IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Rome bedekt naakte beelden voor bezoek Iraanse president Rouhani." Niet omdat hij dat zo erg vindt hoor, het is vooral om zijn 9-jarige bruid niet te choqueren. (Nieuwstopic, nu ook kritisch) Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-02-2016 14:22 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 februari 2016 14:14 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik heb dat verkiezingsprogramma eens bekeken, en daar staat helemaal niet dat PVV, via staatswege, de bio-industrie wil afbouwen. Ik vraag me af welk gedeelte PvdD e G-L destijds dan letterlijk hebben gekopieerd. Hun motie zelf kan ik zo snel niet vinden.
Daarnaast zat PVV destijds als gedoogpartner op dit punt aan het kabinetsbeleid vast. Als er was afgesproken om de bio-indusrie niet af te bouwen, dan was dat afgesproken. Alsof VVD en PvdA momenteel niet afentoe tegen hun verkiezingsprogramma instemmen.
Daar komt nog eens bij dat, voor zover ik weet, PVV afbouw van de bio-industrie altijd als consumententaak en niet als overheidstaak heeft gepresenteerd.


http://www.pvv.nl/images/stories/verkiezingen2012/VerkiezingsProgramma-PVV-2012-final-web.pdf pg 43 rechtsonder. Daar staat datgene wat ik heb gepost. Wat inderdaad wel klopt is dat ze erbij schrijven: "de consument zal er hopelijk voor zorgen...". Dus ze zijn wel tegen maar gaan het dus niet zelf verbieden, dat moet de consument maar doen. Ach, dit houdt de deur open naar CDA als ze de grootse zullen worden bij de aanstaande verkiezingen


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-02-2016 14:24 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 februari 2016 14:22 schreef attila_de_hun het volgende:
http://www.pvv.nl/images/stories/verkiezingen2012/VerkiezingsProgramma-PVV-2012-final-web.pdf pg 43 rechtsonder. Daar staat datgene wat ik heb gepost. Wat inderdaad wel klopt is dat ze erbij schrijven: "de consument zal er hopelijk voor zorgen...". Dus ze zijn wel tegen maar gaan het dus niet zelf verbieden, dat moet de consument maar doen. Ach, dit houdt de deur open naar CDA als ze de grootse zullen worden bij de aanstaande verkiezingen
WMP heeft het over een motie uit 2010 (iig, daar ga ik van uit, want als ik op Google zoek zie ik de linksere sites daarover vallen). Jouw verkiezingsprogramma is uit 2012.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2016 14:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 11 februari 2016 13:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Veel speculatie, maar goed. Stel dat het inderdaad een half miljard wordt. Ik heb het maar even voor je opgezocht, omdat je zelf schijnbaar niet bereidt bent bent om je meningen met feiten te funderen als daar naar gevraagd wordt, maar de Belgische overheid trekt per jaar ongeveer 110 miljard euro binnen.



So? Ga jij dan bepalen dat het peanuts zijn?

quote:


Asielzoekers kosten dan dus niet eens een half procent. Dan hoef ik zelfs als niet meer te weten wat andere posten nodig hebben: asielzoekers drukken níet significant op de begroting van België.





wuuut? aan jou is zeker geen groot boekhouder verloren gegaan zeg
quote:

Hoeveel?



meer dan 1 euro

quote:

Nee.



toch wel

quote:

Van jou hoor ik erg weinig feiten.



luister dan naar de rest :p

quote:

Dit heb je nog helemaal niet aangetoond, met je mooie gewauwel dat roeptoeteren niet erg is als je maar geen feiten verdraait.


wat heb ik niet aangetoond? Nee, ik heb geen glazen bol weet je. Toon eens aan dat het genoeg is, toon eens aan dat het te veel is, of te weinig. Kan ik net zo goed omdraaien.

quote:

Nogmaals: hoeveel kost dat?


Wil je een bedrag? Dat weet niemand, toch? Gaan we de toekomst in euro's uitdrukken dan?


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 11-02-2016 14:27]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2016 14:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 februari 2016 14:20 schreef Kvelgeest het volgende:
Hoe bepaal jij wat voor de Belgische begroting significant is?

Gewoon 0.5/100 = niet significant, 40/100 = zeer significant
quote:
Als je (extra) geld wilt uitgeven, moet je dat geld wel hebben. Dan maakt het niet uit dat er mee binnenkomt, het gaat er blijkbaar nog harder uit, want in diezelfde periode is hun staatsschuld gegroeid (en ver boven het zelfopgelegde Europese maximum), en houdt het begrotingstekort (het is immers een tekort) ook niet over.

Klopt. En om dat op te lossen zou ik eerst over andere dingen dan opvang van asielzoekers moeilijk doen. Deels uit puur ideologische overwegingen, en deels omdat ik denk dat er op andere posten sneller meer te halen valt.


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-02-2016 14:30 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 februari 2016 14:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Gewoon 0.5/100 = niet significant, 40/100 = zeer significant
Ah, net zo onderbouwd als Hypnos' stelling dus.

quote:
Klopt. En om dat op te lossen zou ik eerst over andere dingen dan opvang van asielzoekers moeilijk doen. Deels uit puur ideologische overwegingen, en deels omdat ik denk dat er op andere posten sneller meer te halen valt.
Alhoewel bezuinigen op de kosten van asielopvang die schuldenberg niet gaat werkwerken, zou dat voor mij een van de eerste punten zijn waarop bezuinigd wordt. Als is het slechts symbolisch. In mijn opinie kan je niet van de belastingbetaler jaar op jaar offers vragen, maar dan zodra er een stroom migranten aan komt kloppen de portemonnee voor Miele-wasmachines trekken.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2016 14:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 februari 2016 14:30 schreef Kvelgeest het volgende:
Ah, net zo onderbouwd als Hypnos' stelling dus.

Nee, helaas gaat Hypnos toch lopen met de bokaal voor niet-rationele argumentatie
quote:
Alhoewel bezuinigen op de kosten van asielopvang die schuldenberg niet gaat werkwerken, zou dat voor mij een van de eerste punten zijn waarop bezuinigd wordt. Als is het slechts symbolisch. In mijn opinie kan je niet van de belastingbetaler jaar op jaar offers vragen, maar dan zodra er een stroom migranten aan komt kloppen de portemonnee voor Miele-wasmachines trekken.

Prima


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2016 14:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 februari 2016 14:26 schreef Hypnos het volgende:
So? Ga jij dan bepalen dat het peanuts zijn?

Ik heb het al tegen kvelgeest gezegd: uiteraard kan elke euro die je uitgeeft niet meer aan iets anders uitgegeven worden. In die zin is het zeker geen peanuts. Maar, ten opzichte van andere posten is die 0.5 procent voor de opvang van asielzoekers erg weinig.
quote:
wuuut? aan jou is zeker geen groot boekhouder verloren gegaan zeg

Je komt zelf met dat half miljard aanzetten. Ten opzichten van 110 miljard is dat minder dan 0.5 procent.
quote:
wat heb ik niet aangetoond?

Alles.
quote:
Wil je een bedrag? Dat weet niemand, toch? Gaan we de toekomst in euro's uitdrukken dan?


Dat(/die?) half miljard van jou was ook een schatting, waarom zijn andere schattingen opeens een probleem? En ja, als we het over de toekomst hebben en over economische effecten zullen we het toch een keer over euro's moeten hebben.

Maar goed, jij vindt het geld uitgeven aan opvang een probleem omdat het andere uitgaven in de weg zit. Prima. Jij stelt voor dat het tegenhouden van mensen beter is, en de boel opruimen in de regio nog beter. Prima. Mijn vraag aan jou, de uiter van deze mening, is of jouw alternatief dan goedkoper is dan het huidige pad (wat dat is schijnbaar de kern van de zaak voor jou).

Persoonlijk denk ik dat we al veel te lang wachten met echt ingrijpen in Syrië/Irak, maar ik denk echt niet dat dat ingrijpen goedkoper is dan wat we nu doen. (Zie de vorige ingrepen aldaar.) Nou ja, op de hele lange termijn misschien wel.


