IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Rome bedekt naakte beelden voor bezoek Iraanse president Rouhani." Niet omdat hij dat zo erg vindt hoor, het is vooral om zijn 9-jarige bruid niet te choqueren. (Nieuwstopic, nu ook kritisch) Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-05-2016 17:38 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Al die tolheffingen en vignetten per land zijn waanzinnig irritant. Als 'verenigd Europa' nou eens ooit iets relatief eenvoudig zou kunnen oplossen, is het dat wel. Dan mag van mij in één moeite door de houderschapsbelasting in Nederland afgeschaft worden en vervangen door iets wat autogebruik en niet autobezit belast.

Het simpelste zou natuurlijk zijn om alle autogerelateerde belastingen Europawijd af te schaffen en dit te verdisconteren in de brandstofprijzen. Dan is het echt zo dat de gebruiker/vervuiler betaalt, wat schijnbaar altijd 'de bedoeling' is. Maar ja, met zo'n oplossing houd je geen leger aan raamambtenaren 'aan het werk' dus het zal er wel nooit van komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 16-05-2016 17:38]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-05-2016 17:39 by XXL Profiel van XXL

Als de Belgen tol gaan heffen gaan wij gewoon fors tol heffen op de Westerschelde. Als scheepsverkeer de haven van Antwerpen voorbij vaart bedenken ze zich wel.




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-05-2016 9:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 mei 2016 17:38 schreef Negatieveling het volgende:
Al die tolheffingen en vignetten per land zijn waanzinnig irritant. Als 'verenigd Europa' nou eens ooit iets relatief eenvoudig zou kunnen oplossen, is het dat wel. Dan mag van mij in één moeite door de houderschapsbelasting in Nederland afgeschaft worden en vervangen door iets wat autogebruik en niet autobezit belast.

Het simpelste zou natuurlijk zijn om alle autogerelateerde belastingen Europawijd af te schaffen en dit te verdisconteren in de brandstofprijzen. Dan is het echt zo dat de gebruiker/vervuiler betaalt, wat schijnbaar altijd 'de bedoeling' is. Maar ja, met zo'n oplossing houd je geen leger aan raamambtenaren 'aan het werk' dus het zal er wel nooit van komen.


precies, dit is de eerlijkste, simpelste en meest effectieve oplossing.

Dus zal dit er vast niet komen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-05-2016 10:05 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 23-05-2016 2:18 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 17 mei 2016 9:07 schreef ElitE het volgende:
precies, dit is de eerlijkste, simpelste en meest effectieve oplossing.

Dus zal dit er vast niet komen.


Want de simpelste oplossing is te moeilijk om te bedenken als je een oplossing zoekt die alles kan registreren.

Iedereen snapt het, behalve de overheid.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-05-2016 8:31 by XXL Profiel van XXL

http://www.nu.nl/buitenland/4265927/douaniers-zaventem-moeten-wapens-inleveren-onderlinge-bedreiging.html

Of je ontslaat gewoon ff de betrokken werknemers ipv dit soort onzinmaatregelen te nemen.

Rare jongens, die Belgen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2016 10:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

jah alleen doet het artikel vermoeden dat niet duidelijk is wie dat allemaal zijn, er lijken meerdere incidenten te zijn geweest. Op zich begrijpelijk dat dan eerst de hele groep wordt onderzocht.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-05-2016 12:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Gelukkig doet de auteur van t artikel wel zijn best om zowel de 'Schotse spelling' als de 'Ierse spelling' te gebruiken.


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2016 13:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 mei 2016 12:27 schreef Fusion het volgende:
Gelukkig doet de auteur van t artikel wel zijn best om zowel de 'Schotse spelling' als de 'Ierse spelling' te gebruiken.


Tja als de Ieren en Schotten eenmaal aanslagen gaan plegen omdat hun godheid is beledigd is the fence of the dam...

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-05-2016 13:26]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-05-2016 13:47 by Mark Profiel van Mark

Is it a God dam?


('off' trouwens ook, he )

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 23-05-2016 13:48]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2016 14:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 mei 2016 13:47 schreef Mark het volgende:


('off' trouwens ook, he )


ohja anders is het geen correct Engels natuurlijk


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 23-05-2016 14:56 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

quote:
Op 23 mei 2016 13:47 schreef Mark het volgende:
Is it a God dam?





Beavis&butthead!




VIESPEUK!!!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-05-2016 19:59 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 23 mei 2016 14:00 schreef ElitE het volgende:
ohja anders is het geen correct Engels natuurlijk


Inderdeed!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 23-05-2016 21:12 by tomcat ha Profiel van tomcat ha

quote:
Op 22 mei 2016 10:05 schreef Natural Disaster het volgende:
http://www.nu.nl/weekend/4264796/politieke-partij-denk-bewijs-maar-wij-lange-arm-van-erdogan-zijn.html

Ah kijk ze gaan zich ook hier al groeperen.



jesus wat een doorzichtige interview van nu.nl. Er is helemaal niets raars aan van wat denk vind en daar hoef je het nog niet mee eens te zijn maar om zo neerbuigend te doen over wat hun vinden?

quote:

Bij de debatten waar Denk wel aanwezig is, hanteert de partij vaak de botte bijl. In het debat met minister Lodewijk Asscher (Integratie) over de slechte inburgeringscijfers van nieuwkomers, week Denk af van het onderwerp om haar pijlen te richten op de andere aanwezige Kamerfracties. Die partijen zouden voor verdeeldheid zorgen.


dit is toch betreurenswaardig?



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-05-2016 8:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 mei 2016 21:12 schreef tomcat ha het volgende:
jesus wat een doorzichtige interview van nu.nl. Er is helemaal niets raars aan van wat denk vind en daar hoef je het nog niet mee eens te zijn maar om zo neerbuigend te doen over wat hun vinden?

Het ontkennen van de Armeense genocide vind ik raar. Verder wel wat meer dingen waar ik hun mening niet deel, maar die standpunten zijn niet zozeer raar als verkeerd.

Het stuk is kritisch, ja, maar neerbuigend? Past op zich wel bij Denk, die gewillige zelf-slachtoffering
quote:
dit is toch betreurenswaardig?

Wat is daar betreurenswaardig aan?


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-05-2016 9:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 mei 2016 8:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Het stuk is kritisch, ja, maar neerbuigend? Past op zich wel bij Denk, die gewillige zelf-slachtoffering



Trouwens ook typisch PVViaans.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-05-2016 11:06 by bastianus Profiel van bastianus

Voor Nu.nl vind ik het een erg goed interview, ze stellen precies de vragen die ik ook zou willen stellen aan Kuzu en Özturk. Wat mij betreft springen die twee wel in een gat dat de "gevestigde" politiek laat liggen, ik heb ook de nodige kritiek op het integratiebeleid van Asscher. Maak de negatieve gevolgen ook aan den lijve mee bij mijn islamitische leerlingen. Echter, de weg die ze bewandelen lijkt me zeker de verkeerde. Ze jij-bakken net zo hard als de PVV als het om aanvallen op hen gaat. Daar kunnen ze niet vaak genoeg op aangepakt worden wat mij betreft. Net zo als dat verveelde mens van Simons, die ondanks haar verwende levensstijl maar niet zielig genoeg kan doen over het feit dat ze toevallig een kleurtje heeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 24-05-2016 12:16 by nark Profiel van nark

'Verhuis iedereen uit bevingsgebied en draai de gaskraan open'

Alle mensen weg uit bevingsgebied: 'Win, win, win voor iedereen.


De gaskraan moet niet dicht, maar juist verder worden opengedraaid. Bewoners uit het bevingsgebied moeten verhuizen. Dat zegt de nieuwe Kamerfractie DENK.

DENK bestaat uit de voormalige PvdA-leden Tunahan Kuzu en Selçuk Öztürk. De twee stapten eind vorig jaar uit de partij omdat ze het niet eens waren over het integratiestandpunt van de PvdA.

Volgens de nieuwe partij moeten de mensen in het aardbevingsgebied worden uitgekocht. De regio moet dan een natuurgebied worden.

Doormodderen
Als iedereen is vertrokken, kan de gaskraan verder worden opengedraaid. Met het extra geld dat dit oplevert, kan de uitkoop betaald worden. Hiermee verdient de staat volgens DENK zo'n 2,4 miljard euro per jaar extra.

'Herstel en preventief versterken is natuurlijk voor bewoners een drama', zegt Kamerlid Öztürk van DENK. 'Daarom zeggen wij: niet doormodderen op de huidige weg, maar durf een totaal ander pad in te slaan.'

Krimpdorpen
Volgens de tweemansfractie kunnen de mensen uit het bevingsgebied verhuizen naar bijvoorbeeld krimpgebieden. 'Door de komst van de nieuwe bewoners, kunnen bewoners van krimpdorpen hun noodzakelijke voorzieningen veilig stellen, zoals scholen en postagentschappen', meent Öztürk.

De tweemansfractie presenteert haar plannen donderdag tijdens het gasdebat in de Tweede Kamer.



Al die mensen maar naar Friesland sturen dan.....



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-05-2016 12:37 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ja, post anders even een nieuwsbericht van anderhalf jaar geleden. :')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 24-05-2016 12:52 by nark Profiel van nark

quote:
Op 24 mei 2016 12:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja, post anders even een nieuwsbericht van anderhalf jaar geleden. :')



Oeps sorry, zag 'm vandaag op faceboek voorbij komen.
Niet naar de datem gekijkt.



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-05-2016 13:08 by XXL Profiel van XXL

Twitter en Facebook. Moderne bronnen om op de hoogte te blijven van het 'nieuws'.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 24-05-2016 13:11 by nark Profiel van nark

Iets anders heb jeniet meer nodig ja.....


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-05-2016 13:37 by XXL Profiel van XXL

Jawel.

ZM.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 24-05-2016 13:39 by nark Profiel van nark

quote:
Op 24 mei 2016 13:37 schreef XXL het volgende:
Jawel.

ZM.



Die zitten ook op Facebook tegenwoordig...


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 26-05-2016 13:52 by tomcat ha Profiel van tomcat ha

quote:
Op 24 mei 2016 8:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het ontkennen van de Armeense genocide vind ik raar. Verder wel wat meer dingen waar ik hun mening niet deel, maar die standpunten zijn niet zozeer raar als verkeerd.


Ik ben gegeven moment maar meer gaan inlezen over de armeense genocide omdat ik er zo vaak me geconfronteerd word en ben eigenlijk tot een paar conclusies gekomen.

Ten eerste is het maar de vraag of je het echt genocide kunt noemen. Dat wil niet zeggen dat er geen honderdduizenden mensen zijn omgekomen maar was het echt een planmatig uitgevoerde uitroeing van een volk? Het zit een beetje op de grens van de definitie vind ik in iedergeval. Niet direct te vergelijken met de Holocaust of de feest van Pol Pot in de jaren 70.

Het is ook vervormd van een historische naar een politieke discussie. Zoals met zo veel in de politiek draait het niet altijd om een rustige benadering van wat er gebeurd is maar ook vaak om politiek gewin.
Dit komt van meerdere kanten in de discussie hierover. De officiele standpunt van de Turkse regering is dat interetnisch geweld uit de hand liep en dat de geplande relocatie van de Armeenen niet liep zoals gepland. Volgens vrij veel mensen in Turkije is zelfs deze officiele standpunt landverraad. De partij van Erdogan was eigenlijk voor dat de Arabische lente uit de hand liep langzaam bezig met wat leek een soort van geleidelijk process om met wat meer waardigheid de dealen met wat meer donkere hoofdstukken uit het verleden. Zo werd er meer toenadering gezocht naar de Koerden en werden er ook excuses gemaakt voor een aantal acties van leiders in de jaren 30.(de opvolger van Ataturk, Ismet Inonu heeft best wel wat bloed aan zijn handen) In iedergeval is voor nu verdere progressie op dit vlak redelijk onmogelijk gemaakt door de instabiele situatie ten zuid oosten van Turkije en dat de PKK nooit echt heel serieus meewerkte aan het vredeproces.

Buiten Turkije word wat er gebeurd is met de Armenen vaak ook gebruikt om Turkije te antagoniseren. Er word vaak gedaan alsof alles compleet ontkent word en word Turkije maar weer eens afgeschilderd als een land met toch maar weer domme en geweldadige moslims. Uiteindelijk blijven ze toch altijd maar de ander en zijn ze altijd minder. Een oude christelijke traditie die zo diep verweven zit in de maatschappij en de cultuur-historische vertelling dat vaak zelfs atheisten mee in gaan.


quote:
Op 24 mei 2016 8:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het stuk is kritisch, ja, maar neerbuigend? Past op zich wel bij Denk, die gewillige zelf-slachtoffering
Wat is daar betreurenswaardig aan?


Ten eerste kijk eens alleen naar de opruiende titel van het interview. Erdogan is structureel in de nederlandse media uitgemaakt voor een soort megalomane dictator.
Ik zal zeker niet ontkennen dat hij autoritaire trekjes vertoont maar als iemand die toch wat meer mee krijgt van wat er in Turkije zelf daadwerkelijk gebeurd kan ik ook zeggen dat dit vaak zwaar overdreven word en ook uit context word gerukt. Ethnische Nederlanders zullen het nooit begrijpen wat het betekent om Turk in Nederland te zijn en ook niet waarom de band met Turkije zelf nog sterk is. Omdat ze ook nog vrij in iedergeval emotioneel betrokken zijn met wat er gebeurd in Turkije is het niet raar dat er mensen zijn die standpunten hebben die overkomen met de partijen daar maar het is meteen altijd de lange arm van Turkije.

De quote die ik pakte vind ik gewoon stemmingsmakerij, niets objectiefs er aan gewoon zeggen dat Denk zo doet zonder met voorbeelden/bewijs te komen. Ik zie dit zo vaak in het nederlandse nieuws tegenwoordig, ik vind het walgelijk als een journalist even zo al bepaald wat een partij doet. Een journalist is geen rechter of wetenschapper met een waarde ordeel dat beter is dan die van ons.
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat regelmatig als er een evenement word georganiseerd door nederlandse turken dat er vaak journalisten op afkomen niet om het evenement zelf maar om er bepaalde antwoorden uit te lokken. Zo heeft een schoon broer laatst een herdenking van kampioens voetbal wedstrijd georganiseerd van een turke voetbal vereniging en kwam er een journalist langs die heel opzettelijk bepaalde soort vragen ging stellen over de politieke situatie in Turkije. Dit soort zaken gebeuren zeer regelmatig en ik weet ook dat veel Turken in Nederland dit compleet zat zijn.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen