![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
Migratie is van alle tijden. Dat willen stoppen is hetzelfde als zeggen "ik wil minder klimaat". De hele discussie is dus volkomen zinloos. Maar dat hebben de meesten hier al wel door. |
|||||||||
|
quote:Precies. Wat Hein de Haas zegt inderdaad. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
quote:Dat is hier in de regio nogal een ding. Distributiecentra, landbouwbedrijven, tuinbouwbedrijven en productiebedrijven die via wazige Oost-Europese en andere ronselbureaus arbeidsmigranten van zeer diverse pluimage binnenhalen. Pandjesbazen die huurhuizen volstouwen met zulke mensen. Wijken die in rap tempo verpauperen door dat soort toestanden. ASML die complete wijken opkoopt voor 'expats' terwijl ze Nederlands personeel zonder pardon op straat zetten. Ik denk zelf dat werkgevers (VVD-aanhang) graag de asielketen de schuld geeft en er een financieel verhaaltje van maakt om de aandacht van dit soort praktijken af te leiden. Terwijl arbeidsmigratie een veel grotere rol in de keten en problematiek speelt dan erkend wordt door de landelijke politiek. Asielmigranten hebben de pech dat hun lobby minder sterk is in Den Haag. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
quote: https://www.nu.nl/economie/6390378/nederlandse-gasvoorraad-zakt-naar-laagste-niveau-in-tien-jaar.html 5,8% nog maar. Met dank aan de tassendraagster die vond dat het genoeg was. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 25-03-2026 12:08] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
quote:"En dan hebben we de hardnekkigste mythe nog niet eens gehad: we leven in tijden van ongekende massamigratie. ‘Dat klopt niet’, zegt De Haas. ‘Ja, er zijn meer migranten, maar de bevolking is ook gegroeid. Ongeveer 3 procent van de wereldbevolking is internationaal migrant, en slechts 0,3 procent vluchteling of asielzoeker. Die cijfers zijn al decennialang redelijk stabiel. We zien dus géén explosieve toename van migratie.’" In Nederland hebben 5 miljoen mensen een migratieachtergrond. Dat is meer dan 25%. Ergo, Hein de Haas is een charlatan en mongool, die net als Lucassen net zolang met cijfers goochelt tot er een getal uit komt rollen dat bij zijn persoonlijke, politieke voorkeur past. En dan pakt hij er ook nog eens een uitbijter als de Tweede wereldoorlog bij om te verklaren dat het qua vluchtelingen en migranten nu allemaal wel meevalt: "Daar komt bij dat er tegenwoordig stemmen opgaan om het VN-Vluchtelingenverdrag aan te passen of zelfs helemaal op te heffen. ‘Dat vind ik heel gevaarlijk. Het argument is dan dat er zo veel vluchtelingen zijn tegenwoordig, dat we het niet meer aankunnen. Terwijl dat evident niet waar is. In de directe nasleep van de Tweede Wereldoorlog waren er naar schatting zo’n 175 miljoen ontheemden. " Dit totale nonargument hoor je wel vaker, en het illustreert ook de onmetelijke domheid van die opmerking hierboven: Nergens uit volgt dat omdat in het verleden iets kon of is gebeurd, dat nu of in de toekomst dan ook maar moet kunnen of mogen. Het is een totale non sequitur. "Omdat de bevolking sinds 1865 sterk gegroeid is, moeten de migratiecijfers ook in verhouding tot het aantal inwoners worden bekeken. Tussen 1865 en 2025 is de Nederlandse bevolking meer dan vervijfvoudigd, van 3,5 miljoen naar 18 miljoen inwoners. Deze bevolkingsgroei kwam voornamelijk door natuurlijke aanwas: er werden meer kinderen geboren dan er mensen overleden. Pas in de laatste jaren, vanaf 2015, groeit de Nederlandse bevolking vooral door migratie. In absolute zin namen de immigratie en emigratie vanaf 1865 in de meeste perioden toe, maar als de stromen worden afgezet tegen het aantal inwoners is het beeld minder eenduidig. De immigratie liep tussen 1865 en de Eerste Wereldoorlog op, ook in relatieve zin. Tussen 1869 en 1878 bedroeg de immigratie ruim 2 procent van de bevolking, in de jaren 1909-1918 was dat gegroeid tot bijna 7 procent. Vervolgens daalde de immigratie in relatieve zin. Pas in de jaren 1969-1978 lag de immigratie weer op bijna 7 procent van de bevolking. Dit was ook zo in de periode 1989-2008. In de laatste periode nam de immigratie sterk toe, ook afgezet tegen het aantal inwoners. In de jaren 2009-2018 bedroeg de immigratie gemiddeld ruim 11 procent van de bevolking. De emigratie groeide vanaf 2000 ook in relatieve zin. Het migratiesaldo lag in de jaren 2009-2018 gemiddeld op bijna 3 procent van de bevolking, hoger dan in eerdere perioden. " https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/diversen/2025/tijdlijn-migratie-1849-2025?onepage=true Het is dus evident dat ook over de zogenaamd non-existente toename door De Haas ferme poep wordt gepraat. Houd gewoon eens op met die feitenvrije poeppraat. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote: Weet je wat ik niet snap? Dat zo'n Pool hiernaartoe komt en zich volledig uit laat buiten. In een krot wordt gestopt wat ie zelf met kranten dichtplakt omdat ie te lam is om een paar el cheapo gordijnen bij de Kwantum te gaan halen. Dagelijks pendelt naar de Aldi voor pauperbier. En dan het werk moet doen waar de hoogopgeleiden geen zin in hebben, onder het mom van dat ze daar niet voor geleerd hebben. Want als je een master filosofisch kantklossen hebt kun je geen appels, peren of aardbeien plukken? En ook geen asperges steken? Maar ook in Den Haag zullen ze wel genoeg aan die Pool verdienen om er verder niks mee te doen. Ik denk overingens dat de Oostblokker die in de bouw werkt of in de schadeherstel het hier misschien wel iets beter heeft dan de aspergesteker. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
https://www.paternotte.nl/video-david-van-weel-politie-utrecht-organiseert-iftars-omdat-ze-zelf-niet-wordt-uitgenodigd/ "Zelfislamisering" Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
quote:Groot gelijk. Bek dicht houden en aan het werk. En snel een beetje. Aan dat oeverloze geneuzel heeft niemand iets. Maar ik wil wel asperges voor een tientje de kilo. |
|||||||||
|
Ik betaalde vorige week nog €14 voor een kilo. Maar wat wil je nu verder zeggen? Die hoogopgeleide kan ook werken voor het minimumloon, net als die Pool. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 25-03-2026 16:39] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
quote:De Haas heeft het over migranten, jij over mensen met een migratieachtergrond. Tot die tweede categorie behoor ik ook. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
quote:Nou, dat dus. Hoeveel afgestudeerden vrijetijdskunde of culturele antropologie ik niet jaren in de uitkering heb zien zitten omdat ze geen werk naar believen konden vinden. We zitten hier gewoon met een overschot aan onzinnige hoogopgeleiden... Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
quote:Nederland kent 1,9 miljoen migranten. Dat is 11% De Haas praat willens en wetens poep. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote:De werkloosheid is al jaren historisch laag. Wij halen hier geen mensen heen omdat wij dat werk niet zouden willen doen. Wederom poeppraat. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Tellen mensen met een Turkse of Marokkaanse opa of oma in jouw definitie ook? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
quote:Dat is omdat er zoveel bullshitjobs voor hoogopgeleiden zijn. Misschien heb je er zelf ook wel een. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
quote:Anders lees je de link gewoon even. Niet iedereen hier trekt maar lukraak dingen uit zijn reet als het zo uitkomt. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Eeh. Ik bedoel dat ik die Polen niet snap. Als ze mij zo zouden behandelen zoals vaak over het behandelen van oostblokkers verteld wordt zou ik niet eens naar dat land toegaan om daar te werken. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
quote:Tegenwoordig niet meer, maar vroeger toch echt wel. Naunceer je poeppraat dan ook ff. |
|||||||||
|
quote:Het ressentiment van de partieel gesgoolde.. Alles wat hij niet begrijpt is bullshit. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
:') Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. | Póg Mo Thóin" |
|||||||||
|
quote:Maar als jij geen werk doet als filosoof, ben je toch echt een amateur-filosoof. Bas heeft gelijk, er is schaamte. En dan meteen een ad honimen er tegenaan. Snaartje geraakt? "Wat doen jij dan voor werk?" "Ik vind het niet nodig om het daar over te hebben." ^Een meer dan eens gespotte dialoog hier op dit forum. |
|||||||||
|
quote: Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
quote:Ik heb Nederlands gestudeerd. Ik begrijp al die moeilijke woorden wel, maar ik gebruik ze liever niet buitensporig. Je lijkt dan zo gauw een blaaskaak. Mijn gestudeerdheid ben ik maar gaan gebruiken om mensen op te leiden die een echt vak leren... Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
Leg je Tanteloos dan gelijk even uit wat een vak is? Dan kan hij makkelijker beoordelen of dat misschien ook iets voor hem is. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
| Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
| Index / Nieuws, actualiteit en media |