| Natural Disaster |
| The Dude |
 |
 |
|
Posted 20-11-2025 16:31 by Natural Disaster |
        |
|
Kijk nou, JD richt zomaar een briefje aan een deel van de ZM-ers.
https://www.buttkicken.nl/2025/11/20/briefje-van-jan-aan-het-linksvolk-2/
quote: Beste deugers,
In Den Haag zitten Rob Jetten en Rolo Bontenbal al een week met allemaal instituties uit ‘de polder’ interessant te doen over het vormen van een kabinet dat uiterlijk begin 2027 alweer zal vallen – als het er al komt.
In Washington heeft Donald Trump in dezelfde periode vrede in het Midden-Oosten een stap dichterbij gebracht, zijn handtekening gezet onder de vrijgave van de voor hem mogelijk belastende Epstein-files én zijn mannetjes nu eens echt aan het werk gezet om die oorlog tussen de schurkenstaten Rusland en Oekraïne ook eindelijk eens te beëindigen.
En wat doen jullie?
Zeiken over Trump.
Ik vind het aandoenlijk.
Op dit hele kleine stukje aarde de moraalridder uithangen en de wereld willen verbeteren, maar ondertussen niet zien dat de Nederlandse bevolking van bovenaf wordt uitgeleverd aan machtsgeile regenten in Brussel en van onderaf de vernieling in wordt geholpen door invasieve massa’s die onze verzorgingsstaat komen uitputten en/of ons hun veroveringsreligie komen opdringen.
Zei ik: ‘niet zien’?
Ik bedoelde: niet wíllen zien.
Jullie kijken er (indien voorzien van een IQ van boven de 90) bewust van weg.
En als jullie bij de overheid of in de media werken, bij DPG of de Staatsomroepen, werken jullie er al manipulerend enthousiast aan mee.
Kennen jullie Frans Timmermans nog?
Je weet wel, die laffe wegloper die drie dagen voor de verkiezingen nog beweerde dat hij bij een nederlaag zeker in de Tweede Kamer zou plaatsnemen als fractievoorzitter van GroenLinks[s]PvdA[/s] en die een halfuur na het sluiten van de stembussen de benen nam.
Ik zal nooit vergeten wat hij zei tijdens de Huis van Europa-lezing in Amsterdam op 9 november 2015.
“Niets is sterker als politiek instrument dan angst. Niets is verleidelijker voor een politicus om op die angst in te spelen, om die angst te gebruiken. Als mensen maar bang zijn, zoeken ze nog maar één ding. Zien ze nog maar één ding. Overal bevestiging voor de rechtvaardiging van de angst.”
Dat is inderdaad hoe ze het doen.
Dat is het recept.
Heb jij je noodpakket al in huis, voor als de Russen komen?
Volgens mijn makker Bart Nijman, die ooit -uiteindelijk tevergeefs- de benen uit zijn lijf liep om te voorkomen dat we een ‘Associatieverdrag’ met de schurkenstaat Oekraïne zouden afsluiten, ben ik ‘cynisch’.
Hij concludeerde dat, omdat ik in de vroege ochtend van de verkiezing van de nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer alvast die Gummy Guy van de VVD, Thom van Campen, feliciteerde.
Cynische mensen noemen zichzelf meestal ‘realistisch’.
Doe ik ook.
Maar enige introspectie kan nooit kwaad.
Dus nu de kleinzoon drie dagen komt logeren in Eesterga, zoom ik even uit van het nieuws en focus ik me samen met “Beppie” op ‘Henk en Vuilniswagen’ en “Nijntie”.
Mijn linksdragende broer Kees neemt waar.
Die gaat vast uitleggen waarom het héél normaal is dat de nieuwe Kamervoorzitter zich in de ooit plechtige Nationale Vergaderzaal als een kleuter laat aaien door Laura Bromet (GroenLinks[s]PvdA[/s]) en als een puber laat bespringen door het nieuwste lid van de magere meisjes-club van de VVD, Claire Martens.
Tot maandag!
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.
[s]PvdA[/s] = strikethrough
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
 |