IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Twee Groenlinksers en een VVD'er lopen een bar in. [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2014 8:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/






♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 23-05-2014 18:49 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 18 april 2014 12:41 schreef Hypnos het volgende:
http://destemvanvlaanderen.hln.be/



psst, kunnen jullies es doen Nederlonders?

ben benieuwd
Meyrem Almaci - groen 73%


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-05-2014 19:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

niet vloeken aub


signature


WMP
Usericon van WMP
Posted 24-05-2014 0:33 by WMP Profiel van WMP

Meyrem Almaci - Groen 72% en Hermes Sanctorum - Groen 73%.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 24-05-2014 0:34]


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 24-05-2014 0:34 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 23 mei 2014 19:29 schreef Hypnos het volgende:
niet vloeken aub


HOMO KUD ZECKZ


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2014 1:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

schitterend, ik heb eens overal het tegenovergestelde geantwoord van wat ik vind en ik kwam uit bij

Meyrem Almaci 83%

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 24-05-2014 1:14]


signature


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 24-05-2014 9:48 by Ktulu Profiel van Ktulu

Wouter Van Besien 77%


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2014 19:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Dat D66 is best een interessante partij

hebben we niet in België


signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-05-2014 20:45 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Gewoon doorsnee liberalen, laat je niks wijsmaken.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 24-05-2014 21:19 by Ktulu Profiel van Ktulu

'Liberaal' is een vies woord geworden door de strikt verengde en puur economische vertaling in de praktijk. Echte liberalen zijn er nog amper --> vrijheid van het individu en van denken en een open progressieve blik houden.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


WMP
Usericon van WMP
Posted 24-05-2014 21:47 by WMP Profiel van WMP

De VVD is in ieder geval allang geen liberale partij meer, zeker niet met het dappere duo Ivo en Fred. Wat zij doen is alles behalve liberaal. Helaas dat de media de VVD nog consequent als liberale partij omschrijft.
D66 is wat dat betreft de meest liberale partij in Nederland, maar aangezien die partij in het verleden regelmatig A zegt maar B stemt, zijn ze nu niet bepaald betrouwbaar.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 24-05-2014 21:56]


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 25-05-2014 9:12 by Ktulu Profiel van Ktulu

Fred zou idd perfect aansluiten bij de Britse Torries, of erger nog, de Amerikaanse Republikeinen. Heeft niks te maken met 'liberaal'.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-05-2014 12:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 24 mei 2014 21:47 schreef WMP het volgende:
De VVD is in ieder geval allang geen liberale partij meer, zeker niet met het dappere duo Ivo en Fred. Wat zij doen is alles behalve liberaal. Helaas dat de media de VVD nog consequent als liberale partij omschrijft.
D66 is wat dat betreft de meest liberale partij in Nederland, maar aangezien die partij in het verleden regelmatig A zegt maar B stemt, zijn ze nu niet bepaald betrouwbaar.

Wanneer is dat gebeurd dan? En is dat zoveel anders dan bij andere partijen?

Meen eens een overzicht gezien te hebben van dat soort gedraai, en daar zat er eigenlijk niet zoveel verschil tussen D66 en andere partijen.


I wish I was a butterfly


WMP
Usericon van WMP
Posted 25-05-2014 13:21 by WMP Profiel van WMP

Een punt waar ze dat meerdere keren hebben gedaan is op privacygebied. Zeggen dat ze dat heel belangrijk vinden, maar vervolgens wel voor bewaarplicht stemmen, ID-plicht, biometrische gegevens in paspoort en ga zo maar door. Het is niet eenmalig geweest, en ook niet beperkt tot één kwestie.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-05-2014 17:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 mei 2014 13:21 schreef WMP het volgende:
Een punt waar ze dat meerdere keren hebben gedaan is op privacygebied. Zeggen dat ze dat heel belangrijk vinden, maar vervolgens wel voor bewaarplicht stemmen, ID-plicht, biometrische gegevens in paspoort en ga zo maar door. Het is niet eenmalig geweest, en ook niet beperkt tot één kwestie.

Ja, dat is waar, daar hebben ze dat weleens geflikt helaas.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-05-2014 22:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Heel blij met de uitslag.

Ik hoop fors dat de MR CdH kan overtuigen om mee te doen.

Geef MR (Waalse liberalen) het premierschap en smijt die PS'ers aub buiten.


signature


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 25-05-2014 22:28 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Op NVA gestemd veronderstel ik?

Zelf vind ik het best onbegrijpelijk dat die zoveel stemmen halen. Om een of andere reden is wie het hardst kritiek levert op de anderen (zonder zelf daarom per se een constructieve bijdrage te doen) altijd het populairst in Vlaanderen. 'De kracht van verandering', we zullen zien. Aan hun drie V'tjes mag je alvast een vierde toevoegen voor 'verzuurd'.
Waar ik wel blij mee ben is de sterke stijging van Groen; die hebben de SPA al grotendeels ingehaald. En de complete ondergang van Vlaams -'Tegen de verbruining van Vlaanderen'- 'Belang' werd ook eens tijd.

Verder wil ik absoluut niks te maken hebben met Ninove, waar ik op de middelbare school gezeten heb en dat in heel Vlaanderen de risee is met 35% voor Vlaams Belang (dat in de rest van het land rond de kiesdrempel schommelt) en 22% NVA, samen goed voor zo'n 56% (extreem-)rechts. Bende marginalen.


Willekeur en dictatuur!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-05-2014 23:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ja wat was dat in Ninove zeg


Op NV-A idd. België hoeft echt niet gesplitst te worden, maar dat is ook niet waarom ik op NV-A heb gestemd. Ze willen de sociale zekerheid splitsen en daar heb ik nu net wel verstand van. 6 jaar in de sociale sector gewerkt als maatschappelijk werker, ook op beleidsniveau, en zo vele belachelijke verschillen gezien in hetzelfde landje, ...het me nog steeds misselijk.


Had ik gekund, ik had op MR gestemd, want die hebben het ook door dat het sociale zekerheidsstelsel scheef in elkaar zit en Wallonië een hervorming nodig heeft zoals Vlaanderen al gehad heeft. Na 40 jaar loopt het alleen maar schever en ja, dan wil je wel eens verandering. Toch? Ikzelf zou nog liever mijn "transfergeld" aan een project in Afrika stoppen dan in Wallonië dat vis geeft ipv te leren vissen.

Verder doe ik het niet alleen uit principe. De NVA krijgt kritiek dat het de Sociale Zekerheid zou kapotmaken. Nu, daar zijn de traditionelen nu ook goed mee bezig. Nog 15 jaar en het is onbetaalbaar ergo dood. Wat heb je dan liever: een misschien kleinere Sociale Zekerheid of geen?


Maar voor de rest hoeft het zo rechts niet. Alleen is er geen ander alternatief buiten communisme en daar ben ik net iets te ambitieus en gedreven voor.

Het is een beetje zoals je op Groen zou stemmen omdat je tegen kerncentrales bent, terwijl je voor de rest zo goed als geen affiniteit hebt met de partij en geen zier geeft om dierenrechten ...

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-05-2014 23:11]


signature


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 25-05-2014 23:15 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Als je het voor de sociale zekerheid doet kan ik het wel goed begrijpen. Veranderingen moeten er sowieso komen op dat vlak lijkt me, anders wordt het inderdaad onhoudbaar. Maar dat zien de andere partijen ook heb ik de indruk.

Niet dat ik me in geen enkel programmapunt van de NVA kan vinden, trouwens, op ethisch gebied zijn ze soms zeer vooruitstrevend. Alleen hun streven naar de splitsing al is voor mij echter een absolute no-go, en ik vind het spijtig dat mensen stemmen op de NVA als ze niet voor een splitsing zijn, want dat is wel een van hun voornaamste partijpunten, hun vlaggenschip zeg maar.

Los daarvan zint hun aanpak en uitstraling me ook niet. Enkel met spreekwoordjes gooien (hier verpersoonlijk ik de partij in de vorm van De Wever, dat doet immers iedereen), onderhandelingen saboteren, kritiek spuien,… Niet mijn ding. Hopelijk stelt hij/stellen ze zich even voorzichtig constructief op in de onderhandelingen als op de VRT daarstraks.

quote:
Op 25 mei 2014 23:09 schreef Hypnos het volgende:
Het is een beetje zoals je op Groen zou stemmen omdat je tegen kerncentrales bent, terwijl je voor de rest zo goed als geen affiniteit hebt met de partij en geen zier geeft om dierenrechten ...

Net daarom zo spijtig dat ze nu zo'n monsterscore halen terwijl lang niet al hun kiezers achter al hun voornaamste programmapunten staan...

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 25-05-2014 23:17]


Willekeur en dictatuur!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 26-05-2014 10:22 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

ohan Van Overtveldt - N-VA 74%

Wel nadeel bij een dergelijke eendimensionale lijn is dat je verplicht bent dat ding te verschuiven. Dit terwijl door de eendimensionaliteit dermate veel nuance en standount verloren gaat dat ik met enige regelmaat het zowel geheel eens als oneens ben.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-05-2014 11:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

+1 en +1

Ik ben ook helemaal niet zo rechts als de NVA, en ik ben zeker geen anti-Waal of zo,
maar wel extreem tegen het PS-model, dat er wel degelijk is.

Had ik gekund, ik stemde echt MR, om maar aan te geven hoe het in elkaar zit.
Feit is dat Vlaanderen bijlange zo links niet is als Wallonië en dat ik een compensatie zoek
om een evenwicht te vinden. De PS verliest dan wel in Wallonië, maar het is niet aan rechts trouwens,
maar aan extreem-links! Het is dus nog niet links genoeg.

Als het aan mij zou liggen nu blijft Peeters Vlaams Minister, wordt Michel (MR - Waalse liberalen) premier
en houdt NVA zich op de achtergrond, puur om in Wallonië iets te kunnen realiseren op sociaal vlak voor
de toekomst. Hopelijk overtuigd dat de CdH om mee te gaan, ook al zullen ze in de Waalse regering
een andere partner moeten vinden dan federaal, en dat is de grote merde.

Anti-NV-A'ers klagen constant dat de sociale zekerheid zou afgeschaft worden, maar die negeren wel makkelijk
dat met de PS aan de macht het systeem zal ontploffen binnen de 10-15 jaar. Liever een afgebouwde sociale zekerheid dan geen sociale zekerheid ja (herhaling, ik weet het)

Als Wallonië zijn boeltje opgekuist heeft en evenwicht is hersteld, dan kunnen we weer links stemmen als het nodig is.


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 26-05-2014 11:13]


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 26-05-2014 12:04 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Volledig PVDA en vrouwelijk gestemd, niet al te veel zoden aan de dijk gezet dus

Die uitslag van NVA vind ik redelijk verwacht. Zeer veel mensen die gaan stemmen, zijn volgens mij niet in politiek geïnteresseerd, en stemmen dan maar op De Wever's partij, omdat die zich het 'beste' profileert (mediagewijs).

De NVA wil mijn inziens vooral regeren voor zij die én een job hebben én er (financieel) warm bijzitten. Voor de overgrote meerderheid die niet in die categorie valt (waarvan er waarschijnlijk ook veel op de NVA hebben gestemd)zal het leven er nog oncomfortabeler gaan uitzien. Enfin, niet dat de NVA het alleen voor het zeggen gaat hebben natuurlijk.

De PS en de SPA moeten inderdaad eens dringend hun oogkleppen afdoen, en minder archaïsch uit de hoek komen. In plaats van andere linkse partijen zitten af te katten, zouden ze beter wat meer naar elkaar luisteren.

Rechts haalt overal hoge scores (Frankrijk ), links zou zich eens goed moeten hergroeperen, kwestie van tegengewicht te bieden.

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 26-05-2014 12:04]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 26-05-2014 12:10 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

De rancune druipt er vanaf.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 26-05-2014 12:25 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 26 mei 2014 12:04 schreef PandroidJack het volgende:
De PS en de SPA moeten inderdaad eens dringend hun oogkleppen afdoen, en minder archaïsch uit de hoek komen. In plaats van andere linkse partijen zitten af te katten, zouden ze beter wat meer naar elkaar luisteren.


De SPA moet vooral eens op zoek naar nieuwe boegbeelden, charismatische figuren waar de mensen op willen stemmen. Ze hebben op zich wel wat talent in hun rangen, maar hun PR is een ramp.


Willekeur en dictatuur!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 26-05-2014 12:48 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

quote:
Op 26 mei 2014 12:10 schreef Kvelgeest het volgende:
De rancune druipt er vanaf.


De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen