misschien een reden heeft, of hij misschien een boodschap heeft en wat hij zelf wil. Hij gaf ook door dat er vele dieren zijn die hier zijn om boodschappen aan de mensheid door te geven, wetend dat dit kan resulteren in hun overgaan. Maar ze willen zo graag dat mensen zich bewust worden van het belang van contact tussen al wat leeft. Wat een liefde en wijsheid straalt dit dier uit. Hij wilde dat ik dit doorgaf, dus bij deze. Ik voel me dankbaar dat hij me dit wilde vertellen.”

 

 

Dierentolk Agnes Jansen op 15-12-2012:

“Vanavond heb ik zelf contact gezocht met bultrug Johannes toen ik hoorde dat hij nog leefde en de eerste euthanasiepoging was mislukt. Ik wilde graag iets voor hem doen, wat dan ook, een telepatisch gesprek en/of een uitgebreide healing misschien. Het werd een gesprek in combinatie met een healing: ‘Ik hoef niet te overlijden, het is niet nodig dat ik overlijd. Dierenliefde is onbegrensd. Ik heb een boodschap. De wereld is toe aan verandering.’ Dan voel ik opeens getouwtrek alsof er van alle kanten aan hem wordt getrokken. Vervolgens voel ik een groot verdriet om de mensheid. De mensheid schaamt zich diep voor zichzelf, het zijn hele diepe wonden. De bultrug: ‘Mijn doodvonnis is aanstaande, dat voel ik. Ik heb niets te verliezen. Ik word voor veel geld verhandeld. Ze willen alles van mij hebben. Ik krijg geen kans. Jullie worden voorgelogen. Maar de liefde voor dieren is groeiende. Deze wereld zal nooit meer hetzelfde zijn. Ik kan deze wereld met een gerust hart verlaten. Het was niet voor niets. Doe je best om dieren te verstaan en te begrijpen. We kunnen elkaar woordeloos verstaan. Jullie worden gedwongen je afzijdig te houden. Zoals zo vaak wordt de waarheid verdraait door de mensen die financieel gewin nastreven. Na mij de zondvloed. Ik baad in liefde. Het was niet voor niets, daarom ben ik toch gelukkig.’ Liefdevol neem ik afscheid en stuur hem healing. Ik hoop van harte op een wonder en dat er morgen een andere beslissing wordt genomen…”



Dierentolk Piek Stor op 16-12-2012:

Ik twitterde laatst: ‘Iedereen overleeft de dood’. Dat wordt deze ochtend weer duidelijk als ik contact maak met de bultrug. Hij leeft nog, ook al is het niet in het lichaam waarin hij zich manifesteerde. Vanaf een hoogte kijken we in alle rust naar beneden. ‘Het gaat om grotere processen dan het lichaam,’ hoor ik. ‘De Eenheid ligt niet daar, niet in de dualiteit, waar nu zoveel wordt uitgevochten.’ We kijken naar alle heftigheid die rondom zijn stranding is ontstaan. En wat nog steeds doorgaat: tegenover elkaar staande emoties, verschillende belangen, verschillende denkwijzen en uitvoeringen van die denkwijzen. Boosheid, verdriet, actie, wie heeft macht, zeggingskracht, beslissingsbevoegdheid? Het ziet eruit als een hoop ellende.

‘Hoe hadden we ermee om kunnen gaan?’ vraag ik de bultrug. ‘Het eerste antwoord op alles is: rust. Verbinden vanuit meditatie. Vanuit die hogere, andere laag worden de juiste besluiten genomen.’ Ik doorvoel helemaal wat dit dier, deze geest, bedoelt maar hoe leg ik het uit? Inmiddels heb ik geleerd om daar niet zelf mee te worstelen, maar het de dieren te vragen. ‘Het is simpel,’ antwoordt de bultrug, ‘Als je in een ei of in een cocon zit, dan zie je niet veel. Op een gegeven moment begint het te knellen, moet je eruit en dan… gaat er een wereld voor je open! Allemaal nieuwe mogelijkheden. De grap is: je kern, je wezen, was in de cocon of in het ei hetzelfde, alleen is er veel veranderd.’ De hele tijd is er vrede en liefde rondom hem. Dieren laten van zich horen en gelukkig zijn er steeds meer mensen die hun boodschap verstaan.

 

Hoofdstuk 28 van het boek ‘In de Stilte hoor je alles’ heeft als titel ‘Boodschappers van een betere wereld’. Daarin komen bruinvissen, een dolfijn en een walvis aan het woord. Hoofdstuk 29 gaat over de dappere orka Morgan, ook een boodschapper. Het boek ‘In de Stilte hoor je alles’ is geschreven door dierentolk Piek Stor in samenwerking met Petra Maartense. Het boek is te bestellen via info@piekstor.nl, www.happyview.info, boekhandels en direct bij Bol.com


 

 

You might also like:
zonder woorden
De (indigo) “kloofgeneraties”
De Hemel op Aarde Brengen-Diana Cooper over Engelen en ...
De taal van het leven
LinkWithin





Blogs die goed aansluiten op dit artikel:

Boodschap van aartsengel Michael, gechanneld door Katerina Karanika: Valkuilen op weg naar de Eenheid
Lijden is een keuze-Boodschap van aartsengel Michaël
De magische kracht van vreugde.Boodschap van aartsengel Michaël
Onberispelijk leven- Boodschap van Aartsengel Michaël
Boodschap Aartsengel Michaël- Mei: Toegang tot je persoonlijke bron van SchepperLicht
Trefwoorden: 2012, add, bewustzijn, boosheid, dolfijnen, dood, dualiteit, emoties, hart, Healing, lijden, meditatie, missie, Petra Maartense, Piek Stor, verdriet


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-12-2012 22:53 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Zweeftevenspam. Ban hem, Ascendant Grotesque.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2012 9:51 by bastianus Profiel van bastianus

Ja, laat hem maar afdrijven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2012 9:52 by bastianus Profiel van bastianus

Samen met Lenie 't Hart en Marianne Thieme, als het kan. In de natuur gaan dieren de pijp uit, zeker als ze de verkeerde kant opzwemmen en vast komen te zitten op een zandbank. In het wild worden dieren ook niet geholpen door mensen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-12-2012 11:20 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 december 2012 9:52 schreef bastianus het volgende:
Samen met Lenie 't Hart en Marianne Thieme, als het kan. In de natuur gaan dieren de pijp uit, zeker als ze de verkeerde kant opzwemmen en vast komen te zitten op een zandbank. In het wild worden dieren ook niet geholpen door mensen.


tuurlijk worden beesten in het wild wel geholpen wanneer dat kan. Waarom zou je een beest niet helpen als je de kans krijgt. En als iemand dan denkt dat je daar dan per se een veggiehippieboomknuffelaar moet zijn, dan zegt dat vooral wat over de achterlijkheid van die persoon


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 17-12-2012 11:26 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 17 december 2012 11:20 schreef attila_de_hun het volgende:
tuurlijk worden beesten in het wild wel geholpen wanneer dat kan. Waarom zou je een beest niet helpen als je de kans krijgt. En als iemand dan denkt dat je daar dan per se een veggiehippieboomknuffelaar moet zijn, dan zegt dat vooral wat over de achterlijkheid van die persoon
Welke beesten?

Dacht altijd dat een gewond dier netjes afgemaakt werdt door z'n eigen troep/pack/whatever omdat het geen kans heeft om te overleven. Dát is humaan.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-12-2012 11:34 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 december 2012 11:26 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Welke beesten?

Dacht altijd dat een gewond dier netjes afgemaakt werdt door z'n eigen troep/pack/whatever omdat het geen kans heeft om te overleven. Dát is humaan.


je hebt bijvoorbeeld vogelopvangcentra. Daar worden individuen die niet "humaan" door hun troep/pack/whatever zijn afgemaakt soms wel eens afgeleverd door een humane mens (ik wist trouwens niet dat alle soorten in een troep/pack/etc. leefden). Die beesten worden genezen en kunnen dan weer actief worden in het wild. I


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 17-12-2012 11:44 by nark Profiel van nark

Sorry ik was een vergeten te plaatsen, maar buiten dat om wel apart dat al die 'dieren welzijns organisaties'over elkaar heen vallen terwijl ze toch echt de zelfde doelen na streven.
Ik krijg nu het gevoel dat ze dit werk doen ter meerdere eer en glorie van zich zelf onder het mom van'kijk ons eens goed bezig zijn'.
Vallen zij nu even giganties doer de mand zeg......


[Dit bericht is gewijzigd door nark op 17-12-2012 11:44]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-12-2012 13:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 december 2012 11:26 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Welke beesten?

Dacht altijd dat een gewond dier netjes afgemaakt werdt door z'n eigen troep/pack/whatever omdat het geen kans heeft om te overleven. Dát is humaan.


Nouja dat heeft gewoon met concurrentie te maken. Veel zwakkere, maar toch voldoende gezonde dieren worden door de troep dood gepikt gewoon voor concurrentie om voedsel ed.

En dieren zijn een stuk gewilliger als kanibalisme ook nog 1 van de opties is.

Dat leeuwen of dieren beesten op een bepaalde manier heeft ook niets met humaan doden te maken maar met effectiviteit en gevaar voor gevecht van het slachtoffer. Leeuwen en wolven beginnen vaak genoeg aan een levende prooi.



De discussie is er ook natuurlijk dat de walvis misschien door menselijk toedoen is aangespoeld bijvoorbeeld door onderwater geluiden die storen met sonar etc.

Maar het gaat hier natuurlijk om dezelfde strijd als bij mensen doen we nog wat of laten we het hopeloze beest rustig sterven. Ik kan me goed voorstellen dat toch niet alles goed is geprobeerd. Maar aan de andere kant zijn aangespoelde walvissen vaak al verzwakt en een paar dagen op het strand liggen maakt het er absoluut niet beter op.

Lenie t Hart staat erom bekend dat ze net een tikkeltje doordraaft in haar "redderij" en nu de zeehonden populatie al enkele jaren op peil is is er helemaal geen nood voor haar centrum.
Ze wordt ook regelmatig beticht van gezonde huilers van het strand op te pakken.

Natuurbehoud is goed maar je kunt er net zo goed in doorschieten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-12-2012 14:01 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 december 2012 13:51 schreef ElitE het volgende:
Nouja dat heeft gewoon met concurrentie te maken. Veel zwakkere, maar toch voldoende gezonde dieren worden door de troep dood gepikt gewoon voor concurrentie om voedsel ed.

En dieren zijn een stuk gewilliger als kanibalisme ook nog 1 van de opties is.

Dat leeuwen of dieren beesten op een bepaalde manier heeft ook niets met humaan doden te maken maar met effectiviteit en gevaar voor gevecht van het slachtoffer. Leeuwen en wolven beginnen vaak genoeg aan een levende prooi.
.


Er zijn ook genoeg diersoorten die een gewonde soortgenoot gewoon laten liggen. Als de mens al verheven is boven andere soorten is niet omdat ze auto's hebben die 150 km/u kunnen maar omdat ze onbaatzuchtig ander organismen willen helpen.

O ja, weet jij meer over hoe het zit met die onderwatergeluiden etc.? Op zich zou het kunnen dat die de navigatie van walvissen verstoren maar aan de andere kant spoelen e ral sinds mensenheugenis walvissen aan (ook in Nederland toch) dus er moet wel worden opgelet om dit als schuldige aan te wijzen.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-12-2012 14:12]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2012 14:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Of dat nu de oorzaak was of niet, we hebben anders wel genoeg walvissen etc. om zeep geholpen dus er soms eentje terug proberen te duwen mag best


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-12-2012 14:15 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 december 2012 14:13 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Of dat nu de oorzaak was of niet, we hebben anders wel genoeg walvissen etc. om zeep geholpen dus er soms eentje terug proberen te duwen mag best

volledig me eens. en wanneer het nog eens gebeurt met hopelijk meer succes...


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-12-2012 14:22 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 17 december 2012 14:13 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Of dat nu de oorzaak was of niet, we hebben anders wel genoeg walvissen etc. om zeep geholpen dus er soms eentje terug proberen te duwen mag best


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2012 14:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 december 2012 14:22 schreef Kvelgeest het volgende:


Die is weer terug naar Den Haag gerold, ja :') (<-- ik ben ontopic!)


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-12-2012 14:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 december 2012 14:13 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Of dat nu de oorzaak was of niet, we hebben anders wel genoeg walvissen etc. om zeep geholpen dus er soms eentje terug proberen te duwen mag best



Oh daar ben ik het ook wel mee eens, ik vraag me ook af hoe het gegaan is.

Veel mensen schreeuwen dat het nu allemaal om geld gaat en dat naturalis dat beest wilt. Ik kan me dat moeilijk voorstellen, want dat gaat allemaal van het budget van naturalis af en dat is al niet heel groot omdat ze ook even 37 miljoen exemplaren aan het beheren en reorganiseren zijn. Omdat sinds kort alle biologische collecties in naturalis beheerdt worden gaan al dit soort bijzondere vangsten sowieso naar Naturalis.

Ik kan me voorstellen dat het reddingsteam dat toegelaten werd door gemeente texel toch niet alles geprobeerd heeft op de juiste manier want pas nadat lenie t hart heeft gezegt dat ze het zand onder de walvis wilde wegzuigen om het dier zo te laten zinken heeft de KNRM het pas geprobeerd. Maarja seasheperd en lenie t hart worden ook niet gekenmerkt door hun nuchterheid.


quote:
Op 17 december 2012 14:01 schreef attila_de_hun het volgende:
Er zijn ook genoeg diersoorten die een gewonde soortgenoot gewoon laten liggen. Als de mens al verheven is boven andere soorten is niet omdat ze auto's hebben die 150 km/u kunnen maar omdat ze onbaatzuchtig ander organismen willen helpen.


Nouja laten we zeggen dat het zeer bijzonder is als het wel gebeurt. Slechts enkele bijzonder sociale dieren doen deze dingen, en dan ook niet altijd. en meestal alleen bij verwante dieren.

Nouja In sommige gevallen. MAar ook daar is de mens niet per se uniek in. Frans de Waal beschrijft een anekdote over een gewonde vogel die in een bonobo omheining terecht komt en een bonobo probeerd daarbij de vleugels te spreiden en het beestje zorgvuldig weer in de lucht te helpen. En als dat vervolgens niet lukt ziet hij in dat het vanuit een boom veel beter lukt.(vergt bijzonder veel inzicht) Maar net als bij mensen kan het omgekeerde ook spelen:




quote:
O ja, weet jij meer over hoe het zit met die onderwatergeluiden etc.? Op zich zou het kunnen dat die de navigatie van walvissen verstoren maar aan de andere kant spoelen e ral sinds mensenheugenis walvissen aan (ook in Nederland toch) dus er moet wel worden opgelet om dit als schuldige aan te wijzen.



Dat is nog niet goed bekent, een assistent professor bij mij is wel een van de voorlopers op dat veld. Maar die houd zich vooral nog bezig bij antropogeen geluid bij zangvogels. En bij vissen heeft hij nu een setup met zebravissen en zeebaars.

Maar er zijn heel veel verschillende soorten geluid met verschillende frequenties, tijdsintevallen en amplitude.

Zo heb je geologisch onderzoek naar olie en daar gebruik je explosieven voor. Even kort maar natuurlijk enorme intensiteit. En sonar zit precies in het frequentie bereik van walvisachtigen, maar heeft natuurlijk een enorm hoge frequentie.



Maar vroeger wasde walvispopulatie ook veel groter. De schatting is dat we vroeger 6 keer meer bultruggen waren. Dat maakt de aanspeol kans veel groter. Maargoed het is inderdaad niet iets nieuws.



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 17-12-2012 14:59]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-12-2012 15:17 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 december 2012 14:54 schreef ElitE het volgende:

Maar vroeger wasde walvispopulatie ook veel groter. De schatting is dat we vroeger 6 keer meer bultruggen waren. Dat maakt de aanspeol kans veel groter. Maargoed het is inderdaad niet iets nieuws.


\dank u, interessante materie en daar ga ik eens wat meer over lezen...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-12-2012 15:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

trouwens, nog hoe zit het eigenlijk met het recht op wapenbezit in de VS? je mag daar dus blijkbaar machinegeweren bezitten. Mag je ook een werkende bazooka hebben of een raketwerper??


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-12-2012 15:22 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 17 december 2012 15:18 schreef attila_de_hun het volgende:
trouwens, nog hoe zit het eigenlijk met het recht op wapenbezit in de VS? je mag daar dus blijkbaar machinegeweren bezitten. Mag je ook een werkende bazooka hebben of een raketwerper??
Regels verschillen erg door het land heen. Maar je mag sowieso niet 'alles' hebben.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-12-2012 15:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 december 2012 15:22 schreef Kvelgeest het volgende:
Regels verschillen erg door het land heen. Maar je mag sowieso niet 'alles' hebben.

oke, dan moet het toch ook te verkopen zijn dat een semi-automatisch wapen verboden gaat worden. dat ze het dan toch bij een buks of een revolver houden.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2012 15:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 december 2012 15:22 schreef Kvelgeest het volgende:
Regels verschillen erg door het land heen. Maar je mag sowieso niet 'alles' hebben.

Klopt.

En nu schijnt het zo te zijn dat van de 15 staten met de meeste gun-gerelateerde ellende er 10 bij de staten horen die het meest restrictief zijn op gun-gebied.


I wish I was a butterfly


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen