IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het topic waarvan iedere post te vuur en te zwaard door Trump ontkend zal worden [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 08-12-2017 10:13 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

De 'goeie ouwe tijd' toen we het nog over nikkers mochten hebben en ons ongegeneerd superieur mochten voelen ten aanzien van niet-blanken...



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 08-12-2017 10:40 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ze heeft nog een bomgordel ook


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 08-12-2017 10:46 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Willy Vandersteen was dan ook "fout in den oorlog" é.





[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 08-12-2017 10:49]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2017 12:38 by bastianus Profiel van bastianus

Tja. Kuifje in Congo wordt ook als een racistisch boek gezien. Maar ik denk dat het komt doordat onze samenleving in die tijd een totaal andere context had.

Toen ik als achtjarige voor het eerst een neger zag, was ik ervan overtuigd dat het hier om zwarte piet ging. Mijn vader zegt dat hij zich hier nog altijd voor schaamt, maar zelf vind ik dat onzin. Ik had immers nog nooit mensen met een andere huidskleur dan wit gezien, dus hoe kon ik weten dat er andere gekleurde mensen dan zwarte piet bestonden?
Dit verklaart volgens mij ook wel het vrij ongenuanceerde en eenzijdige beeld van toenmalige cartoonisten op culturen buiten de onze. Mijn zoon en dochter kijken van geen enkele variëteit binnen een cultuur meer op, maar die zijn dan ook opgegroeid tussen allerlei verschillende nationaliteiten.
Onwetendheid onmiddellijk als doelbewust racisme bestempelen, dat vind ik doorgeschoten correctheid.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2017 13:01 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2017 14:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 december 2017 8:26 schreef M. het volgende:
Dat is natuurlijk helemaal geen recht. Ik zou zeggen, 'waar is het recht gebleven dat je mag doen waar je in een staat recht op hebt', namelijk trouwen.




Er zit een groot verschil in het weigeren van 2 poppetjes te plaatsen op een taart en een trouwerij voorkomen.

Dat ze wel de spullen aanleverd om de taart te maken maakt haar een minder fundamenteel homohatend christenmonster dan je aanvankelijk zou vermoeden bij een homotaartweigeraar.

quote:
Ten eerste gaat je analogie niet op. Het verhaal van het weigeren van het maken van een 'heel fucking kerstdorp met rijdende treintjes en magneetschaatsende poppetjes' zou misschien op gronden van onmogelijkheid (bakkerij te klein, duurt zes maanden etc.) of complexiteit (magneetjes, treintjes) gelden. Deze bakker weigert niet vanwege een te complexe opdracht (i.e. omdat hij de taart niet kan maken), maar omdat hij morele bezwaren heeft tegen de opdracht van zijn klant (een *bruids* pardon *bruidegoms*taart). Dat is dus iets wezenlijks anders dan jij in je analogie aanvoert.


Daar zit zeker een verschil in, tenzij het een moslim is die niet van kerst houdt, of een christen die kerstbomen en andere tierelantijntjes een afleiding vinden van waar het werkelijk om gaat. (iets met saturnalia toch, of midwinter feest).

Maar vergeet niet dat vrijheid van godsdienst en levensbeschouwing ook een recht is. Dat momenteel in mainstream media meer momentum zit in de homorechten wil niet zeggen dat godsdienst (hoe achterlijk soms ook) helemaal ondergelopen moet worden.

quote:
Ten tweede, mannen mogen daar met elkaar trouwen. Als die bakker gelijk krijgt, hoe gaat het dan verder? Mag de trouwlocatie dan ook weigeren? Want ja, het gebouw is niet gemaakt om immorele, kwaadaardige ceremonieën zoals een homohuwelijk te faciliteren. Mogen hotels ze weigeren op een kamer te laten slapen? Want ja, mannen in een liefdesrelatie is pervers en daar kunnen we in dit hotel niet aan beginnen meneer. Etc. etc.



Daar heb je een serieus hellend vlak, waar die grens getrokken moet worden is moeilijk. Zeker ook als je de situatie van de VS erbij trekt, sowieso is daar alles zwaar gepolariseerd, veel media blijven graag fact free. En daarnaast is een incident het met 323 miljoen aanklaaglustige inwoners snel een opgeblazen discussie, die niet meer gaat om de oorspronkelijke 2 figuren met een probleem. Maar twee kanten met enorme groepen aanhangers van verschillende belangen die tegen elkaar gaan bitchen.

Mijn eerste reactie is dat overheidsbemoeienis niet op zn plaats is, er is altijd nog zoiets als sociale afkeuring die een bakker veroordeeld door afgenomen klandizie.

Maar in de VS is het natuurlijk wel anders omdat de grote evangelistische achterban die mevrouw wel even rijk zal maken en meer bakkers inspireerd.
Als je eenmaal zo'n grote tegenstelling hebt zal de overheid op een gegeven moment scheidsrechtertje moeten spelen.

Maar ik hoop wel dat mensen ook zonder hulp van overheden dit soort dingen kunnen regelen, Victimism is erg populair, maar naar mijn idee maken die problemen rondom discriminatie alleen maar erger.

quote:
Die bakker zou een boete moeten krijgen wegens discriminatie. Het recht, het is er niet voor niets, blijkt uit jouw argumentatie.


Pas wel op dat je vrijheid van godsdienst niet vergeet, momenteel doet de LGBT beweging het goed en past bij de visie van de meeste huidige mensen. Godsdienstvrijheid is niet ondergeschikt aan LGBT vrijheden, sterker nog ze komen uit dezelfde wet. Er zijn op dit vlak genoeg conflicten. Als ik een turkse slager binnen stap en vraag om varkensvlees dan zal hij ook weigeren.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2017 14:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 december 2017 15:57 schreef M. het volgende:
Vandaag in de dagelijkse podcast van de New York Times gaat het precies hierover.

Best een aanrader trouwens, die podcast. Ik luister ze lang niet allemaal, maar als ik het interessant vind is het een prima 20 minuten-nieuwsrubriek.

https://www.nytimes.com/podcasts/the-daily






[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 08-12-2017 14:34]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-12-2017 14:59 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 8 december 2017 14:32 schreef ElitE het volgende:

Als ik een turkse slager binnen stap en vraag om varkensvlees dan zal hij ook weigeren.




Omdat hij dat niet verkoopt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2017 15:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 december 2017 14:59 schreef spectre het volgende:
Omdat hij dat niet verkoopt.


Okee, maar hij kan het wel klaar maken, genoeg die zelf naar een slachthuis gaan eens in de zoveel tijd. Niets wat hem technisch gezien tegenhoud om varken te verkopen alle spullen zijn ervoor geschikt.

Zo heeft een bakker het ook niet klaarstaan maar maakt ze in opdracht.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-12-2017 15:19 by spectre Profiel van spectre

waarom zou een taartbakker wel een brood voor je gaan maken? Zelfde basis ingredienten.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 08-12-2017 15:20 by Tommeh Profiel van Tommeh

quote:
Op 8 december 2017 15:19 schreef spectre het volgende:
waarom zou een taartbakker wel een brood voor je gaan maken? Zelfde basis ingredienten.
Hij heeft de skills?

En heeft alle benodigdheden klaar liggen.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-12-2017 15:23 by spectre Profiel van spectre

haha ok, probeer het eens zou ik zeggen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2017 15:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 december 2017 15:19 schreef spectre het volgende:
waarom zou een taartbakker wel een brood voor je gaan maken? Zelfde basis ingredienten.


Zal hij geen zin in hebben.

Mag zo'n vrouw dan niet geen zin hebben om een taart te maken die bij haar een morele grens overschrijd?

Is het zo dat zodra een LGBT de winkel binnen stapt, alle verzoeken van hem/haar/het/@#% alle verzoeken maar aangenomen moeten worden.

Dat is precies mijn probleem met victimism. Iedereen wordt constant onrecht/oneerlijkheid aangedaan, en iedereen wordt beledigd en benadeeld door vooroordelen en stereotyperingen en simpelweg pech. Minderheden kunnen al dat onrecht gaan dingen gaan verwijten aan rascisme en discriminatie en voorkomt soms zelfs dat ze eigen verantwoordelijkheden nemen die ze prima aan kunnen.

Daarmee bedoel ik niet dat echt rascisme en discriminatie niet bekeken hoeven te worden en maar te doen alsof mensen maar en dikkere huid moeten hebben. Maar in de slachtofferrol duiken verbetert je positie zelden.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 08-12-2017 15:36 by Tommeh Profiel van Tommeh

quote:
Op 8 december 2017 15:35 schreef ElitE het volgende:
Zal hij geen zin in hebben.

Mag zo'n vrouw dan niet geen zin hebben om een taart te maken die bij haar een morele grens overschrijd?

Is het zo dat zodra een LGBT de winkel binnen stapt, alle verzoeken van hem/haar/het/@#% alle verzoeken maar aangenomen moeten worden.

Dat is precies mijn probleem met victimism. Iedereen wordt constant onrecht/oneerlijkheid aangedaan, en iedereen wordt beledigd en benadeeld door vooroordelen en stereotyperingen en simpelweg pech. Minderheden kunnen al dat onrecht gaan dingen gaan verwijten aan rascisme en discriminatie en voorkomt soms zelfs dat ze eigen verantwoordelijkheden nemen die ze prima aan kunnen.

Daarmee bedoel ik niet dat echt rascisme en discriminatie niet bekeken hoeven te worden en maar te doen alsof mensen maar en dikkere huid moeten hebben. Maar in de slachtofferrol duiken verbetert je positie zelden.


Zijn dat niet de social justice warriors? Oftewel mensen die gewoon echt fucking irritant zijn?

Tumblr staat er vol mee. Als je geen linkse liberaal bent, ben je automatisch een nazi. En als je blank bent, ten alle tijden een racist. Echt fucking vermoeiend.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-12-2017 16:02 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 8 december 2017 15:35 schreef ElitE het volgende:
Zal hij geen zin in hebben.


Misschien wel, maar het is een banketbakker. Die bakt taarten, geen broden. Een Turkse slager heeft geen varkensvlees in de vitrine liggen en kan er ook geen slachten ook als hij dat voor je zou willen doen. Dit is echt een niet handig gekozen voorbeeld, sorry.

quote:

Mag zo'n vrouw dan niet geen zin hebben om een taart te maken die bij haar een morele grens overschrijd?


Je bedoeld twee mannelijke poppetjes op de taart zetten? Dat is toch haar beroep? Poppetjes op taarten zetten?

quote:

Is het zo dat zodra een LGBT de winkel binnen stapt, alle verzoeken van hem/haar/het/@#% alle verzoeken maar aangenomen moeten worden.


Als het een taart is wel. Tenzij het een onmogelijke opdracht betreft natuurlijk. "Ik wil een taart net zo groot als een huis!"

quote:

Daarmee bedoel ik niet dat echt rascisme en discriminatie niet bekeken hoeven te worden en maar te doen alsof mensen maar en dikkere huid moeten hebben. Maar in de slachtofferrol duiken verbetert je positie zelden.



Ik vind dit wel een goed voorbeeld van wat dus wel discriminatie is. Die bakker, die moet maar een dikkere huid krijgen en gewoon die taart in elkaar flansen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-12-2017 16:17 by WMP Profiel van WMP

En als er nu een nazistische groepering een nieuwe site wil, zou jij die dan ook zonder enige twijfel ontwerpen?


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-12-2017 16:20 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 8 december 2017 16:17 schreef WMP het volgende:
En als er nu een nazistische groepering een nieuwe site wil, zou jij die dan ook zonder enige twijfel ontwerpen?


Slecht voorbeeld. Een beter voorbeeld zou zijn als Fusion me vraagt een logo te maken voor zijn reli band.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 08-12-2017 16:22 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 8 december 2017 16:20 schreef spectre het volgende:
Een beter voorbeeld zou zijn als Fusion me vraagt een logo te maken voor zijn reli band.


Nou, zou je dat dan doen?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-12-2017 16:25 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 december 2017 16:17 schreef WMP het volgende:
En als er nu een nazistische groepering een nieuwe site wil, zou jij die dan ook zonder enige twijfel ontwerpen?


volgens mij is openlijk nazisme bij wet verboden. Dus dat is een heel ander soort discussie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-12-2017 16:29 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 8 december 2017 16:22 schreef Count Usher het volgende:
Nou, zou je dat dan doen?

Nee, want ik ben werknemer en heb geen eigen ontwerpbureau .





Ok ok, stel ik had dat wel, dan zou ik zeker weten de opdracht aannemen.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 08-12-2017 16:30]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2017 16:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 december 2017 16:02 schreef spectre het volgende:
Misschien wel, maar het is een banketbakker. Die bakt taarten, geen broden. Een Turkse slager heeft geen varkensvlees in de vitrine liggen en kan er ook geen slachten ook als hij dat voor je zou willen doen. Dit is echt een niet handig gekozen voorbeeld, sorry.


Nee hij kan het wel, maar hij en de rest van zijn inkoop keten hebben de morele overtuiging dat zij geen varkensvlees mogen aanraken.



quote:
Je bedoeld twee mannelijke poppetjes op de taart zetten? Dat is toch haar beroep? Poppetjes op taarten zetten?


Hier ook weer technisch gezien makkelijk, maar voor haar moreel moeilijker.

quote:
Als het een taart is wel. Tenzij het een onmogelijke opdracht betreft natuurlijk. "Ik wil een taart net zo groot als een huis!"


Als iemand vraagt om een swastika taart logisch dan mag je weigeren. Als iemand vraagt om een PVV taart, of een Ajax taart dan mag je als bakker ook weigeren toch?

Maar zit hier geen LGBT privilige in dan? Zijn homorechten meer waard dan religieuze rechten?


quote:
Ik vind dit wel een goed voorbeeld van wat dus wel discriminatie is. Die bakker, die moet maar een dikkere huid krijgen en gewoon die taart in elkaar flansen.



Oh ik vind ook dat die bakker niet moet miepen over homo's uberhaupt. Liefde stond toch centraal in dat boekje.

Maar ik vind niet dat de wet wel achter deze homo's staat maar niet achter de bakker.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2017 16:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 december 2017 16:29 schreef spectre het volgende:
Nee, want ik ben werknemer en heb geen eigen ontwerpbureau .


Ok ok, stel ik had dat wel, dan zou ik zeker weten de opdracht aannemen.


En een nieuw PVV of SGP logo?

of Martijn?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 08-12-2017 16:32]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-12-2017 16:35 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 8 december 2017 16:31 schreef ElitE het volgende:
En een nieuw PVV of SGP logo?

of Martijn?


Ja hoor, als Martijn de leeftijdgrens verhoogt
Graag zelfs, want die PVV is echt te lelijk

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 08-12-2017 16:36]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2017 16:40 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 december 2017 16:35 schreef spectre het volgende:
Ja hoor, als Martijn de leeftijdgrens verhoogt
Graag zelfs, want die PVV is echt te lelijk


Ik zou maar een bedrijfje beginnen:

MoriFlex Design

uw moreel flexibele graficus!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-12-2017 16:49 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 8 december 2017 16:29 schreef ElitE het volgende:
Nee hij kan het wel, maar hij en de rest van zijn inkoop keten hebben de morele overtuiging dat zij geen varkensvlees mogen aanraken.


Klopt. Daarom verkoopt hij het niet, verwerkt het niet en zal niet weten hoe hij een varken zou moeten slachten. Hij discrimineert je niet als jij als baconliefhebber binnenwandelt en vraagt om varkensoren en je nee moet verkopen.


quote:

Als iemand vraagt om een PVV taart, of een Ajax taart dan mag je als bakker ook weigeren toch?


Lijkt me stom om te doen, klandizie! Zou zeggen van nee idd.

quote:

Maar zit hier geen LGBT privilige in dan? Zijn homorechten meer waard dan religieuze rechten?


Nee, evenveel waarde. De religieuze bakker is hier aan het discrimineren, niet andersom.

quote:

Liefde stond toch centraal in dat boekje.



Dat is wat veel bijbellezers je willen doen geloven.



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen