![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
http://www.demorgen.be/binnenland/-helft-belgische-moslims-is-fundamentalist-b2344ae6/nzw1o/ "Het beleid moet bij de aanpak van radicalisering verder kijken dan het kleine groepje dat geweld gebruikt. De wortels van dit probleem zitten in de moslimgemeenschap zelf. Gewelddadig gedrag wordt uitgelokt door externe omstandigheden zoals de situatie in Syrië. Maar we zien dat een belangrijke minderheid binnen de Europese moslimgemeenschap een fundamentalistische, vijandige interpretatie van de islam aanhangt." signature ![]() |
|
FYI De Morgen is de meest progressieve en rooie gazet van België signature ![]() |
|
De vraagstelling van het onderzoek vind ik wel apart. Misschien blijkt met een soortgelijke vraagstelling meer dan de helft van de Nederlandse christenen ook wel fundamentalistisch. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Ja? Er is onderzoek gedaan naar de mate van psychotisch zijn verdeeld per ras? Zou best kunnen, is nog steeds geen reden om te generaliseren. quote: Of moord, zoals in dit geval. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Ik proef uit de posts die jij de laatste tijd maakt anders vooral een een probleem tegen het binnenhalen op zich en niet tegen de manier waarop, maar misschien heb ik het mis. Ik ben het met je eens dat er veel meer gedaan kan worden aan betere integratie. Maar dat kost geld en heel veel mensen vinden dat vluchtelingen dat niet waard zijn. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Ga anders nog eens prediken dat mannen niet naar jongere vrouwen mogen kijken als ze die aantrekkelijk vinden. Dat was pas vermakelijk. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Daarom een minimumleeftijd voor religie. Lange termijn oplossing. als kids niet meer worden geïndoctrineerd in welke religie dan ook dan zijn al die religies over enkele generaties gereduceerd tot kleine sektes. Maar ja.. vrijheid van godsdienst. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Daarom een minimumleeftijd voor religie. Lange termijn oplossing. als kids niet meer worden geïndoctrineerd in welke religie dan ook dan zijn al die religies over enkele generaties gereduceerd tot kleine sektes. Maar ja.. vrijheid van godsdienst. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote:Nee, wel per land van herkomst. En ja, Marokkanen. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
ah blijkt misshcien toch (gedeeltelijk) overdreven. http://www.volkskrant.nl/wetenschap/marokkaan-krijgt-te-snel-diagnose-schizofrenie~a3590640/ ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Als het om land van herkomst gaat dan ligt het dus aan de cultuur. Religie dus. Heeft dan weinig met Marokkaan zijn te maken. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: [iOok is er soms sprake van boze geesten, een geaccepteerd verschijnsel in de Berberse cultuur When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote:Grappig hoe jij anderen verwijt te simpel te denken en zelf alles links- of rechtsom ombuigt naar religie. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: jij maakt wel hele bonte sprongen nu. Marrokanen = etniciteit = genen+cultuur religie is maar een onderdeel van cultuur. en als het om islam zou gaan zou dat gerapporteerd worden niet marrokanen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Jij wou stellen dat het hebben van een specifiek paspoort aanzet tot psychotische episodes? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Het kan toch ook aan etniciteit liggen? Als een bepaalde stoornis een genetische predispositie bevat welke binnen een bepaalde etnische groep veelvoorkomend is, dan zal binnen een regio waar deze etniciteit veelvoorkomend is het aantal gediagnosticeerde gevallen ook hoger liggen. Net als dat er een verschil tussen mannen en vrouwen is qua prevalentie van bepaalde psychiatrische problematiek bijvoorbeeld. Volgens mij hebben Ashkenazi-Joden ook een verhoogde genetische predispositie voor een aantal ziekten en aandoeningen wegens een vroegere genetische bottleneck. [Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 05-02-2016 16:33] I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath ![]() |
|
quote: Een etniciteit is een sociaal-culturele groep. Precies wat ik zeg dus. Marokkaan ben je als dat in je paspoort staat. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Je kan wel degelijk genetisch onderscheid maken, zoals op haplogroep. ![]() Stel dat iemand behorend tot R1b-S116 al een aantal generaties in hedendaags Marokko woont en alleen trouwt en kinderen krijgt met individuen met dezelfde groep zal zo iemand wel Marokkaans zijn maar niet behoren tot de etnische groep gebaseerd als E-V257 en daarmee wel een andere genetische make-up hebben. Dat gaat dieper dan sociaal-cultureel dus. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath ![]() |
|
quote: Je onderschrijft dus precies mijn punt. Het kan best zo zijn dat een bepaalde genetische groep eerder psychotisch wordt dan andere groepen. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Nee je beweerde héél wat anders: quote: [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 05-02-2016 18:49] When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Edit geneuze l [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 05-02-2016 18:49] When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Not mutually exclusive. De stelling was: Marokkanen zijn eerder psychotisch. Marokkanen hebben een nationaliteit gemeen maar een nationaliteit heeft geen invloed op hoe je psychotisch je bent. Cultuur kan dat wel hebben en etnische afkomst ook. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Bepaalde genetische afwijkingen kunnen wel degelijk met etniciteit te maken hebben. Zo schijnt het bij Volendammers vaker voor te komen dat ze zes vingers hebben, of allemaal dezelfde achternaam. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |