IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het topic waarvan iedere post te vuur en te zwaard door Trump ontkend zal worden [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-01-2018 16:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 januari 2018 15:44 schreef bokkie666 het volgende:
En het was maar een proef met pulsvisserij ook.
Typisch Nederlands ook. Zelfde als toen de melkquota werden losgelaten. Grote aantallen boeren breidden de veestapels uit, en gingen dan achteraf zitten piepen dat de mestquota aangescherpt werden. Terwijl de aantallen en de manier van intensieve veehouderij wel moesten leiden tot dat soort maatregelen.
Nu ook weer. Grote Nederlandse vissersbedrijven hebben al van alles geïnvesteerd in het pulsvissen, en gaan nu lopen piepen als het als niet verantwoord wordt gezien. M.a.w.: ze hadden het gewoon kunnen zien aankomen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 16-01-2018 21:09 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 16 januari 2018 14:17 schreef Fusion het volgende:
https://www.nierstichting.nl/nieuws/2016/06/eu-zet-serieuze-stap-aanpak-van-zout-ons-voedsel/

Hier iemand van een plan gehoord? Is immers al eind 2017 geweest. Then again, blijkbaar is dit ook allemaal al gebeurd voor suiker en volgens mij zit alles nog steeds bomvol suiker.


Komen ze straks met zoutvervangers :p



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-01-2018 0:48 by XXL Profiel van XXL

Het probleem is niet zozeer het zout maar het natrium wat er in zit.

Je zou dus kaliumchloride kunnen gaan gebruiken maar dat heeft ook weer zo zijn nadelen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-01-2018 6:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 januari 2018 15:42 schreef Fusion het volgende:
Het gaat erom dat t gemiddelde publiek wellicht niet zo intelligent omtrent informatie over en/of betrokken is bij hun eigen gezondheid. En dus producenten best op hun verantwoordelijkheid aangesproken mogen worden. Ik ben t er helemaal mee eens. Je stopt toch ook geen asbest in je eetbare product? De huidige hoeveelheden zout zijn echt belachelijk
Mee eens, van die producenten. De hoeveelheden suiker en zuivel in veel supermarktproducten zijn ook absurd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-01-2018 7:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 januari 2018 0:48 schreef XXL het volgende:
Het probleem is niet zozeer het zout maar het natrium wat er in zit.

Je zou dus kaliumchloride kunnen gaan gebruiken maar dat heeft ook weer zo zijn nadelen.


precies dat is de zoutvervanger dus. kalium is antagonist van natrium in de nieren. dus naast dat kalium zout geen natrium is helpt het met natrium afvoeren in de nieren. smaak is ietsjes anders en je moet er ook boet te rijkelijk mee strooien maar wat zijn de andere nadelen?



Ik had juist begrepen uit recent onderzoek dat zout alleen een probleem is voor mensen met een hoge bloeddruk. dat is een enorme groep dus als de hele populatie zoutarm eet gaat de levensverwachting voor de hele groep omhoog. Maar voor mensen zonder hoge bloeddruk bleek het juist gezonder om zout naar believen te eten.

dit soort geintjes halen ze vaker uit in gezonsheidszorg. een hele populatie behandelen voor een specifieke groep. net als preventief aspirine slikken tegen trombose.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-01-2018 8:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 januari 2018 6:56 schreef bastianus het volgende:
Mee eens, van die producenten. De hoeveelheden suiker en zuivel in veel supermarktproducten zijn ook absurd.


overal in meestal ook een goede indicator dat producten toch al teveel bewerkt zijn en dat het basis product om te beginnen al niet alles was en dat het daarvoor zoveel verbloemende smaken nodig heeft.

mn vrouw is nu 2,5 jaar toegevoegde suikers vrij omdat ze er zeer heftig op reageert bij een beetje heeft ze al een week brainfog en binnen 15-30 minuten gooit ze haar darmen leeg. ook sommige fruitsoorten gaan niet. Je moet echt elk pakje controleren maar je bent gewoon toegewezen op veel zelf maken en dat is sowieso beter. Ik merk zelf ook dat ik suiker steeds meer mijd. heel mn bek is een dag vies van de tandplak als ik iets van suiker eet. en ook als ik dagen barst van energie krijg ik na twee drie uur een heftige dip met onproductieve geconcentreerde bijna apatische trekken.

Ik heb er wel minder last van als je ervoor veel en goed gegeten hebt. en als je echt veel beweegt erna.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-01-2018 8:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 januari 2018 8:16 schreef ElitE het volgende:
overal in meestal ook een goede indicator dat producten toch al teveel bewerkt zijn en dat het basis product om te beginnen al niet alles was en dat het daarvoor zoveel verbloemende smaken nodig heeft.

mn vrouw is nu 2,5 jaar toegevoegde suikers vrij omdat ze er zeer heftig op reageert bij een beetje heeft ze al een week brainfog en binnen 15-30 minuten gooit ze haar darmen leeg. ook sommige fruitsoorten gaan niet. Je moet echt elk pakje controleren maar je bent gewoon toegewezen op veel zelf maken en dat is sowieso beter. Ik merk zelf ook dat ik suiker steeds meer mijd. heel mn bek is een dag vies van de tandplak als ik iets van suiker eet. en ook als ik dagen barst van energie krijg ik na twee drie uur een heftige dip met onproductieve geconcentreerde bijna apatische trekken.

Ik heb er wel minder last van als je ervoor veel en goed gegeten hebt. en als je echt veel beweegt erna.
Wij zijn ook jarenlang bezig geweest met etiketten lezen door de lactose-allergie van onze dochter. Inmiddels is ze alleen nog maar licht intolerant en lijkt ze er overheen te groeien. Maar na een etentje met veel zuivel zijn mijn darmen gaan bloeden en blijkt mijn lichaam geen lactose meer af te kunnen breken.
Ze pleuren zoveel bestanddelen in voeding die onnodig zijn. Maar het zal wel winstgevend zijn, anders deden ze het niet. Het is onze gemakzucht, denk ik, waardoor het komt. Noodgedwongen kook ik nu al ruim twaalf jaar zo vers mogelijk. Maar het gaat mis zodra ik een keer eten afhaal of iets anders kant en klaars eet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 17-01-2018 8:49 by Tommeh Profiel van Tommeh

Wat als ze de E-nummers uit snoep halen die ervoor zorgen dat je niet/nauwelijks verzadigd raakt en dus maar de hele zak leeg vreet.

Obesitas is toch een slecht iets waar men vanaf wilt? Of moet er een sector draaiende gehouden worden?


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 17-01-2018 8:51 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Zolang de economie er niet onder lijdt willen we best wat doen tegen obesitas.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 17-01-2018 8:53 by Tommeh Profiel van Tommeh

quote:
Op 17 januari 2018 8:51 schreef powertieke het volgende:
Zolang de economie er niet onder lijdt willen we best wat doen tegen obesitas.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-01-2018 8:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Van lactose intollerantie alleen kun je niet zomaar bloeden het zorgt alleen voor onbalans in je darmflora en gas. maar er zit natuurlijk veel meer in zuivel dan lactose.



een van de inzichten over hoe afhankelijk we zijn van onze bacterien en realiseer je dan dat er nog veel meer processen achter zitten en dat deze kennis super nieuw is van het laatste decennium want we weten nog maar erg weinig ervan en we kunnen het nu net pas volgen vanwege de verbeterde dna technieken. Goed om je te realiseren dat vroeger vrijwel alle microbiologie onderzoeken zich afspeelden op een agarplaatje maar dat maar 1 % van de bacteriën daar maar op kan groeien.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-01-2018 8:57 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 januari 2018 8:49 schreef Tommeh het volgende:
Wat als ze de E-nummers uit snoep halen die ervoor zorgen dat je niet/nauwelijks verzadigd raakt en dus maar de hele zak leeg vreet.

Obesitas is toch een slecht iets waar men vanaf wilt? Of moet er een sector draaiende gehouden worden?
Precies wat ik me altijd afvraag. In goedkope supermarkten is aan bijna alle producten overbodige suiker toegevoegd. Zou dat misschien een verslavend effect hebben, waardoor mensen er meer van gaan kopen? In elk geval op smaakgebied werkt dit voor extra suiker en zout, omdat ons lichaam erop ingesteld is om daar zoveel mogelijk van te eten, een erfenis uit de tijd toen het nog niet in dergelijke hoeveelheden gemakkelijk te verkrijgen was.
Waar ik moeite mee heb, is dat verzekeringsmaatschappijen bezig zijn om te doen alsof een suikerverslaving, obesitas en dat soort zaken met je eigen levensstijl te maken hebben. Maar heel veel wordt ook bepaald door erfelijke aanleg (ook voor verslaving), metabolisme, opvoeding, educatie en simpelweg het budget dat je aan eten te besteden hebt (gezonde voeding is veel duurder). In die zin vind ik het goed om de productie van voeding en toevoeging van bestanddelen door de overheid aan banden te laten leggen. Maar het aanpraten van weer een schuldgevoel bij de consument, b.v. door een test (waarvan de gegevens door verzekeringsmaatschappijen wellicht aan persoonsgegevens gekoppeld worden), gaat de lat voor sommige mensen gewoon weer veel te hoog leggen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-01-2018 9:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 januari 2018 8:55 schreef ElitE het volgende:
Van lactose intollerantie alleen kun je niet zomaar bloeden het zorgt alleen voor onbalans in je darmflora en gas. maar er zit natuurlijk veel meer in zuivel dan lactose.

Okay dan. Misschien heb ik die conclusie dan verkeerd getrokken. Ik had last van bloedingen in de darm. Na onderzoek is er niks geconstateerd. Maar de mdl-arts in kwestie vermoedde dat ik door een heftig veranderd voedingspatroon (heel gezond eten wegens allergieën van huisgenoten) afgeleerd heb om minder gezonde producten nog fatsoenlijk te verteren. Mij klonk dat wel plausibel in de oren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-01-2018 9:23 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 17 januari 2018 7:46 schreef ElitE het volgende:
precies dat is de zoutvervanger dus. kalium is antagonist van natrium in de nieren. dus naast dat kalium zout geen natrium is helpt het met natrium afvoeren in de nieren. smaak is ietsjes anders en je moet er ook boet te rijkelijk mee strooien maar wat zijn de andere nadelen?


Het effect wat natrium heeft op je bloeddruk heeft kalium juist weer op je hartritme. Bij te hoge hoeveelheden kun je er zelfs hartkloppingen van krijgen. Ook kalium heeft je lichaam echter gewoon nodig dus hierbij geld ook:

Gebruiken in normale hoeveelheden.

Wat dus wil zeggen dat vervangers eigenlijk onzin zijn. Als je dan toch normale hoeveelheden moet gebruiken kun je dat net zo goed met normaal zout doen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-01-2018 9:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 januari 2018 7:46 schreef ElitE het volgende:
precies dat is de zoutvervanger dus. kalium is antagonist van natrium in de nieren. dus naast dat kalium zout geen natrium is helpt het met natrium afvoeren in de nieren. smaak is ietsjes anders en je moet er ook boet te rijkelijk mee strooien maar wat zijn de andere nadelen?



Ik had juist begrepen uit recent onderzoek dat zout alleen een probleem is voor mensen met een hoge bloeddruk. dat is een enorme groep dus als de hele populatie zoutarm eet gaat de levensverwachting voor de hele groep omhoog. Maar voor mensen zonder hoge bloeddruk bleek het juist gezonder om zout naar believen te eten.

dit soort geintjes halen ze vaker uit in gezonsheidszorg. een hele populatie behandelen voor een specifieke groep. net als preventief aspirine slikken tegen trombose.
Nou ja, één onderzoek maakt nog geen zomer hè Voeding en het menselijk lichaam is zo complex dat je eigenlijk alleen uit (grondig opgezette!) metastudies heel voorzichtig conclusies kunt trekken. Ik volg t niet zo maar had toch sterk de indruk dat alles naar een verband tussen zoutconsumptie en hartklachten op latere leeftijd in het algemeen.


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 17-01-2018 21:22 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-01-2018 9:36 by bastianus Profiel van bastianus

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/03/gezonder-eten-stijgt-meer-in-prijs-dan-ongezonder-eten

Aansluitend bij de discussie van gisteren. Lijkt me een schone taak aan de overheid om hier toch door prijssturing in te gaan grijpen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 18-01-2018 9:44 by Tommeh Profiel van Tommeh

quote:
Op 18 januari 2018 9:36 schreef bastianus het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/03/gezonder-eten-stijgt-meer-in-prijs-dan-ongezonder-eten

Aansluitend bij de discussie van gisteren. Lijkt me een schone taak aan de overheid om hier toch door prijssturing in te gaan grijpen.
Ja. Vet tax, suiker tax, zout tax, allesch.

Ik snoep al een paar weken winterpenen met humus of een toastsalade ofzo. Gisteren 2 kilo penen gescoord voor een euro.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-01-2018 9:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 januari 2018 9:44 schreef Tommeh het volgende:
Ja. Vet tax, suiker tax, zout tax, allesch.

Ik snoep al een paar weken winterpenen met humus of een toastsalade ofzo. Gisteren 2 kilo penen gescoord voor een euro.
Da's een mooie aanbieding voor de weduwvrouw..
Ik zou niet zeggen accijns of andere dingen duurder maken. Of wel, maar dan het geld wat het opbrengt gebruiken om gezond eten goedkoper te maken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 18-01-2018 9:57 by Tommeh Profiel van Tommeh

Wat is in godsnaam een weduwvrouw..?


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-01-2018 10:28 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 januari 2018 9:57 schreef Tommeh het volgende:
Wat is in godsnaam een weduwvrouw..?
Een contaminatie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-01-2018 10:29 by bastianus Profiel van bastianus

Zit standaard in mijn hoofd door het liedje "Ken je Kaat de weduwvrouw? Haar op de kut als kabeltouw."


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 18-01-2018 10:49 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 18 januari 2018 10:29 schreef bastianus het volgende:
Zit standaard in mijn hoofd door het liedje "Ken je Kaat de weduwvrouw? Haar op de kut als kabeltouw."


Tieten als een juten zak met een peer...



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-01-2018 11:02 by bastianus Profiel van bastianus

Geil in de broek als wagensmeer..

Ja, die ja!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-01-2018 13:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen