IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Twee Groenlinksers en een VVD'er lopen een bar in. [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 21-01-2017 0:04 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 januari 2017 23:22 schreef iPim het volgende:
Sorry hoor, maar ook de meer geinformeerde mening heeft genoeg reden om bezorgd te zijn over Trump als president. Kijk alleen al naar de mensen die hij voor zijn kabinet heeft benoemd. Betsy de Vos (onderwijs), bijvoorbeeld, viel bij de horingen gi-gan-tisch hard door de mand. Dat is een miljardair die in de private sector wat leuke projectjes gedaan heeft, en dan even komt verkondigen dat publiek onderwijs in Amerika een dood eind is (90% van het onderwijs is publiek daar). Het is slechts een voorbeeld. Dan een 'secretary of state', voormalig topman van ExxonMobil, die als voornaamste prestaties zijn bedrijf gelinked heeft aan OAO Rosneft, een Russisch staats-olie-bedrijf, waar hij nog voor 150 miljoen dollar een aandeel in heeft. Dan de persoon van de schatkist die in 2008 massaal profiteerde van de 'gewone' Amerikaan die zijn hypotheek niet meer kon afbetalen. Dan de persoon voor arbeid, een eigenaar van een hoop fast-foodketens en fervent criticus van minimum lonen. Dan een minister van grondstoffen/energie die terug wil naar kolen, een minister van klimaat die klimaatverandering ontkent, het houdt niet op. Alleen al het opzeggen van de Affordable Care Act zal juist die arme Amerikanen raken die voor hem gestemd hebben.

Trump beloofde het moeras leeg te pompen, maar hij zal het vervangen met een riool.


Ik ben niet genoeg geïnformeerd om overal een gefundeerde mening over te hebben, en nogmaals, ik ben helemaal geen Trump-fan, maar de halve wereld reageert op dit moment alsof hij straks het witte huis inrent en als eerste op de grote rode nuke-knop drukt. Het zal allemaal wel meevallen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-01-2017 0:13 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 21 januari 2017 0:04 schreef Ethereal het volgende:
Ik ben niet genoeg geïnformeerd om overal een gefundeerde mening over te hebben


Informeer jezelf dan.

Ik denk dat de fuck-ups veel subtieler zullen zijn, en aan het oog onttrokken van de 'gewone' mens. Dat maakt het misschien nog verontrustender. Die keuzes die hij voor zijn kabinet gemaakt heeft, bijvoorbeeld, zijn allemaal miljardairs die voor miljoenen Trump gesponsord hebben in zijn kandidaatschap als president. Daarnaast zie je als terugkerend thema dat iedereen die met Trump te maken heeft zo'n beetje tot in z'n nek in de belangenverstrengelingen zit. Dat er zo onverschillig gedaan wordt over de vereiste ethische screening voor het goedkeuren van de kabinetsnominaties is schokkend.

Dan zijn er nog andere problemen, zoals de evidente connecties met Rusland, het geprik tegen China (zeker ook qua hoe Trump om gaat met Taiwan), het verafschuwen van CNN als een 'terrible news organisation reporting fake news' wat totaal niet waar is (persvrijheid?), het negeren van dagelijkse veiligheidsbriefings, en het negeren van honderden transitierapporten van de administratie van Obama.

Gedurende de hele overgang probeert Trump en zijn team steeds de slechtste keuzes te maken, en het lukt ze iedere keer weer.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 21-01-2017 0:14]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-01-2017 2:19 by Snaack Profiel van Snaack

I'm with iPim.

Ik vind het verder vrij verontrustend hoe laconiek of onverschillig er wordt gedaan over de benoeming van één van de meest machtige personen op Aarde.

Het gaat hier niet om de benoeming van het stamhoofd van één of andere onbeduidende Afrikaanse hutjesbewonende bosnegerstam.

De beslissingen die Trump neemt hebben impact op de gehele wereldeconomie en handel, diplomatieke betrekkingen, etc etc etc dus ook op ONS.

Zijn we voor het gemak het zwarte gat vergeten waar Bush Jr eerst Amerika, maar dientengevolge ook de rest van de (westerse) wereld in gestort heeft?

Maar goed. Zoals iPim al aangeeft, het is gewoon schaamteloos hoe evident de belangenverstrengeling is. Trump en co zullen vast een stuk rijker worden de komende tijd (en zo niet scheelt dat Trump weer heel wat jaren inkomensbelasting betalen)

Het is werkelijk bizar hoe gemakkelijk daar overheen wordt gestapt. Het overdragen van de leiding van het Trump-imperium aan zijn kinderen; nee, natuurlijk hebben ze het nooooooit over de gang van zaken want dat is zo vastgelegd en dat hebben ze zo beloofd. Geloof je het zelf. OMG :')

Het hele imperium van Trump is trouwens gebouwd op bedrog, boekhoudkundige trucs, intimidatie, leningen die nooit terugbetaald zijn, etc etc etc.

Geld lenen en vervolgens een bank aanklagen als je niet terugbetaalt en zo uitstel, korting en een lagere rente bedingen. Slim of asociaal? Geen wonder dat geen enkele Amerikaanse bank nog zaken met hem wil doen.

En dan nog was het hele imperium eind jaren 90 omgeflikkerd als de erven van Frank Trump een deel van diens vastgoed niet geliquideerd hadden om de boel te redden. Over succesvol ondernemerschap gesproken.

Dit is ook wel weer typisch: http://www.thedailybeast.com/articles/2015/07/08/trump-tower-was-built-on-undocumented-immigrants-backs.html

En een megaschuld gebruiken om jarenlang geen inkomstenbelasting te hoeven betalen? Dat doe je zo: http://www.investopedia.com/news/art-steal-how-trump-lost-916m-and-avoided-tax/

Ik krijg nachtmerries over oempaloempa's.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-01-2017 2:32 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Wat betreft die verliezen om minder belasting te betalen: dit is een vrij geaccepteerde praktijk binnen de finance-wereld. Wanneer de overheid profiteert van jouw winst, moet de overheid ook wat ingeven als jij verlies maakt. Dat is een symmetrische behandeling. Echter, het wordt natuurlijk een probleem als je met boekhoudkundige trucs een extreem groot verlies kan fingeren dat er in de realiteit niet bestaat.

Ik hoop dat zoveel mogelijk schade aan Amerika zelf wordt aangericht, en dat er zo min mogelijk 'spill-over' is naar de buitenwereld.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 21-01-2017 2:33]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-01-2017 2:36 by Snaack Profiel van Snaack

En dan nog, legitiem of niet, siert het iemand niet die pretendeert op te komen voor de "gewone" Amerikaan die wel de volle map moet betalen.

Dit is trouwens ook hilarisch, gezien de schrijfstijl moet onze oranjeharige vriend hier toch zelf verantwoordelijk voor zijn? Ik mis alleen de woorden "great" en "terrific" nog maar, genoeg superlatieven. In een doktersverklaring. Hahahaha :')

http://www.theatlantic.com/health/archive/2016/08/bornstein-trump-linguistics/497840/


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 21-01-2017 10:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 20 januari 2017 22:57 schreef powertieke het volgende:
En ben een beetje knorrig dat Bernie het niet heeft mogen proberen.

Ah, Bernie. Indien mogelijk de ideale Obama-opvolger. Wat een politieke vent. Helaas te progressief voor wat Wim zo goed stelde: er is veel meer USA dan enkel de oost- en westkust. En die denken niet zoals velen hier.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-01-2017 10:15 by bastianus Profiel van bastianus

Wat Ben zegt. Veel mensen zijn het zat dat "de gevestigde orde" zo weinig om ze geeft. Hetzelfde als dat CPB en CBS nu ineens lopen te verkondigen dat de ecomie zelden beter was of de werkloosheid lager, natuurlijk dankzij ons geweldige kabinet. Nou, daar heb je weinig aan als je in een klas van dertig leerlingen inclusief debielen en gestoorden op het mbo zit dat kapotbezuinigd is. Of als je dementerende moeder eens per dag een schone luier krijgt. Of als je uitkering wordt ingetrokken wegens "fraude" als je eens een logé hebt, terwijl het Marokkaanse gezin een deur verder zichtbaar aan de lopende band met criminele activiteiten bezig is.
De gevestigde politiek, zowel in de VS als in Europa of NL, heeft het geheel en al aan zichzelf te danken dat kiezers zich aan de voeten van de eerste de beste fascist storten die de zaak alleen maar zal verergeren. Maar goed, misschien maar beter ook. Je krijgt de leider die je verdient als volk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-01-2017 10:50 by Snaack Profiel van Snaack

Dit illustreert tevens tegelijk mooi één van de "problemen" rond stemgedrag, deze is vaak (meestal?) egoïstisch gemotiveerd. Dat terwijl je moet stemmen op een systeem dat op "iedereen" van toepassing is en een compromis dus inherent is.

Dus, zei de idealist, zou het handig zijn als je stemt op een ideologie waarvan jij denkt dat die het beste werkt voor iedereen.

Niet op een partij die de uitkeringen wil verhogen, omdat jij toevallig in de bijstand zit, of niet op een partij die de vennootschapsbelasting wil verlagen omdat jij toevallig ondernemer bent. Ik noem maar iets.

Anyway, ik was lekker aan het Trump-bashen, hier nog meer leuke weetjes: https://www.vn.nl/de-twaalf-meest-bizarre-feiten-over-donald-trump/


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-01-2017 12:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 januari 2017 10:50 schreef Snaack het volgende:
Dit illustreert tevens tegelijk mooi één van de "problemen" rond stemgedrag, deze is vaak (meestal?) egoïstisch gemotiveerd. Dat terwijl je moet stemmen op een systeem dat op "iedereen" van toepassing is en een compromis dus inherent is.

Dus, zei de idealist, zou het handig zijn als je stemt op een ideologie waarvan jij denkt dat die het beste werkt voor iedereen.

Daar ben ik het wel mee eens, probeer zelf ook altijd om zo te stemmen. Maar dan is er ook nog de weerbarstige praktijk. Qua partijprogramma kom ik bijvoorbeeld altijd bij de PvdA uit als ik een kieswijzer invul. Toch zal ik nooit op die partij stemmen, en dat komt door mijn werk als docent.
Zo hebben PvdA-politici als Van Kemenade (mammoetwet), Ritzen (afschaffing basisbeurs), Adelmund (invoering basisvorming) en Bussemaker (excellentie), in tegenstelling tot wat het partijprogramma pretendeert, alleen maar onderwijsbeleid uitgevoerd dat tot het tegenovergestelde in de praktijk leidt: kwalitatief slecht onderwijs, waarin steeds minder gelijke kansen gecreëerd worden voor wie instapt en waarvan de financiering zodanig krom en slecht is dat de kwaliteit zelfs niet met een leger aan inspectie en controle gewaarborgd kan worden.

De pest is, dat de politiek dusdanig met het bedrijfsleven en het "old boys network" verweven is, dat beleidsmakers allang niet meer het beleid uit hun partijprogramma's uit kunnen voeren. Dus in verkiezingstijd laten ze de oren hangen naar hun kiezers, maar zo gauw er geregeerd wordt, bepalen grote multinationals, banken en consultants en accountants hoe het beleid eruit ziet. Zie b.v. een Dijsselbloem die juist in crisistijd complete sectoren kapot bezuinigd heeft, om maar aan de eisen van "Europa" te kunnen voldoen.
Ik snap goed dat mensen hun idealen verliezen, juist omdat politici het voorbeeld geven in slechts pragmatisch en zonder idealen te handelen. Sprekend voorbeeld daarvan vond ik bijvoorbeeld het feit dat staatssecretaris Dijkhof geprezen werd omdat hij het asielbeleid "als een zakelijke manager" vormgaf. Lijkt me juist bij uitstek een beleidsonderdeel waarbij visie bepalend moet zijn, en niet pragmatisme.


[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 21-01-2017 12:11]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-01-2017 12:23 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 januari 2017 0:04 schreef Ethereal het volgende:
Ik ben niet genoeg geïnformeerd om overal een gefundeerde mening over te hebben, en nogmaals, ik ben helemaal geen Trump-fan, maar de halve wereld reageert op dit moment alsof hij straks het witte huis inrent en als eerste op de grote rode nuke-knop drukt. Het zal allemaal wel meevallen.


Goed dat je over nukes begint. Check ook vooral de links in dit artikel:

https://qz.com/871436/donald-trump-nuclear-weapons-putin-and-trump-release-statements-that-hint-at-increased-nuclear-armament/

Samen met zijn 'I'd bomb the shit out of ISIS' verwacht ik wel een atoombommetje in die regio.




[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-01-2017 12:24]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-01-2017 13:32 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 21 januari 2017 12:10 schreef bastianus het volgende:
Zie b.v. een Dijsselbloem die juist in crisistijd complete sectoren kapot bezuinigd heeft, om maar aan de eisen van "Europa" te kunnen voldoen.



Dit had niks te maken met multinationals, banken, 'old boy networks', en dergelijke, maar simpelweg met het naleven van afgesproken budgettaire regels. Sterker nog, multinationals, banken, etc. waren waarschijnlijk contenter geweest met geen bezuinigingen.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 21-01-2017 13:33]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-01-2017 13:43 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 januari 2017 13:32 schreef iPim het volgende:
Dit had niks te maken met multinationals, banken, 'old boy networks', en dergelijke, maar simpelweg met het naleven van afgesproken budgettaire regels. Sterker nog, multinationals, banken, etc. waren waarschijnlijk contenter geweest met geen bezuinigingen.
Okay, slecht voorbeeld. Maar wie de PvdA dan ook vertegenwoordigt met haar beleid, de eigen doelgroep ziet ze allang over het hoofd.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 21-01-2017 19:59]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 21-01-2017 14:23 by nark Profiel van nark

De overwinning van Donald Trump is pas het begin: 2017 wordt het jaar van de revolutie, ook in Europa. Dat zei Geert Wilders vanmorgen tijdens het congres 'Vrijheid voor Europa' in Koblenz. Daar spreken vandaag de kopstukken van de eurosceptische partijen in Europa, zoals Marine Le Pen (Front National), Frauke Petry (Alternative für Deutschland) en Matteo Salvini (Lega Nord).


Volgens Wilders, die als een held werd onthaald en een minutenlange ovatie kreeg, zal dit jaar een patriottische lente aanbreken in heel Europa, dankzij een 'democratische, geweldloze revolutie'. ,,Er komen betere tijden aan, de wind draait. De mensen worden wakker, ze schudden het juk van de politieke correctheid van zich af. Ze willen hun vrijheid terug. En wij zijn hun instrument.'' Hij voorspelde dat Le Pen dit jaar zal worden gekozen tot nieuwe president van Frankrijk, en hoopt ook in de rest van Europa op winst.

De partijen die in Koblenz bijeen zijn, zijn in het Europees Parlement verenigd in de fractie ENV. Samen hebben ze daar 40 van de 750 zetels. Maar bij de nationale verkiezingen die dit jaar in Nederland, Frankrijk en Duitsland worden gehouden, wordt voor de partijen grote winst voorspeld. De PVV en het Front National kunnen volgens peilingen in hun land zelfs de grootste partij worden.

Islam in Europa
De angst regeert: normale mensen durven niet te zeggen wat ze denken, vrouwen zijn bang hun blonde haren te tonen
Geert Wilders
Alle sprekers stonden vanmorgen stil bij de rol van de islam in Europa. Zo haalde Wilders de Nederlandse hoogleraar Ruud Koopmans aan: die stelde onlangs in het AD dat 10 tot 20 procent van alle moslims bereid is geweld te accepteren om de islam te verdedigen. Wilders: ,,Als we niks doen, houden wij op te bestaan. De angst regeert: normale mensen durven niet te zeggen wat ze denken, vrouwen zijn bang hun blonde haren te tonen. Dit moet worden gestopt. Genoeg is genoeg.''

Terwijl binnen in de Rhein-Mosel-Halle aandachtig naar de kopstukken werd geluisterd, protesteerden buiten honderden demonstranten tegen de koers van de anti-EU-partijen. Sommige omwonenden hebben zelfs spandoeken uit hun raam gehangen met teksten als 'Europa is bunt, nicht braun' en 'Hate racism'. Ook de avond voor het congres waren al honderden demonstranten op de been. Tot ongeregeldheden kwam het toen niet.

De organisatie weigerde in eerste instantie enkele Duitse journalisten toegang tot het congres. Ze waren uiteindelijk toch welkom, maar het congres begon wel met een flinke sneer in hun richting: de Duitse AfP-politicus Markus Pretzell, begon zijn rede met een ironische grap over journalist Justus Bender, die zijn partij kritisch volgt namens de Frankfurter Algemene Zeitung. Het publiek joelde daarop luid.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-01-2017 14:26 by M. Profiel van M.

quote:
Op 21 januari 2017 0:04 schreef Ethereal het volgende:
Ik ben niet genoeg geïnformeerd om overal een gefundeerde mening over te hebben, en nogmaals, ik ben helemaal geen Trump-fan, maar de halve wereld reageert op dit moment alsof hij straks het witte huis inrent en als eerste op de grote rode nuke-knop drukt. Het zal allemaal wel meevallen.

Ik denk het niet! Voorbeeld: alle Amerikaanse ambassadeurs in Europa zijn per direct teruggeroepen. Enkele hebben uitstel gevraagd (bv om kinderen niet midden in een schooljaar te laten migreren) maar het Trump team was onverbiddelijk. Engeland, Duitsland etc. zullen nu maanden geen ambassadeur van de VS in het land hebben.

Het zijn dit soort "afrekeningen" die voor grote chaos zullen zorgen. Pure rancune als je het mij vraagt.
Dat eerste ondertekende decreet om Obamacare af te schaffen, ook zoiets. Daar hebben wij in de EU dan geen last van, maar dat wordt een bende natuurlijk. De kwetsbare Amerikanen worden op zichzelf teruggeworpen en er zal ook in dat opzicht grote chaos ontstaan. Er is totaal geen plan of richting voor een alternatief.

Zeer verontrustend. De EU is ook totaal niet geequipeerd om hiermee om te gaan. We worden straks vermorzeld tussen Amerikaans-Russische belangen, mark my words. Het waren 70 mooie jaren, de onbezorgdheid is er hier goed vanaf.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 21-01-2017 14:28]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 21-01-2017 14:42 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 21 januari 2017 13:43 schreef bastianus het volgende:
Okay, slecht voorbeeld. Maar wie de PvdA dan ook verantwoord met haar beleid, de eigen doelgroep ziet ze allang over het hoofd.

Vandaar dan ook het "fantastische" aantal zetels voor de PvdA in de peilingen. Die krijgen een flinke klap. Alleen jammer dat een groot deel van die stemmen naar de PVV gaat....


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-01-2017 14:45 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 21 januari 2017 14:26 schreef M. het volgende:
Voorbeeld: alle Amerikaanse ambassadeurs in Europa zijn per direct teruggeroepen.


Is dat niet redelijk gebruikelijk als er een nieuwe president aantreedt?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-01-2017 20:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 januari 2017 14:42 schreef Attila_the_hun het volgende:
Vandaar dan ook het "fantastische" aantal zetels voor de PvdA in de peilingen. Die krijgen een flinke klap. Alleen jammer dat een groot deel van die stemmen naar de PVV gaat....
Ik trek voor de zekerheid maar vast een bruin overhemd aan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 22-01-2017 2:34 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

quote:
Op 21 januari 2017 14:45 schreef XXL het volgende:
Is dat niet redelijk gebruikelijk als er een nieuwe president aantreedt?


Nee. Normaal duurt het best wel even.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-01-2017 10:01 by XXL Profiel van XXL

Ah, ik dacht dat het om het terugroepen ging, maar het betrof meer het stukje 'per direct'.

Njah, ik kan me nog voorstellen dat een nieuwe president uit het andere kamp er wat meer vaart achter zet.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 22-01-2017 11:20 by Vonn.Esch Profiel van Vonn.Esch

Sja. Nu al liegen en bedriegen. Welk een verrassing.

Witte Huis beschuldigt media van tonen te lage cijfers
bij inauguratie http://nu.nl/buitenland/4408014/witte-huis-beschuldigt-media-van-tonen-lage-cijfers-bij-inauguratie.html (via @NUnl)


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-01-2017 11:27 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Van Nu.nl. :') [/vakantieman]



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 22-01-2017 11:29 by Vonn.Esch Profiel van Vonn.Esch

quote:
Op 22 januari 2017 11:27 schreef Natural Disaster het volgende:
Van Nu.nl. :') [/vakantieman]




Ah. Weer goed bezig man. Inhoudelijk enzo. Toppie!



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-01-2017 12:09 by XXL Profiel van XXL

Ah. Er is nu al sprake van de nieuwe wereld orde van president Trump.

Straks niet vergeten bij de Jumbo:

Aluminiumfolie om leuke hoedjes van te maken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-01-2017 12:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

En hou die hagedissen die je als huisdier houdt in de gaten, dat zijn eigenlijk Reptillians die wachten op Trumps geheime code.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-01-2017 20:05 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 21 januari 2017 14:26 schreef M. het volgende:
Ik denk het niet! Voorbeeld: alle Amerikaanse ambassadeurs in Europa zijn per direct teruggeroepen. Enkele hebben uitstel gevraagd (bv om kinderen niet midden in een schooljaar te laten migreren) maar het Trump team was onverbiddelijk. Engeland, Duitsland etc. zullen nu maanden geen ambassadeur van de VS in het land hebben.

Het zijn dit soort "afrekeningen" die voor grote chaos zullen zorgen. Pure rancune als je het mij vraagt.


Inderdaad. Erg bizar in ieder geval.

quote:

Dat eerste ondertekende decreet om Obamacare af te schaffen, ook zoiets. Daar hebben wij in de EU dan geen last van, maar dat wordt een bende natuurlijk. De kwetsbare Amerikanen worden op zichzelf teruggeworpen en er zal ook in dat opzicht grote chaos ontstaan. Er is totaal geen plan of richting voor een alternatief.


Dat terwijl Trump die Amerikanen natuurlijk de worst van een beter en goedkoper alternatief voor heeft gehouden. Die gaan niet blij zijn.

(Het kan ook helemaal niet, tenzij de overheid zich er mee gaat bemoeien, wat de Republikeinen nu juist niet willen.. Dus hij doet een belofte die haaks staat op de Republikeinse ideologie)

Dankzij Trump's totale gebrek aan politieke ervaring heeft hij ook geen benul hoe lang het duurt om (dergelijke) veranderingen door te voeren.

Zelfs de Republikeinen hebben zich er al over verwonderd dat Trump op heeft gedragen binnen een week (of iets dergelijks) met een alternatief te komen, terwijl het ontwerpen en dergelijke van Obamacare een jaar of 2 heeft geduurd.


quote:
Op 22 januari 2017 11:20 schreef Vonn.Esch het volgende:
Sja. Nu al liegen en bedriegen. Welk een verrassing.

Witte Huis beschuldigt media van tonen te lage cijfers
bij inauguratie http://nu.nl/buitenland/4408014/witte-huis-beschuldigt-media-van-tonen-lage-cijfers-bij-inauguratie.html (via @NUnl)


Dat er zelfs een persconferentie aan gewijd is vind ik nog wel het meest frappant. Maar, mensen zijn niet dom; luchtfoto's liegen niet. En wat de neuk maakt het überhaupt uit, ook als er niemand had gestaan was hij nog steeds president geworden.

De (1e) inauguratie van Obama was een historische gebeurtenis, dat er nu weer een dikke, domme, blanke Amerikaan met een veel te grote bek president is geworden hebben we al eerder gezien. Dat snapt hij zelf toch ook wel? Nou ja, niet natuurlijk, want Trump is echt een special snowflake.

Interessant leesvoer, afkomstig van de auteur van het werk "The truth about Trump", die 18 maanden in zijn nabijheid heeft doorgebracht om dat te kunnen schrijven.

https://www.nytimes.com/2016/10/26/us/politics/donald-trump-interviews.html

Anyway, dit beschuldigen van de media, proberen te verdraaien van feiten, is je reinste staatspropaganda. Ik vrees dat we nog vaak, zeer vaak de wenkbrauwen gaan fronsen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen