|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: ja saai. |
|
quote: Kee, dus geen vette drum 'n bass dingen gemist. Volgend jaar toch maar weer heen (mits interessante line up natürlich) |
|
Ik was er ook onverwachts! Was erg gaaf! Gezien: turbo negro, nine inch nails, welle erdball, coco rosie, tool, motorhead, oi va voi, basement jaxx, sabia, De uitspringers voor mij waren toch motorhead, oi va voi, basement jaxx en welle erdball. [Dit bericht is gewijzigd door VodeVilicious op 20-08-2007 20:34] Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
Volgend jaar ongetwijfeld weer aanwezig. Vond de line-up dit jaar(op een aantal namen) behoorlijk beroerd, vooral op metalgebied. Bij Lowlands maken (voor mij in ieder geval) niet de bands het festival, maar de rest wat er omheen zit. |
|
quote: Ja, mee eens, de line up kon stukken beter. Plus de plaasting van bands in bepaalde tenten, kon ik ook niet echt met m'n hoofd bij. Ik denk dat ik volgend jaar iets minder bands ga kijken, want al dat rennen werd ik maar opgefokt van. Chillen op de camping of het terrein, heerlijk. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
Hoe was CocoRosie live? Vind het studiowerk echt geniaal. come down easy || http://www.last.fm/user/Panzerke |
|
quote: O. Omdat het jou muzikaal niet aanspreekt of omdat de show gewoon niet goed was? "Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff" |
|
quote: Misschien ook wel omdat ik heel moe was van 10 uur bekertjes uitdelen |
|
quote: Voor zover ik het heb kunnen horen, want t was niet lang jammer genoeg, geweldig. AoD: Ik heb veel slechts gehoord over de killers. Niet omdat hun muziek slecht is, ik vind ze zelf ook geweldig, maar de show was blijkbaar niet zo super. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
Ok dan: Donderdag begin van de avond daar aangekomen en tot half 3 in een veel te drukke en warme 24uurstent bier staan drinken. Toen ik voor de zoveelste keer de mede-bierdrinkers uit het oog was verloren, dan maar naar de caravan gegaan. Dan kunnen ze nog zo hard Faith no More en Slayer draaien. Vrijdag begonnen we de dag met Oi va Voi in de Alpha en dat was best aardig. Vervolgens de Heideroosjes en das live altijd leuk !! Toen nog een half uurtje Mad Caddies meegepikt, dat had zijn momenten maar ik vond het carnavaleske en Reggae-achtige te veel overheersen. De Battles toen in India waren voor mij een van de verrassingen van het festival. Ik denk dat het het best te omschrijven is als technische postrock. Zeer genietbaar !! Na wat eten en stukje Eagles of Death Metal (doet me niets) naar Mika geweest. Leuke show maar niet mijn muziek. Klein stukje Good, bad and Queen gezien; zag er indrukwekkend uit. En vrijdag zijn we geeindigd in de Juliet met cabaret van Comedytrain en Doug Stanhope (was goed, maar mijn engels is niet goed genoeg om alles nog te volgen met aardig wat bier en vermoeidheid in mijn lijf, dus toen maar gaan pitten). Na een stevig ontbijt (friet met kipsate; lekker, man !!) begon de zaterdag met Games in Concert en aangezien ik geen gamer ben herkende ik slechts het thema van Supermario maar heb ik toch genoten van dat 60-koppige orkest op het Alpha-podium. Na mijn vriendin achtergelaten te hebben bij the Rifles (niet mijn ding) even Malkovich gechecked in India; en ik had nog nooit van de band gehoord maar was zeker onder de indruk van het gebodene. Eens wat meer van luisteren !! Toen After Forever even gaan kijken en ik weet eigenlijk ook niet waarom want het boeide me wederom voor geen meter. Turbonegro daarentegen was erg leuk om eens live gezien te hebben. Lekker doorstampende punkrock. Het half uurtje Saybia vond ik mooi en Chris Cornell vond ik een van de beste dingen van de zaterdag; hoop Soundgarden-materiaal met als hoogtepunten de acoustische versies van Fell on black days en Billy Jean (!!!!). Kaiser Chiefs was de afsluiter en volgens mij de drukst bezochte band van heel LL'07. Leuke poprock hoor, niets mis mee maar waarom het zo immens populair is begrijp ik niet helemaal. Maar dat het lekker meebrullen is met nummers als I predict a Riot staat buiten kijf. En zo kwam ook de zaterdag na een hoop bier, foute muziek en weer dat pokke-end lopen naar de caravan-camping weer tot een einde om een uur of 5. En zo was de laatste dag al weer aangebroken. Na een iets minder stevig ontbijt (broodje kruidenkaas), wat reggae van Alpha Blondy, overbodige rock van Funeral for a Friend, nog veel overbodigere retro-rock van The Answer was het om 17:10 tijd voor Nine Inch Nails. Dat begon overweldigend maar wist toch niet de volle 60 minuten mijn aandacht vast te houden. Uiteindelijk zelfs iets voor het einde daar vertrokken om Sonic Youth te zien. Die bewezen op knappe wijze een van de beste en meest invloedrijke amerikaanse alternative rock bands ooit te zijn. Ik vond alleen dat ze wat verzopen in die immense Alpha-tent. De Grolsch was misschien beter geweest. Toen maar wat in Alpha blijven hangen omdat er verder weinig zinnigs speelde (nee, ik hou niet van Motörhead en heb ze ook al veel te vaak gezien) en daar Arcade fire gezien. Ik had nog nooit van de band gehoord maar vond het zeker de moeite waard om eens gezien te hebben. Mede door het visuele spektakel. En met het onvolprezen Tool was de afsluiter van LL'07 daar al weer. En ik heb Tool nog nooit slecht gezien en ook nu was het weer geniaal en imho de beste band van het festival. Ondanks dat ik veel nummers miste, bleef het een geweldig optreden van een fukking geniale band. Maandagochtend om 10:30 kwam mijn vader ons al weer oppikken omdat ik niet met de caravan kan rijden en was het dus tijd om afscheid te nemen van een wederom hele fijne editie van een de leukste festivals van Nederland en kon ik nog steeds zeggen bij alle Lowlands ooit geweest te zijn. |
|
Paar pics Stikken met een masker op mijn brakke kop Een vuilniszak is een prima hoofdkussen Zuipen voor Satan! Niet zo fris meer in de 24h tent Helemaal niet zo fris meer 's ochtends bij mijn tent Ik met enkele van mijn collega-lowlanders Aan het heerschen Wederom aan het heerschen Nee, ik gebruik echt geen drugs! Kan terugkijken op wederom een erg geslaagd feestje, dat voor mij op woensdagavond al begon -> inzuipen bij mij thuis. Donderdagochtend brak de trein ingestapt rond 11h, zuipen voor Satan! Rond 14h30 stonden we op het terrein en werd mijn luchtbed gepwn3d door er met 6 man op te gaan liggen. Dit had als gevolg dat ik vrijdagochtend op een leeg luchtbed wakker werd. Gelukkig is er dan de HEMA waar je een nieuw luchtbed kunt scoren. Gezien op vrijdag: Rodrigo Y Gabriela -> abnormaal gewoon Heideroosjes -> blegh, ik haat punkrock Battles -> strrrrak, experimenteel, supercool Eagles of Death Metal, lekkere smerige rock & roll Daarna een paar uur gehippied op de camping met een akoestisch gitaar, 's nachts naar de drum en bass gegaan maar toen er na een uur nog niet flink gebeukt werd ben ik naar mijn tent gegaan. Met spijt, want later schijnt het erg vet geweest te zijn Zaterdag: Malkovich -> strak, vet, chaos, feest! Turbonegro -> rock en rol! Gabriel Rios -> chillend in de zon op het gras prima te doen Hierna van alles gemist ivm opkomende migraine Is gelukkig weggetrokken.. Had erg graag Chris Cornell gezien.. Daarna nog een stukje Kaiser Chiefs gezien (blergh) en M.I.A., wat erg gehyped werd, maar wat ik erg kut vond. Daarna was flink feesten in de Alpha op de set van de Alpha-DJ's, maar zonder verklaring kapten die er een uur eerder mee. Vervolgens naar de Grolsch geweest voor de 90ties disco, om tot 7h 's ochtends in de 24h tent te blijven hangen. Zondag: Funeral for a friend -> kende ze niet maar goede show, en niet eens bloed op de vloer van zichzelf snijdende emo's Lacuna Coil -> heb ik niets mee, en er stond een Antares Autotune op de zang volgens mijn oren. Nine Inch nails was vet! Sonic Youth was goed, maar ze hebben zo'n uitgebreid repertoire dat ze maar 2 nummers speelden die ik ken. Ook was de Alpha veel te groot voor ze. (voor 1/3 gevuld) Motorhead gecheckt, was vet. Maar toch spijt dat ik niet naar Enter Shikari ben gegaan, maar goed, wie weet is Lemmy morgen dood en dan heb ik Motorhead iig gezien Tool -> alles overheerschend. Overweldigende show met vette visuals, puur genieten. Alleen vind ik het niet echt een festivalafsluiter maar meer luistermuziek. Desondanks het vetste dat ik gezien heb. Vervolgens was het tijd voor de 90ties disco in de Grolsch om diep in de nacht lam mijn tentje in te rollen. Volgend jaar ben ik zonder twijfel weer van de partij! |
|
Lowlands 2008 vindt plaats op 15, 16 en 17 augustus! Dan wel hopen op een betere line-up. |
|
quote: Haha wtf, ze zijn echt mooi. |
|
Ik vond het Metropole orkest met "games in concert" geweldig. Sommige stukken waren zo vet en heftig dat after forever er wat bleekjes bij afstak. |
|
After Forever was sowieso kut.. Maar dan nog niet zo kut als Lacuna Coil, wat een slecht concert was dat. Gelukkig maakte het aanzicht van Cristina veel goed Inter faeces et urinam nascimur |
|
Het viel me ook weer eens op hoe lastig het kennelijk is een beetje fatsoenlijk geluid in die grote tenten te krijgen. En dat dan ter compensatie het volume flink omhoog geschroefd wordt. Bij meer ingetogen dingen als Marike Jager was het geluid best prima, maar Tool verzoop echt in het laag bijvoorbeeld. Verder een leuk festival, best leuke dingetjes gezien maar door de behoorlijke drukte weinig dingen helemaal tot het einde toe afgekeken. Wat was het trouwens rustig bij After Forever en Lacuna Coil in de Alpha! (terecht ook wat mij betreft, maar dat terzijde) |
|
quote: Vond het ook raar met de plaatsing van sommige bands. Waarom bijvoorbeeld Motörhead(een van de headliners) niet in de Alpha? De Grolschtent stond te vol eigenlijk. |
|
quote: waar stond je dan tijdens Tool? Ik vond het juist mooi en lekker vet klinken |
|
Editors Geniaal, maar jammergenoeg van wat te ver weg bekeken door te toch wat langere rij bij de ingang dan verwacht. En 't bier smaakte al te goed. Eagles of Death Metal Tja die pasjes, dat gestrijk door het haar en die zonnebril kennen we nu wel weer. Muzikaal ook nog eens zeer middelmatig. Next! Damien Rice Precies anderhalf nummer volgehouden. En wat deed hij eigenlijk in de Alpha? The Good, the Bad and the Queen Mooi om even wat muzikale legendes gezien te hebben, maar houdt dit soort geneuzel alsjeblieft voor je op je eigen zolderkamer. Next! Devendra Banhart Het eerste nummer klonk nog aardig, maar de switch van freakfolk naar middelmatige The Band/Santana-achtige 70's rock is toch niet echt te begrijpen. Toch afgekeken wegens 't opmerkelijke gebeuren allemaal. Wat bijvoorbeeld te denken van 't feit dat iemand uit het publiek een nummertje mocht spelen? Malkovitch Een goed begin van de zaterdag. Nog iets meer afwisseling tussen en in de nummers en 't kon wel eens wat worden. The View Dit schijnt een hot bandje te zijn. De next-Arctic Monkeys. We hoorden 4 nummers lang willekeurige riffs aan met wat springerige jongetjes op 't podium. Next! Reverand and the Makers Neen. Turbonegro Ik zal 't wel nooit begrijpen. Middelmatige aalgladde Motley Crue achtig gezemel. Next! Saybia Mijn god. Wat je soms moet doorstaan om een goed plekje bij Interpol te kunnen bemachtigen. Wat een zemelmuziek. Hemeltergend. Interpol Toch mijn band van dit jaar. Wat een fantastich onwerkelijk retestrak optreden! Lacuna Coil Wat is dit bandje toch hemeltergend slecht en saai geworden. Mooie driekwartbroeken ook! Kings of Leon Muzikaal niet mijn ding. Maar wel van anderen. Verder kudo's voor 't publiek dat in of andere jostie bekogelde die na 't optreden begon over weer eens een vingertjes-wijs-actie van Amnesty. Sonic Youth Te geniaal voor woorden, maar jammergenoeg niet in de India. Nu verzoop 't wat. Toch was 't uur te snel om. Arcade Fire Wat een show! Heerlijk, heerlijk, heerlijk. Tool De 125 euro alleen al waard. Perfect geluid, perfecte nummerkeuze, perfect, perfect, perfect. Conclusie De 'toppers' maakten 't allemaal goed. Maar jammergenoeg geen spannende nieuwe bandjes kunnen ontdekken. 't Zal de generatiekloof wel zijn. En de zaterdagmiddag was wat slapjes qua programmering. Daar had best een band als LCD Soundsystem, Motorhead of Dinosaur Jr kunnen staan, welke ik nu jammergenoeg gemist heb. En oh ja, God Snaack ook nog langs zien banjeren |
|
quote: Ik bedoel maar. |
|
Absurd om te zeggen... maar toch zeker terecht: +1 Inter faeces et urinam nascimur |
|
Lowlands was erg gaaf Toppers voor mij waren Basement Jaxx, Tool, Mala Vita en Eboman. Verder waren de Dj's 's nachts ook wel ok |
|
quote:ja die vielen enorm tegen, een paar zanglessen zou niet verkeerd zijn |
|
Tool was gaaf, maar ik bleef me maar afvragen wie het nou in hemelsnaam was die die gitaarsolo in het midden van Lateralus deed en wat dat langzame nummer halverwege set (met dat lange synth-intro) was, die herkende ik helemaal niet... Drummer nodig? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |