IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Virus/computer probleem Vorige pagina | Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 20-01-2004 22:19 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 20 januari 2004 22:13 schreef ReapeR85 het volgende:
Heb een systeempje gebouwd (pIII 550, 320mb pc100, 12gig 5400rpm, GA-6VXE+ mobo) en als ik m opstart zietie alle drives en t geheugen enzo goed. Maar na zn bootsequence krijg ik de melding:

"NTLDR ontbreekt"

Heeft iemand ervaring met deze melding, cq ooit van gehoord? Alvast bedankt!

Volgens mij betekent NTLDR "NT LoaDeR" van WindowsNT/2000/XP dus.

Waarschijnlijk de bootstrap (stage2) van Windows wat na de MBR komt


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-01-2004 22:20 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 20 januari 2004 22:13 schreef ReapeR85 het volgende:
Heb een systeempje gebouwd (pIII 550, 320mb pc100, 12gig 5400rpm, GA-6VXE+ mobo) en als ik m opstart zietie alle drives en t geheugen enzo goed. Maar na zn bootsequence krijg ik de melding:

"NTLDR ontbreekt"

Heeft iemand ervaring met deze melding, cq ooit van gehoord? Alvast bedankt!


Dan is de NT installatie niet echt goed verlopen, hij mist bestanden.
Gewoon opnieuw windows installeren


"This one is older than shit, heavier than time!"


ReapeR85
In Age and Sadness...
Usericon van ReapeR85
Posted 20-01-2004 23:52 by ReapeR85 Profiel van ReapeR85http://www.inageandsadness.tk

Twas dus de cd-speler :S. Een (nog niet eens zo) oude gare creative 52x. Gelukkig had ik nog een 48x speed liggen...ook creative (ach jah, morgen ff om een lite-on ). In ieder geval bedankt voor de replies!


Prog. doom/death :: www.inageandsadness.tk


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 21-01-2004 21:06 by Lothar Profiel van Lothar

Help, ik kom dr niet uit

Mn virus scanner vind een worm in t volgende bestand : win32.exe
ik kan de worm niet verwijderen, maar ik ben bang dat als ik t bestand wis, windows niet meer wil starten. Nu heb ik vrienden gevraag mij dat bestandje te sturen, maar zij hebben het niet eens in de c:\windows\system map staan. Het is een verborgen bestand, ook daar hebben ze naar gezocht, maar toch hebben ze die file niet.

Is dit wel een echte windows file?
(Heb win 98 2e editie)

Kan ik m er gewoon af knikkeren?



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 21-01-2004 21:37 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 21 januari 2004 21:06 schreef Lothar het volgende:
Help, ik kom dr niet uit

Mn virus scanner vind een worm in t volgende bestand : win32.exe
ik kan de worm niet verwijderen, maar ik ben bang dat als ik t bestand wis, windows niet meer wil starten. Nu heb ik vrienden gevraag mij dat bestandje te sturen, maar zij hebben het niet eens in de c:windowssystem map staan. Het is een verborgen bestand, ook daar hebben ze naar gezocht, maar toch hebben ze die file niet.

Is dit wel een echte windows file?
(Heb win 98 2e editie)

Kan ik m er gewoon af knikkeren?


Al op de site van mcafee en norton gekeken ov er niet gewoon 'n instrucie of een proggie staat om het betreffend virus terverwijderen?


[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 21-01-2004 21:37]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-01-2004 21:41 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Heeft iemand nog tips om een pc iets soepeler te laten draaien (ding slaat om de haverklap vast),

AdAware en Spybot S&D en Regclean hebben al gedraaid, formatteren is geen optie, defragmenteren eigenlijk ook niet..

Ding is zo gaar als een kanarie, staat min of meer win'98 op. .. iemand nog tips, freeware progjes, etc?


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 21-01-2004 21:43 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 21 januari 2004 21:41 schreef Valorian het volgende:
Heeft iemand nog tips om een pc iets soepeler te laten draaien (ding slaat om de haverklap vast),

AdAware en Spybot S&D en Regclean hebben al gedraaid, formatteren is geen optie, defragmenteren eigenlijk ook niet..

Ding is zo gaar als een kanarie, staat min of meer win'98 op. .. iemand nog tips, freeware progjes, etc?


Win98 of 98SE? En waarom is defraggen geen optie


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-01-2004 0:11 by altx Profiel van altx

quote:
Op 21 januari 2004 21:41 schreef Valorian het volgende:
Heeft iemand nog tips om een pc iets soepeler te laten draaien (ding slaat om de haverklap vast),

AdAware en Spybot S&D en Regclean hebben al gedraaid, formatteren is geen optie, defragmenteren eigenlijk ook niet..

Ding is zo gaar als een kanarie, staat min of meer win'98 op. .. iemand nog tips, freeware progjes, etc?


Als een Windows-bak echt niet meer draait, is er maar 1 optie: Formatteren en clean installeren. Waarom zou dat geen optie zijn dan?

Je kan wel weken achtereen gaan klooien met de proggies die je al genoemd hebt, om een snelheidswinst van 0,00001% te boeken, terwijl als je dat ding formatteert en Windows helemaal opnieuw installeert, hij sowieso weer als een zonnetje zal lopen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 22-01-2004 0:40 by Voice Of Doom Profiel van Voice Of Doom

"als een zonnetje" ?


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 22-01-2004 2:33 by scotfan Profiel van scotfanhttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Windoos dat draait als een zonnetje
Windows staat bekend om het vastlopen...
http://www.cnn.com/TECH/computing/9804/20/gates.comdex/ leuk filmpje
Mijn xp loopt de laatste tijd ook al vaker vast.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 22-01-2004 3:00 by Voice Of Doom Profiel van Voice Of Doom

Mijn XP reboot elke 10 minuten...zelfs zonder de hulp van virussen...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-01-2004 8:59 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 januari 2004 2:33 schreef scotfan het volgende:
Windoos dat draait als een zonnetje
Windows staat bekend om het vastlopen...
http://www.cnn.com/TECH/computing/9804/20/gates.comdex/ leuk filmpje
Mijn xp loopt de laatste tijd ook al vaker vast.


Mijn Windows98 draait als een zonnetje ja... En ik kan me eerlijk gezegd niet eens herinneren wanneer ik mijn harddisk voor de laatste keer geformatteerd heb. Is iets van 2 a 3 jaar geleden. (Ik heb dan wel meer dan gemiddeld verstand van computers, om ff een understatement te gebruiken... )


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-01-2004 12:13 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Er zitten 2 HD's in deze pc, de C: schijf is van iemand anders.. dan zou ik eerst al zijn zooi op cd moeten zetten... Verder heb ik weinig verstand van formatteren, etc, en wil ik niet het risico lopen dat ik het ding helemaal niet meer aan de praat krijg.. Verder heb ik defragmenteren geprobeerd, vannacht, maar het lijkt alsof hij steeds opnieuw begint (na 12 uur defraggen staat het net nog steeds op 10% .. vage shit..

Ook is het aantal files wat naar de temp-internet directory geschreven wordt werkelijk enorm.. vorige keer dat ik het weghaalde waren het ongeveer 70.000 files, totaal ongeveer 1 gigabity .. lol...

Ik denk dat vooral Kazaa, E-mule en Soulseek deze schijf flink verneukt hebben..

Hij slaat om de haverklap vast, en soms reboot hij gewoon uit zichzelf..



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 22-01-2004 12:14 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

VIRUSSCANNER!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-01-2004 12:16 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 22 januari 2004 12:14 schreef Elfensteen het volgende:
VIRUSSCANNER!


Tsja.. misschien ook geen overbodige luxe ..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 22-01-2004 12:19]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-01-2004 16:57 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 januari 2004 12:13 schreef Valorian het volgende:
(...)

Ik denk dat vooral Kazaa, E-mule en Soulseek deze schijf flink verneukt hebben..

Hij slaat om de haverklap vast, en soms reboot hij gewoon uit zichzelf..




Dan zal het vooral Kazaa zijn, want eMule verneukt geen schijven. Ik werk nu al een jaar met steeds verschillende versies van eMule op een Win98-installatie en nog nergens last van gehad.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Aart
Usericon van Aart
Posted 22-01-2004 20:22 by Aart Profiel van Aart

quote:
Op 22 januari 2004 2:33 schreef scotfan het volgende:
Windows staat bekend om het vastlopen...




Windows 2000 heb ik hier draaien en die loopt toch echt nooit vast...
Gewoon niet teveel troep installeren en draaien, normaal internetten en er is echt niets aan de hand...

Valorian, formatteren lijkt mij toch echt de verstandigste optie. Door middel van de Windows 2000 CD is formatteren zelfs nog makkelijker dan in DOS. Heb je toevallig nergens een oude computer staat waarmee je wat ervaring op kan doen op het gebied van formatteren?


Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 22-01-2004 23:07 by scotfan Profiel van scotfanhttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 22 januari 2004 20:22 schreef Aart het volgende:
Gewoon niet teveel troep installeren en draaien, normaal internetten en er is echt niets aan de hand...


Ik heb gisteren een paar plug-ins voor Ad Aware 6.0 gedownload. Drie functioneerden perfect, maar de vierde zorgde ervoor dat als ik het had weggeklikt XP vastliep.

Nu is het wel zo dat Win 2000 en XP een stuk stabieler zijn dan eerdere versies.



gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-01-2004 23:11 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 januari 2004 23:07 schreef scotfan het volgende:
Ik heb gisteren een paar plug-ins voor Ad Aware 6.0 gedownload. Drie functioneerden perfect, maar de vierde zorgde ervoor dat als ik het had weggeklikt XP vastliep.

Nu is het wel zo dat Win 2000 en XP een stuk stabieler zijn dan eerdere versies.




Ad Aware installeren versta ik niet onder normaal internetten. "Normaal internetten" houdt in dat je sowieso geen troep binnenhaalt (die je dan met Ad Aware weer zou moeten gaan verwijderen). Ik heb zelf ook niet zo'n programma op mijn computer staan, omdat ik er gewoon op let wat ik binnenhaal.

Windows is namelijk een negatieve spiraal. Elk beetje rommel dat je binnenhaalt, verziekt je installatie, hetgeen nooit voor de volle 100% recht te breien is. Met als uiteindelijk resultaat format c: en een nieuwe install van Windows.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 23-01-2004 15:59 by scotfan Profiel van scotfanhttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 22 januari 2004 23:11 schreef altx het volgende:
Ad Aware installeren versta ik niet onder normaal internetten. "Normaal internetten" houdt in dat je sowieso geen troep binnenhaalt (die je dan met Ad Aware weer zou moeten gaan verwijderen). Ik heb zelf ook niet zo'n programma op mijn computer staan, omdat ik er gewoon op let wat ik binnenhaal.

Windows is namelijk een negatieve spiraal. Elk beetje rommel dat je binnenhaalt, verziekt je installatie, hetgeen nooit voor de volle 100% recht te breien is. Met als uiteindelijk resultaat format c: en een nieuwe install van Windows.


Kijk als iedereen nou zou gaan internetten zoals jij dan zou virussen, dial-ups geen kans maken.
Helaas doet niet iedereen dat en is het handig om dat soort programma's te draaien.
Ik heb gewoon alleen McAfee VS7.0 + FW en Ad Aware gecombineerd met System Mechanic 3.7. Werkt samen uitstekend.
Tuurlijk je bent zelf altijd de beste firewall, maar zulke progjes zijn wel handig.

[Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 26-01-2004 18:53]


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 28-01-2004 0:43 by Lothar Profiel van Lothar

Hallo daar,
ik zit met een probleem.
Kort geleden melde mijn virusscanner (norton antivirus 2004) dat er een virus op mijn pc zat, nl. in de file win32.exe (stond in c:windows\system). Norton heeft deze file verwijderd. Daarna heeft windows na een reboot een melding gegeven dat hij win32.exe niet kon vinden en dat bepaalde programma's hierdoor niet goed zouden kunnen werken. Nu heb ik al aan iemand gevraagd of dit daadwerkelijk een windows bestand was of dat dit echt een virusbestand was ( ik heb nl al mensen gevraagd mij een win32.exe bestand te sturen, maar die kondem m niet vinden op hun eigen pc, ook niet als je alle bestanden laat weergeven)

Is hier iemand zo goed bekend met windows dat hij of zij mij hier mee kan helpen.
Als t idd een windows bestand is, kan diegene mij die file dan toesturen of een link geven waar ik dat bestand kan downloaden?

Owja, het gaat hier om windows 98 2e editie

Alvast bedankt

[Dit bericht is gewijzigd door Lothar op 28-01-2004 0:44]


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 28-01-2004 0:47 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 20 januari 2004 22:20 schreef 0Tolerence het volgende:
Dan is de NT installatie niet echt goed verlopen, hij mist bestanden.
Gewoon opnieuw windows installeren


of recovery console draaien


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-01-2004 0:50 by altx Profiel van altx

quote:
Op 28 januari 2004 0:43 schreef Lothar het volgende:
Hallo daar,
ik zit met een probleem.
Kort geleden melde mijn virusscanner (norton antivirus 2004) dat er een virus op mijn pc zat, nl. in de file win32.exe (stond in c:windowssystem). Norton heeft deze file verwijderd. Daarna heeft windows na een reboot een melding gegeven dat hij win32.exe niet kon vinden en dat bepaalde programma's hierdoor niet goed zouden kunnen werken. Nu heb ik al aan iemand gevraagd of dit daadwerkelijk een windows bestand was of dat dit echt een virusbestand was ( ik heb nl al mensen gevraagd mij een win32.exe bestand te sturen, maar die kondem m niet vinden op hun eigen pc, ook niet als je alle bestanden laat weergeven)

Is hier iemand zo goed bekend met windows dat hij of zij mij hier mee kan helpen.
Als t idd een windows bestand is, kan diegene mij die file dan toesturen of een link geven waar ik dat bestand kan downloaden?

Owja, het gaat hier om windows 98 2e editie

Alvast bedankt


Voor zover ik weet is het géén Windows-bestand, maar er zal nog een verwijzing naar dat bestand in ofwel WIN.INI, SYSTEM.INI of in het registry achtergebleven zijn.

By the way, Windows zegt in zo'n geval altijd dat sommige programma's misschien niet goed zullen werken. Bij M$ houden ze ervan om mensen op het verkeerde been te zetten...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 28-01-2004 0:51 by Lothar Profiel van Lothar

quote:
By the way, Windows zegt in zo'n geval altijd dat sommige programma's misschien niet goed zullen werken. Bij M$ houden ze ervan om mensen op het verkeerde been te zetten...


Ja maar ze hebben dit keer wel gelijk met die melding, want internet explorer werkt nu niet meer, en de verkenner werkt nog maar heel zelden.


Aart
Usericon van Aart
Posted 28-01-2004 0:53 by Aart Profiel van Aart

quote:
Op 28 januari 2004 0:43 schreef Lothar het volgende:
Hallo daar,
ik zit met een probleem.
Kort geleden melde mijn virusscanner (norton antivirus 2004) dat er een virus op mijn pc zat, nl. in de file win32.exe (stond in c:windowssystem). Norton heeft deze file verwijderd. Daarna heeft windows na een reboot een melding gegeven dat hij win32.exe niet kon vinden en dat bepaalde programma's hierdoor niet goed zouden kunnen werken. Nu heb ik al aan iemand gevraagd of dit daadwerkelijk een windows bestand was of dat dit echt een virusbestand was ( ik heb nl al mensen gevraagd mij een win32.exe bestand te sturen, maar die kondem m niet vinden op hun eigen pc, ook niet als je alle bestanden laat weergeven)

Is hier iemand zo goed bekend met windows dat hij of zij mij hier mee kan helpen.
Als t idd een windows bestand is, kan diegene mij die file dan toesturen of een link geven waar ik dat bestand kan downloaden?

Owja, het gaat hier om windows 98 2e editie

Alvast bedankt


Je moet je registry (regedit invoeren bij Run) editen en alle "win32.exe" entries verwijderen... win32.exe is nl. geen windows bestand! Er zijn nog zeg maar verwijzigingen naar die win32.exe in het register. Je windows draait gewoon nog toch?

Ah, IE doet het niet meer, even kijken...

[Dit bericht is gewijzigd door Aart op 28-01-2004 0:54]


Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen