IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Goed nieuws [i]is[/i] geen nieuws... [nieuwstopic] Vorige pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-12-2025 14:17 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2025/12/21/briefje-van-jan-aan-mark-rutte-24/

quote:
Meneer Rutte,

Héérlijk interview met u in de Volkskrant!

Het gezegde ‘Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt’ krijgt een geheel nieuwe dimensie.

Veertien jaar lang zag u als premier van Nederland Defensie vooral als een potentiële bezuinigingspost.

Veertien jaar lang stond u lachend toe dat uw eigen en andere partijen een veredelde secretaresse (VVD), een omhooggevallen huisvrouw (CDA) en een ordinaire carrièrebitch die nog geen korporaal van een generaal konden onderscheiden (D66) neerzetten op het Ministerie van Defensie.

En toen kon u secretaris-generaal van de NAVO worden…

Toen werd u van de ene op de andere dag de grootste voorstander voor een verhoging van ons Defensie-budget met meer dan 150 procent, van minder dan 2 naar 5 procent van de staatsuitgaven.

Toen begon u steeds meer oorlogstaal uit te slaan, met vorige week die ridicule toespraak waarin u zo ongeveer de Derde Wereldoorlog aankondigde als (voorlopig) hoogtepunt.

Dat u in uw nieuwe ‘baan’ keer op keer op endeldarmtoer gaat in de Amerikaanse president Donald Trump (‘in de reet kruipt van’ vind ik zo ordinair klinken), is de interviewer van de Volkskrant niet ontgaan.

Het is, na anderhalf jaar verbaal gestuntel van Dick Schoof, een genot om te lezen hoe u met dat verwijt omgaat.

“De stijl waarin ik Trump verdedig? Daar mogen mensen van alles van vinden. (…) Het kan me niet zo veel schelen”.

Héérlijk, het gemak waarmee u de altijd kritische Nederlandse bevolking de spreekwoordelijke middelvinger geeft.

Bij twee alinea’s uit het interview moest ik zelfs keihard lachen.

De eerste ging over het feit dat u het nu opeens volkomen terecht vindt dat de Amerikaanse belastingbetaler voortaan (relatief) veel minder gaan betalen aan de NAVO en de Nederlandse belastingbetaler veel meer.

“Waarom moet iemand in Wisconsin betalen voor Amerikaanse wapens in Oekraïne”, vraagt u zich af.

Vervang ‘iemand in Wisconsin’ door ‘iemand in Capelle aan den IJssel’ en ‘Amerikaanse wapens in Oekraïne’ door ‘gratis huisvesting, gratis zorg, gratis onderwijs en gratis geld voor economische gelukszoekers uit Afrika’ en u snapt hoezeer u weer eens een gelegenheidsargument uit de kast haalde.

De tweede ging over waarom u Rusland nooit als een gevaar voor de Nederlandse bevolking zag en nu opeens wel.

U zegt: “Voor mij was de grote wake-upcall MH17. De impact die MH17 heeft gehad op nabestaanden van de 298 slachtoffers heb ik van dichtbij meegemaakt. Dat heeft me enorm geraakt. Een zeer ernstige fout kan gebeuren, maar vervolgens die fout ontkennen in plaats van te erkennen en te zeggen: ik doe nu alles om die families genoegdoening te geven, dat is van zo’n gebrek aan niveau en beschaving. Dat zegt alles over deze man en het systeem dat hij leidt.”

Zei ik dat ik om twee alinea’s moest lachen?

Dat moet ik rechtzetten.

Van die tweede ging eerder mijn bloed koken.

Vervang ‘de impact die MH17 heeft gehad op nabestaanden van de 298 slachtoffers’ namelijk maar eens door ‘de impact die het Toeslagenschandaal heeft gehad op de tienduizenden ouders en kinderen’.

Snapt u?

Terwijl u als secretaris-generaal van de NAVO volop geniet van uw volgende ‘baan’, wachten duizenden onschuldige ouders en kinderen nog altijd op de door u beloofde genoegdoening.

Ik zeg het u na: dat is van zo’n enorm gebrek aan niveau en beschaving en dat zegt alles over u en over het systeem dat u leidde.

Gelukkig hoeft u over uw geweten niet in te zitten.

Want dat heeft u niet.

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Goud, deze.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com