IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Goed nieuws [i]is[/i] geen nieuws... [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-01-2026 9:04 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://x.com/Sandervandam2/status/2012063720763977882

quote:
Marcouch wilde asielzoekers, Marcouch kreeg asielzoekers.

Niet piepen nu.

Deze ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 18-01-2026 9:07]

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-01-2026 13:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik denk dat een flink percentage van de alleenstaande minderjarige Syrische asielzoekers (vaak mannen) die ik ken zwaar gestoord is door PTSS. En aan hun lot wordt overgelaten door COA. Dat is vragen om problemen.

Ik snap sowieso niet dat je als land zwaar gestoorde mensen binnenlaat als je de eigen psychiatrie niet op orde hebt. Vaak worden zulke gasten ook nog geronseld voor horeca, tuinbouw en criminaliteit. Of zijn ze door hun eigen familie aan koppelbazen hier verkocht.

Wie zich een beetje in de asielindustrie verdiept, weet dat het een grote corrupte zooi is. Niet in de laatste plaata door het politieke beleid. Arbeidsimmigratie geeft in mijn regio trouwens nog veel meer overlast, maar daar hoor je de politiek niet over omdat het bedrijfsleven er dik aan verdient. Den Haag heeft kilo's boter op het hoofd.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 18-01-2026 13:41 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Marcouch is zelf falend migratiebeleid.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-01-2026 13:57 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Zeker. Maar ook hij moet het doen met de middelen die hij van de landelijke overheid krijgt toebedeeld.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-01-2026 15:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2026 13:28 schreef bastianus het volgende:
Ik denk dat een flink percentage van de alleenstaande minderjarige Syrische asielzoekers (vaak mannen) die ik ken zwaar gestoord is door PTSS. En aan hun lot wordt overgelaten door COA. Dat is vragen om problemen.

Ik snap sowieso niet dat je als land zwaar gestoorde mensen binnenlaat als je de eigen psychiatrie niet op orde hebt. Vaak worden zulke gasten ook nog geronseld voor horeca, tuinbouw en criminaliteit. Of zijn ze door hun eigen familie aan koppelbazen hier verkocht.

Wie zich een beetje in de asielindustrie verdiept, weet dat het een grote corrupte zooi is. Niet in de laatste plaata door het politieke beleid. Arbeidsimmigratie geeft in mijn regio trouwens nog veel meer overlast, maar daar hoor je de politiek niet over omdat het bedrijfsleven er dik aan verdient. Den Haag heeft kilo's boter op het hoofd.

dit

signature

Natural Disaster
The Dude
Posted 18-01-2026 21:27 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://x.com/widtvoet/status/2012866087281455493

quote:
Als Marokko vanavond wint, blijdschap dus:

-zwaar vuurwerk
-rellen
-vernielingen
-chaos
-bekogelen politie

Als Marokko vanavond verliest, teleurstelling dus:

-zwaar vuurwerk
-rellen
-vernielingen
-chaos
-bekogelen politie

#Marokko #AfrikaCup #Marokko

https://www.hartvannederland.nl/sport/voetbal/artikelen/steden-finale-marokko-afrika-cup-vrees-ongeregeldheden

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2026 12:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

https://revu.nl/artikel/675691/geert-wilders-stelt-kamervragen-na-onrust-nederlaag-marokko-al-het-reltuig-het-land-uit

Dat ruien met die vlag van Senegal vind ik eigenlijk wel grappig van Geert, ik kon een glimlach niet onderdrukken. Maar verder weet hij natuurlijk zelf ook wel dat die rellers geen Marokkanen zijn die zomaar het land uit kunnen worden gezet. Maar dat het 'onze' Marokkanen zijn, wiens gedrag wij al generaties lang laten escaleren.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 19-01-2026 12:04]

Sater
Usericon van Sater
Posted 20-01-2026 15:12 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Zuurlinkse Schadenfreude

https://www.volkskrant.nl/politiek/opstand-in-pvv-tegen-wilders-zeven-kamerleden-verlaten-fractie~b011e5ef/

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 20-01-2026 15:26]

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 20-01-2026 15:15 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

PVV is zelf zuurlinks.

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 20-01-2026 15:19 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Enige aciditeit valt niet te ontkennen uiteraard. Als mijn percelen PVV waren, zou ik een stevige kalkgift overwegen.

Links alleen als het ze populistisch uitkomt.

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

Natural Disaster
The Dude
Posted 20-01-2026 15:38 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Jij gaat enkel met een masker op naar je akkers?

Natural Disaster
The Dude
Posted 20-01-2026 15:43 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2026/01/20/briefje-van-jan-aan-hila-noorzai/

Inderdaad, aan die neus die iemand in het (smaken verschillen) lekkere wijven topic postte.

quote:
Beste Hila,

Erg hè, kritiek?

Maak je een belangwekkende docuserie over die verschrikkelijke Taliban in je geboorteland Afghanistan, breekt opeens de pleuris uit.

Eén van de vrouwen die herkenbaar haar verhaal doet in ‘Hila voorbij de Taliban’, taekwondocoach Khadija Ahmadzada, blijkt een paar weken na de uitzending waarin zij zat te zijn gearresteerd omdat ze een onder dat barbaarse Taliban-regime strafbaar feit heeft gepleegd: sporten.

Weet je hoeveel één plus één is?

Geen drie.

Na het uitlekken van dat nieuws hadden mensen die wel kunnen tellen (1 + 1 = 2) al snel hun conclusie klaar: jij en je omroep (AVROTROS) hadden Khadija Ahmadzada en andere vrouwen in bescherming moeten nemen door ze onherkenbaar in beeld te brengen.

Dat levert weliswaar minder fraaie plaatjes op, maar voorkomt lijfstraffen (of erger) door dat schorremorrie van de Taliban.

Als je als maker van zo’n docuserie min of meer beschuldigd wordt van het in gevaar brengen van iemand die heeft meegewerkt en je wilt reageren, moet je volgens mij op z’n minst kritisch naar je eigen rol kijken.

Dat kunstje beheers jij blijkbaar nog niet.

Want dit was jouw verklaring (op het digitale schoolplein van influencers, Instagram):

“Sinds begin vorige week zit er een enorme knoop in mijn maag. Een nachtmerrie: een van de moedige vrouwen die wij hebben gesproken is gearresteerd. Voor iets wat doodnormaal zou moeten zijn. Sporten. Je passie uitoefenen.

Onmiddellijk dreunen er vragen door mijn hoofd: heeft onze documentaire hier iets mee te maken? Hebben we haar in gevaar gebracht? Is het beeldmateriaal, ondanks alle veiligheidsmaatregelen, toch in verkeerde handen terecht gekomen? Gedurende deze week hebben wij daar nog steeds geen enkele aanwijzing voor. Om de andere vrouwen in de documentaire te beschermen is direct besloten het materiaal offline te halen. Dat is ook de reden dat ik mij heb onthouden van commentaar, haar arrestatie is niet gebaat bij veel media-aandacht. Nu is deze alsnog ontstaan door valse claims waarin ik genoodzaakt ben om deze ferm en hard tegen te spreken.”

“De uitspraken en speculaties die momenteel rondgaan, zijn pertinent onwaar. Van alle geïnterviewden was er toestemming. De vrouwen die wij spraken zijn het gesprek zeer bewust met ons aangegaan. Zij weten als geen ander wat de mogelijke gevolgen zijn van het zichtbaar maken van hun dagelijkse realiteit. Suggereren dat er zonder toestemming is gefilmd, is het onderschatten van de Afghaanse vrouw.

De regie over hoe zij in beeld wilden komen, lag volledig bij de vrouwen zelf. Ik wil niet voor hen bepalen of zij hun stem of gezicht mogen laten zien. Wel hebben wij in de montage en uitingen zorgvuldige keuzes gemaakt, altijd met veiligheid als leidraad.

Ik heb Khadija leren kennen als een ongelooflijk sterke vrouw. Mijn gedachtes zijn bij alle Afghaanse vrouwen die we tijdens onze reis hebben ontmoet maar vooral bij haar. Vergeet hun verhalen niet. Vergeet hun gezichten niet. Vergeet de vrouwen van Afghanistan niet.”

Omdat ik vroeger journalist was, heb ik geleerd uit veel te lange stukken tekst, zeker als ze tekenen van emotionele incontinentie vertonen, de hoofdzaken te halen.

Voor mij is dat dit zinnetje: “Is het beeldmateriaal, ondanks alle veiligheidsmaatregelen, toch in verkeerde handen terecht gekomen?”

Het beeldmateriaal, beste Hila, was te zien op NPO 2 en daarna nog anderhalve maand op NPO Start en NL Ziet!

Ze mogen er in Afghanistan dan Middeleeuwse gewoontes op nahouden om vrouwen te onderdrukken, ze hebben er wel gewoon internet.

En zwepen.

Maar kruip jij vooral lekker in de slachtofferrol.

En laat AVROTROS, dat ook een verklaring uitbracht, vooral lekker beweren dat er “geen aanleiding is om te veronderstellen dat er een direct verband is tussen de documentairereeks en de arrestatie” en dat “de documentaire met grote zorgvuldigheid is gemaakt op een manier die past bij werken in een uiterst complexe en repressieve context”.

Ook daar koopt Khadija Ahmadzada allemaal niks voor.

Maar hoe waren de kijkcijfers, malle meid?

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 20-01-2026 16:02 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2026 15:38 schreef Natural Disaster het volgende:
Jij gaat enkel met een masker op naar je akkers?

Ik mis even de dubbele laag hier.

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

Natural Disaster
The Dude
Posted 21-01-2026 15:18 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik leg deze even hier neer:

https://x.com/SanderSassen/status/2013938611515789783

quote:
Echo’s uit Stalin’s Sovjet-Unie: stikstofnormen als moderne dekoelakisatie

Geschiedenis herhaalt zich zelden letterlijk, maar de echo’s ervan klinken nog verontrustend vaak door in onze dagelijkse realiteit. Wie bijvoorbeeld kijkt naar hoe Jozef Stalin in de jaren ’30 van de vorige eeuw meedogenloos boeren onteigende op het platteland, ziet niet alleen belangrijke voetnoten uit het verleden, maar ook patronen die vandaag herkenbaar zijn. De taal is hetzelfde: Stalin begon ook met woorden als 'rechtvaardigheid', 'gelijkheid' en 'noodzakelijke hervorming'. De boeren in Rusland, met name de zogenoemde koelakken, zelfstandige boeren met wat eigen land en vee, werden neergezet als probleem: egoïstisch, inefficiënt, schadelijk voor het collectief. Eigendom was geen verdienste meer, maar een morele afwijking, een perversiteit.

Wat volgde was collectivisatie: grond werd onteigend, vee in beslag genomen, productie centraal aangestuurd. Wie niet meewerkte, werd economisch gewurgd, gedeporteerd of erger, met geweld van zijn eigen erf afgedreven en afgevoerd naar de goelag, of ter plekke geëxecuteerd. Miljoenen stierven door honger en repressie. Niet omdat de boeren niets konden, maar omdat ze niets meer mochten. Deze 'dekoelakisatie' (of raskulachivaniye) begon eind 1929 en werd intensief doorgevoerd tussen 1930 en 1933. Ze werd gedreven door Stalins oproep tot de liquidatie van de koelakken als klasse, officieel aangekondigd op 27 december 1929. Een openlijke verklaring dat de staat de zelfstandige boer niet langer wilde beperken, maar voorgoed wilde uitroeien als sociale laag, om het platteland te breken en de controle van staatswege door te drukken.

Nederland, onze dagelijkse realiteit. Geen Sovjet-Unie, geen goelags, geen executies. Maar wél een vergelijkbare bestuurlijke reflex, een echo uit een duister Sovjet-verleden: definieer een groep als probleem, maak hun bestaansmodel juridisch onhoudbaar en noem dat vooruitgang. Met als uitdragers van deze ideologie de beleidsambtenaren bij de Ministeries van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur en Financiën. Niet met gewapende Sovjetsoldaten als pressiemiddel, maar met beleidsnota’s, in wet- en regelgeving gegoten stikstofnormen en NGO’s die dwingend mogen meebeslissen over de toekomst van deze boeren.

Ook in Nederland begon alles met taal: 'onmiskenbare noodzaak', 'wetenschappelijk onvermijdelijk', 'geen alternatief', 'Europese eisen'. Ook in Nederland wordt de boer tot het middelpunt van het probleem gemaakt, niet omdat hij niet langer economisch rendabel is, maar heel abstract als 'emissie-eenheid'. Bedrijven die generaties lang voedsel produceerden, Nederlanders hun dagelijkse brood, zuivel en vlees gaven, worden teruggebracht tot niets meer dan betekenisloze getallen op een kaart. Vergunningen worden ingetrokken, uitbreidingen verboden, investeringen waardeloos gemaakt. Niet met geweld, maar met regels, met wet- en regelgeving en normen die de boeren het ondernemen onmogelijk maken.

Het effect van deze bestuurlijke reflex, deze ideologische dwaling, is echter opvallend vergelijkbaar. Er is duidelijk sprake van een economische verstikking: boeren kunnen niet investeren, niet uitbreiden, vaak niet eens doorgaan met hun normale bedrijfsvoering. Daarnaast wordt protest tegen deze maatregelen op morele gronden onderuitgehaald: wie protesteert is 'tegen natuur', 'tegen wetenschap', of simpelweg 'asociaal'. En nog zorgwekkender, net zoals in de Sovjet-Unie is er centralisatie van macht: beslissingen verschuiven van lokaal ondernemerschap naar Haagse bureaus en Europese kaders. Beleid gaat steeds vaker uit van dezelfde onderliggende aanname: individueel eigendom staat in de weg van collectieve doelen. En wie die doelen bepaalt, staat zelden ter discussie.

U ziet inmiddels ongetwijfeld de parallellen: dezelfde werkwijze die bijna 100-jaar geleden de Russische boeren onteigende, zien we nu in Nederland. Eerst maak je een groep verantwoordelijk voor een abstract probleem. Daarna verklaar je hun bestaanswijze onhoudbaar. Vervolgens noem je de afbraak van hun eigendom 'noodzakelijk'. Alles binnen de kaders van zelf gecreëerde wet- en regelgeving en normen waar niet aan getornd mag worden. Begrijpt u mij alstublieft niet verkeerd: Nederland is geen totalitaire dictatuur zoals de Sovjet-Unie in de jaren ’30. De intentie is natuurherstel en EU-verplichtingen nakomen, niet ideologische zuivering. Maar democratie kan ook langzaam afsterven onder het gewicht van het steeds maar stapelen van lagen dwingend beleid. Beleid dat steeds verder afdrijft van draagvlak, proportionaliteit en gezond verstand. Boeren die stoppen, verkopen of uitgekocht worden, zijn geen statistiek. Ze zijn het fundament van voedselzekerheid, zijn al honderden jaren landschapsbepalend en de spil in de lokale economie, net zoals de boeren in de Sovjet-Unie dat waren, vóór ze tot vijand werden verklaard.

De les die we hieruit moeten trekken is dat geschiedenis ons waarschuwt door het herkennen van echo’s uit het verleden. Wie die echo’s negeert omdat 'het nu anders is', loopt het risico om toch op een gegeven moment tot de conclusie te komen dat deze echo’s een beeld schetsen dat angstaanjagend dicht bij onze dagelijkse realiteit komt. De hongerwinter in de Sovjet-Unie, de Holodomor, was het directe gevolg van het genadeloze beleid van Jozef Stalin: de gedwongen collectivisatie van landbouwgrond waarbij miljoenen mensen omkwamen door uithongering.

Wellicht is het niet een hongerwinter die ons ten deel valt, maar een stille, administratieve uithongering: boeren die gedwongen stoppen, landbouwgrond die braak komt te liggen of in handen valt van grootgrondbezitters en natuurorganisaties, voedselproductie die verschuift naar het buitenland met hogere emissies en lagere standaarden, en een landschap dat verandert in een door Haagse en Brusselse bureaucraten gedicteerd ideaal. De echo van de Sovjet-collectivisatie klinkt niet in gelaarsde Sovjet-soldaten en arrestaties, maar in stikstofnormen die onhaalbaar zijn, in uitkoopregelingen die voelen als verkapte onteigening, in vergunningen die verdampen en in een beleid dat boeren reduceert tot 'emissiebronnen' die moeten wijken voor abstracte natuurdoelen.

De taal is geciviliseerd, de middelen zijn papier en procedures, maar als eindresultaat dreigt hetzelfde: afbraak van onze voedselzekerheid, afhankelijkheid van externe voedselvoorziening, vernietiging van zelfstandig eigendom, afbraak van generatieslang opgebouwde bedrijven en een centrale sturing die het individu ondergeschikt maakt aan het collectief. De les uit de geschiedenis is simpel: negeer de echo’s niet. Herken ze tijdig, en keer terug naar een beleid dat de voedselzekerheid en onafhankelijkheid waarborgt, eigendom respecteert, ondernemers beloont en vrijheid waarborgt, voordat wij dezelfde kant op gaan als het autoritaire dictatoriale regime van de Sovjet-Unie bijna 100-jaar geleden.

Natural Disaster
The Dude
Posted 21-01-2026 15:20 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 21-01-2026 20:40 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Misschien hadden ze beter kunnen testen in Ter Apel ja.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-01-2026 6:50 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Het zullen vooral al die hordes fietsende studenten zijn die zwalpend de straten doorrijden, die zich zorgen zullen mogen beginnen maken.

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 22-01-2026 6:50]

The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.

Natural Disaster
The Dude
Posted 22-01-2026 17:25 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2026/01/22/99-woorden-nieuws-bovenaan/

quote:

Toen ik honderd jaar geleden begon in de krantenjournalistiek, was les 1: het belangrijkste nieuws bovenaan.

Bij De Telegraaf geldt die regel blijkbaar niet, want die krant komt vandaag met de krantenkop: ‘Jort Kelder (61) laat verjaardagsgasten per helikopter invliegen: ook klimaatactivist en XR-gezicht Hannah Prins aan boord’.

Voor wie is dit nieuws? Vliegtuig naar Bali, helikopter naar Terschelling, het is één pot nat voor de ‘do as I say, not as I do’-drammers van de klimaatkerk.

Het echte nieuws las ik pas verderop.

Ook Hofstadgroepterroriste Soumaya Sahla stapte in de helikopter.

Wéér genormaliseerd door De Telegraaf, die vrouw.

Hypocrisie in 99 woorden.

Sater
Usericon van Sater
Posted 22-01-2026 17:29 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Natural Disaster
The Dude
Posted 22-01-2026 17:38 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Je wordt traag.

Natural Disaster
The Dude
Posted 22-01-2026 17:39 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.ad.nl/buitenland/consternatie-op-duitse-school-scholieren-leggen-sharia-op-meisjes-achteraan-in-klas-en-bekeringen-tot-islam~a8612c2b4/

Nou Bats, je weet wat je eerdaags kunt verwachten van die verrijkingen van de Westerse samenleving.

Natural Disaster
The Dude
Posted 26-01-2026 20:24 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 26-01-2026 21:22 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Verrek... dat lijkt wel iemand van kleur!

Winter is coming

powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 26-01-2026 21:28 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Zeg het toch gewoon jongens…

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2026 21:45 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2026 17:39 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.ad.nl/buitenland/consternatie-op-duitse-school-scholieren-leggen-sharia-op-meisjes-achteraan-in-klas-en-bekeringen-tot-islam~a8612c2b4/

Nou Bats, je weet wat je eerdaags kunt verwachten van die verrijkingen van de Westerse samenleving.

Ik ontdekte vandaag dat er leerlingen zijn die in de pauze een ruimte gebruiken om samen te bidden. Dus heb ik samen met onze docent maatschappijleer een andere ruimte aangevraagd om ons rastafari-geloof te beoefenen. Lees ganja roken.

Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com