IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Motorbendes, liquidaties, Holleeder, ontvoeringen, afpersingen, intimidaties [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Helvete
Usericon van Helvete
Posted 09-01-2013 12:12 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 9 januari 2013 11:06 schreef PandroidJack het volgende:
Wat kunnen jullie Hollanders toch soms een stel debielen zijn
Zelfs de PhDs ja!
quote:
Op 9 januari 2013 11:06 schreef PandroidJack het volgende:
wetenschappelijke (!)
Heb je de publicatie gelezen?

Hier, in pdf, maar acht pagina's exclusief referenties: (link)
Veel plezier met lezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 09-01-2013 12:23]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-01-2013 13:07 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 9 januari 2013 11:06 schreef PandroidJack het volgende:


'Muziekvoorkeur voorspelt kleine criminaliteit

Twaalfjarigen die naar mindere populaire muziek als harde rock, hiphop of house luisteren, lopen later meer risico op klein crimineel gedrag. Dat beweren toch twee onderzoekers van de Universiteit Utrecht in het wetenschappelijke (!) tijdschrift Pediatrics. "We verwachten eigenlijk dat probleemgedrag op jonge leeftijd de grootste voorspeller zou zijn voor probleemgedrag op latere leeftijd. Dat is dus niet het geval: de muziekvoorkeur op jonge leeftijd voorspelt nog beter of een kind later probleemgedrag zal vertonen.", klinkt het. "Zelfs als er rekening wordt gehouden met de sociaal-economische achtergrond en de persoonlijkheid van jongeren blijven muziekvoorkeuren een ijzersterke voorspeller." Er werden meer dan driehonderd jongeren gevolgd over een periode van vier jaar. Kinderen van twaalf die keurig (!) naar de top-40 luisteren, of nu en dan een streep klassieke muziek of jazz laten weerklinken, blijven wel keurig (!) op het rechte pad volgens de onderzoekers.'




Wat een pretentieuze titel. Ook al is er een correlatie aanwezig wil dat nog niet zeggen dat er sprake is van: oorzaak --> gevolg


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-01-2013 13:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 9 januari 2013 13:07 schreef attila_de_hun het volgende:
Wat een pretentieuze titel. Ook al is er een correlatie aanwezig wil dat nog niet zeggen dat er sprake is van: oorzaak --> gevolg

Hoezo? De titel zegt niet dat het een oorzaak-gevolg iets is. Suggereert het misschien, maar suggereert evengoed dat het slechts een correlatie zou kunnen zijn. Gaat er puur om dat muzieksmaak schijnbaar een goede voorspeller is. Expliciet geen verklaring of oorzaak dus.


Quis moderabat ipsos moderatores?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-01-2013 13:13 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 9 januari 2013 13:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hoezo? De titel zegt niet dat het een oorzaak-gevolg iets is. Suggereert het misschien, maar suggereert evengoed dat het slechts een correlatie zou kunnen zijn. Gaat er puur om dat muzieksmaak schijnbaar een goede voorspeller is. Expliciet geen verklaring of oorzaak dus.

Ik las het als oorzaak -gevolg maar zoals jij het nu uitlegt klopt het ook ja. Maar eerlijk gezegd denk ik dat slechts weinigen er zo diep over nadenken als jij en eerder voor de "oorzaak-gevolg" optie gaan. Ik vind dan ook dat men zulke dingen dan ook zo zuiver mogelijk moet neerzetten (evengoed in de nieuwsbladen). maar strikt genomen heb jij gelijk.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 09-01-2013 13:14 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 9 januari 2013 13:13 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar eerlijk gezegd denk ik dat slechts weinigen er zo diep over nadenken als jij
Behoorlijk diep ja.
quote:
Op 9 januari 2013 13:13 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind dan ook dat men zulke dingen dan ook zo zuiver mogelijk moet neerzetten (evengoed in de nieuwsbladen).
Dat wil de doelgroep niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 09-01-2013 13:17]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-01-2013 13:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 9 januari 2013 13:13 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik las het als oorzaak -gevolg maar zoals jij het nu uitlegt klopt het ook ja. Maar eerlijk gezegd denk ik dat slechts weinigen er zo diep over nadenken als jij en eerder voor de "oorzaak-gevolg" optie gaan. Ik vind dan ook dat men zulke dingen dan ook zo zuiver mogelijk moet neerzetten (evengoed in de nieuwsbladen). maar strikt genomen heb jij gelijk.

Daar ben ik het op zich mee eens. Maar ik vind wel dat in de berichtgeving tot nu toe rond het onderzoek de media het netjes hebben weergegeven. Ze hadden dingen meer kunnen verduidelijken om inderdaad zulke verwarring tegen te gaan, máár ik heb vooralsnog geen (ernstige) fouten gezien en dat is best verfrissend met wetenschapsjournalistiek.

Overigens is er (mogelijk) nog wel eea aan te merken op de methodologie van het onderzoek zelf.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 09-01-2013 13:21 by Blueprint Profiel van Blueprint

quote:
Op 9 januari 2013 13:13 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik las het als oorzaak -gevolg maar zoals jij het nu uitlegt klopt het ook ja. Maar eerlijk gezegd denk ik dat slechts weinigen er zo diep over nadenken als jij en eerder voor de "oorzaak-gevolg" optie gaan. Ik vind dan ook dat men zulke dingen dan ook zo zuiver mogelijk moet neerzetten (evengoed in de nieuwsbladen). maar strikt genomen heb jij gelijk.


Ach, de mensen die zo'n titel klakkeloos als oorzaak > gevolg aannemen en niet de moeite nemen om verder te lezen, maar liever "zie je wel!" roepen, hebben waarschijnlijk toch al een vooroordeel tegen 'deviante' muziek.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-01-2013 21:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Net een man naar beneden gevallen bij een flat hier in de buurt. Was gaan wandelen en stuitte opeens op een zee aan blauwe lampen.
De ambulance reed nog snel met sirene weg dus misschien doet die het nog.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 10-01-2013 10:00 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Vind het persoonlijk toch jammer dat ik nooit tegen situaties als zulke loop. Als journalist in spé is dat namelijk best handig...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-01-2013 10:38 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 9 januari 2013 13:13 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik las het als oorzaak -gevolg maar zoals jij het nu uitlegt klopt het ook ja. Maar eerlijk gezegd denk ik dat slechts weinigen er zo diep over nadenken als jij en eerder voor de "oorzaak-gevolg" optie gaan. Ik vind dan ook dat men zulke dingen dan ook zo zuiver mogelijk moet neerzetten (evengoed in de nieuwsbladen). maar strikt genomen heb jij gelijk.


Jij hebt humor. Media die wetenschappelijk onderzoek correct weergeven? In welke wonderbaarlijke utopie leef jij dan? Sowieso moet je de titel van zo'n stukje altijd met een korreltje zout nemen, want vaak wordt die bedacht door iemand anders dan degene die het stuk schrijft. Dus het stuk zelf kan inhoudelijk nog wel eens redelijk kloppen, maar de kop wordt doorgaans er aan het eind opgeplakt door een sensatie-beluste editor die zo'n stukje even snel overleest en er een 'pakkende' one-liner uit plukt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 10-01-2013 10:39]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 10-01-2013 10:39 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 10 januari 2013 10:00 schreef ColdheartMinor het volgende:
Vind het persoonlijk toch jammer dat ik nooit tegen situaties als zulke loop. Als journalist in spé is dat namelijk best handig...


Ja, want dat is een goed verhaal: "Man valt van flat"....


Boeiender


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 10-01-2013 10:40 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

quote:
Op 10 januari 2013 10:39 schreef MR. N het volgende:
Ja, want dat is een goed verhaal: "Man valt van flat"....


Ja, inderdaad, eigenlijk wel ja. Vooral als jij er als eerste bij bent. Superhandig.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2013 11:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 januari 2013 10:39 schreef MR. N het volgende:
Ja, want dat is een goed verhaal: "Man valt van flat"....
of springt, of wordt geduwd


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 10-01-2013 12:29 by Blueprint Profiel van Blueprint

"Journalist laat man van flat gooien om primeur te scoren". Zoiets?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-01-2013 12:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 januari 2013 10:38 schreef Mark het volgende:
Jij hebt humor. Media die wetenschappelijk onderzoek correct weergeven? In welke wonderbaarlijke utopie leef jij dan? Sowieso moet je de titel van zo'n stukje altijd met een korreltje zout nemen, want vaak wordt die bedacht door iemand anders dan degene die het stuk schrijft. Dus het stuk zelf kan inhoudelijk nog wel eens redelijk kloppen, maar de kop wordt doorgaans er aan het eind opgeplakt door een sensatie-beluste editor die zo'n stukje even snel overleest en er een 'pakkende' one-liner uit plukt.

In dit geval is de kop echter correct.


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2013 13:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 januari 2013 10:40 schreef ColdheartMinor het volgende:
Ja, inderdaad, eigenlijk wel ja. Vooral als jij er als eerste bij bent. Superhandig.


Nou interview mij maar, want ik heb nog nergens een bericht gezien ook niet regionaal. Alleen de p2000 dingen.

Oh en nu uit mn raam een potentieel gevalletje huiselijk geweld.

Geweldig dat Den Haag.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 10-01-2013 16:44 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

quote:
Op 10 januari 2013 12:29 schreef Blueprint het volgende:
"Journalist laat man van flat gooien om primeur te scoren". Zoiets?


Je gaat het op een gegeven moment afwegen ja.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-01-2013 11:57 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Voorzitter Hans Spekman van de PvdA wil een "beschavingsoffensief" tegen mensen die de sociale media misbruiken voor grove verwensingen, doodsbedreigingen en andere vormen van hatemail.

Spekman lichtte bij de KRO-radio zijn actie toe, waarbij hij gisteren een selectie van aan hem gerichte hatemails op zijn Facebook-pagina publiceerde. Volgens de partijvoorzitter krijgt hij soms wel duizend van die berichten in een maand.


Is het nu al weer komkommertijd?

Hadden we een paar jaar terug nog dat normen en waarden gezwets van Balkenende, krijgen we nu op 'links' ook zo'n moraalridder.

Heeft deze aap niks beters te doen of zo?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2013 12:28 by Mark Profiel van Mark

Zijn sowieso toch al richtlijnen voor? Als ze de bestaande wetten en richtlijnen eens beter zouden gaan handhaven in plaats van dit voortdurende geneuzel over meer respect en verder op de privacy inbrekende wetten, dan zou er uberhaupt geen probleem zijn.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-01-2013 12:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Wie is 'ze'?

Maareh, tsja, volgens mij is juist het punt dat er geen extra wetgeving moet komen maar dat dat soort shit gewoon moet ophouden


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-01-2013 12:36 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 11 januari 2013 12:28 schreef Mark het volgende:
Zijn sowieso toch al richtlijnen voor? Als ze de bestaande wetten en richtlijnen eens beter zouden gaan handhaven in plaats van dit voortdurende geneuzel over meer respect en verder op de privacy inbrekende wetten, dan zou er uberhaupt geen probleem zijn.


Precies. Dat dus.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-01-2013 10:47 by XXL Profiel van XXL


VS slaat geen munt voor schuldenplafond
ANP VANDAAG 08:46

De Amerikaanse regering is niet van plan een platinum munt te slaan van bijvoorbeeld 1 biljoen dollar als truc om de staatsschuld te beheersen. Het Amerikaanse ministerie van Financiën heeft dit weekeinde in een verklaring uitdrukkelijk suggesties over het slaan van een of meer munten van een biljoen dollar van de hand gewezen.

In theorie kan de regering een platinum munt van een biljoen dollar laten slaan en die in de kluis van de centrale bank opbergen. In de boeken kan het stukje platinum dan gebruikt worden om van de maximale schuld van 16,4 biljoen dollar één biljoen af te trekken. Dat geeft de regering weer wat bestedingsruimte. De maximale schuld is een eerder door de politiek vastgelegd schuldenplafond.
©ANP



Is die crisis zo eenvoudig op te lossen, ja?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 13-01-2013 10:52 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Blijkbaar. En door het bannen van Jupiler.

'Consument dupe verziekte biermarkt'

AMSTERDAM - De biermarkt is totaal verziekt door een gebrek aan concurrentie en de consument is daar de dupe van.

Dat staat in een rapport van het economisch onderzoeksinstituut SEO, waar NRC Handelsblad zaterdag over schrijft.

Brouwerijen dwingen hun horecaondernemers om exclusief hun merk te tappen. Bier van een andere brouwerij is dan verboden. Dat houdt de prijzen in cafés kunstmatig hoog en beperkt de cafébezoeker in zijn bierkeuze. SEO vindt daarom dat de concurrentiewaakhond NMa moet ingrijpen.

Door: ANP / Nu.nl


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 13-01-2013 16:32 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 13 januari 2013 10:52 schreef Dying Embrace het volgende:
totaal verziekt


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-01-2013 16:39 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 13 januari 2013 16:32 schreef Helvete het volgende:





Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen