![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
Hee dat is wel handig, ik hoef het artikel niet te lezen. Winter is coming ![]() |
|
Hee dat is wel handig, ik hoef het artikel niet te lezen. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
![]() Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
Bedoelen ze meer te besteden of meer vrij te besteden na aftrek van vaste lasten? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
https://www.volkskrant.nl/binnenland/zeker-zeven-moskeeen-ontvangen-met-bloed-besmeurde-haatbrieven~b5cc2d20/ Zeker zeven Nederlandse moskeeën hebben deze week eenzelfde brief met islamofobische boodschappen gekregen. Het is onduidelijk wie achter de bedreigende brieven zit. Dylan van Bekkum Dat meldt het AD Rotterdams Dagblad. De brieven zijn volgens de krant verstuurd op Mawlid an-Nabi, de dag dat moslims de geboorte van hun profeet Mohammed vieren. Dat was vorige week woensdag. De brief bevat een spotprent van de profeet. De brieven zouden zijn besmeurd met bloed. Verder zijn er verzen uit de Koran geknipt en in de brief gezet. In de brief wordt de islam met het nazisme vergeleken en gesteld dat de islam ‘dood’ moet. De Essalam-moskee in Rotterdam meldt ook nog een dvd met de titel Last day of Islam in Europe in de bus te hebben gekregen. Dezelfde brief is verstuurd naar vier moskeeën in Rotterdam en moskeeën in Eindhoven, Den Haag en Arnhem. De brieven zijn gestempeld in Nieuwegein, waar een groot postsorteercentrum zit. De Islamitische Stichting Nederland (ISN-Diyanet) roept op tot betere beveiliging van de desbetreffende moskeeën. In elk geval vijf van de bedreigde moskeeën doen aangifte of hebben dat reeds gedaan. ISN-Diyanet stelt dat de haatbrieven het gevolg zijn van het politieke klimaat, waarin ‘islamhaat expliciet naar voren wordt gebracht’, aldus een woordvoerder in het AD Rotterdams Dagblad. De afgelopen tien jaar registreerde de stichting zo’n driehonderd gevallen van haatbrieven, beledigende stickers en vandalisme bij moskeeën. Moslimdiscriminatie genormaliseerd Moslimdiscriminatie in Nederland is ‘een hardnekkig en genormaliseerd patroon’, zo concludeerden de Universiteit Utrecht en onderzoeksbureau Regioplan dit jaar in een onderzoek in opdracht van Sociale Zaken. Het leidt ertoe dat een deel van de islamitische Nederlanders zich afzondert van de samenleving. Moslims hebben te maken met discriminatie op het werk, in het onderwijs, in de zorg, op de woningmarkt en in contact met de overheid. Daarbij ervaren Nederlandse moslims dat andere Nederlanders het ‘normaal vinden om anti-moslimuitingen te doen’, aldus de onderzoekers. De respondenten uit het onderzoek wijzen eveneens naar het politieke klimaat. In november 2023 werd de PVV voor het eerst de grootste partij van Nederland. De partij van Geert Wilders heeft van het bestrijden van de islam vanaf de oprichting haar belangrijkste speerpunt gemaakt. In augustus deden duizenden moslims, belangenorganisaties en andere Nederlanders aangifte tegen Wilders vanwege een nazistische en discriminerende post tegen moslims op X. De PVV staat bovenaan de peilingen voor de verkiezingen op 29 oktober. Ook een andere regeringspartij, de BBB, legt steeds meer nadruk op het bestrijden van wat de partij ‘de islamisering van Nederland’ noemt. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Hij gaat dit zeer simpele voorbeeld toch niet snappen. Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
Vast weer een false flag, opgezet door extreemlinkse activisten. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Discutabel dat dit de reden is. quote: Lastig hoor, kritiek op je onfeilbare religie. Maak anders nog eens zo'n cartoon van Mohammed. Kan je lachen. Luister, de persoon die dit soort brieven stuurt is een mongool, maar dit artikel is ook wel erg eenzijdig aan het knuffelen. I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
quote:Het is gewoon niet zo. Dat is nu het narratief, zodat zij en links de confrontatie met zichzelf niet hoeven aan te gaan. Het ligt immers allemaal aam raciesme en de witman. Maar kijk eems goed wat Fortuyn, Van Gogh, Ayaan en Wilders in zijn beginjaren, en zelfs Janmaat tot op zekere hoogte, nou écht zeiden: daar kan geen oprechte democraat of liberaal wat op tegenhebben. Dat ging heel omzichtig over "excessen" en "radicale islam". Om de vraag om respect voor de rechtstaat en democratie, gelijke waarden voor vrouwen, homo's, em afvalligen, de acceptatie van religiekritiek, gelijke rechten tussen bevolkingsgroepen, afstand van terrorisme en tribalisme. Maar dat was destijds heel intollerant en racistisch. De media gingen demoniseren en de muzzelman met zijn culturele onvermogen tot introspecrie voelde zicj door Pauw en Witteman gesterkt dat de schuld en oorzaak bij de ander lag. quote:Dat Arjen Lubach onlangs wederom toegaf geen grappen over islam/moslims durft te maken, bewijst het gelijk van zijn opponenten. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote:(Her)lees Verlichtingsfundamentalisme van Herman Philipse, of (Tegen) de islamisering van onze cultuur van Fortuyn maar eens. Herkijk het 'debat' tussen Fortuyn en Marcel van Dam, of mediamomenten met/over Janmaat. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Niet de enige reden, maar als je buitengesloten wordt, is het niet gek dat je je terugtrekt in je eigen groep. Dat buitensluiten is m.i. niet per se het gevolg van racisme, maar mede doordat de autochtone meerderheid weinig rekening houdt met culturele verschillen, is het lastig om te integreren.(En ja, ik begrijp ook dat Nederlanders al die raddraaiers op fatbikes niet met open armen in hun midden verwelkomen). Voorbeeld: Natuurlijk mogen Turkse en Marokkaanse studenten lid worden van een studentenvereniging, maar omdat alles daar in het teken staat van zoveel mogelijk alcohol drinken, voelen zij zich daar wellicht niet thuis en blijven ze in hun eigen groep hangen. Dat heeft niets met witte schuld te maken, maar ik denk dat op veel gebieden hierdoor wel een samenleving is gegroeid waarin verschillende groepen langs elkaar leven. En natuurlijk houden veel moslims vast aan achterlijke gebruiken, maar ik denk dat het nog moeilijker wordt om deze los te laten als je niet zo makkelijk toegang hebt tot een andere groep. En ik denk dat als je er alleen maar op hamert dat ze een achterlijk geloof hebben, dit de kloof alleen maar groter maakt - nog los van het feit dat veel moslims al die rare ideeën waar fundamentalisten zich op beroepen een stuk pragmatischer zien. Je hebt in de VS ook enorm veel christelijke fundamentalisten met ideeën die haaks staan op een open samenleving, maar om daarom meteen iedere christen verdacht te maken gaat m.i. te ver. [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 12-09-2025 11:50] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ik kan wel een deel mee in wat je zegt hoor. Maar wat ik veel te kort door de bocht vind is deze stelling in de Volkskrant dat het een eenzijdige uitsluiting betreft. En dat dit de reden is van vervreemding, voor zover we al over vervreemding kunnen spreken omdat het startpunt eigenlijk al ongelijk is. Dat gaat voorbij aan vrijwel alle religieuze en socio-economische factoren. De dialoog wordt monddood gemaakt door de ene groep weg te zetten als discriminatoir en de andere groep als slachtoffer. Alsof daarmee de kous af is. Volledig voorbijgaand aan bredere en diepere religieuze en socio-economische problematiek. En die problematiek is dermate breed dat ik wel een boek kan schrijven om dat uiteen te zetten. I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
Eens met wat je zegt, maar ik lees toch iets anders in de passage. Het gaat over wat het gevolg is van genoemde discriminatie (namelijk afzondering), terwijl jouw kritiek gaat over het omgekeerde (Waardoor komt die afzondering? Door discriminatie!). Alleen staat dat niet in die alinea. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ja dat si dus de vraag, komt die afzondering wel door discriminatie. Of komt het ergens anders door. Ik snap in theorie het veronderstelde mechanisme wel, maar dat vind ik dus te kort door de bocht. Dat is het mantra dat jihadisme alleen kan ontstaan doordat die arme jongen geen baan kon vinden omdat die nare Nederlanders hem afwezen vanwege zijn geloof. En dat denk ik dus niet omdat religie meer is dan "ik zit even niet lekker in m'n vel" I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
Die afzondering komt niet alleen door discriminatie, maar discriminatie leidt wél tot afzondering. En alleen dat laatste staat in het artikel. Over hoeveel gewicht die discriminatie in de schaal legt bij radicalisering is weer een ander verhaal. Persoonlijk schat ik dat aandeel niet zo groot in. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Even wat anders. Ik kwam dit wat oudere stuk tegen. https://www.theatlantic.com/technology/archive/2025/01/january-6-justification-machine/681215/ quote: quote: Interessant om te lezen, ook in het licht van de eerdere discussie over kogels die van links komen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ik heb dat onderzoek er eens bijgepakt. Allereerst gaat het om drie verschillende gevolgen van discriminatie, niet alleen terugtrekken. Het gaat om -ervaren- discriminatie, op basis van interviews met zeer weinig mensen. De hele opzet is eenzijdig met belangengroepen met een duidelijke achtergrond (check de klankbordgroep). Een staaltje onvervalst sociaal onderzoek vol anekdotisch "bewijs". De Volkskrant verdraait desondanks de strekking ook nog eens. Dan nog is er geen bewijs voor de stelling dat discriminatie voor afzondering zorgt in dit geval. Het is minstens zo aannemelijk dat een mismatch tussen de maatschappelijke en persoonlijke waarden de oorzaak is. Dat e.e.a. vervolgens als ervaren discriminatie tot uiting komt is een gevolg, geen oorzaak. [Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 12-09-2025 13:24] I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
quote:Óf in het licht van moslims, sociologen en linkse polotici/opiniemakers die menen dat moslims worden gediscrimineerd. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-kiezers-schrijven-yesilgoz-echt-niet-af-omdat-ze-een-vrouw-is-of-een-migratieachtergrond-heeft~b90dc054/ Deze is ook wel relevant. Stem je niet op een moslima omdat je een racist bent, of is er een andere reden. Zeg het maar. https://jps.populismstudies.org/articles/evaluations-of-female-muslim-politicians-in-a-populist-era-measuring-intersectionality-using-interaction-effects-and-conjoint-experiments I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
Dat hele onderzoek richt zich op het eendimensionaal neerzetten van personen als herkenbaar als moslim. Met andere woorden de enige identiteit. Dan stellen dat het discriminatie is als mensen niet iemand met als enige identiteit moslim zouden verkiezen is echt een grap. Het feit dat 1 iemand neutraal is en de ander religieus is als je moet kiezen een begrijpelijke keuze als je niet zelf religieus bent. En dan inderdaad concluderen dat geslacht en huidskleur niet gelijk een dubbel nadeel opleverden als opvallend omdat je dit wel verwacht. Ja, ik weet het niet hoor. Is trouwens ook even de vraag hoe representatief de deelnemers zijn en waaruit dat moet blijken. I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
Die hele post van Sater met dat 'briefje' laat weer precies zien hoe de vork in de steel zit. Als een paar van die zuur niet-rechtse palliezuigers een gebouw van het CIDI besmeurd is er niks aan de hand. Maar een paar booslims krijgen een dreigend briefje met wat rood en de hele wereld staat op de kop. Dat laatste past natuurlijk niet in het zuur niet-rechtse narratief en het eerste wel. Idem met die bruine gek van kleur die in de US die Oekraiense vrouw neerstak. Als een blanke een bruine van kleur had neergestoken had zuur niet-rechts weer weken de stuipen. Stelletje clowns. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
quote:Sowieso is de koppeling moslim en racisme problematisch. Ja, ik zie heus de sterke correlatie wel, maar toch. Zo wordt legitieme kritiek monddood gemaakt. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 12-09-2025 14:08] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Ik heb hem even voor je projecterende zelf gecorrigeerd. ![]() Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
quote: ![]() Over de mate kunnen we discussiëren, maar je wilt toch niet zeggen dat het niet bestaat? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
![]() |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |