IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Twee Groenlinksers en een VVD'er lopen een bar in. [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
williamblake
Usericon van williamblake
Posted 01-03-2017 17:10 by williamblake Profiel van williamblake

Wat is dat SGP eigenlijk? Eindigde in mijn stemwijzer (die ik net puur uit interesse eens gedaan heb om een beeld te krijgen van de standpunten van partijen in NL) samen met de PVV op de laatste plaats.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-03-2017 17:42 by M. Profiel van M.

Staatkundig Gereformeerde Partij. Rechts-conversatief en zeerrrr gelovig (christelijk, gereformeerd, zo calvinistisch als de neten).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 01-03-2017 17:57 by ex-filosofem Profiel van ex-filosofem

Nog aan 't twijfelen tussen CDA, VVD, SGP en PVV.
Het verschilt nogal.


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-03-2017 18:30 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Je zou bijna op een complete coalitie willen kunnen stemmen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-03-2017 20:11 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-03-2017 20:20 by M. Profiel van M.

Naast het Centraal Plan Bureau, dat een economische doorrekening maakt van de partijprogramma's, hebben we ook het PBL (Planbureau voor de Leefomgeving). Zij maken een doorrekening van de gevolgen van de verschillende partijprogramma's voor het leefklimaat in Nederland. Tenminste, voor de partijen die daar belangstelling voor hebben. In dit geval zijn dat de PvdA, VVD, SP, CU, Groen Links, D'66, en de Vrijzinnige Partij.

Leefklimaat valt dan uiteen in drie onderdelen:
- Mobiliteit en bereikbaarheid
- Landbouw en natuur
- Energie en klimaat

Het rapport van de doorrekening zelf is voor mij veel te dik om door te nemen (meer dan 100 pagina's) maar voor mij als leek is hoofdstuk 2, de samenvatting, wel interessant. In het nieuwsbericht vind je ook een korte samenvatting: http://www.pbl.nl/nieuws/nieuwsberichten/2017/duidelijke-verschillen-in-leefomgevingseffecten-verkiezingsprogrammas

Het rapport staat hier: http://www.pbl.nl/publicaties/analyse-leefomgevingseffecten-verkiezingsprogramma%27s-2017-2021

Mocht je nieuwsgierig zijn waar e.e.a. op gebaseerd is, dan moet je in de appendices kijken.

Uiteraard is alles met de nodige onzekerheden omgeven, maar wat er in ieder geval duidelijk uit naar voren komt, is dat er echt iets te kiezen valt, als je naar de gevolgen voor het leefklimaat kijkt. Check vooral even de kerntabellen in hoofdstuk 2, dat geeft al een hoop informatie.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-03-2017 20:27 by spectre Profiel van spectre

Das interessant, bedankt voor het delen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2017 22:13 by bastianus Profiel van bastianus

Interessant. Maar dit maakt de keuze voor mij als forens weer lastiger. Of ze moeten willen investeren in goed openbaar vervoer tussen het buitengebied van Brabant en Gelderland. Anders moet ik van baan veranderen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-03-2017 22:37 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Leuke statistieken, maar als forens ben je inderdaad flink het bokje met diverse programma's. Die rare gedachtenkronkel dat openbaar vervoer voor heel forenzend Nederland een oplossing kan zijn moet er echt eens uit bij onze Randstadpolitici.

Woon-werkverkeer kan volgens mij alleen maar worden teruggebracht door middel van thuiswerken, wat voor steeds meer banen ook heel goed mogelijk is. Waarom zou je bijvoorbeeld in godsnaam iedere dag naar een centraal kantoor moeten komen om verkoper binnendienst te zijn? Als je er nou eens structureel in zou slagen om bijvoorbeeld 50% van de 'onnodige forenzen' eruit te filteren heb je volgens mij al een wereld gewonnen zonder ook maar een meter asfalt aan te leggen of de railinfrastructuur nog complexer te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 01-03-2017 22:37]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2017 22:52 by bastianus Profiel van bastianus

Ik las in een doorberekening dat al die heffingen van Groen Links mensen met een middeninkomen rond de 800 euro in de maand konden gaan kosten. Dan zou het voor mij onderhand interessanter worden om gewoon een uitkering aan te vragen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-03-2017 22:56 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Dat is natuurlijk ook waanzinnig. Laat het de helft zijn, dan is het nog steeds waanzinnig. Mensen op kosten jagen zonder daar iets tegenover te stellen of ze een werkbaar alternatief te bieden gaat in de echte wereld niks oplossen. Ja, het alternatief is dan om thuis op de bank te gaan zitten met een uitkering. Lijkt me ook niet echt de bedoeling.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-03-2017 23:05 by bastianus Profiel van bastianus

De pest is dat thuiswerken voor mijn klassen ook niet altijd werkt. Als je de instructiemomenten voor en in de klas weglaat, zijn er toch een hoop leerlingen die dingen niet meekrijgen. Toen een klas van mij door omstandigheden een jaar geen les kreeg, kelderde het cijfer voor het centraal examen gemiddeld meteen met twee punten.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 01-03-2017 23:06]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-03-2017 23:12 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Dat begrijp ik natuurlijk ook wel, maar voor een boel banen zou je bijvoorbeeld een mix kunnen doen van 3 dagen thuis e 2 op de zaak. Scheelt toch al een slok op een borrel.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-03-2017 6:30 by M. Profiel van M.

quote:
Op 1 maart 2017 22:52 schreef bastianus het volgende:
Ik las in een doorberekening dat al die heffingen van Groen Links mensen met een middeninkomen rond de 800 euro in de maand konden gaan kosten. Dan zou het voor mij onderhand interessanter worden om gewoon een uitkering aan te vragen.

Welke doorrekening was dat dan?
*edit* ik ben een beetje sceptisch, want dat is tientallen procenten van een middeninkomen. Lijkt me dat dat wel nieuws geweest zou zijn, als het waar is.
Of het is een half verhaal en er staan tegenover de heffingen allerlei andere tegemoetkomingen.

Volgens mij zijn de koopkrachtgevolgen in de CPB doorrekening voor bijna alle partijen positief, ook voor Groen Links.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 02-03-2017 7:07]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 02-03-2017 7:55 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik denk dat Bastianus doelt op de woorden van Jeroen Dijsselbloem, een tijdje terug. De doorrekening van het CPB gaat alleen over de aankomende kabinetsperiode; op langere termijn zouden de cijfers behoorlijk oplopen.

GL zal de zaken vast rooskleuriger voorstellen dan ze zijn, maar dit klinkt verder als een knap staaltje nattevingerwerk en selectief lezen van Dijsselbloem. Dat de voorgestelde belastingen (deels) weer worden opgevangen met een lagere inkomstenbelasting voor lage en middeninkomens, wordt bijvoorbeeld nergens genoemd.

https://fd.nl/economie-politiek/1188280/pvda-opent-aanval-op-groenlinks


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-03-2017 8:34 by bastianus Profiel van bastianus

Was inderdaad waar ik op doelde. Maar Dijsselbloem heeft natuurlijk helemaal boter op het hoofd, met zijn funeste bezuinigingsmaatregelen van de afgelopen kabinetsperiode.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-03-2017 8:36 by bastianus Profiel van bastianus

Met een beetje mazzel krijg ik van Groen Links ook nog een bonus voor het feit dat ik al mijn elektriciteit zelf opwek met zonnepanelen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 02-03-2017 9:17 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 1 maart 2017 20:20 schreef M. het volgende:
Naast het Centraal Plan Bureau, dat een economische doorrekening maakt van de partijprogramma's, hebben we ook het PBL (Planbureau voor de Leefomgeving).


Heel interessant. Jammer dat het CDA en de PVV ontbreken, ben wel benieuwd of ze nog lager dan de VVD zouden scoren..

[Dit bericht is gewijzigd door Attila_the_hun op 02-03-2017 9:18]


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-03-2017 9:18 by M. Profiel van M.

quote:
Op 2 maart 2017 8:34 schreef bastianus het volgende:
Was inderdaad waar ik op doelde. Maar Dijsselbloem heeft natuurlijk helemaal boter op het hoofd, met zijn funeste bezuinigingsmaatregelen van de afgelopen kabinetsperiode.

OK, dus
a. je las het niet in een doorberekening, maar in een uitlating van een andere politicus tijdens campagnetijd en
b. het is gewoon niet waar

Dat is wel even goed om vast te stellen

Ik kan me dat interview ook herinneren trouwens, viel me erg tegen van Dijsselbloem want ik had m juist hoog zitten.

Interessante tijd wel, jammer dat het leukste programma (Jinek en Pauw) zo laat op TV komt, dat trek ik niet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-03-2017 9:53 by bastianus Profiel van bastianus

Gevalletje klok-klepel inderdaad,M. Ik ben daar eigenlijk wel blij mee, want ik ben van plan Groen Links of D66 te gaan stemmen.
Ik wil best offers brengen voor het milieu, maar het moet wel in balans zijn. En aangezien een aanzienlijk deel van mijn inkomen al op gaat aan bio-producten, zonne-energie en andere milieuvriendelijke zaken, wil ik het verder ook betaalbaar houden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-03-2017 10:04 by bastianus Profiel van bastianus

Ik snap trouwens niet hoe je iemand die de rekening voor keihard Europees bezuinigingsbeleid neerlegt bij de bevolking en die grootkapitaal buiten schot laat hoog kunt hebben zitten, maar dat terzijde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-03-2017 10:25 by M. Profiel van M.

quote:
Op 2 maart 2017 9:53 schreef bastianus het volgende:
Gevalletje klok-klepel inderdaad,M. Ik ben daar eigenlijk wel blij mee, want ik ben van plan Groen Links of D66 te gaan stemmen.

Dat was ik ook, inmiddels ben ik eruit (GL). Ik vind het alleen jammer dat ze zo naïef zijn over Defensie en economisch zo 'linksig', maar je kunt niet alles hebben. Vooral de economische afwegingen vind ik gewoon niet belangrijk genoeg ten opzichte van klimaat, leefomgeving & onderwijs.

Overigens vind ik Dijsselbloem een hele verstandige minister van Financiën die uitstekend allerlei tegenstrijdige belangen heeft afgewogen en een financieel zeer gezond Nederland achterlaat.
Al ben ik het wel met het laatste deel van je post eens, daarom ben ik ook zo gecharmeerd van de ingrijpende belastinghervormingen van GL.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-03-2017 13:29 by spectre Profiel van spectre

Ze is niet teveel in beeld, daarom is het wel interessant dit te bekijken.



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 02-03-2017 19:29 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 1 maart 2017 17:10 schreef williamblake het volgende:
Wat is dat SGP eigenlijk?


Steeds Grotere Pilzen


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-03-2017 8:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wanneer komen die stembiljetten eigenlijk?


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen