Natural Disaster |
The Dude |
 |
 |
|
Posted 01-09-2025 17:23 by Natural Disaster |
        |
|
https://www.buttkicken.nl/2025/09/01/briefje-van-jan-aan-nederlandse-journalisten/
quote: Beste oud-collega’s,
Ik begrijp dat velen van jullie vandaag tussen 12.00 en 13.00 uur jullie websites op zwart zetten om aandacht te vragen voor aanvallen op journalisten (en ‘journalisten’) in Gaza.
Eerst rustig wakker worden, douchen (hoop ik!), ontbijten, via de kinderopvang met de bakfiets naar ‘kantoor’, koffie pakken, computer opstarten, couranten lezen, nog een koffie pakken, Geenstijl lezen, vergaderen, Persoonlijk Ontwikkelings Plan-gesprek ondergaan, plassen, gebak eten omdat Mark van de eindredactie vandaag 30 jaar aan de zaak is, vergaderen en dan langzaam via de koffieautomaat naar de ‘centrale tafel’ waar om 11.55 verzameld wordt en jullie baas om 12.00 uur exact op ‘Enter’ drukt om jullie website op zwart te zetten (en niet langer dan tot 13.00 uur exact, want vanuit Brussel ligt er een oekaze dat jullie niet teveel clicks mogen mislopen vandaag).
En daarna naar het toilet om [strikethrough]te plassen, te poepen[/strikethrough] en aan jezelf te zitten.
Want als je een uur lang in jullie kantoren (die vroeger ‘redacties’ heetten), zo ontzettend collectief gedeugd hebt (voor de ‘collega’s’ in Gaza!) moet je tóch op de één of andere manier even ontladen, waarna je de rest van de werkdag met een gelukzalige smile op je bek je verzetsdaad gaat nabeschouwen met de andere helden van je redactie, het woord ‘joden’ uiteraard angstvallig vermijdend, omdat anders dat meisje van de buitenlandredactie met die hoofddoek en die moeilijke naam zich weer geroepen voelt om uit te leggen waarom je beter ‘zionisten’ kunt zeggen, als je ‘de joden’ bedoelt.
Tja.
Als er één vak de afgelopen tien, twintig jaar volledig naar de [strikethrough]kloten[/strikethrough] eierstokken is geholpen, is het de journalistiek wel.
Deugen, deugen, deugen.
Buigen, buigen, buigen.
Als je vandaag dan toch per se actie wilt voeren voor de goede zaak, doe het dan gewoon 24 uur.
Jammer voor de miljardairs in Brussel.
Wacht, ik zal het even voordoen.
Sterker: als jullie dit lezen, staat dit ‘Briefje van Jan’ al úren online. Gewoon héél 1 september voer ik actie, niet een luizig uurtje tussen de middag dat ik anders toch in een ‘kantine’ zou doorbrengen om quinoa te kanen en latte ingewikkeld te zuipen.
Rot op!
Ik doe het op mijn eigen manier.
Ik vraag om aandacht voor de barbaarse misdaden die in Gaza worden gepleegd door ‘m niet op zwart te zetten, maar op geel.
Zo:

Snap je?
Dan klikken de mensen maar een keer een dagje minder vaak op de linkjes op mijn website.
Principes gaan voor de portemonnee.
Bij mij wel.
Groet,
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
 |