IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Virus/computer probleem Vorige pagina | Volgende pagina
she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 15-05-2004 11:25 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

kun je een virus via zo'n memory stick ding overbrengen op andere computers?


wait for me dragon, we'll meet in the sky


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-05-2004 11:31 by altx Profiel van altx

quote:
Op 15 mei 2004 11:25 schreef she_devil het volgende:
kun je een virus via zo'n memory stick ding overbrengen op andere computers?


Ja, als je een bestand dat geïnfecteerd is met een virus op dat ding kopieert, dan wel.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-05-2004 15:28 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Nog eenmaal dan wat hints tegen spyware:

- Virusscan
- SPyware Search en Destroy (freeware toch?)
- AdAware (freeware)
- Hijack This (freeware)

Die laatste is vooral handig als je er zelf echt niet meer uit komt omdat je de logs die dit progje maakt kan plaatsen op diverse fora.

..


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 15-05-2004 15:57 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

en bazooka



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-05-2004 11:55 by Chelman Profiel van Chelman

Ik heb sinds kort het volgend probleem.

Ik heb een domein chelman.com waar ik o.a. een catch all voor mijn mail heb. Nu zijn er blijkbaar een aantal spammers die mijn domein als fake verzendadres gebruiken waardoor ik veel 'Mail delivery failed' berichten binnenkrijg. Dit is ernstig irritant aangezien ik nagenoeg geen gewone spam krijg maar wel in de orde van 100 stuks per dag van dit soort berichtjes.....


Wat kan ik hiertegen doen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-05-2004 17:47 by Chelman Profiel van Chelman

Oh ja het gaat niet om een relay of zo die ik open heb staan. HEt zijn gewoon spammers die willekeurig(at)sjelmannes.com als hun FROM adres gebruiken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Orion
Usericon van Orion
Posted 17-05-2004 20:13 by Orion Profiel van Orion

heb hetzelfde probleem


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 18-05-2004 18:44 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

heb een gratis account van lycos maar nu krijg ik weer die adds erin van lycos die ik eerst met een scriptje had weggehaald weet iemand hoe je ze er weer uit kunt halen want script staat er nog maar keb weer adds en heeeeeeeeeeeeel lelijke



Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 19-05-2004 4:30 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

schop laatste poging



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 19-05-2004 9:38 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 17 mei 2004 11:55 schreef Chelman het volgende:
Ik heb sinds kort het volgend probleem.

Ik heb een domein chelman.com waar ik o.a. een catch all voor mijn mail heb. Nu zijn er blijkbaar een aantal spammers die mijn domein als fake verzendadres gebruiken waardoor ik veel 'Mail delivery failed' berichten binnenkrijg. Dit is ernstig irritant aangezien ik nagenoeg geen gewone spam krijg maar wel in de orde van 100 stuks per dag van dit soort berichtjes.....


Wat kan ik hiertegen doen?


Catchall uitzetten? Alleen door jou gespecificeerde aliassen gebruiken.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 19-05-2004 10:19 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ik krijg constant van die achterlijke mailtjes met 'hi' of 'important' ofzo als subject, met een veelzeggend anoniem attachment eraan, komt van mensen die meestal een gewoon adres bij hotmail of iets dergelijks hebben, maar ik ken ze nooit... één keer zo'n mailtje per ongeluk geopend, en toen lekker druk geweest met virus weer van mn PC halen. Voor de rest nooit geen spam ofzo, enkel zo'n stuk of vijf of soms wel es tien van zulke mailtjes per dag... wat kan ik hier, pretty please, tegen doen??? Het is echt wel irritant...

[Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 19-05-2004 10:20]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-05-2004 10:21 by Chelman Profiel van Chelman

Niks. Gewoon een virusscanner geinstaleerd hebben.


Die mailtjes komen van mensen die met dat virus zelf geinfecteerd zijn en die jouw adres in hun adresboek OF een geforwarde mailtjes hebben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 19-05-2004 10:23 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 19 mei 2004 10:19 schreef ~Narsil het volgende:
Ik krijg constant van die achterlijke mailtjes met 'hi' of 'important' ofzo als subject, met een veelzeggend anoniem attachment eraan, komt van mensen die meestal een gewoon adres bij hotmail of iets dergelijks hebben, maar ik ken ze nooit... één keer zo'n mailtje per ongeluk geopend, en toen lekker druk geweest met virus weer van mn PC halen. Voor de rest nooit geen spam ofzo, enkel zo'n stuk of vijf of soms wel es tien van zulke mailtjes per dag... wat kan ik hier, pretty please, tegen doen??? Het is echt wel irritant...

vergeet hotmail ga naar lycos. Je krijgt 15mb opslag ruimte en veel meer bijlages te versturen. Mar het belangrijkste is dat je niet zo gespamt word.



~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 19-05-2004 10:24 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ah, ok... nu, ik heb geen virus, maar die mailtjes zijn verder wel enorm ergerlijk... het maakt dus ook niet uit als ik alle adressen uit mijn adresboek zou halen ofzo?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-05-2004 10:24 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 19 mei 2004 10:23 schreef Audiophile het volgende:
vergeet hotmail ga naar lycos. Je krijgt 15mb opslag ruimte en veel meer bijlages te versturen. Mar het belangrijkste is dat je niet zo gespamt word.


Waar lees jij dat zij hotmail gebruikt?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 19-05-2004 10:24 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 19 mei 2004 10:23 schreef Audiophile het volgende:
vergeet hotmail ga naar lycos. Je krijgt 15mb opslag ruimte en veel meer bijlages te versturen. Mar het belangrijkste is dat je niet zo gespamt word.


IK heb zelf geen hotmail adres hoor...


Orion
Usericon van Orion
Posted 19-05-2004 10:25 by Orion Profiel van Orion

maakt geen flikker uit smap krijg je zoiezo wel als je je email adres overal laar rondslingeren.

heb zelf een @terror account (true of niet ) daar krijg ik ook wel 10 spam mails per dag ala 41 kb


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-05-2004 10:25 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 19 mei 2004 10:24 schreef ~Narsil het volgende:
Ah, ok... nu, ik heb geen virus, maar die mailtjes zijn verder wel enorm ergerlijk... het maakt dus ook niet uit als ik alle adressen uit mijn adresboek zou halen ofzo?


Nee. De verzenders zijn geinfecteerd en hebben JOUW adres in hun adresboek...ik vrees dat je ermee moet leven. Ik krijg er ook heel veel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2004 10:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

jawel joh, al je contacten wegmieteren!


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 19-05-2004 10:26 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

Jamaar ik krijg verder helemaal nooit spam, net omdat ik mn e-mailadres nergens laat rondslingeren... (ik heb een speciaal rondslinger e-mailadres ook ) ... dus in feite moet ik iedereen uit mn adresboek z'n computer es gaan checken ofzo...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 19-05-2004 10:27 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 19 mei 2004 10:25 schreef Chelman het volgende:
Nee. De verzenders zijn geinfecteerd en hebben JOUW adres in hun adresboek...ik vrees dat je ermee moet leven. Ik krijg er ook heel veel.


Ah, ok, bedankt voor de uitleg in ieder geval


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-05-2004 10:28 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 19 mei 2004 10:26 schreef ~Narsil het volgende:
Jamaar ik krijg verder helemaal nooit spam, net omdat ik mn e-mailadres nergens laat rondslingeren... (ik heb een speciaal rondslinger e-mailadres ook ) ... dus in feite moet ik iedereen uit mn adresboek z'n computer es gaan checken ofzo...


Helaas...dat zal niet toereikend zijn. Stel: jij stuurt een mailtje met een mopje naar een vriendin die het verder doorstuurt. Binnen de kortste keren kan je de wereld rond.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 19-05-2004 10:29 by ~Narsil Profiel van ~Narsilhttp://www.myspace.com/phobos_kim

Héhé, ik stuur ook nooooooit forwards met dat adres, dat hoort bij het rondslinger adres... Nu, blijkbaar is dat nog niet afdoende om spam te weren.


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 19-05-2004 12:11 by Magistus Profiel van Magistus

Je zou kunnen kijken of je via de mailheaders het IP adres van de verzender kunt achterhalen. Misschien kan je die nog linken aan een bekende en anders via RIPE (www.ripe.net) op de whois database uitzoeken wie de ISP (ofwel Internet Service Provider) van de betreffende persoon is. De bijbehorende abuse afdeling mailen en met een beetje mazzel ben je er relatief snel vanaf.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 19-05-2004 20:01 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

aaaarrrrrggggghhhh!!!

weer een nieuwe hijacker:

jksearch

ongelofelijk kankerding, ben al twee uur aan het puzzelen en forums aan het bezoeken wat te doen.......


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen