IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Goed nieuws [i]is[/i] geen nieuws... [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 14-06-2026 14:47 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Aldus De Andere Krant...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-06-2026 16:49 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Aldus Metal-Delirium



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 14-06-2026 19:03 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

De andere krant in een nieuwstopic posten. Tja.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-06-2026 20:27 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ok, en de bron die aangehaald wordt, die klinisch fysisch audioloog van het LUMC, die is ook gek?


Winter is coming


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 14-06-2026 20:46 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Nee, zeker niet. Maar ik denk ook niet dat ze deze man hebben benaderd met de vraag of het waarschijnlijk is dat een windmolenpark 3 km verderop of een warmtepomp buitenshuis dezelfde overschrijding van de norm teweeg brengt.

Geen metingen laten doen. Lekker op de gevoelens. Dit is geloofwaardigheid ontlenen door namen van instituten op een onoprechte manier te koppelen aan windmolens.

Verhaal A dus Verhaal B dus OEH OVERHEID SLECHT.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-06-2026 20:47 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Mooi kut dat nieuws over laagfrequent geluid.

Je zult maar van muziek met laaggestemde extreem vervormde gitaren en een vette dreunende bas houden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 14-06-2026 20:49 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 14 juni 2026 20:47 schreef XXL het volgende:
Mooi kut dat nieuws over laagfrequent geluid.

Je zult maar van muziek met laaggestemde extreem vervormde gitaren en een vette dreunende bas houden.


Blijkt dat de overlast uit de kelder van de lokale doomband kwam.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-06-2026 20:51 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-06-2026 20:58 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2026 20:46 schreef powertieke het volgende:
Nee, zeker niet. Maar ik denk ook niet dat ze deze man hebben benaderd met de vraag of het waarschijnlijk is dat een windmolenpark 3 km verderop of een warmtepomp buitenshuis dezelfde overschrijding van de norm teweeg brengt.



Ik denk dat ze gevraagd hebben of het mogelijk is dat je last krijgt van windmolens etc en dat hij daarop bevestigend heeft geantwoord.

Er zijn ook mensen die minder dan 3km van een windmolen vandaan wonen, daar is een norm voor, ik geloof dat het maar een meter of 50 is. Het is me niet duidelijk waarom je dit wilt bagatelliseren.

Mensen geven aan last te hebben van windmolens, al enige tijd, en deze LUMC-gast geeft aan dat dit ook goed mogelijk is.
En dat heeft nieuwswaarde, zelfs indien gebracht door De Andere Krant.


Winter is coming


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 14-06-2026 21:03 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Het eerste stuk is nieuws. Het tweede stuk is misschien ook nieuws.

Samen drukken als èèn nieuwsartikel zonder zelf wat journalistiek te bedrijven is twijfelachtig. En ik ben oprecht verwonderd dat je dat niet ziet.

[Dit bericht is gewijzigd door powertieke op 14-06-2026 21:04]


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-06-2026 21:18 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Gaat het er je nu om dat het gegeven dat zes medewerkers van de TUD ziek zijn geworden gekoppeld worden aan een ventilatiesysteem wat laagfrequent geluid zou maken een brug te ver is?

Want daar ben ik het mee eens. Je moet het nieuws altijd met een korreltje zout nemen, maar er valt wel degelijk bruikbare info uit te halen.

Waar het om gaat is dat het nieuws altijd onze kant op komt met een beweegreden om ons een bepaalde kant op te sturen, wat de bron ook is. Je moet zelf filteren, en bij De Andere Krant misschien wat harder. Maar dat betekent nog niet dat alles kwats is.


Winter is coming


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-06-2026 21:33 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

https://www.nu.nl/klimaat/6398765/nederlandse-uitstoot-daalt-door-tanktoerisme-en-minder-steenkoolgebruik.html

quote:

Het CBS wijst er wel op dat die uitstoot mogelijk deels naar het buitenland is verschoven door "tanktoerisme". Dat is bijvoorbeeld afkomstig van de Nederlanders die in de grensgebieden wonen, en in België tanken omdat de benzine en diesel daar relatief goedkoop is. Die uitstoot is er dus waarschijnlijk nog steeds, maar telt niet meer mee voor de Nederlandse cijfers.



Dat jullie allemaal even weten dat ik goed bezig ben door te tanken in duitsland.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 14-06-2026 22:04 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 14 juni 2026 21:18 schreef Freduk het volgende:
Gaat het er je nu om dat het gegeven dat zes medewerkers van de TUD ziek zijn geworden gekoppeld worden aan een ventilatiesysteem wat laagfrequent geluid zou maken een brug te ver is?

Want daar ben ik het mee eens. Je moet het nieuws altijd met een korreltje zout nemen, maar er valt wel degelijk bruikbare info uit te halen.

Waar het om gaat is dat het nieuws altijd onze kant op komt met een beweegreden om ons een bepaalde kant op te sturen, wat de bron ook is. Je moet zelf filteren, en bij De Andere Krant misschien wat harder. Maar dat betekent nog niet dat alles kwats is.


Ik ben het niet met je eens dat nieuws als doel heeft sturen of overtuigen. Dan is het wat anders. Geen nieuws.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-06-2026 7:30 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Nieuws is enkel nieuws als de deugers het nieuws vinden.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 15-06-2026 8:02 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Of als jij besluit het te posten.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-06-2026 8:31 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2026 21:33 schreef XXL het volgende:
https://www.nu.nl/klimaat/6398765/nederlandse-uitstoot-daalt-door-tanktoerisme-en-minder-steenkoolgebruik.html



Dat jullie allemaal even weten dat ik goed bezig ben door te tanken in duitsland.


Haha, ik las dat artikel ook en ik moest meteen denken aan al die lieden die extra kilometers gaan rijden om voor een grijpstuiver minder te kunnen tanken en rookwaar te kopen. Dan daalt weliswaar de hoeveelheid in NL verkochte brandstof en dus de component daarvan in de uitstootberekening, maar het netto-effect kan dus zomaar een stijging van de totale uitstoot zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 15-06-2026 8:32]


“Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe."


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 15-06-2026 8:52 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 15 juni 2026 7:30 schreef Natural Disaster het volgende:
Nieuws is enkel nieuws als de deugers het nieuws vinden.




Heb niks met deugen te maken. Ook niet of het me bevalt.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-06-2026 9:57 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Je bent gewoon 'woke', Tieke. Geef het nou maar gewoon toe, ouwe hippie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 15-06-2026 10:00 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl



"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-06-2026 18:34 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://jandijkgraaf.substack.com/p/briefje-van-jan-aan-de-boeren

quote:
Beste boeren,

Retorische vraag: kennen jullie Tjeerd de Groot nog?

Tjeerd de Groot was het D66-Kamerlid dat openlijk zei dat de Nederlandse veestapel gehalveerd moest worden.

Ik moest gisteren weer even aan Tjeerd de Groot denken.

Dat was toen ik las dat het minderheidskabinet van D66, VVD en CDA per se volgende week vrijdag de stikstofplannen van D66-minister Jaimi van Essen wil presenteren en niet pas na het zomerreces van de Tweede Kamer.

De verklaring daarvoor is simpel: timing is everything.

Ten eerste zijn de Kamerleden op 26 juni al met hun hoofd bij hun zomervakantie, die dit jaar van 3 juli tot 1 september duurt. Die zijn, zeggen ze, moe van een heel jaar hard werken (LOL) en echt heel erg toe aan ‘het reces’.

Ten tweede is eind juni voor jullie niet de ideale tijd om met de trekker op te stomen naar Den Haag. Melkveehouders met grasland en loonwerkers zijn dan druk met het maaien, schudden, wiersen en inkuilen van de tweede snede en in de heetste en droogste weken van het jaar eisen dieren en gewassen in alle sectoren sowieso al de meeste aandacht op.

Van die twee omstandigheden willen D66, VVD en die farizeeërs van het CDA die vroeger voor de boeren opkwamen optimaal gebruik maken.

Ze maken zich namelijk geen zorgen over de vraag of hun plannen door Tweede en Eerste Kamer komen, want dat gaat met steun van PRO en andere plattelandshaters in de Kamers wel lukken.

Ze maken zich wél zorgen om jullie en jullie trekkers.

Daar zijn die broekpoepers een stuk banger voor dan voor twintig relkneuzen met wat vuurwerk bij AZC’s en noodopvanglocaties of honderd ‘strijdkreten’ scanderende klimaatactivisten die zich met kleuterschoollijm ‘vastplakken’ aan de A12.

Daarom hebben ze jullie liever niet boos in jullie rustige maanden van het jaar, maar op het moment dat jullie op de boerderij eigenlijk geen dag gemist kunnen worden.

Timing is everything.

Wat dat met oud-D66-Kamerlid Tjeerd de Groot te maken heeft?

Nou, die merkt nu wat sléchte timing kan doen.

De Groot heeft een tijdje terug zijn huis in Woudsend te koop gezet.

Het is een hartstikke leuk en prachtig opgeknapt huisje en voor mensen uit de Randstad is het met een vraagprijs van 460.000 euro zéér betaalbaar.

Alleen: een koper die in deze tijd van het jaar ’s avonds een rondje loopt in de omgeving van het huisje en die voor zijn rust naar Woudsend wil verhuizen, springt meteen in de auto en rijdt met gierende banden weg.

Waarom?

Omdat het op een plek in Woudsend ligt waar in de zomermaanden nogal wat geluidsoverlast is van met name jonge toeristen.

Die is er niet in oktober of november, maar wel in juni, juli en augustus.

Nou gun ik Tjeerd de Groot die slechte euro-oogst vanwege die spreekwoordelijke bom op jullie boerderijen van harte, maar dat was natuurlijk mijn punt niet.

Mijn punt was: jullie worden genaaid.

Als zij straks van hun ‘welverdiende’ reces genieten, zitten jullie weer in de stress over de toekomst van jullie levenswerk.

Groet,

JanD



Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 20-06-2026 5:17 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-06-2026 7:24 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik klik nietop jou linkjes. Want aangezien jij de postende user bent kan het sowieso al niet veel bijzonders zijn.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin"


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 20-06-2026 7:45 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Kop lezen is in dit geval genoeg om erachter te komen waar het over gaat. Komt goed!


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 20-06-2026 10:53 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2026 7:24 schreef Natural Disaster het volgende:
Ik klik nietop jou linkjes. Want aangezien jij de postende user bent kan het sowieso al niet veel bijzonders zijn.





Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-06-2026 22:26 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

https://www.nu.nl/binnenland/6399618/jetten-biedt-molukse-gemeenschap-na-75-jaar-excuses-aan-namens-regering.html

Klikken is niet nodig. Het onderwerp is duidelijk genoeg.

Mooi dat we dit hoofdstuk in de vaderlandse geschiedenis ook weer af kunnen sluitem.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2026 Stichting ZwareMetalen