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-02-2016 14:44 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 februari 2016 14:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Persoonlijk denk ik dat we al veel te lang wachten met echt ingrijpen in Syrië/Irak.....

Maar wat moeten "we" daar dan doen? Ik kan geen enkel scenario bedenken zonder dat er weer nieuwe conflicten zullen ontstaan.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2016 14:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 februari 2016 14:44 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar wat moeten "we" daar dan doen? Ik kan geen enkel scenario bedenken zonder dat er weer nieuwe conflicten zullen ontstaan.

Er gaan hoe dan ook nog decennia lang conflicten zijn daar, alleen denk ik dat als "we" niets doen (/doorgaan zoals we nu doen) er méér conflicten zullen zijn.

Wat "we" moeten doen is allemaal nog niet zo makkelijk inderdaad Alleen al het bepalen van wie "we" is, is lastig genoeg. Naast de problemen in het gebied zelf speelt er ook veel geopolitiek belang doorheen.

In zeer oppervlakkige termen: het ontmantelen van IS lijkt me prioriteit 1, om de alsmaar doorgaande destabilisatie in het gebied (wat denk ik vooral door "onze" vorige grote inmening daar komt) te stoppen. Daarna zullen "we" zorg moeten dragen voor het opzetten/herstellen van staten die op de langere termijn stabiliserend zijn. Dat vergt echter wel een zéér lange adem, en een breed (VN?) gedragen en uitgevoerd plan.

Moeilijkheid nu is vooral dat de internationale gemeenschap best wil dat IS weg gaat, maar er niet over uit is wie er dan voor in de plaats moet komen


I wish I was a butterfly


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-02-2016 14:57 by bokkie666 Profiel van bokkie666

En tot die tijd alle vluchtelingen opvangen op de Golanhoogte.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-02-2016 15:01 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 februari 2016 14:53 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


In zeer oppervlakkige termen: het ontmantelen van IS lijkt me prioriteit 1, om de alsmaar doorgaande destabilisatie in het gebied (wat denk ik vooral door "onze" vorige grote inmening daar komt) te stoppen. Daarna zullen "we" zorg moeten dragen voor het opzetten/herstellen van staten die op de langere termijn stabiliserend zijn. Dat vergt echter wel een zéér lange adem, en een breed (VN?) gedragen en uitgevoerd plan.


Ik denk er ook zo over maar dit lijkt bijna dat "we" het gebied eigenlijk zowat moeten gaan bezetten.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 11-02-2016 15:07 by tomcat ha Profiel van tomcat ha

onze regeringen verkwisten geld constant maar het is alleen een probleem als het gaat ontwikkelingssamenwerking(en hier gaat vaak nog geld uiteindelijk weer terug naar onszelf) en asielzoekers.

[Dit bericht is gewijzigd door tomcat ha op 11-02-2016 15:08]



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2016 15:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 februari 2016 15:01 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik denk er ook zo over maar dit lijkt bijna dat "we" het gebied eigenlijk zowat moeten gaan bezetten.

Ja, dat is wel de onvermijdelijke aanpak om het op de lange termijn goed te laten gaan. Helaas

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-02-2016 15:08]


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-02-2016 15:53 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 februari 2016 15:07 schreef tomcat ha het volgende:
onze regeringen verkwisten geld constant maar het is alleen een probleem als het gaat ontwikkelingssamenwerking(en hier gaat vaak nog geld uiteindelijk weer terug naar onszelf) en asielzoekers.


Sja, je kan beter je bankmaatjes miljarden toeschuiven dan mensen die niets meer hebben wat eurootjes geven, dat is duidelijk.


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2016 16:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 11 februari 2016 14:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik heb het al tegen kvelgeest gezegd: uiteraard kan elke euro die je uitgeeft niet meer aan iets anders uitgegeven worden. In die zin is het zeker geen peanuts. Maar, ten opzichte van andere posten is die 0.5 procent voor de opvang van asielzoekers erg weinig.

Je komt zelf met dat half miljard aanzetten. Ten opzichten van 110 miljard is dat minder dan 0.5 procent.





ik vraag je toch niet om dat ten opzichte van iets te bekijken? Waarom doe je dat? Iets wat je op school geleerd hebt of gewoon een neiging?
quote:

Dat(/die?) half miljard van jou was ook een schatting, waarom zijn andere schattingen opeens een probleem? En ja, als we het over de toekomst hebben en over economische effecten zullen we het toch een keer over euro's moeten hebben.

Maar goed, jij vindt het geld uitgeven aan opvang een probleem omdat het andere uitgaven in de weg zit. Prima. Jij stelt voor dat het tegenhouden van mensen beter is, en de boel opruimen in de regio nog beter. Prima. Mijn vraag aan jou, de uiter van deze mening, is of jouw alternatief dan goedkoper is dan het huidige pad (wat dat is schijnbaar de kern van de zaak voor jou).

Persoonlijk denk ik dat we al veel te lang wachten met echt ingrijpen in Syrië/Irak, maar ik denk echt niet dat dat ingrijpen goedkoper is dan wat we nu doen. (Zie de vorige ingrepen aldaar.) Nou ja, op de hele lange termijn misschien wel.



jaa, maar daar heeft niemand de ballen voor behalve Poetin.
Amerika's belangen zijn te klein en Europa zit met de gebakken peren. Lafbekken zijn het in Brussel.

Mijn alternatief is imo uiteindelijk goedkoper, zeker op lange termijn. Ik denk maar het sociale vangnet voor generaties lang omwille van een gebrekkige investering die niet zal gebeuren (scholing, opvang, huisvesting, opleiding, ...)

mar kijk, we zullen altijd schoonmaakploegen en handarbeiders nodig hebben, I guess



signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-02-2016 16:27 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Jij gaat voor een muur er omheen met een aansluiting voor de olie, eentje voor liquified gas en een luikje om het koffertje met geld door te schuiven?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-02-2016 17:15 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2016 18:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 11 februari 2016 16:27 schreef Natural Disaster het volgende:
Jij gaat voor een muur er omheen met een aansluiting voor de olie, eentje voor liquified gas en een luikje om het koffertje met geld door te schuiven?




beetje zoals nu eigenlijk


signature


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 11-02-2016 19:07 by tomcat ha Profiel van tomcat ha

ik weet niet wat je denkt wat er nu gebeurd maar met de achteruitgang van de locale staten daar sinds 1700 zijn we met zijn allen in het westen en rusland natuurlijk steeds meer met hun gaan bemoeien.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2016 20:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

olie


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-02-2016 8:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dus geen muur.


When your people matter, menstrual health matters


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-02-2016 8:15 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 februari 2016 19:07 schreef tomcat ha het volgende:
ik weet niet wat je denkt wat er nu gebeurd maar met de achteruitgang van de locale staten daar sinds 1700 zijn we met zijn allen in het westen en rusland natuurlijk steeds meer met hun gaan bemoeien.
Ja, en de Ottomanen zich met Europa. Je punt is?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-02-2016 8:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 februari 2016 20:13 schreef Hypnos het volgende:
olie


Dat is pas vanaf eind 19e eeuw, olie verbruik, midden oosten was later daarmee.

Pas na WOII is het pas een rol gaan spelen lees ik net.https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_the_oil_industry_in_Saudi_Arabia

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 12-02-2016 9:01]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-02-2016 8:29 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 februari 2016 8:24 schreef ElitE het volgende:
Dat is pas vanaf eind 19e eeuw, olie verbruik, midden oosten was later daarmee.
Nee, alles is de schuld van Rothschilds en hun olievampierdynastie.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-02-2016 9:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 februari 2016 8:29 schreef Kvelgeest het volgende:
Nee, alles is de schuld van Rothschilds en hun olievampierdynastie.


Ohja zij hebben de olielamp uitgevonden waardoor ze de naam illuminatie hebben gekregen. Dat vampier gedeelte is om te misleiden dat waren geen vampiers maar reptillians. Door hun hele olie industrie zijn ze er wel in geslaagd overal chemtrails te verspreiden.

De vluchtelingen zijn nu degene die in de syrieoorlog speciaal zijn uitgerust met extra chemicalien om europa te beïnvloeden en vervolgens te paren om een nieuw beter gehoorzaam ras te creëren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen