| Natural Disaster |
| The Dude |
 |
 |
|
Posted 06-02-2026 15:58 by Natural Disaster |
        |
|
https://www.buttkicken.nl/2026/02/06/briefje-van-jan-aan-annemarie-jorritsma-3/
quote: Mevrouw Jorritsma,
Mevrouw Dijkgraaf en ik zaten gisterochtend in de auto op weg naar Sneek.
Zij reed.
Omdat ze mijn geratel zat was, zette ze de autoradio aan.
‘Sven op 1’ was er op.
Ik ken dat trucje van Sven wel (“Za’k maar zeggen”), dus ik was er met mijn oren niet bij.
“Hoor je dat”, vroeg ze.
“Wat?”
“Annemarie Jorritsma vindt dat Nederland niet moet deelnemen aan het WK voetbal.”
“Jezus!”, antwoordde ik. “Houdt het dan nooit op met dat wijf? Zei ze dat echt? Dan ga ik morgen een ‘Briefje van Jan’ aan dat mens schrijven dat eindigt met iets wat ik nog nóóit tegen iemand heb gezegd.”
“Oh, jee. Toch nie…”
“Ik wil het straks thuis eerst terugluisteren. Misschien heb je het wel verkeerd verstaan.”
Een paar uur later zag ik thuis dat WNL, de omroep van Sven, het fragment al had geknipt en voor de clickbait op Twitter had gezet.
Dit is wat u letterlijk zei: “Ik vind dat we niet aan het wereldkampioenschap voetbal deel moeten nemen. We gaan toch niet naar Amerika met die Infantini en de vredesprijs en whatheverie… Ik vind het vooral omdat ik weet, althans als dat het feit is, dan moet je echt niet gaan, dat sommige landen geen mensen mee mogen nemen, of geen supporters, dat de supporters niet worden toegelaten, als dát het feit is, dan vind ik dat je echt je nog eens goed achter de oren moet krabben of je deel wilt nemen aan een wereldkampioenschap waarbij heel veel mensen hun eigen supporters niet mogen zien, heel veel deelnemers, d’r niet naar toe kunnen.”
Even afgezien van de woordensoep vanaf de plek waar u Infantino noemde (moeilijk hè, namen?): mevrouw Dijkgraaf had het goed gehoord.
Annemarie Jorritsma vindt dat het Nederlands elftal niet moet deelnemen aan het WK voetbal in de Verenigde Staten.
Plat geslagen omdat Donald Trump ,de democratisch gekozen leider van dat land, haar niet aanstaat.
“Ik heb het teruggeluisterd, Thea”.
“En had ik het goed gehoord? Ja toch?”
“Ja.”
“Oh jee. Dus je gaat een briefje aan die Jorritsma schrijven?”
“Ja.”
“Maar ik vind dat je echt niet kunt maken om dat briefje te beëindigen zoals ik denk dat je het gaat beëindigen.”
Dan merk je toch dat ik goed luister naar mevrouw Dijkgraaf, mevrouw Jorritsma.
Want ik heb er een nachtje over geslapen.
En ik krijg die woorden die ik gisteren in gedachten had inderdaad niet uit mijn pen.
Welke woorden?
“Jorritsma, ga eens deaud!”
Groet,
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.
Ik wilde dit briefje aan die genetisch gemanipuleerde beverrat eerst niet quoten, maar ach.
Scheelt de liefhebbers weer klikken.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"
 |